Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako läski töitä? Miksi työntekijät aina laihoja esim. Mäkkärissä?

Vierailija
06.08.2015 |

Tekee mieli hakea töitä, mutta pelottaa että minua syrjitään työnhaussa kokoni takia.
Rekrytoijat, palkkaatko lihavan?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaa, koska ensisijaisesti ajattelen yrityksen imagoa. Ei tarvitse olla pintaliito-missin näköinen, mutta sellainen normaalipainoinen ja itsestään huolehtiva. Työntekijät edustavat työnantajaansa muille, joten tottakai yritys haluaa antaa parhaan mahdollisen kuvan itsestään.

Ja puhun nyt siitä, miltä läski vaikuttaa ulospäin. Monesti lihavat ihmiset koetaan laiskoina, saamattomina, epämiellyttävinä, hygieniastaan huolehtimattomina ja jopa vastenmielisinä, joten luonnollisesti yritys ei halua ottaa tällaista mielikuvaa osaksi imagoaan. Imago kuitenkin myy, eikä huonolla imagolla varustettu yritys yksinkertaisesti pääse parhaaseen mahdolliseen tulokseen.

Imago kysymysten jälkeen näen ongelmana mahdolliset terveydelliset ongelmat ja jaksamisen. En sano, että näitä ongelmia ehdottomasti on, mutta riski niistä on suurempi kuin normaalipainoisella. Terveydenhoitokulut ja sairaslomat maksevat yritykselle todella paljon, joten on mielestäni vain luonnollista, että niitä pyritään välttämään.

Vierailija
62/81 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:54"]En palkkaa, monestakin syystä. Ensinnäkin lihavuus osoittaa itsekurin puutetta ja kertoo siitä, että ihminen ei oikein pysty hallitsemaan elämäänsä, mikä heijastuu väistämättä työhönkin. Toisekseen lihavuus vaikuttaa ihmisen terveyteen. Lihavat ovat alttiimpia kaikenlaisille sydän- ja verisuonisairauksille, eivätkä jaksa fyysisessä työssä yhtä paljon kuin hoikat ihmiset. Heille on siis tiedossa enemmän sairauslomia kuin hoikille. Kolmanneksi lihavuus on yksinkertaisesti inhottavaa. Asiakaspalvelija ei vain voi mielestäni olla lihava, sillä se karkottaa joitakin asiakkaita. Eikä ole uskottavaa joidenkin tuotteiden ja palvelujen myynnissä, jos niitä myy lihava ihminen. Esimerkiksi kuntosalin kassalla ei voi olla töissä lihava ihminen. [/quote] Suppeaa ajattelua. Nykyään saleilla käy kaikenkokoisia ihmisiä.

[/quote]

Ja voisi olla hyväksikin, jos kuntosaleilla olisi töissä erilaisia ihmisiä, niin yhä useammat uskaltautuisivat mennä sinne harrastamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:57"]

En tiedä, onko vain sattumaa, mutta minun työyhteisössäni ne lihavimmat ovat aina sattuneet olemaan niitä, jotka sairastelevat kaikista eniten. Tuntuvat olevan niitä työntekijöitä, jotka ainakin kerran kuukaudessa potevat poskiontelontulehdusta, polvikipuja, selkäkipuja, osaa ilmeisesti vaivaa myös lorvikatarri, kun sairastumiset osuvat aina viikonloppujen, lomien ja "inhottavimpien" työvuorojen yhteyteen.

En voi yleistää, mutta on tullut mieleen, että osa varmaan on suoraan sanottuna niin laiskoja ja mukavuudenhaluisia, että valitsevat sen kotona pötköttelyn mieluummin kuin töihinmenon tai liikunnan harrastamisen. Näin ollen kokemukseni perusteella, jos työtä hakisi kaksi paperilla yhtä pätevää hakijaa, luultavasti palkkaisin fyysistä kuntoa vaativaan työhön sen hoikemman.

[/quote]

Voi vittu mitä soopaa tänne suolletaan !

Kolkytä vuotta ny koska aina jossain toisessa paikassa on toisin.t työelämässä hieman ylipainoisena - saikkua muutama päivä moneen vuoteen ja KYLLÄ voin vannoa ja vakuuttaa, että täällä ainakin nuoret ja hoikat on niitä saikuttajia jotka on välillä joka helvetin viikko poissa, ja toisekseen käyvät kerran jopa kaksi kertaa tunnissa röökillä.

Että silleen, ei pidä yleistää

Vierailija
64/81 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:49"]Ei ainakaan mäkkäriin ole asiaa. Esimiehet pelkää kasvavaa hävikkiä.
[/quote]

Naurettavaa.

Va onko kyse siitä, että vaikka Mäkkärin safkat tiedetään superepäterveellisiksi, myyjien kroppa ei saa todistaa sitä oikeaksi?

Lidlissäkään en ole ikinä nähnyt ylipainoista myyjää.
[/quote]
Minä olen nähnyt!

Vierailija
65/81 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kukaan ollut töissä mäkissä tai hesessä? Mulla tuli mieleen, että jospa niillä on ihan vaan ahtaat takatilat? Useissa ketjuyrityksissä nimittäin on hyvin ahtaat tilat.

Vierailija
66/81 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ylipainoisena (17v) töihin mäkkiin. Se rasvankäry oli niin ällöttävää, että lopetin pikaruuan syömisen ja 2v myöhemmin olin normaalipainon alarajalla :)

Vierailija
67/81 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 03:32"]Yrittäjänä en ole koskaan palkannut lihavaa henkilöä. Hikoileva ja haiseva läski heikentää yrityksen imagoa. Lihavuus on osoitus ihmisen itsekurin puutteesta.
[/quote]

Ihan ku sinä olisit edes yrittäjä.

Vierailija
68/81 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa lähihoitajaksi! Varsinkin vanhuspuolellla lähärit ovat läskejä, kun ei muita saada.Kaikki otetaan, jotka dementikkoja ovat vapaaehtoisesti valmiita hoitamaan. Varsinkin jos olet Suomalainen ja puhut äidinkieltämme.

Vierailija
69/81 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:57"]

En tiedä, onko vain sattumaa, mutta minun työyhteisössäni ne lihavimmat ovat aina sattuneet olemaan niitä, jotka sairastelevat kaikista eniten. Tuntuvat olevan niitä työntekijöitä, jotka ainakin kerran kuukaudessa potevat poskiontelontulehdusta, polvikipuja, selkäkipuja, osaa ilmeisesti vaivaa myös lorvikatarri, kun sairastumiset osuvat aina viikonloppujen, lomien ja "inhottavimpien" työvuorojen yhteyteen.

En voi yleistää, mutta on tullut mieleen, että osa varmaan on suoraan sanottuna niin laiskoja ja mukavuudenhaluisia, että valitsevat sen kotona pötköttelyn mieluummin kuin töihinmenon tai liikunnan harrastamisen. Näin ollen kokemukseni perusteella, jos työtä hakisi kaksi paperilla yhtä pätevää hakijaa, luultavasti palkkaisin fyysistä kuntoa vaativaan työhön sen hoikemman.

[/quote]

Voi vittu mitä soopaa tänne suolletaan !

Kolkytä vuotta ny koska aina jossain toisessa paikassa on toisin.t työelämässä hieman ylipainoisena - saikkua muutama päivä moneen vuoteen ja KYLLÄ voin vannoa ja vakuuttaa, että täällä ainakin nuoret ja hoikat on niitä saikuttajia jotka on välillä joka helvetin viikko poissa, ja toisekseen käyvät kerran jopa kaksi kertaa tunnissa röökillä.

Että silleen, ei pidä yleistää

[/quote]

Niinhän tuossa mielestäni lukeekin, että ei voi yleistää.

Vierailija
70/81 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen saanut lihavana keittiö-alan töitä.

Vierailija
71/81 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaruokaloissa ollaan koko ajan liikkeessä eikä taukoja heru. ei ylipainoinen jaksa sellaista työtä.

Vierailija
72/81 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu suoraan johtoportaaseen. He ovat aina lihavia.

Vierailija
73/81 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palkkaa, monestakin syystä. Ensinnäkin lihavuus osoittaa itsekurin puutetta ja kertoo siitä, että ihminen ei oikein pysty hallitsemaan elämäänsä, mikä heijastuu väistämättä työhönkin. Toisekseen lihavuus vaikuttaa ihmisen terveyteen. Lihavat ovat alttiimpia kaikenlaisille sydän- ja verisuonisairauksille, eivätkä jaksa fyysisessä työssä yhtä paljon kuin hoikat ihmiset. Heille on siis tiedossa enemmän sairauslomia kuin hoikille. Kolmanneksi lihavuus on yksinkertaisesti inhottavaa. Asiakaspalvelija ei vain voi mielestäni olla lihava, sillä se karkottaa joitakin asiakkaita. Eikä ole uskottavaa joidenkin tuotteiden ja palvelujen myynnissä, jos niitä myy lihava ihminen. Esimerkiksi kuntosalin kassalla ei voi olla töissä lihava ihminen.

Meillä ainakin asiakasmäärä kasvaa ja tietenkin myynnit. T.lihava aspa

P.s. en mä aina ole töissä että ehkä ne asiakkaat käy sitten muina aikoina 😂

Vierailija
74/81 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako helle hukkumiskuolemia?

Vierailija
75/81 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin työläiset ovat hoikkia, koska se rasvankäry vie ruokahalun.

Vierailija
76/81 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut ikinä vaikeuksia saada töitä vaikka olen aina ollut pullea ja lisäksi vähän ujokin. Siitä huolimatta opiskelijana kesät meni asiakaspalvelutyössä ja nyt valmistuttuani olen hyväpalkkaisessa oman alan työssä. Säkin pystyt siihen, kunhan et itse anna sun kilojen olla este

Vierailija
77/81 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lihava työtön olen hakenut monia työpaikkoja en ole saanut.

Vierailija
78/81 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki kaalimaan vartijana :D

Vierailija
79/81 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla hampparipaikassa vain tiettyyn kokoon asti työvaatteita? Joskus nähnyt hieman runsaamman tytön jolla oli aivan järjettömän tiukat housut ja paita. Kun työpuku ei mene päälle niin ei enää mahdu organisaatioon?

Jos tuollainen myyjä on mäkkörin kassalla vastassa niin asiakkaat kääntyy ympäri ja vaihtaa salaattibaariin...

80/81 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesburgerin ja mäkkärin työvaatteet imartevat vartaloa ainakin tiukkuudellaan.