Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika 6 ja puol, ensi kesänä. Ja Ei saa jättää yksin kotiin?

Vierailija
27.01.2006 |

Sama poika ensi elokuussa 6 v ja 5kk ja yllättäen saakin jättää yksin kotiin.

Koska poikani menee kouluun, onkin hän yht' kkiä iso poika jonka voi jättää yksinään koulun jälkeen odottamaa

Jos lapsesi on esikoulussa, on hän niin avuton mutta vuotta myöhemmin saman lapsen pitä tulla toimeen koulun jälkeen 3-5 tuntia kunnes vanhemmat tulevat kotiin??

Kerroppas pääyyäjä Hyvinkäällä, onko de heitteilekättöä nos koulu loppuu kello 13 ja äiti tulee kotiin klo 17. Sinä aikana se ekaluokkalainen on ehtinyt käntää hellan nappulat jo useampaan kertaan ja polttanut siinä paperia huvikseen.

Adiios,oon .....

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäinen jo pärjää yksin ja monen on pakko pärjätäkin kun ei hoitomahdollisuutta.

Vierailija
2/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Hyvinkäällä ole mitään iltapäivähoitoa tarjolla???!

Mulla poika 7 ja puoli, eikä ole koskaan yksin kotona, saati kulje yksin pitkin katuja. Asumme tosin Helsingin keskustassa, mutta kyllä se yksinolo voi oikeasti PELOTTAA noin pientä, vaikka turvallista olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on laki että kunnan tai kaupungin on järjestettävä iltapäivä sekä aamupäivähoito niitä tarvitseville.

Vierailija
4/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse joudun lähtemään aikaisemmin töihin ja lapsella on matkaa keskusta-alueella vaarallisten risteysten yli. Pyöritän hirmuista aamuhoitorinkiä: isovanhemmat, naapurit , kavereiden vanhemmat ym. on nakitettu vuorotellen viemään lapseni kouluun. Jos kertakaikkiaan ketään en saisi lasta aamulla hoitamaan / viemään, niin kuskaisin hänet koulun pihalle odottamaan, vaikka sitten tunniksi / kahdeksi kännykkä kourassa. Onneksi ei ole vielä tarvinnut näin tehdä...

Vierailija
5/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi käydä vaikka kaupassa ilman, että lapsi mukana. Illalla en jättäisi, mutta päiväsaikaan kyllä. Toki jos lapsi kauppaan mukaan haluaa aina, otetaan mukaan. Kauheen avuttomiksi lapset nyt yritetään tehdä..

Vierailija
6/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten oli kun olitte itse ekalla. Kyllä mä vaan olin yksin koulun jälkeen kotona eikä ole jäänyt yhtään huonoja fiiliksiä..

Minulla kyllä poika puistossa iltapäivän, mutta uskon että jos ei olisi hoitomahdollisuutta, niin kyllä hän kotonakin pärjäisi

Vierailija
7/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mut henkilohtaisesti en pidä siitä, et kaikki pistää tulla yhteiskunnan järjestämänä. Jos ei kaupunki paikkaa anna niin....

Vierailija
8/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten järjestyy ja mihin hintaan?

Vierailija
9/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa välipalan ja voi alotella läksyjen tekoa.

Vierailija
10/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että nykyajan lapsista tulee uusavuttomia pullamössöaikuisia kun eivät saa hetkeäkään olla yksin.

Vierailija
11/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma on nykyään aivan toisenlainen kuin 20 v. takaperin.

Tosiasia on se, että ala-asteikäisen jättäminen yksin tuntikausiksi on

heitteillejättöä.

Ap: Hyvinkäällä järjestetään iltapäivähoitoa. Ota selvää asioista, ennenkuin rutkutat!

Esim. seurakunnan ip-kerhoihin ilmoittaudutaan samalla kuin kouluunkin. Ekaluokkalaiset ilmoittautuvat 2.2., olet varmaan saanut postia kotiin!?

Vierailija
12/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus päiväkodista.

Vierailija
13/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus on parantunut kodinkoneissa, on palovaroittimia. Lapsille enemmän tekemistä, pleikkarit jne. Ja silloin 20 vuotta sitten oli myös pedofiilejä ym. Ja ihan hyvin pärjättiin. Ihmetyttää, kun nykyaikana ei lapsia uskalleta/haluta/viitsitä hetkeksikään jättää yksin.

Vierailija
14/14 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ovat samoja ihmisiä, joiden mielestä on vain hienoa, kun alaluokkalainen hoitaa itsenäisesti kulkemisensa, syömisensä ja muut arkipäivään kuuluvat asiansa. Päivästä toiseen, yksin.

Jos lapselta itseltään kysyttäisiin, hän olisi varmasti sitä mieltä, ettei

mikään korvaa toisen ihmisen, AIKUISEN, tuomaa turvallisuutta.

Ei pleikka, ei känny, ei tv, ei mikään nyky-yhteiskunnan aikaansaannos.

Alaluokkalainen, LAPSI, ei ole valmis ottamaan kaikesta vastuuta yksin.

Turvattomuus kostautuu ja oirehtii ennemmin tai myöhemmin.

Jos tästä mielipiteestä kiukustut, on varmaan aihetta katsoa peiliin.

Oletko oikeasti ajatellut lapsesi parasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan