Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolibrit viikonloppuna

28.01.2006 |

Lauantaita vaan kaikille! Aloitan pinon vähän masentavilla uutisilla. Menkat alkoi tänään vyöryn tavoin. Kierto jäi taas kovin lyhyeksi kp24. Eli taidettiin aloittaa taas hommat ihan liian myöhään. No maanantaina soitan kyllä neuvolaan, kun oli syksyllä puhe ovuloinnin tarkastamisesta. Muuten sovittiin miehen kanssa, että mennään tjot-meiningillä, kunnes l.a. 2007 puolella. Tarvii nyt muuta ajateltavaa.

Tekis mieli perustaa akvaario, onko kokemuksia? Eipähän tarvisi miettiä hetkeen omia limojaan sun muita....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoinkin jo voimahalauksia sulle tonne lokamasujen pinoon.

Ja kirjoittelin sinne myös, kuinka ottaa päähän, kun ukko pentele oli eilisen illan työkamujensa kanssa menossa... Enpä viitsi enää siitä, vaan alan valmistautua omaan " vapaa" -iltaani :). Pääsen ostoksille ja ulos syömään ystäväni kanssa.

Kp nyt siis 21/30 ja odottelu jatkuu. Kun tässä oikeastaan mietin, niin tämän aamun on ollut sellaista outoa tunnetta, vähän menkkamaista oloa tuolla mahassa. Aamulla jo ajattelin tätin tulevan paikalle, mutta ei ole näkynyt...

Hyvää viikonloppua kaikille Kolibreille =)!

Vierailija
2/8 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea plussanneille!!

me täällä kamppaillaan vähien rahojen kanssa. puoliskolle tuli yllärinä yli pieni palkka ja nyt ei ketään naurata enää. :(

nyt saa miettiä kuinka taas seuraava kuu elellään todella tiukalla. ei kiva.

nyt menen laskemaan laskuja... ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla oli juu tossa muutaman vuoden verran akvaario, tosin vain tollainen 100 litrainen. eli nuo pienethän vaatii aikas paljon hoitoa, isommissa selvii helpommalla.

perustaminenhan maksaa aikas paljon mutta yllä pito on sitten ihan halpaa.

minkäs kokoista bubbles aatteli hommailla? Merivesi vai tavallinen?

akvaario onkin ihana kun on hyvin hoidettu niin on kuin elävä taulu! :)

Vierailija
4/8 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liipe: Mä mietin jo aiemmin akvaa, mutta pupu tuli pöksyyn, kun en uskaltanut ryhtyä perustamaan. Tieto lisää tuskaa. Ja sit just se toisiasia, että isompi on helpompi ja isompi on kalliimpi. Ihan tavallista ajattelin. sellanen 90 senttinen tila olis käytös. Jos sen sit venyttäis metriin ja kaikki mitat maksimiksi, niin nopeesti litrat nousis 250l. Mut se jo maksaa ja sit tulee se ongelma, et tosta määrästä ku vaihdetaan vettä ei enää pelkkä ämpäri riitä ja jos olohuoneeseen, niin letkua pitäis olla aika pitkästi, et sais suoraa altaaseen.. Katotaan nyt...

Mä oon aina ollu vähä pöpi näitten elukoitten kans. Mikään ei tunnu riittävän. Vielä tekis mieli akvaariota, lintuja ei oo kans koskaan ollu ja kissakuume iski lapsiin jouluna, ku oltiin veljen luona ja niillä on kisu. Meillä on kuitenkin koira ja mietityttää, alkaisko kamala yöelämä, jos kissan ottais. Mites teillä? Teillähän on useampikin kissa ja koira? MItä rotuja?Kissoista oon ihastunu brittiläiseen lyhytkarvaan, siniseen... Sit on vielä se, et vaikka ite mä ne elukat hoidan, niin mies ei välttämättä kaikkia vastaanottais. Ainakin kissalle se sanoi ei. Tai se ottas mieluummin kissan, ku koiran, mut ei yhtäaikaa...

Sori menee vähän aiheen sivusta, mut elukat on aika iso osa meidän perheen arkea. Ja nämä asiat mietityttää tietysti myös sen takia, et sit KUN vauva syntyy, on elukoillekin vähemmän aikaa.

laitetaanpa samalla galluppia, että millasia lemmikkejä muilla on?

Meiltä siis löytyy 2v partacollie, pksatiinihamsteri ja kaksi marsua, kaikki poikia

Vierailija
5/8 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinolin sanomassa että meillänuo karvaset ehdottomasti kuuluu perheeseen. meiltä siis löytyy:

koirat:whippet 8v, isovillakoira vajaa 6v, collie 8kk ja bordercollie 6kk nuorin on poika muut tyttöjä

kissat: norjalaisenmetsäkissan sekoitus ja ragdoll, molemmat tyttöjä, reilu vuoden ikäisiä

niin ja bubblesille kissoita, meillä yöt ollut makuuhuoneen ovet kiinni siitä lähtien kun kissat tuli. ei mitään meteliä muuten kyllä, mutta en voinut nukkua kun kissa tuli korvanviereen nukkumaan ja siinä kehräsi.

muuten on ollut rauhallista. nykysin tosin tuo ensimmäinen kissa saa olla ulkona niin yksikseen ei ragdolli viiti hilluakkaan.

koirat meillä nukkuu sitten makuuhuoneessa yön paitsi nuorin koska aluksi riehui yöllä, mutta tällä hetkellä siksi että meilä akuiset tytöt juoksuisina ja jopa tuo pikku poika jo hormoonit tajuu kun tuo aikuien oikein itseään tyrkyttää. no 2 kk päästä sitten lähtee tyrkyttäjä leikkaukseen niin eipä ole enää juoksuja sitten. ;/

vauvojahan nuo meijän kaksi koiraa vielä on, ja siksikin hyvä ettei meille voi vielä tulla oikeaa vauvaa, sitten kun saan opiskeltua niin koiratkin on jo vanhempia. kun ei nuo koira vauvat vie sitä oikeeta vauvakuumetta pois vaikka kuinka yrittää.

ja ettei joku ihmettele sitä miksi meillä kaksi koiranpentua ollut ihan lähekkäin niin meillä molemmat aikuiset halusi harrastuskoiran vaika mulla kyllä olikin tuo mun villis, mutta päätimme ottaa yhtäaikaa ja hyvin o toiminut. niistäkin on seuraa toisilleen.

no joo johan tuli juttuu.

Vierailija
6/8 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntai aamua!

olen taas pysytellyt muutaman viikon taka-alalla...olen yrittänyt pitää ajatukset muualla kuin tässä vauva jutussa,ettei tule turhaa stressiä ;)

mulla kierto on aivan lopuillaan...tai ainakin pitäisi, koskaan noista hormooneista kun ei tiedä.

En tiedä oireileeko mun kilppari vai mitä tää lienee, mutta olen ollut pian viikon kuin jääpuikko ja väsyttää niin hirveesti...ja vähän sellainen höntti olo...no voihan tää olla sitä kilpirauhas vaivaakin että kattellaan nyt muutama päivä mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään..:)

kattellaan ja ihmetellään mitä tässä tapahtuu.... :)

ensi kierto onkin viimeinen tjot , koska pidämme tauon kun on etelän reissu tuloillaan kesä -heinäkuun vaihteessa, enkä halua olla silloin raskaana...ettei tapahdu taas mitään keskenmenoa ulkomailla....

kokemuksella tiedän että se on aivan hirveetä saada km etelän reissulla.. ja olla yksin sairaalassa, jossa kukaan ei osaa kunnolla englantia.... oli se niin kamala kokemus et huh huijaa! pysyvän trauman se on todellakin aiheuttanut... :(

viikonloppuja!

Vierailija
7/8 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi pahoitteluni Bubblesille tädin tulosta. Uusin toivein uuteen kiertoon ja toivotaan, että tärppää!

Tuosta Bubblesin lemmikkigallupista sen verran, että meillä ei ole nykyään enää lemmikkejä. Meillä on miesväki tullut sen verran allergisiksi, että meidän piti reilu vuosi sitten luopua kissastamme. Onneksi kissaa ei kuitenkaan tarvinnut lopettaa, vaan se sai kodin maalta.

No, joka tapauksessa näin on parempi kun kukaan ei yski, eikä kenenkään nenä ja silmät vuoda jatkuvasti :-)

Niin, nyt on sitten kp18 ja ovis oli/sen täytyi olla kp 15 tai kp 16, sillä kivut olivat sen verran pahat. Joka tapauksessa, tilanne on nyt hyödynnetty, ja muuta ei nyt voi, kuin olla viilipytty ja odottaa kiltisti pari viikkoa. Helmikuun ekan viikon lopulla voinen sitten testata. Pidetään nyt vaan peukkuja! Tässä kierrossa sattui muuten molempiin munasarjoihin aivan älyttömästi oviksen aikoihin, ja ajattelin, että onkohan siellä irronnut oikein kaksi munasolua? Minulla oli tässä kierrossa ne Clomit tukena, joten se olisi ainakin ihan teoriassa mahdollista...pelkkä ajatuskin saa vilunväreet menemään pitkin selkää, minä kun olen nähnyt silmissäni visioita vain yhdestä vauvasta, jonka hoitoon ja hyvinvointiin voisin tällä kertaa keskittyä täysipainoisesti...

Nyt otan taas Teroluteja ja toivon, että täti ei kuitenkaan yllättäisi sitten kun ne loppuvat. Kovasti ++++ -tuulia kaikille Kolibreille! Alan nauttimaan nyt ansaituista vapaapäivistäni.

Vierailija
8/8 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin myös L.A:n 2007 puolelle, jos mahdollista, helmi- maaliskuu olisi aika kiva : ) . Miehenkin ehtisi lämmitellä siihen mennessä kolmanteen... Viime kesänä alkoi menkat taas synnytyksen jälkeen, kierto olikin tasaisesti 30pv, mutta nyt viimeksi 24pv ja vuosin 2vkoa... Toissa päivänä olin bongaavinani limat, mutta nyt tuntuu painetta kohdunsuulla. raskauden mahdollisuutta ei ole... onkohan kroppa ihan sekaisin? Toivottavasti ei ole mitään vialla, toivottavasti täti ei vielä tulisi!