Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet
Kommentit (5332)
Miksi Harrysta ja Ronista tuli Hermionen ystävät sen jälkeen, kun he olivat pelastaneet tämän siltä peikolta kurpitsajuhlan aikaan? Minä en ymmärrä, että miten se muka muutti mitään. Kyllä minäkin varmasti pelastaisin jonkun pulaan joutuneen ihmisen, vaikka en hänestä niin pitäisikään, mutta ei se kuitenkaan tarkoittaisi sitä, että en enää sen jälkeen inhoaisi häntä jos olen inhonnut häntä sitä ennen.
Sain minäkin viimein luettua tän alusta loppuun:)
Remus sanoi kolmoskirjassa, ettei hän olisi päässyt Tylypahkaan, ellei Dumbledoresta olisi tullut rehtoria. Miksi Hagrid kuitenkin hyväksyttiin kouluun, vaikka silloin rehtorina oli Dippet? Vai onko puolijättiläinen kuitenkin paremmassa asemassa taikayhteiskunnassa kuin ihmissusi?
Niin, siis eihän se sairastuminen tullut kenellekään muulle kuin oppilaille yllätyksenä, joille asiasta ei kerrottu. Luultavasti koko muu henkilökunta kyllä tiesi ja himmahan oli järjestettykin sen mukaan, kun.Kallaros valmisti kuukausittain lääkeloemen ettei Lupinista tullut aggressiivinen.
Esim sentakia koska aikaa ei saa muuttaa Mutta youtubesta löytyy video miten harry potter elokuva sarja olisi voinut päättyä..
Toffee ei halunnut että tietoon tulisi, että Sirius olikin syytön koska sehän tarkoittaisi, että Toffee ei osaa hommaansa. Toffee oli super-ääliö-mäntti, joten kyllähän hän itseään puolusti.
Miksi Severus Kalkaros sai käyttää Tylypahkassa ensimmäisen vuosiluokan poikaoppilaita seksuaalisesti hyväkseen?
Vierailija kirjoitti:
Mörköhän muuntautuu aina siksi, mitä henkilö pelkää eniten. No entäpä jos tuo pelko on vaikkapa se että jää ihan yksin tai muu tuollainen ei-konkreettinen asia?
Voldemortilla oli oma ruumis, koska hän pelkäsi omaa kuolemaansa.
Dumbledoren mörkö oli sisaren ruumis, vaikka hänen sisarensa oli kuollut. Mieleeni tulee, että hän pelkäsi omaa muistoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mörköhän muuntautuu aina siksi, mitä henkilö pelkää eniten. No entäpä jos tuo pelko on vaikkapa se että jää ihan yksin tai muu tuollainen ei-konkreettinen asia?
Voldemortilla oli oma ruumis, koska hän pelkäsi omaa kuolemaansa.
Dumbledoren mörkö oli sisaren ruumis, vaikka hänen sisarensa oli kuollut. Mieleeni tulee, että hän pelkäsi omaa muistoaan.
Dumbledoren siskon kuolema oli vahinko mutta tilanteessa ei ollut ihan selvää kuka siihen vahinko-osuman oli syypää. Dumbledore taisi pelätä olevansa itse siihen syyllinen.
Toisaalta Dumbledore syytti joka tapauksessa omaa itsekkyyttään tapauksesta ja myöhemmin toimi korostetun suojelevasti kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
Miksi Hiinokkaan ei olisi voitu käyttää helppoa ja kivutonta avada kedavraa, vaan Macnairin piti tulla paikalle kirveensä kanssa?
Ehkä siksi, kun se on anteeksiantamaton-kirous..? Mutta olisi se silti kivempi.
Alkuperäisessä kirjasarjassa Hermione kuvataan vaaleaihoiseksi ja ruskeatukkaiseksi mutta Kirotussa lapsessa Harryn ystävä on muutettu kuilema ruskeaihoiseksi ja mustatukkaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäisessä kirjasarjassa Hermione kuvataan vaaleaihoiseksi ja ruskeatukkaiseksi mutta Kirotussa lapsessa Harryn ystävä on muutettu kuilema ruskeaihoiseksi ja mustatukkaiseksi.
Jokainen saa ajatella Hermionen ulkonäön niin kuin tykkää, mutta ei sitä kyllä "vaaleaihoiseksi" kuvata missään vaiheessa. Jossain kohdassa kerrotaan hänen kalvenneen (en muista missä kohtaa mutta pelästyi jotain tms), mutta vähän tummempi-ihoinenkin voi kalveta jos ei ole ihan musta.
Vierailija kirjoitti:
Kolmososassa kun kelloa siirrettiin taaksepäin, niin mietin että miksei sitten aina siirretä kelloa taaksepäin kun halutaan pelastaa kuolleet. Eipä sitä sen jälkeen käytettykään enää.. :D
Koska se on niin riskialtista. Ei se varmasti onnistuisi läheskään joka kerta suunnitelman mukaan vaan sotkisi vain monia asioita lisää (kirjassa selitetty aika hyvin mm. että jos vahingossa näkisit tulevaisuuden itsesi, tulisit hulluksi tai kävisit "itsesi" kimppuun tai muuten vaan alkaisit sekoilla). Dumbledore periaatteessa vain arvasi, että hei lol tää vois onnistua, ja mieti kuinka Harry ja Hermione meinas jäädä kiinni kun esim. Hiinokka ei suostunut ensin menemään piiloon ja heidät meinattiin nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se muuttuu siksi mitä pelkäät toiseksi eniten
Hiukan autistinen ov. kirjoitti:
Miksi Harrysta ja Ronista tuli Hermionen ystävät sen jälkeen, kun he olivat pelastaneet tämän siltä peikolta kurpitsajuhlan aikaan? Minä en ymmärrä, että miten se muka muutti mitään. Kyllä minäkin varmasti pelastaisin jonkun pulaan joutuneen ihmisen, vaikka en hänestä niin pitäisikään, mutta ei se kuitenkaan tarkoittaisi sitä, että en enää sen jälkeen inhoaisi häntä jos olen inhonnut häntä sitä ennen.
En nyt haluu kuulostaa niiltä jotka on tähän ketjuun kommentoineet "SE ON VAAN FANTASIAA", mutta se on yksinkertaisesti aika hyvä juonenkäänne. Ja jos oikein loogisesti ajatellaan, ne on sillon vaan 11-vuotiaita kakaroita ja sillon nyt voi aika nopeesti vaihtua se että kenestä tykätään ja ketä inhotaan. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että minä aikuisenakin voisin ajatella jostain ihmisestä eri lailla jos hän pelastaisi minun henkeni. Se on kuitenkin aika iso juttu.
Kaikki kyllä tietää miten Harry ja Ron lausutaan, mutta minulle ei ole vieläkään valjennut lausutaanko Hermione muodossa "Her-mion" vai muodossa "Her-mai-on"?
Matami Huiski askarruttaa. Lentämistä opetellaan muutamalla tunnilla ekalla luokalla. Lisäksi Huiski tuomitsee huispausotteluita.
Mitä hän puuhaa muun ajan? Onko hän tuntiopettaja? Miksi lentotunteja on niin vähän?