Onko muita joiden hiki ei haise?
Käytän samoja sukkia monta päivää, ennätys kai 7 vrk, enkä huomannut minkäänlaista hajua. Likastuvat ne tietty ulkoisista syistä mutta monta päivää menee silti. T -paitakin voi mennä muutaman päivän, tosin käytössä on pari-kolme samaan aikaan joita vaihtelen ja muut saavat "levätä". M54.
Kommentit (24)
Taitavat kuona-aineet pysytellä sisällä sitten
Olet vaan tottunut omaan hajuusi, haisuli
Voihan sitä itse luulla niin. Minulla alkoivat kainalot haista vasta kolmantena päivänä, kun olin sairaana. Yleensä ei haise. Silti ihmisten ilmoille mennessä käyn suihkussa ja laitan dödöä.
Mulla on kaveri jonka "hiki ei haise'. En todellakaan tiedä käyttääkö se mitään dödöä, välillä haisee niin paljon, että yhteisissä pippaloissa ihmisten on välillä pakko lähteä toiseen huoneeseen. Ollaan monesti laitettu sille dödöä illan aikana kun se on tarpeeks juonu, eikä loukkaannu asiasta, mut vaikka sille kuinka asiaa yrittäis kauniisti selittää niin se on sitä mieltä, ettei sen hiki haise. Kyseessä 36v nainen ja tätä on jatkunu ainaki 10v
Mä aloin haista vasta reilusti yli 60-vuotiaana eli vaihdevuosien jälkeen. Sitä ennen hiki ei haissut.
Välillä kainalohiki haisee ja välillä ei, en tiedä mistä johtuu. Tai ihon bakteerikannastahan se johtuu, mutta miksi se vaihtelee. Sukat pitää kyllä vaihtaa, jos on päivän ollut kengät jalassa, mutta kotona ollessa aika harvoin.
Entinen tuttava joka aina väitti ettei hän koskaan haise, haisi ihan kissankuselle. Vaikka ei ollut kissaa.
Hyiiii, miten voit käyttää samoja sukkia viikon.?! Ei minunkaan hikeni haise, mutta vaihdan silti sukat ja alusvaatteet päivittäin.
Kaltaisiasi on paljonkin.
Yleensä käynti asiantuntevan KNK-lääkärin luona auttaa palauttamaan hajuaistin.
Hiki ei haise, vaan iholla olevat bakteerit, jotka sekoittuvat hikeen, aiheuttavat sen hajun. Se, kuinka nopeasti bakteerit iholla peseytymisen jälkeen lisääntyvät on yksilöllistä. Jos ei pese hyvin tai lainkaan, ei ne hajua tuottavat bakteeritkaan vähene ja ihminen haisee. Myös muita syitä hajulle voi olla.
https://www.terve.fi/artikkelit/tiesitko-ettei-hiki-haise-lue-10-faktaa
Ei haissut ennen raskautta mun hiki. Raskauden aikana alkoi haista. Luulen, että johtuu osittain jostain hormonijutuista. Mutta olen myös huomannut, että jotkut ihmiset tosissaan luulevat etteivät haise millekään. Totuus on toinen.
Ei haise, mutta vaihdan silti vaatteet. Tai kyllä mä joskus erotan sellasen hyvin miedon hajun jos olen hikoillut paljon, mutta pahalta tai voimakkaalta mun hiki ei ole ikinä haissut. Jalkahikeä en ole itselläni onneksi ikinä haistanut. Mutta ei kai sille mitään voi, jos jollain hiki haisee niin sitten haisee - muuta kuin peseytyä ja vaihtaa usein vaatteita tietysti.
Aloittajahullulle tiedoksi, että haiset kuin sika, et vain tunnista sitä itse. Muut huomaavat kylää. Kaikki tuon ikäiset haisevat.
Vierailija kirjoitti:
Ei haissut ennen raskautta mun hiki. Raskauden aikana alkoi haista. Luulen, että johtuu osittain jostain hormonijutuista. Mutta olen myös huomannut, että jotkut ihmiset tosissaan luulevat etteivät haise millekään. Totuus on toinen.
Raskaana hajuaisti terästyy, eli aloit vaan haistaa oman hikes itse haistoin silloin pilaantuneen lihan 5m päästä kun puolison piti nuuhkaista lihanpalaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajahullulle tiedoksi, että haiset kuin sika, et vain tunnista sitä itse. Muut huomaavat kylää. Kaikki tuon ikäiset haisevat.
Ei haise. Mulla on yksi sellainen tuttu (mies) ja se ei tosiaan ikinä haise. Olla yhdessä harrastettu ihan hikiliikuntaa ja aikoinaan hänen ollessa kokkina ei edes työpäivän päätteeksi haissut.
Itse en omaa samanlaisia geenejä.
Mun mies on tuollainen. En itse meinannut uskoa, kun hän sanoi, kun olimme vielä etäsuhteessa. Itselläni haisee voimakas hiki heti päivän jälkeen, sellainen pistävä.
Minulla ei ole ikinä haissut kainalohiki, käytän silti dödöä päivittäin. Se on ilmeisesti jnkl geneettinen juttu, ettei kainalohiki haise. Mun 17v pojan kainalot eivät myöskään haise, hänelläkin on siltikin dödö käytössä. Mutta sitten taas mun 20v tyttären on vaikea löytää sellaista deodoranttia mikä pitäisi hienhajun pois. Miehellänikin dödö pettää helposti.
Sukat vaihdetaan koko perhe joka päivä, kuten myös peseydytään. Pyykkikaapissa ei tosin sukkahiki haise koskaan.
Itse hiki ei haise mutta keho puhdistaa itseänsä joten välillä se voi haistakin. Sama virtsankin kanssa. Aina ihminen ei myöskään varsinaisesti hikoile mutta keho suodattaa kuona-aineita jolloin sanotaan että jostakin syystä ihminen hikoilee tai hikoaa ja hän haisee epämiellyttävälle.