Miksi Disney-elokuvissa?
Listataan tähän asioita, joita olette ihmetelleet Disneyn elokuvissa.
1. Miksi niin monen kauniin, pitkän, hoikan naisen isä on pieni, pyöreä pullukka? Esim Bellen isä (Kaunotar ja Hirviö), Jasminen isä (Aladdin), Janen isä (Tarzan)
2. Mistä se musiikki tulee aina kun hahmot alkavat laulaa?
Kommentit (618)
Miksi Moana/Vaiana 2 on niin huono
Pakko kommentoida tähän vanhaan ketjuun, että itse oon ihmetellyt että kun John Smithillä oli uhkana kuolla siihen ampumahaavaan niin kestihän Atlantin ylitys tuonaikaisilla 1600-luvun alun purjelaivoilla ainakin viikkoja, jopa kaksi kuukautta. Ehtiihän se haava tulehtua ja kuolema tulla matkallakin ilman antibiootteja, desinfiointiaineita ja leikkaushoitoa
Varmaan isä halutaan usein kuvata jotenkin harmittomaksi ja sympaattiseksi, ja siksi tuo ulkonäkö.
Lisäteoria ihan vitsillä: hyvän mielen propagandaa inceleille, että hekin voivat lisääntyä ja jopa tuottaa kaunista jälkikasvua. :D
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida tähän vanhaan ketjuun, että itse oon ihmetellyt että kun John Smithillä oli uhkana kuolla siihen ampumahaavaan niin kestihän Atlantin ylitys tuonaikaisilla 1600-luvun alun purjelaivoilla ainakin viikkoja, jopa kaksi kuukautta. Ehtiihän se haava tulehtua ja kuolema tulla matkallakin ilman antibiootteja, desinfiointiaineita ja leikkaushoitoa
Olihan tuohonkin aikaan lääketiedettä olemassa, herran jestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visitors kirjoitti:
Siksi kun täällä samat näyttelijät ovat monessa tv-sarjassa ja leffassa ja täällä ei ole niitä "eturivin" näyttelijöitä niin paljoa että ei olisi toistuvuutta.
Toisekseen tv-kanavat eivät viitsi maksaa tekstityksistä joten tekevät dubbauksen.
luulisi suomenkielisen tekstityksen olevan halvempi, kun ääninäyttelijöille ei tarvitse maksaa. tosin suomessa dubataan lähinnä lapsille suunnattuja ohjelmia. mitä tulee ääninäyttelyyn, niin maallikkona voisi luulla että disneyn juttuihin hankitaan parhaimmat mitä rahalla saa.
jossain aikaisemmassa viestissä joku kertoi että simpsoneita ei ole suomeksi puhuttu. hän ei varmaan ole nähnyt simpson elokuvaa suomeksi.
En ole onneksi nähnyt semmoista pyhäinhäväistystä että Homer Simpson puhuisi suomea. Onneksi Beavis and B
Beavis ja Butthead oli ihanan ilkikurinen jaellessaan niitä kommentteja musiikkivideoista ja laulajista. Monesti oli sellaisia kommentteja, mitä olisi itse kukin varmaan ajatellut itsekseen. Hauskaa,kun toinen pukee ne sanoiksi. Puuttuivat kyllä yleensä sellaisiin erikoisuuksiin eli ei mitään huippuulkeää. Huoh Björkin videot esim.
Tähkäpäässä kun se äitipuoli esitti jonkin mahtipontisen laulun, hiiret kommentoivat toisilleen melkein ihaillen: On se niin julma.
Tuossa ei ollut miksi kysymystä, valitan.
No tässä: Miksi Tiana leffassa Tiana oli musta ja lapsuudenkaveri, jonka kotona äitinsä kävi siivoamassa ja Tiana leikkimässä. Miksi Tiana perusti ravintolan eikä muuta firmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin oli lääketiede, siksihän Smithiä lähdettiin kuljettamaan takaisin Eurooppaan, koska hän kuolee, jos jää tänne. Mutta apua oli saatavilla vasta Euroopan puolella. Pointti oli että mitä sillä viikkokausien paluumatkalla ehtii tapahtua sen ajan hygieniaoloissa. Toki tuohonkin aikaan laivoissakin oli lääkäreitä joten ehkäpä siellä on lääkäri ollut tekemässä matkan aikana sen mitä niissä olosuhteissa voi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kaunotar ja Hirviö-elokuvassa vuodenajat vaihtuvat niin nopeasti? Leffan alussa Belle puhaltaa voikukan höytyviä ja seuraavana päivänä tulee lunta tuutin täydeltä. Kauano Belle ylipäätään oli linnassa?
Olen ajatellut että vuodenaikojen vaihtelun tarkoitus on kuvastaa ehkä epäsuorasti pitkähkön ajan kulumista. Alussa eletään syksyä, kylässä on puut kauniissa ruskassa. Periaatteessa siinä on mielestäni alusta lähtien sama päivä menossa siihen saakka että Belle pakenee linnasta ja Hirviö pelastaa hänet susilaumalta. Vaikka siinä vaiheessa onkin jo täysi talvi menossa. Sitten kuvataan aurinkoista talvipäivää linnan pihalla. Tanssiaisiltana eletään jo kevättalvea/kevättä, maa on alkanut paljastua lumen alta. Ja taas saman illan tai yön aikana Belle palaa takaisin kotiin löytäen matkalla isänsä ja vielä samana iltana kyläläiset tulevat Gastonin johdolla ahdistelemaan heitä ja lähtevät vielä hyökkäämään linnaan, jolle Bellekin isänsä kanssa saapuu perässä varoittamaan Hirviötä. Silloin vaikuttaa olevan kevät vesisateineen. Oikeastaan vuodenaikojen perusteella Belle kuitenkin vietti linnassa koko talven mutta ehkä tämä on jotenkin osa sadun lumousta ja kiehtovasti ja upeasti toteutettu kerronnan tehokeino. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mielessä mitä nykyään ymmärretään. Hoitona saattoi olla esim. jalan sahaaminen poikki jos haava pääsi tulehtumaan ja kuolioon. Samoin hygieniaa tai bakteereja/viruksia ei ymmärretty kuten nykyään saati että olisi ollut antibiootteja tai kehittyneitä haavanhoitometodeita.
Kaunottaressa ja Hirviössä rouva Pannu sopisi varsinkin ihmismuodossaan mielestäni pikemminkin Kipon isoäidiksi tai isoisoäidiksi kuin äidiksi.
Miksi Gaston oli niin pakkomielteisesti kiinnostunut Bellestä vaikka sille olisi ollut tyrkyllä paljon sopivampiakin naisia jotka eivät olisi alkaneet ämpyilemään, vaan kiltisti pysyneet nyrkin ja hellan välissä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Gaston oli niin pakkomielteisesti kiinnostunut Bellestä vaikka sille olisi ollut tyrkyllä paljon sopivampiakin naisia jotka eivät olisi alkaneet ämpyilemään, vaan kiltisti pysyneet nyrkin ja hellan välissä?
Niinhän se usein menee että kiinnostuu vielä enemmän kun toinen pakit.
Miksi Karhuveljeni Kodassa lohijoella vanha naaraskarhu luuli olevansa leski, mutta aviomies huuteli taustalta että onkin elossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:23"]Miksi nainen on aina kaunis?Ei oo tuhkimon sisarpuolet. Ne on rumia koska ilkeitä eikä ansaitse rakkautta? Eikö kauniit ole ilkeitä? Eikö rumat oo kilttejä?
Disney-elokuvissa pahikset tunnistaa rumasta ja luihusta ulkonäöstä! Poikkeuksena se Frozenin prinssipahis, jota itse en ainakaan tajunnut pahikseksi ulkonäön tai muunkaan perusteella liian aikaisin.
Minä olin syvästi järkyttynyt, kun Hans olikin pahis! Olin jo ehtinyt rakastua häneen ja hänen ääneensä...
Lumikin äitipuoli ja Pahatar ovat ainakin kauniita. Gaston lienee ainoa maskuliininen pahis Disneyn tekemänä.
Taisi olla niin että itse Waltilla oli paremmat välit isäänsä kuin äitiin, mutta miksi tuota hyvien yh-isien perinnettä jatkettiin vielä vuosikymmeniä kuolemansa jälkeen?
Miksi Kaunotar ja Hirviö-elokuvassa vuodenajat vaihtuvat niin nopeasti? Leffan alussa Belle puhaltaa voikukan höytyviä ja seuraavana päivänä tulee lunta tuutin täydeltä. Kauano Belle ylipäätään oli linnassa?