Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako läski töitä? Miksi työntekijät aina laihoja esim. Mäkkärissä?

Vierailija
06.08.2015 |

Tekee mieli hakea töitä, mutta pelottaa että minua syrjitään työnhaussa kokoni takia.
Rekrytoijat, palkkaatko lihavan?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palkkaisin normaalipainoisen ennemmin, kuin lihavan. Koska kukaan ei halua olla lihava ja jos on lihava niin ei pysty hoitamaan itseään puhumattakaan työstään. On tosin poikkeuksia. joilla oikeasti on sairaus lihavuuteen jonkin syyn vuoksi mutta ei nyt sentäs joka kolmannella:) Paitsi jos on korvien välissä:)

Vierailija
22/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut töitä mcdonaldsista ja hesburgerista. Mistä minun pitäisi vielä hakea töitä kuin töitä rouva revontuli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit sairastavat enemmän, tämä on fakta. Siksi palkkaisin samanveroisista hakijoista mieluummin normaalipainoisen, samoin miehen mieluummin kuin naisen.

Vierailija
24/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:54"]En palkkaa, monestakin syystä. Ensinnäkin lihavuus osoittaa itsekurin puutetta ja kertoo siitä, että ihminen ei oikein pysty hallitsemaan elämäänsä, mikä heijastuu väistämättä työhönkin. Toisekseen lihavuus vaikuttaa ihmisen terveyteen. Lihavat ovat alttiimpia kaikenlaisille sydän- ja verisuonisairauksille, eivätkä jaksa fyysisessä työssä yhtä paljon kuin hoikat ihmiset. Heille on siis tiedossa enemmän sairauslomia kuin hoikille. Kolmanneksi lihavuus on yksinkertaisesti inhottavaa. Asiakaspalvelija ei vain voi mielestäni olla lihava, sillä se karkottaa joitakin asiakkaita. Eikä ole uskottavaa joidenkin tuotteiden ja palvelujen myynnissä, jos niitä myy lihava ihminen. Esimerkiksi kuntosalin kassalla ei voi olla töissä lihava ihminen.
[/quote]

Ymmärrän kantasi. Itse olen tunnollinen, ystävällinen, kohtelias, ahkera, rehellinen, joustava ja sosiaalinen. Painoni ei päivässä muutu, mutta olen huoliteltu, kaunis ja ehdottoman hygieeninen. Voi kun antaisit kaltaiselleni tilaisuuden; sen kiitollisempaa ja ahkerampaa työntekijää et löydä.

Vierailija
25/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:54"]En palkkaa, monestakin syystä. Ensinnäkin lihavuus osoittaa itsekurin puutetta ja kertoo siitä, että ihminen ei oikein pysty hallitsemaan elämäänsä, mikä heijastuu väistämättä työhönkin. Toisekseen lihavuus vaikuttaa ihmisen terveyteen. Lihavat ovat alttiimpia kaikenlaisille sydän- ja verisuonisairauksille, eivätkä jaksa fyysisessä työssä yhtä paljon kuin hoikat ihmiset. Heille on siis tiedossa enemmän sairauslomia kuin hoikille. Kolmanneksi lihavuus on yksinkertaisesti inhottavaa. Asiakaspalvelija ei vain voi mielestäni olla lihava, sillä se karkottaa joitakin asiakkaita. Eikä ole uskottavaa joidenkin tuotteiden ja palvelujen myynnissä, jos niitä myy lihava ihminen. Esimerkiksi kuntosalin kassalla ei voi olla töissä lihava ihminen.
[/quote]

Suppeaa ajattelua. Nykyään saleilla käy kaikenkokoisia ihmisiä.

Vierailija
26/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olo, että mitä turhaa edes yritän hakea töitä, minua ei huolita minnekään.

Olen sosiaalinen, erittäin ahkera (kesätöissäni tehokkuutta ja nopeuttani on hämmästelty), helposti lähestyttävä ja fiksu. Huolehdin ulkonäöstäni, meikkaan nätisti, pukeudun kauniisti sopivan kokoisiin vaatteisiin, huolehdin hygieniastani. Töitä en tule kokoni takia saamaan. :(

-ap-

Vierailija
27/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa miten täällä oletetaan että laiha = hyväkuntoinen :D 

Minulla on kaksi hoikkaa siskoa, jotka ovat ihan rapakunnossa molemmat. Itselläni on ylipainoa n. 10 kg (eli ei mitenkään ihan järjettömästi), ja olen kaikkein urheilullisin ja paraskuntoisin meistä kolmesta. En toki väitä ettenkö voisi olla myös hoikka ja hyväkuntoinen, mutta olen ollut stressaavassa elämäntilanteessa, jossa aikaa on kyllä ollut urheilulle, mutta syömiset ovat vähän lipsuneet (joo seliseli :)). Niin ja en myöskään koskaan ole ollut työhaastattelussa, jossa minua ei olisi valittu tehtävään...

Vierailija
28/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäys: laihtua olen yrittänyt koko ikäni.

-ap-

Vierailija
29/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämmöset mielipiteet oksettaa mua. Järkyttävää, miten ahdasmielistä jengiä täällä pyörii. Tunnen monia pyöreitä naisia, jotka tekevät työnsä todella hyvin ja he ovat tosi tunnollisia. Mäkin olin ennen ylipainoinen ja menestyin loistavasti opinnoissa. Ei se kerro työntekijän ahkeruudesta mitään.

Vierailija
30/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiakaspalveluammatissa työskentelevä läski. En läähätä, hikoile enkä haise, en tursua työvaatteistani ulos, ja asiakkaat antavat minusta esimiestasolle usein positiivista palautetta. Älä luovu toivosta, AP! :) Näinä aikoina työnsaanti ei ole juuri kenellekään helppoa.

Vierailija
31/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin lihavat ovat etovia.Joskus kun näen rain kaupungilla niin ei voi kun kauhistella miksi pilaavat terveytensä ja läähättävät ja viettävät surkeaa elämää.En siis tarkoita normaali ja hieman ylipainoisua vaan oikeasti läskejä.Jos ei halua huolehtia itsestään niin miksi ottaisin runsaasta tarjonnasta lihavan töihin?

Vierailija
32/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:30"]Minustakin lihavat ovat etovia.Joskus kun näen rain kaupungilla niin ei voi kun kauhistella miksi pilaavat terveytensä ja läähättävät ja viettävät surkeaa elämää.En siis tarkoita normaali ja hieman ylipainoisua vaan oikeasti läskejä.Jos ei halua huolehtia itsestään niin miksi ottaisin runsaasta tarjonnasta lihavan töihin?
[/quote]

Ihan kuin sinä ikinä palkkaisit ikinä ketään.

Vierailija
33/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölmöjä kysymyksiä, tottakai lihava voi saada töitä. Ehkei oopperan baletista, mutta ei sinne moni laihkaan pääse.

Vierailija
34/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaalloisen ylipainoinen 41v nainen. En ole koskaan ollut työttömänä. Kun hain edellistä työpaikkaa, niin hakijoita oli yli 30. Kaikki jotka tiedän olivat nuorempia ja laihempia. Tulin valituksi. Pomoakaan en tuntenut ennestään. Haastattelijoita oli kolme. Kai he katsoivat myös erikoisosaamistani ja työhistoriaani eivätkä vain pyllyni kokoa.

Vierailija
35/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin työttömyytesi painostasi johtuu. olen reilusti ylipainoinen (n.30kg) ja olen ollut töissä useassa vaatekaupassa ja kuntosalin respassa. tuskin kovin monelle rekrytoijalle ulkonäkö painaa, asenne ja muu pätevyys ratkaisee. aina olen töitä saanut kun olen hakenut.

Vierailija
36/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:54"]En palkkaa, monestakin syystä. Ensinnäkin lihavuus osoittaa itsekurin puutetta ja kertoo siitä, että ihminen ei oikein pysty hallitsemaan elämäänsä, mikä heijastuu väistämättä työhönkin. Toisekseen lihavuus vaikuttaa ihmisen terveyteen. Lihavat ovat alttiimpia kaikenlaisille sydän- ja verisuonisairauksille, eivätkä jaksa fyysisessä työssä yhtä paljon kuin hoikat ihmiset. Heille on siis tiedossa enemmän sairauslomia kuin hoikille. Kolmanneksi lihavuus on yksinkertaisesti inhottavaa. Asiakaspalvelija ei vain voi mielestäni olla lihava, sillä se karkottaa joitakin asiakkaita. Eikä ole uskottavaa joidenkin tuotteiden ja palvelujen myynnissä, jos niitä myy lihava ihminen. Esimerkiksi kuntosalin kassalla ei voi olla töissä lihava ihminen. [/quote] Ymmärrän kantasi. Itse olen tunnollinen, ystävällinen, kohtelias, ahkera, rehellinen, joustava ja sosiaalinen. Painoni ei päivässä muutu, mutta olen huoliteltu, kaunis ja ehdottoman hygieeninen. Voi kun antaisit kaltaiselleni tilaisuuden; sen kiitollisempaa ja ahkerampaa työntekijää et löydä.

[/quote]Normaalipainoisissa on sata samanlaista ja valitettavasti kalkkiviikoilla pikkujutut voivat ratkaista ja jos ainoa ratkaiseva tekijä on paino, niin mielummin hoikka kuin lihava.

Vierailija
37/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:22"]

Tulee olo, että mitä turhaa edes yritän hakea töitä, minua ei huolita minnekään. Olen sosiaalinen, erittäin ahkera (kesätöissäni tehokkuutta ja nopeuttani on hämmästelty), helposti lähestyttävä ja fiksu. Huolehdin ulkonäöstäni, meikkaan nätisti, pukeudun kauniisti sopivan kokoisiin vaatteisiin, huolehdin hygieniastani. Töitä en tule kokoni takia saamaan. :( -ap-

[/quote]Kun kerran tiedät että lihavana et saa töitä NIIN MIKSI HEMMETISSÄ ET SITTEN LAIHDUTA??!!!

Vierailija
38/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:05"]

Käyppäs Amerikkasessa. Ei ole Mäkkärin työntekijät vain nuoria ja laihoja.

[/quote]

Mä oon asunut siellä. Hoikkia opiskelijapojuja ja -tyttöjä suurin osa, ainakin mun lähimäkkärissä

Vierailija
39/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan lihavana ole ollut huono työntekijä, sairastava, haiseva tai epäsiisti. Ja itsekuri on RUUAN suhteen huono, mutta kaikessa muussa itsekuri onkin hyvä. Olen suorittanut työni ja opintoni aina erinomaisesti. Koti on siisti, tukka putsissa ja lapset tasapainoisia. Ihmisenä olen kärsivällinen ja hyväntuulinen, en koskaan äksyile syyttä kenellekään. Meillä kaikilla on heikkoutemme. Minulla se on syöminen, jolloin muulla joku toinen.

Mutta, mutta... tiedostan, että painoni on työnantajille ongelma. Epäilen, etten saa töitä, koska olen ylipainoinen. Siksi olenkin nyt laihduttanut jo 10 kg 1,5 kuukaudessa ja lenkkeillyt ahkerasti. Jatkan tätä niin kauan, että olen hyvässä kunnossa. Ja onhan siitä itsellekin iloa. Tuo työn saamattomuus on ollut tavallaan viimeinen pisara.

Vierailija
40/81 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä mäkkärissä ja no mulla ei ainakaan tee sitä ruokaa mieli ku oon siellä rasvankäryssä koko päivän ja työssä ollaan lähes koko ajan liikkeessä ja kannetaan paljon painavia laatikoita, että ei siinä perus toimistotyöhön verrattuna pääse yhtä helposti lihomaan.