Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet

Vierailija
19.07.2015 |

Mitä olette bonganneet?

Kommentit (5332)

Vierailija
181/5332 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:46"]Minusta on outoa että tytöt ja pojat nukkuvat omissa makuukamareissaan porukalla. Ovatko kaikki valhot ja noidat muka heteroita? Miksi sitten Tylypahkassa on tämä unisex vessa, jossa pojat ja tytöt voivat kuunnella toistensa kakkaamisääniä: "plumps plumps pröööt"...? [/quote] No kyllähän oikeassakin maailmassa jaotellaan noin (esim kesäleirit ym). Se on ainakin helpompaa kuin kysyä jokaiselta erikseen hänen seksuaalista suuntautumistaan, varsinkin kun ovat alussa jotain 11-vuotiaita :D

[/quote]

[/quote]

Tuo seksuaalisuuden kyseleminen makuukammarin valinnassa kuulostaa samalta kuin kysyisi manaliukselta että onko se poistuneen sielun jälki :D

Vierailija
182/5332 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:22"]

itseäni ihmetyttää se ihmeellinen Severus Kalkaros-ihailu (niin Harryn kuin sarjan fanienkin kesken)? äijä oli täysi perse kaikille muille paitsi ehkä dumbledorelle (joka oli myös ajoittain aika paskapää), niin silti harry nimeää lapsensa sen mukaan? kai siinä on takana jonkinmoista tukholma-syndroomaa sitten

[/quote]

Severuksella oli vähän traumoja. Ensinnäkin viha harryn isää ja isän kaveria siriusta kohtaan, toisaalta rakkaus harryn äitiä lilyä kohtaan. Lisänä se ongelma että pitäisi näytellä sekä uskottavaa kuolonsyöjää voltsulle että kuolonsyöjää joka näyttelee uskottavaa phoenixin killan jäsentä dumppikselle ja kumppaneille.

Vähemmästäkin alkaa ärhennellä pitkin ja poikin :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/5332 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:34"] Miksi Hermione oli suudellut Krumin kanssa, hehän olivat vain ystäviä? Hermionehan taisi olla kiinnostunut Ronista jo tuossa neljännessä kirjassa, koska Krum pyysi häntä 3 kertaa tanssiaisiin kanssaan ennen kuin Hermione suostui, koska odotti Ronin pyytävän häntä. [/quote]

Ehkä rakastunut Krum luki tilanteen väärin ja suuteli Hermionea, joka vetäytyi myöhemmin pois? Tai voihan olla että Hermione pettyi Roniin ja tunteet häneen laimenivat ja lämpenivät taas huomaavaiselle Krumille. (Vähän niinkuin Ginnyn tunteet Harrya kohtaan laantuivat, jonka jälkeen hän seurusteli sekä Michaelin että Deanin kanssa. Myöhemmin tunteet Harry osoitti taas kiinnostusta Ginnyä kohtaan ja tunteet lämpenivät.) [/quote] Mä taas veikkaan, että Hermione teki sen vain Ronin kiusaksi. Oli loukkaantunut kun luuli ettei Ron pidä hänestä (Ron pyysi viimeisenä vaihtoehtona tanssiaisiin ja osoitti kiinnostusta Fleuria kohtaan). Mielestäni Ronin ja Hermionen romanssi on nähtävillä tuosta neljännestä kirjasta alkaen. Jokainen toki tulkitsee nämä omalla tavallaan.

[/quote]

Mää oon nähnyt Ron-Hermione-väreilyjä (Punurmiomaisesti :D) jo kakkoskirjasta asti. Ei se siltikään pois sulje mahdollisuutta että välissä Hermionen tunteet ei olisi voinut muuttua. Mun mielestä Hermionella ei ollut taka-ajatuksia Krumin kanssa (kun vrt. esim Hermione&MCLaggen-jupakkaa).

Vai mikä minä olen sanomaan, koska minusta Hermione ja Krum olisi ollut kirjasarjan paras pari. Ainakin Arthur ja Molly Weasleyn jälkeen :D

Vierailija
184/5332 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:13"]

Annetaankohan Tylypahkassa seksivalistusta? Miettikää nyt niitä teinejä siellä ilman aikuisen valvontaa :D

[/quote]

"Fetus Deletus" ja ongelmat ovat poissa.

[/quote]

kukaha tonki loitsun niille opettaa? :D

Vierailija
185/5332 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 21:40"]

thestraleista: rowling ei halunnut että harry näkee ne liekehtivän pikarin lopussa, ksoka olisi ollut outoa tuoda ne ilmi ilman että se enää ko. kirjassa johtaa mihinkään. tiesi kyllä niistä kirjoittavansa, ja oli jo kirjoittutkin potter-maailman kummajaisia käsittelevään kirjaan tms.

selitykseksi keksi sitten että nähty kuolema täyyy ymmärtää ja sisäistää ajan kanssa, ja sillointhestralit alkavat pikkuhiljaa aineellistumaan henkilölle.

[/quote]

Eikös Harry myös nähnyt ekan kirjan lopussa kun Orave kuoli?

Vierailija
186/5332 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:34"] Miksi Hermione oli suudellut Krumin kanssa, hehän olivat vain ystäviä? Hermionehan taisi olla kiinnostunut Ronista jo tuossa neljännessä kirjassa, koska Krum pyysi häntä 3 kertaa tanssiaisiin kanssaan ennen kuin Hermione suostui, koska odotti Ronin pyytävän häntä. [/quote]

Ehkä rakastunut Krum luki tilanteen väärin ja suuteli Hermionea, joka vetäytyi myöhemmin pois? Tai voihan olla että Hermione pettyi Roniin ja tunteet häneen laimenivat ja lämpenivät taas huomaavaiselle Krumille. (Vähän niinkuin Ginnyn tunteet Harrya kohtaan laantuivat, jonka jälkeen hän seurusteli sekä Michaelin että Deanin kanssa. Myöhemmin tunteet Harry osoitti taas kiinnostusta Ginnyä kohtaan ja tunteet lämpenivät.) [/quote] Mä taas veikkaan, että Hermione teki sen vain Ronin kiusaksi. Oli loukkaantunut kun luuli ettei Ron pidä hänestä (Ron pyysi viimeisenä vaihtoehtona tanssiaisiin ja osoitti kiinnostusta Fleuria kohtaan). Mielestäni Ronin ja Hermionen romanssi on nähtävillä tuosta neljännestä kirjasta alkaen. Jokainen toki tulkitsee nämä omalla tavallaan.

[/quote]

Mää oon nähnyt Ron-Hermione-väreilyjä (Punurmiomaisesti :D) jo kakkoskirjasta asti. Ei se siltikään pois sulje mahdollisuutta että välissä Hermionen tunteet ei olisi voinut muuttua. Mun mielestä Hermionella ei ollut taka-ajatuksia Krumin kanssa (kun vrt. esim Hermione&MCLaggen-jupakkaa).

Vai mikä minä olen sanomaan, koska minusta Hermione ja Krum olisi ollut kirjasarjan paras pari. Ainakin Arthur ja Molly Weasleyn jälkeen :D
[/quote]

Nämä tulkinnat muodostuvat varmasti niin miten lukija itse toivoo/olettaa. Itse olen vannoutunut Ron ja Hermione fani, enkä pidä Krumista yhtään :D

Vierailija
187/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut tämän johonkin aiempaankin ketjuun, ainakin kerran. Ihmettelen edelleen, miksi velhot käyttävät pergamenttia. Sitä tarvitaan vuosittain valtava määrä jo Tylypahkassa, muusta velhoyhteisöstä puhumattakaan. Missä sitä oikein tuotetaan? Eikö paperi olisi sittenkin helpompi?

Vierailija
188/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:17"]

Olen kirjoittanut tämän johonkin aiempaankin ketjuun, ainakin kerran. Ihmettelen edelleen, miksi velhot käyttävät pergamenttia. Sitä tarvitaan vuosittain valtava määrä jo Tylypahkassa, muusta velhoyhteisöstä puhumattakaan. Missä sitä oikein tuotetaan? Eikö paperi olisi sittenkin helpompi?

[/quote]

Ehkä he ovat keksineet joskus muinoin hyvän tavan tuottaa pergamenttia, joten pitäytyvät perinteissä :)

Vierailija
189/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:21"]

Mä oon aina ihmetellyt, että miksi viimeisissä kirjoissa hirnyrkkien etsiminen ja tuhoaminen jätetään vain Harryn, Ronin ja Hermionen vastuulle, eikä muu Feeniksin kilta saa edes tietää niiden olemassaolosta? Siksikö, että Harry itse oli viimenen hirnyrkki? Eihän sitä olis tarvinnut muille kertoa, mutta varmasti niiden kuppien ja sormusten ym jahtaamisessa muu kilta olisi ollut hyödyksi. Tai jos Harry, Ron ja Hermione olisivat kuolleet, niin kuka sitä hommaa olisi sitten edes jatkanut?

Ja itekin oon ajatellut, että uskomattoman typerää Voldemortilta tehdä hirnyrkit noin tunnistettavista esineistä. Olis tehnyt hirnyrkin jostain Saharan hiekanjyväsestä, niin kukaan ei olisi ikinä löytänyt sitä.

[/quote]

Olen ajatellut sen itse niin, että jos hirnyrkkitieto tulisi julkiseksi, leimahtaisi täysmittainen sota hyviksien ja pahiksien välille ja koko taikayhteiskunta olisi vaarassa tuhoutua
[/quote]

No siis, dumbbishan nimenomaan halusi että ensin tuhotaan hirnyrkit salaa ja viimeisenä harry kohtaa volden, ihan niinkuin punurmio ennusti. Miettikääs jos harryn hirnyrkkien metsästys olisi ollut julkista, eiköhän volde olisi tehtaillut niitä lisää tai piilottanut ne? Eli ideana siis salaamisessa oli, ettei voltsi saa missään nimessä tietää että hänen sielunpalansa ovat tuhoutuneet tai kukaan ylipäätänsä tietää niiden olemassa olosta.

Vierailija
190/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:00"]Itselleni tuli tässä mieleen, että Remushan sanoi kolmoskirjassa, että pitkään pelättiin, ettei hän pääsisi Tylypahkaan, mutta sitten Dumbledoresta tuli rehtori ja hän päästi Remuksen kouluun. Remushan on syntynyt 1960 ja aloitti Tylypahkan vuonna 1971. Kuitenkin siinä muistossa, jossa Voldemort tulee pyytämään PVS-opettajan paikkaa, Dumbledore on jo rehtorina (ja tämä muisto tapahtui joskus vuonna 1955-1956), eli n. neljä-viisi vuotta ennen kuin Remus oli jo syntynyt.
[/quote]
Mulla on semmoinen kutina, että Dumbledore olisi ollut tuolloin "vain" opettaja.. Muistanko väärin?

Vierailija
191/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:00"]Itselleni tuli tässä mieleen, että Remushan sanoi kolmoskirjassa, että pitkään pelättiin, ettei hän pääsisi Tylypahkaan, mutta sitten Dumbledoresta tuli rehtori ja hän päästi Remuksen kouluun. Remushan on syntynyt 1960 ja aloitti Tylypahkan vuonna 1971. Kuitenkin siinä muistossa, jossa Voldemort tulee pyytämään PVS-opettajan paikkaa, Dumbledore on jo rehtorina (ja tämä muisto tapahtui joskus vuonna 1955-1956), eli n. neljä-viisi vuotta ennen kuin Remus oli jo syntynyt. [/quote] Mulla on semmoinen kutina, että Dumbledore olisi ollut tuolloin "vain" opettaja.. Muistanko väärin?

[/quote]

Volde haki opettajan paikkaa kahdesti. Ensimmäisellä kerralla rehtorina oli vielä Dippet ja toisella kertaa jo Dumbledore.

Vierailija
192/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 06:09"]Sori jos on jo sanottu. En muista, oliko tämä myös kirjassa, mutta tokassa leffassa taisi olla. Hermione korjaa Harryn lasit taikomalla, kun he tapaavat Viistokujalla. Miksi? Hermione tietää vallan hyvin, että taikominen Tylypahkan ulkopuolella on alaikäisiltä kielletty. Eikä tästä seuraa hänelle mitään rangaistusta. Ja eikö hän myös ekassa leffassa, luultavimmin myös kirjassa, puhdista taialla Harryn lasit Tylypahkan pikajunassa? Vai onko niin, että junassa taikominen on jo sallittua? [/quote]Aikuisten seurassa voi taikoa. Ministeriöllä ei ole varmuutta kuka taian tekee vaan jos nuori on yksin paikassa jossa ei ole lähellä muita aikuisia velhoja jotka olisi taian tehny niin silloin tulee rapsut(Harry jästilässä). Seuranta ei ole niin tarkkaa kuin jossain kelmien kartassa.

[/quote]

Hermionehan korjaa Harryn klasit jo ensimmäisellä junamatkalla Tylypahkaan. 
[/quote]

Joo, niinhän se olikin, noi oli toisinpäin.

Vierailija
193/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:21"] Mä oon aina ihmetellyt, että miksi viimeisissä kirjoissa hirnyrkkien etsiminen ja tuhoaminen jätetään vain Harryn, Ronin ja Hermionen vastuulle, eikä muu Feeniksin kilta saa edes tietää niiden olemassaolosta? Siksikö, että Harry itse oli viimenen hirnyrkki? Eihän sitä olis tarvinnut muille kertoa, mutta varmasti niiden kuppien ja sormusten ym jahtaamisessa muu kilta olisi ollut hyödyksi. Tai jos Harry, Ron ja Hermione olisivat kuolleet, niin kuka sitä hommaa olisi sitten edes jatkanut? Ja itekin oon ajatellut, että uskomattoman typerää Voldemortilta tehdä hirnyrkit noin tunnistettavista esineistä. Olis tehnyt hirnyrkin jostain Saharan hiekanjyväsestä, niin kukaan ei olisi ikinä löytänyt sitä. [/quote] Olen ajatellut sen itse niin, että jos hirnyrkkitieto tulisi julkiseksi, leimahtaisi täysmittainen sota hyviksien ja pahiksien välille ja koko taikayhteiskunta olisi vaarassa tuhoutua [/quote] No siis, dumbbishan nimenomaan halusi että ensin tuhotaan hirnyrkit salaa ja viimeisenä harry kohtaa volden, ihan niinkuin punurmio ennusti. Miettikääs jos harryn hirnyrkkien metsästys olisi ollut julkista, eiköhän volde olisi tehtaillut niitä lisää tai piilottanut ne? Eli ideana siis salaamisessa oli, ettei voltsi saa missään nimessä tietää että hänen sielunpalansa ovat tuhoutuneet tai kukaan ylipäätänsä tietää niiden olemassa olosta.

[/quote]

Voltsuhan tajusi sen pankkimurron jälkeen, siis kirjassa, että kohteena oli tietty kuppi eikä esim. jotain muuta sieltä holvista. Voltsulle tuli pikkasen kiire tarkistaa muutkin nyrkit ja harrylle kavereineen tuli kiire löytää se viimeinen tylypahkasta ennen kuin voltsu tulee paikalle. 

Vierailija
194/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä Thestraleista: kun niillä voi kuitenkin ratsastaa vaikka niitä ei näkisikään, eli ne ovat kuitenkin kiinteää massaa, eivätkö oppilaat törmäile niihin ennen vaunuihin astumista? Luulisi että itsestään liikkuvat kärryt kiinnostavat oppilaita sen verran että niitä halutaan tutkia lähempää ja joka puolelta.

Vierailija
195/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:21"] Mä oon aina ihmetellyt, että miksi viimeisissä kirjoissa hirnyrkkien etsiminen ja tuhoaminen jätetään vain Harryn, Ronin ja Hermionen vastuulle, eikä muu Feeniksin kilta saa edes tietää niiden olemassaolosta? Siksikö, että Harry itse oli viimenen hirnyrkki? Eihän sitä olis tarvinnut muille kertoa, mutta varmasti niiden kuppien ja sormusten ym jahtaamisessa muu kilta olisi ollut hyödyksi. Tai jos Harry, Ron ja Hermione olisivat kuolleet, niin kuka sitä hommaa olisi sitten edes jatkanut? Ja itekin oon ajatellut, että uskomattoman typerää Voldemortilta tehdä hirnyrkit noin tunnistettavista esineistä. Olis tehnyt hirnyrkin jostain Saharan hiekanjyväsestä, niin kukaan ei olisi ikinä löytänyt sitä. [/quote] Olen ajatellut sen itse niin, että jos hirnyrkkitieto tulisi julkiseksi, leimahtaisi täysmittainen sota hyviksien ja pahiksien välille ja koko taikayhteiskunta olisi vaarassa tuhoutua [/quote] No siis, dumbbishan nimenomaan halusi että ensin tuhotaan hirnyrkit salaa ja viimeisenä harry kohtaa volden, ihan niinkuin punurmio ennusti. Miettikääs jos harryn hirnyrkkien metsästys olisi ollut julkista, eiköhän volde olisi tehtaillut niitä lisää tai piilottanut ne? Eli ideana siis salaamisessa oli, ettei voltsi saa missään nimessä tietää että hänen sielunpalansa ovat tuhoutuneet tai kukaan ylipäätänsä tietää niiden olemassa olosta.

[/quote]

Voltsuhan tajusi sen pankkimurron jälkeen, siis kirjassa, että kohteena oli tietty kuppi eikä esim. jotain muuta sieltä holvista. Voltsulle tuli pikkasen kiire tarkistaa muutkin nyrkit ja harrylle kavereineen tuli kiire löytää se viimeinen tylypahkasta ennen kuin voltsu tulee paikalle. 
[/quote]

Niinpä :) mua muuten aina huvittaa nämä lempinimet. Volde, Voltsi ja Voltsu. Voisin kuvitella oikean Volden reaktion, jos tietäisi millä lempinimillä av-analyytikot häntä kutsuvat :D

Vierailija
196/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan liity aiheeseen, mutta tiesittekö, että vol de mort tarkoittaa ranskaksi kuoleman lentoa tai kuoleman ryöstöä?

Vierailija
197/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:35"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä :) mua muuten aina huvittaa nämä lempinimet. Volde, Voltsi ja Voltsu. Voisin kuvitella oikean Volden reaktion, jos tietäisi millä lempinimillä av-analyytikot häntä kutsuvat :D
[/quote]Mulle se on aina vaan Tomppa tai Tomi, tuntu ärsyttävän kaikkein eniten.

Vierailija
198/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:21"] Mä oon aina ihmetellyt, että miksi viimeisissä kirjoissa hirnyrkkien etsiminen ja tuhoaminen jätetään vain Harryn, Ronin ja Hermionen vastuulle, eikä muu Feeniksin kilta saa edes tietää niiden olemassaolosta? Siksikö, että Harry itse oli viimenen hirnyrkki? Eihän sitä olis tarvinnut muille kertoa, mutta varmasti niiden kuppien ja sormusten ym jahtaamisessa muu kilta olisi ollut hyödyksi. Tai jos Harry, Ron ja Hermione olisivat kuolleet, niin kuka sitä hommaa olisi sitten edes jatkanut? Ja itekin oon ajatellut, että uskomattoman typerää Voldemortilta tehdä hirnyrkit noin tunnistettavista esineistä. Olis tehnyt hirnyrkin jostain Saharan hiekanjyväsestä, niin kukaan ei olisi ikinä löytänyt sitä. [/quote] Olen ajatellut sen itse niin, että jos hirnyrkkitieto tulisi julkiseksi, leimahtaisi täysmittainen sota hyviksien ja pahiksien välille ja koko taikayhteiskunta olisi vaarassa tuhoutua [/quote] No siis, dumbbishan nimenomaan halusi että ensin tuhotaan hirnyrkit salaa ja viimeisenä harry kohtaa volden, ihan niinkuin punurmio ennusti. Miettikääs jos harryn hirnyrkkien metsästys olisi ollut julkista, eiköhän volde olisi tehtaillut niitä lisää tai piilottanut ne? Eli ideana siis salaamisessa oli, ettei voltsi saa missään nimessä tietää että hänen sielunpalansa ovat tuhoutuneet tai kukaan ylipäätänsä tietää niiden olemassa olosta. [/quote] Voltsuhan tajusi sen pankkimurron jälkeen, siis kirjassa, että kohteena oli tietty kuppi eikä esim. jotain muuta sieltä holvista. Voltsulle tuli pikkasen kiire tarkistaa muutkin nyrkit ja harrylle kavereineen tuli kiire löytää se viimeinen tylypahkasta ennen kuin voltsu tulee paikalle.  [/quote] Niinpä :) mua muuten aina huvittaa nämä lempinimet. Volde, Voltsi ja Voltsu. Voisin kuvitella oikean Volden reaktion, jos tietäisi millä lempinimillä av-analyytikot häntä kutsuvat :D [/quote]Mulle se on aina vaan Tomppa tai Tomi, tuntu ärsyttävän kaikkein eniten.

[/quote]

Tuosta muuten tuli mieleen että kuinkakohan helvetin vanha se Vuotavan Noidankattilan Tom oikein on jos Dumbledore käski pikku-Valedroa kysymään häntä paikan päällä, vai onko kyseessä "nykyajan" Tomin isä?

Vierailija
199/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on nyt ihan pakko tulla sanomaan tää teille, jotka valittaa tosta "miksei ajankääntäjällä tuhottu Voldemortia jo nuorena". Siksi, koska siitä olisi seurannut aikaparadoksi. Sama juttu, että mä matkaisin ajassa taaksepäin ja tappaisin oma isäni, ennen kuin olisin itse syntynyt. Silloin mua ei olisi koskaan ollut, eli en olisi voinut mennä tappamaan ketään, jolloin isäni olisikin ollut elossa, jolloin minä olisin syntynyt ja tappanut hänet, jolloin minua ei olisi olemassakaan jne.

Vierailija
200/5332 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ne anteeksiantamattomat kirouset. Harryhan ainakin langetti Bellatrixiin (vai oliko Severus) kidutustkirouksen, vaikka epäonnistuikin, Puoliverisen Prinssi lopussa. Sitten Kuoleman Varjeluksissa sielä irvetassa oliko Harry vai Hermione kun langetti komennuskirouksen siihen maahiseen. Miksei näistä seurannut mitään? Tietääkö ministeriö jos näitä käytetään vai pitäisikö vaikka aurorin nähdä? Vai oliko niin että ne ovat laittomia vain jos kohteena on ihminen? B.K.jr. kun langetti nuo kaikki niihin hämähäkkeihin Liekehtivässä Pikarissa niin siitähän ei tullut seuraamuksia mutta ymärsin että siksi kun kyseessä oli hyönteinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän