Saako läski töitä? Miksi työntekijät aina laihoja esim. Mäkkärissä?
Tekee mieli hakea töitä, mutta pelottaa että minua syrjitään työnhaussa kokoni takia.
Rekrytoijat, palkkaatko lihavan?
Kommentit (81)
En ikinä palkkaisi ketään läskikasaa töihin! Hyi helvetti! :D
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:54"]En palkkaa, monestakin syystä. Ensinnäkin lihavuus osoittaa itsekurin puutetta ja kertoo siitä, että ihminen ei oikein pysty hallitsemaan elämäänsä, mikä heijastuu väistämättä työhönkin. Toisekseen lihavuus vaikuttaa ihmisen terveyteen. Lihavat ovat alttiimpia kaikenlaisille sydän- ja verisuonisairauksille, eivätkä jaksa fyysisessä työssä yhtä paljon kuin hoikat ihmiset. Heille on siis tiedossa enemmän sairauslomia kuin hoikille. Kolmanneksi lihavuus on yksinkertaisesti inhottavaa. Asiakaspalvelija ei vain voi mielestäni olla lihava, sillä se karkottaa joitakin asiakkaita. Eikä ole uskottavaa joidenkin tuotteiden ja palvelujen myynnissä, jos niitä myy lihava ihminen. Esimerkiksi kuntosalin kassalla ei voi olla töissä lihava ihminen.
[/quote]
Tämmöset mielipiteet oksettaa mua. Järkyttävää, miten ahdasmielistä jengiä täällä pyörii. Tunnen monia pyöreitä naisia, jotka tekevät työnsä todella hyvin ja he ovat tosi tunnollisia. Mäkin olin ennen ylipainoinen ja menestyin loistavasti opinnoissa. Ei se kerro työntekijän ahkeruudesta mitään.
[/quote]
Olen samaa mieltä, mutta jos vaikka ravintoterapeuttina olisi todella ylipainoinen, en voisi ottaa hänen neuvojaan esim laihdutuksesta kovin vakavasti tai ainakin söisi uskottavuutta.
[/quote] Totta toinen puoli. Toisaalta hänellä voi olla tarvittava teoriatieto ja hän myös tietää miltä tuntuu olla lihava ja kamppailla painon kanssa. Enemmän mua läskinä ärsyttää nämä 50kg painoiset asiantuntijat. He eivät voi ymmärtää eikä he yhtään tiedä mitä lihava käy läpi.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:01"]Olen töissä mäkkärissä ja no mulla ei ainakaan tee sitä ruokaa mieli ku oon siellä rasvankäryssä koko päivän ja työssä ollaan lähes koko ajan liikkeessä ja kannetaan paljon painavia laatikoita, että ei siinä perus toimistotyöhön verrattuna pääse yhtä helposti lihomaan.
[/quote]
Ei minullakaan tekisi. Olen työskennellyt elintarvikepuolella. Olen lihava.
Yrittäjänä en ole koskaan palkannut lihavaa henkilöä. Hikoileva ja haiseva läski heikentää yrityksen imagoa. Lihavuus on osoitus ihmisen itsekurin puutteesta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 03:32"]Yrittäjänä en ole koskaan palkannut lihavaa henkilöä. Hikoileva ja haiseva läski heikentää yrityksen imagoa. Lihavuus on osoitus ihmisen itsekurin puutteesta.
[/quote]
Syö jotain hyvä ihminen niin ei kiristä pipoa :)
Niin kauan ku valtio tarjoaa lomaa, niin kannattaa käyttää se itsensä kuntoon hoitamiseen. Lenkkeile, syö niin hyvin ku pystyt jne. Nythän tuolla on marjoja ja sieniä, ilmaista ruokaa ja kunto kohenee samalla :)
Mua ei työt kiinnosta, joten pysyn läskinä ja te laihat, jotka saatte ne työpaikat, elätätte mut veroja maksamalla. Kiitti teille, illan kaikki tyytyväisiä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:30"]Minustakin lihavat ovat etovia.Joskus kun näen rain kaupungilla niin ei voi kun kauhistella miksi pilaavat terveytensä ja läähättävät ja viettävät surkeaa elämää.En siis tarkoita normaali ja hieman ylipainoisua vaan oikeasti läskejä.Jos ei halua huolehtia itsestään niin miksi ottaisin runsaasta tarjonnasta lihavan töihin?
[/quote]
Ihan kuin sinä ikinä palkkaisit ikinä ketään.
[/quote]ja siellä joku lihava suuttui tosiasioista.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:54"]En palkkaa, monestakin syystä. Ensinnäkin lihavuus osoittaa itsekurin puutetta ja kertoo siitä, että ihminen ei oikein pysty hallitsemaan elämäänsä, mikä heijastuu väistämättä työhönkin. Toisekseen lihavuus vaikuttaa ihmisen terveyteen. Lihavat ovat alttiimpia kaikenlaisille sydän- ja verisuonisairauksille, eivätkä jaksa fyysisessä työssä yhtä paljon kuin hoikat ihmiset. Heille on siis tiedossa enemmän sairauslomia kuin hoikille. Kolmanneksi lihavuus on yksinkertaisesti inhottavaa. Asiakaspalvelija ei vain voi mielestäni olla lihava, sillä se karkottaa joitakin asiakkaita. Eikä ole uskottavaa joidenkin tuotteiden ja palvelujen myynnissä, jos niitä myy lihava ihminen. Esimerkiksi kuntosalin kassalla ei voi olla töissä lihava ihminen. [/quote] Ymmärrän kantasi. Itse olen tunnollinen, ystävällinen, kohtelias, ahkera, rehellinen, joustava ja sosiaalinen. Painoni ei päivässä muutu, mutta olen huoliteltu, kaunis ja ehdottoman hygieeninen. Voi kun antaisit kaltaiselleni tilaisuuden; sen kiitollisempaa ja ahkerampaa työntekijää et löydä.
[/quote]Normaalipainoisissa on sata samanlaista ja valitettavasti kalkkiviikoilla pikkujutut voivat ratkaista ja jos ainoa ratkaiseva tekijä on paino, niin mielummin hoikka kuin lihava.
[/quote]miksi tätä on alapeukutettu?tottahan toi on jos samalla viivalla niin paino esim ratkaisee. Kyllä ulkonäkökin merkkaa..kyllä sitä kauniin mieluummin ottaa asiakaspalveluun kuin ei kauniin.
Jaha. Joko turun mamuraiskausyritys alkoi kyllästyttää, kun palattiin läskivihan lietsomiseen?
Mun tuntemat läskit työntekijät ovat hieman (ei paljoa) laiskenpia kuin muut. Työtahti on aavistuksen hitaampi, tarvitsevat enemmän lepotaukoja, vessatauot ovat pidempiä ja paikalle tullaan aina 5-10min myöhässä. Valikoivat mieluummin kevyempiä hommia. Tämä havainto siis fyysisestä työstä kuumissa olosuhteissa, jossa fyysinen kunto on oltava hyvä ettö jaksaa.
Lievästi OT
Tuli ketjusta mieleen, että en muista koska viimeksi olen nähnyt ravintolassa lihavaa tarjoilijaa. Työ on raskasta seisomatyötä, työaika venyy pitkälle yöhön, joutuu kantamaan painavia, kuumia vateja, kumartelemaan epämukavissa asennoissa ... Se vaatii hyvää kuntoa.
Lihavat, punakat kokit alkavat olla historiaa hekin. Eihän niin kovaa työtä kestä ellei kroppa ole kunnossa. Mietin jenkkiläistä "huippukokki" Mario Batalia, joka taitaa nykyään pääasiassa kirjoittaa kirjoja, konseptoida ravintoloita ja esiintyä tv:ssä koska ei valtavan lihavuutensa takia enää yksinkertaisesti mahdu ravintolan keittiöön. :)
Onhan se ikävää jos ihmistä syrjitään ulkonäkönsä vuoksi, mutta on ihan tutkittu juttu, että lihaviin liitetään joko tietoisesti tai tiedostamatta paljon negatiivisia määreitä, jotka voivat estää työn saannin. Yhtä lailla langanlaiha hakija voi viestittää energiattomuutta, terveys- tai mt-ongelmia, asenneongelmia (turhamaisuus, ulkonäkökeskeisyys jne).
En tiedä, onko vain sattumaa, mutta minun työyhteisössäni ne lihavimmat ovat aina sattuneet olemaan niitä, jotka sairastelevat kaikista eniten. Tuntuvat olevan niitä työntekijöitä, jotka ainakin kerran kuukaudessa potevat poskiontelontulehdusta, polvikipuja, selkäkipuja, osaa ilmeisesti vaivaa myös lorvikatarri, kun sairastumiset osuvat aina viikonloppujen, lomien ja "inhottavimpien" työvuorojen yhteyteen.
En voi yleistää, mutta on tullut mieleen, että osa varmaan on suoraan sanottuna niin laiskoja ja mukavuudenhaluisia, että valitsevat sen kotona pötköttelyn mieluummin kuin töihinmenon tai liikunnan harrastamisen. Näin ollen kokemukseni perusteella, jos työtä hakisi kaksi paperilla yhtä pätevää hakijaa, luultavasti palkkaisin fyysistä kuntoa vaativaan työhön sen hoikemman.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:54"]
En palkkaa, monestakin syystä. Ensinnäkin lihavuus osoittaa itsekurin puutetta ja kertoo siitä, että ihminen ei oikein pysty hallitsemaan elämäänsä, mikä heijastuu väistämättä työhönkin. Toisekseen lihavuus vaikuttaa ihmisen terveyteen. Lihavat ovat alttiimpia kaikenlaisille sydän- ja verisuonisairauksille, eivätkä jaksa fyysisessä työssä yhtä paljon kuin hoikat ihmiset. Heille on siis tiedossa enemmän sairauslomia kuin hoikille. Kolmanneksi lihavuus on yksinkertaisesti inhottavaa. Asiakaspalvelija ei vain voi mielestäni olla lihava, sillä se karkottaa joitakin asiakkaita. Eikä ole uskottavaa joidenkin tuotteiden ja palvelujen myynnissä, jos niitä myy lihava ihminen. Esimerkiksi kuntosalin kassalla ei voi olla töissä lihava ihminen.
[/quote]
Ihan kamalaa. Entä minä, jolla erottuvat lihakset, habaa ja reittä mutta myöskin vatsaa ja ylipainoa??
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:49"]Ei ainakaan mäkkäriin ole asiaa. Esimiehet pelkää kasvavaa hävikkiä.
[/quote]
Naurettavaa.
Va onko kyse siitä, että vaikka Mäkkärin safkat tiedetään superepäterveellisiksi, myyjien kroppa ei saa todistaa sitä oikeaksi?
Lidlissäkään en ole ikinä nähnyt ylipainoista myyjää.
[/quote]
Mielikuvamarkkinointi on aika kova sana.
Muistakaa moralisoijat, että asiakaspalvelutehtävissä oleva työntekijä edustaa aina firmaa ja jokainen brändiään arvostava yritys ei palkkaa epäedustavia työntekijöitä. Jos itse omistaisin yrityksen, niin en ikinä palkkaisi asiakaspalvelu- tai edustustehtäviin lihavaa työntekijää. Tämä korustuu etenkin naisten kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:55"]Lievästi OT
Tuli ketjusta mieleen, että en muista koska viimeksi olen nähnyt ravintolassa lihavaa tarjoilijaa. Työ on raskasta seisomatyötä, työaika venyy pitkälle yöhön, joutuu kantamaan painavia, kuumia vateja, kumartelemaan epämukavissa asennoissa ... Se vaatii hyvää kuntoa.
Lihavat, punakat kokit alkavat olla historiaa hekin. Eihän niin kovaa työtä kestä ellei kroppa ole kunnossa. Mietin jenkkiläistä "huippukokki" Mario Batalia, joka taitaa nykyään pääasiassa kirjoittaa kirjoja, konseptoida ravintoloita ja esiintyä tv:ssä koska ei valtavan lihavuutensa takia enää yksinkertaisesti mahdu ravintolan keittiöön. :)
Onhan se ikävää jos ihmistä syrjitään ulkonäkönsä vuoksi, mutta on ihan tutkittu juttu, että lihaviin liitetään joko tietoisesti tai tiedostamatta paljon negatiivisia määreitä, jotka voivat estää työn saannin. Yhtä lailla langanlaiha hakija voi viestittää energiattomuutta, terveys- tai mt-ongelmia, asenneongelmia (turhamaisuus, ulkonäkökeskeisyys jne).
[/quote]
Kuinka paljon tupakoitsijoiden tupakkatauot vievät tehokasta työaikaa siirtymisineen?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"]
Muistakaa moralisoijat, että asiakaspalvelutehtävissä oleva työntekijä edustaa aina firmaa ja jokainen brändiään arvostava yritys ei palkkaa epäedustavia työntekijöitä. Jos itse omistaisin yrityksen, niin en ikinä palkkaisi asiakaspalvelu- tai edustustehtäviin lihavaa työntekijää. Tämä korustuu etenkin naisten kohdalla.
[/quote]
Minä palkkaisin asiakaspalvelu- ja edustustehtäviin mielummin sivistyneen, älykkään, kielitaitoisen, huumorintajuisen, tyylitajuisen lihavan ihmisen kuin hoikan idiootin. Laihuus, sovinnainen, trendikäs pukeutuminen, nariseva ääni, suppea sanavarasto, olematon vieraiden kielten taito (pelkkä kouluenglanti) ei kerro ihmisestä hyvää sekään.
Ajattelen nyt lähinnä henkistä työtä, kovaa fyysistä kuntoa vaativat ammatit ovat erikseen.
No mutta hoikat työntekijät ovat osa hampurilaispaikojen imagoa! Terveellisyys on nykyään in, ja hampparipaikat ovat tarjoavinaan terveellistä ruokaa, jotta tulisi vaikutelma, että heidän tarjoamaansa höttöä voisi hyvällä mielellä syödä 365 pvää vuodessa. Lihava työtekijä saattaisi tehdä ikävän mielleyhtymän, että hampurilainen saattaisi vaikka vaikuttaa myös asiakkaaseen lihottavasti.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:54"]En palkkaa, monestakin syystä. Ensinnäkin lihavuus osoittaa itsekurin puutetta ja kertoo siitä, että ihminen ei oikein pysty hallitsemaan elämäänsä, mikä heijastuu väistämättä työhönkin. Toisekseen lihavuus vaikuttaa ihmisen terveyteen. Lihavat ovat alttiimpia kaikenlaisille sydän- ja verisuonisairauksille, eivätkä jaksa fyysisessä työssä yhtä paljon kuin hoikat ihmiset. Heille on siis tiedossa enemmän sairauslomia kuin hoikille. Kolmanneksi lihavuus on yksinkertaisesti inhottavaa. Asiakaspalvelija ei vain voi mielestäni olla lihava, sillä se karkottaa joitakin asiakkaita. Eikä ole uskottavaa joidenkin tuotteiden ja palvelujen myynnissä, jos niitä myy lihava ihminen. Esimerkiksi kuntosalin kassalla ei voi olla töissä lihava ihminen.
[/quote]
Tämmöset mielipiteet oksettaa mua. Järkyttävää, miten ahdasmielistä jengiä täällä pyörii. Tunnen monia pyöreitä naisia, jotka tekevät työnsä todella hyvin ja he ovat tosi tunnollisia. Mäkin olin ennen ylipainoinen ja menestyin loistavasti opinnoissa. Ei se kerro työntekijän ahkeruudesta mitään.
[/quote]
Olen samaa mieltä, mutta jos vaikka ravintoterapeuttina olisi todella ylipainoinen, en voisi ottaa hänen neuvojaan esim laihdutuksesta kovin vakavasti tai ainakin söisi uskottavuutta.