Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys!!

25.02.2007 |

Siispä, voiko olla mahdollista, että oviksen rupeaa tuntemaan vasta, kun on lopettanut pillereiden syönnin??

En ole nimittäin ikinä aikaisemmin tuntenut ovista, mutta eilen koski mahaa melkein koko päivän. Kun kävin vessassa, niin pyyhkiessä tuli paperiin semmonen " limaklöntti" . Melkein heti tämän jälkeen kipu loppui!

Voisikos tää siis olla sitä kuuluisaa oviskipua ja ovislimaa??

Miltä oviskivut ylipäänsä edes tuntuu? Itsellä oli vähän niin kuin menkkamaista kipua alavatsassa...ja olinkin jo ensin varma, että menkat alkaa, mutta ei ole alkanut!

Olen siis nyt ollut syömättä pillereitä kilmisen viikkoa.

Vastailkaapas asiasta jotain tietävät:)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailkaa pliiis!!!!:)

Vierailija
2/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä selvennys, että tuo " limaklöntti" ei siis ollut verinen tms., vaan aivan kirkasta limaa oli.

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, tiedänkö asiasta, mutta vastaan kuitenkin :)

Eli hyvinkin pidän mahdollisena, että oviksen huomaa vasta pillereiden lopettamisen jälkeen. Kroppa tuntuu heräävän ihan " uuteen eloon" , kun saa mömmöt pois kropasta. Itselläni ainakin kävi niin, että kun yritys alkoi, niin alkoi myös kiinnittämään enemmän huomiota erilaisiin tuntemuksiin. Se voi olla yksi selitys sille, että huomaat oviksen nyt, muttet aiemmin.

Minulla oli ekoissa pillereiden jälkeisissä menkoissa juurikin tuollainen limaklöntti olettamani oviksen aikoihin. Nyt tässä kierrossa ei ole ollut. Joten kai aika yksilöllistä ja vaihtelua kiertojenkin välillä. Mutta limaklöntti liittyy käsittääkseni juurikin tuohon, kun ovis tapahtuu.

Tsemppiä kuumeiluun :)

Vierailija
4/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pillereiden syömisen aikana ei pitäisi tapahtua ovulaatiota. Tarkistin sen vielä pakkauksesta ja oikeassa olin, eli normaalien e-pillereiden aikana ei pitäisi tapahtua ovulaatiota (itsellä Diane Nova/Cypretyl). Siihenhän se ehkäisyteho pitkälti perustuu :).

Vierailija
5/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuitu: Olen ymmärtänyt( ehkä kuitenkin väärin??:) ), että joissain pillereissä ovulaatio tapahtuisi, mutta pillereiden hormonit jotenkin " estäisivät" siittiöitä ja munasolua kohtaamasta??! Ja paksuntaisivat limakalvoja niin, ettei munasolu edes pääse pois munanjohtimesta...!

En ole kyllä aivan varma, mutta näin olen ainakin joskus kuullut.

Itse syön Yasmineja...

saatan tässä kyllä taas sepitellä omiani...ei olisi mikään ihme:)

Kiitos kumminkin!!

Vierailija
6/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset estävät ovulaation ja toiset taas estävät hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen kohdun limakalvolle...

Vierailija
7/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs e-pillereiden käyttö paksuntaa limakalvoja siittiöitä läpäisemättömäksi. Kyllä kai melkein kaikissa ovuloiminenkin loppuu...mene ja tiedä:)

Mutta nyt olen joka tapauksessa aivan innoissani, jos ensimmäistä kertaa elämässäni tunsin oviksen!!!:D (siis jos tämä nyt edes oli ovulaatio)

Toivotaan parasta.

Ja mehän ei edes vielä oikeasti yritetä vauvaa...pilleritkin lopetin vähän niinkuin " vahingossa" ...

Itse kuumeilen kuitenkin jo niiiin kovasti(olen kuumeillut jo yli vuoden), etten millään malttaisi odottaa menkkojen alkamista(tai siis tietenkin sitä,että menkat EI alkaisi) =)

Tuntuu, että mieskin jo alkaa lämmetä ajatukselle vauvasta!! Tai alkaakin, koska ei itse halunnut ehkäisyä käyttää, vaikka sitä edotinkin:D

Nyt siis innolla ja vähän kauhullakin odotellaan...ei tietysti kannattaisi odottaa liikoja, mutta minkäs sille voi kun sitä vauvaa niin kovasti haluaa.

" mukavaa" kuumeilua kaikille ja intoa yrittämiseen!!!:)

Vierailija
8/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas, muistelin vastailleeni sulle kun kyselit pillereiden unohtamisesta.

Muistelin myös, että sulla oli käytössä yasminit, niinkuin mullakin. Yasmin pillereissä on synteettistä keltarauhashormonia ja synteettistä estrogeeniä ja nuo aineet estävät munasolun irtoamista ja muuttavat kohdunkaulan liman siittiöitä huonosti läpäiseväksi. Olen lukenut kaiken tiedon yasmineista mitä olen irti saanut vaikka itse syön niitä endon hoitoon, en ehkäisyyn... tosin ehkäisy tulee siinä sivussa sitten vähän kuin haittavaikutuksena.

Mun tietoni yasmineista perustuu siis kahden liuskan tuomaan kokemukseen ja netistä lukemaani; mutta mulla on normaalisti tosi selkeät ovisoireet, alavatsakipuiluineen ja ovislimoineen ja tässä pillerieloaikana en ole tuntenut minkäälaisia oireita oviksen suuntaan. Joten siitä voisin päätellä, että ovista ei ole mulla ainakaan pillereiden vaikutuksesta tapahtunut. Muistelin että viimeksi kun " juteltiin" sulla oli juuri olleet menkat joten sen ja sun kuvauksen perusteella ovisaika taitaa olla parhaillaan menossa :o)

Toivottavasti niitä seuraavia menkkoja ei tulisi :o) ja toivottavasti vauvakuumeilu päättyy onnelliseen odotukseen!