1560-luvun aihe vapaa
Kommentit (2082)
Onneksi Kuningas Kustaa Vaasa kuoli niin nyt voidaan palata takaisin ainoaan oikeaan Katoliseen uskoon! Törkeää saksalaista mamutusta tuo uskonpuhdistus ihan harhaoppista ja kerettiläisyyttä!
Mikä nykyajan nuoria vaivaa? 1530-luvulla kun minä olin nuori, kaikki oli paremmin.
Englannin Henrik kahdeksas - hot or not? Mitä mieltä?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:30"]Onneksi Kuningas Kustaa Vaasa kuoli niin nyt voidaan palata takaisin ainoaan oikeaan Katoliseen uskoon! Törkeää saksalaista mamutusta tuo uskonpuhdistus ihan harhaoppista ja kerettiläisyyttä!
[/quote]
Parasta olisi palata takaisin kalevalaiseen uskoon, ja hylätä koko tämä monikulttuurinen painajainen, jota kristinusko edustaa! Meillä ei ainakaan mitään Jeesus-ulkomaanpellejä palvota!
Mitä saa mikkelinpäivän markkinoilla kymmenellä oravannahalla? Haluaisin jotain kivaa itselleni. Mihin muuten kannattaisiko lähteä piiaksi ensi talveksi - kokemuksia?
Poika lähdössä Turkuun katedraalikouluun, joko teillä on koulutavarat hankittu?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 02:56"]
Maltan valloittamista yrittävät Ottomaanit ovat rikkaus. Ei mulla muuta.
[/quote]
Eipä noita paljon ole näkynyt sen jälkeen Euroopassa vuoden 1942 jälkeen kun karkotettiin Espanjan mantereelta. Aika hienoja juttuja kyllä opittiin niiltä! Olivat aika paljon edellä meitä monissa asioissa.
Syötte kaikki karkkini. Puuro paketti oli tyhjä! Ja hunajat ja omenat syöty!
Laskettu aika kohta. Olisko vinkkejä mihin kannattaa mennä synnyttämään?
Porvoontiellä ruuhka! Nähtiin ainakin yhdet härkävankkurit ja postihevonen samaan aikaan.
Mitä reittiä kannattaa lentää Kyöpelinvuorelle, että kukaan ei näe?
Molemmat piikalikat paksuna. Lähetän ne pois ja uutta tilalle. Mutta pitäisikö tuo parikymppinen lähettää kunkun armeijaan ettei vastaava toistu. Isänsä kuoli kouristukseen ja on ainoa mies talossa. Selviänkö ilman?
Mieheni käyttää hullukaalia. Haluatko kysyä jotain?
Pitäiskö mun huolestua kun teini oli käynyt juomassa miehen kotipolttoista. Tähän asti on riittänyt muutama litra olutta päivässä pojalle. Nyt kun mies kuulee niin antaa varmasti pojalle selkään kun sen "vierasviinoja" mennyt juomaan.
Leskirouwan syntiset haaweet inkvisitiosta
Turhimmat hankintanne: sulkakynä, sahrami yms.
Ylimystön ketju. Montako maustetta teillä on? Meillä suola ja pippuri
Micä awuxi? Syttymän en tunnu naisia saawan. Tästä tege wacawa se, että minä wastaan Noitain poldamisesta Turun linnassa.