Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1649)

Vierailija
1541/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhäkään mikä on usein esiintuleva sana narratiivi.

Ehkä googlaan sen nyt :)

Vierailija
1542/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin 29v asti, että raskaus kestää 9kk, vaikka se kestää 10kk.

M39

9kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että Tove Jansson ja Astrid Lindgren ovat miehiä.

Kertokaa minulle oliko se Viisikko-kirjojen kirjoittaja Enid Blyton mies vai nainen.

Ja myös se, miten  se Blyton lausutaan.

T. Häpeävä 56-vuotias

Vierailija
1544/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa minulle oliko se Viisikko-kirjojen kirjoittaja Enid Blyton mies vai nainen.

T. Häpeävä 56-vuotias

Enid on naisen nimi, joten sen pitäisi kertoa jotain ihmisen sukupuolesta. 

Vierailija
1545/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Häpeävä 56-vuotias

Iinid Bleiton? Itsellenikin selvisi vasta aikuisena, että nainen kyseessä.

Vierailija
1546/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin joskus jouduin tuon googlettamaan ja merkityksen selvitettyäni ihmettelin vielä aiempaa enemmän, miksi tuota sanaa viljellään joka paikassa.

Vierailija
1547/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pienenä, että kaikki telkkarista tulevat jutut on livelähetyksiä ja joskus vanhemmilleni ihmettelin ääneen miten ne jaksaa viikon istua siinä Miljonääripenkissä ennenkuin ne saa luvan jatkaa?.

Vierailija
1548/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin aika kauan, että seepran voisi kesyttää ratsuksi niin kuin hevosen. Noh, kävi ilmi että seepran selkä ei kestä satulaa mukavasti saatikka ihmistä.

Vierailija
1549/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin lapsena naiivisti, että aikuiset tietävät kaikesta kaiken ja ovat kuin täydellisen ihmisen ruumiillistumia. Puhuisivat kohteliaasti, toimisivat oikein jne.

Tosissani siis ajattelin, että sellaiseksi kasvetaan ja simsalabim, 18-vuotiaana aikuisena olisi kaikkivoipa. :'D Voi, miten väärässä olinkaan!

Vierailija
1550/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Häpeävä 56-vuotias

Iinid Bleiton? Itsellenikin selvisi vasta aikuisena, että nainen kyseessä.

Tässä ääntämys kuultavissa kohdissa 0:13 ja 0:20.

Vierailija
1551/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää, olen 35-vuotias ja minulle selvisi vasta nyt ettei miehellä ole kahta kivespussia!! :-D

Taitaa siinä olla jotain perää kun sanotaan ettei nuoret harrasta enää juurikaan seksiä.

Vierailija
1552/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Häpeävä 56-vuotias

Enid on naisen nimi, joten sen pitäisi kertoa jotain ihmisen sukupuolesta. 

Niin, niin tietysti.

Mutta kun en tiennyt onko se Enid naisen vai miehen nimi, kun ei noita Enidejä hirveästi tuttavapiireissä ole.

Vierailija
1553/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin aikuiseksi asti, että munaskuut tarkoittavat kiveksiä.

Mitä ne sitten tarkoittaa? Selviääkö tämä minulle nyt ja tässä?

N. 63v

Munuaisia

Tarkoittaa vai?  Olen itse luullut, että munaskuut ei ole mikään fyysinen elin ihmisessä vaan sellainen sisäinen tunne, vähän kuin omatunto.

Vierailija
1554/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]

Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna.

Mä taas luulin, että kaupoissa ja ravintoloissa myytävät "härän fileet" ovat aina oikeasti härkää eivätkä nautaa.

Härkä on nauta. Eläinlaji on nimeltään nauta. Urosnauta on sonni ja naarasnauta on lehmä. Kuohittua sonnia kutsutaan häräksi.

Vierailija
1555/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä opin tästä ketjusta että härkä on kuohittu sonni.Olen ajatellut että joku nautaeläin se on,mutta varmaan oma lajinsa,häränlihakin maistuu ihan erilaiselle kuin lehmän.---

Opit väärin! Tosin sana härkä on tarkoittanut Lounais-Suomessa kuohittua urosnautaa, mutta yleisesti sillä tarkoitetaan urosnautaa, jota voidaan käyttää myös siitokseen.

Vierailija
1556/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että parsa ja parsakaali on sama asia. Eiväthän ne ole sama asia, mutta jotenkin ajattelin että parsat on parsakaalin varsia tms. Heräsin todellisuuteen vasta, kun kaupassa lueskelin säilykeparsapurkin kylkeä ja huomasin että parsa ei ole englanniksi broccoli :D

Näin luuli varmaan erään pizzerian työntekijät/omistajatkin, kun joskus otin pizzaa, jossa oli parsaa. 

Hämmästys oli melkoinen, kun siinä päällä olikin parsakaalin kukintoja. 

Kun pyysin tarjoilijaa takaisin ja sanoin, että nyt on tullut varmaan erehdys, että pizzani päällä piti olla parsaa, eikä parsakaalia. Tarjoilija tuhahti ja sanoi, että kyse on samasta kasvista ja nuo kukinnot ovat vain maanpäällinen osa. 

Siis ei apua. Oikeasti!! 

Vierailija
1557/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että poliisi noudattaa lakia.

Vierailija
1558/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelin mihin miehiä oikein tarvitaan sillä oikeasti luulin,että lapset syntyy siten,että nainen ottaa jonkun pillerin ja sitten saa lapsen. Seksuaalikasvatusta ei ollut siihen aikaan.

Vierailija
1559/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä opin tästä ketjusta että härkä on kuohittu sonni.Olen ajatellut että joku nautaeläin se on,mutta varmaan oma lajinsa,häränlihakin maistuu ihan erilaiselle kuin lehmän.---

Opit väärin! Tosin sana härkä on tarkoittanut Lounais-Suomessa kuohittua urosnautaa, mutta yleisesti sillä tarkoitetaan urosnautaa, jota voidaan käyttää myös siitokseen.

No ei tarkoiteta härällä kuohitsematonta urosnautaa missään, ellei joku sitten tietämättömyyttään. Sonni on siitokseen käytettävä urosnauta. Härkä taas kuohittu eläin. Olet ehkä kuullut puhuttavan vetohäristä. Sellaiseen on syystä käytetty säyseitä kuohilaita, eikä arvaamattomia sonneja.

Vierailija
1560/1649 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

To narrate = selostaa. Yhteiskunnallisten ja poliittisten asioiden taustalla vaikuttaa kunkin tahon erilaiset intressit, mikä johtaa erilaisten narratiivien syntymiseen. Miettii vaikka eri puolueita, niin jokainen näkee saman asian hieman eri kannalta ja tavoittelee keskenään erilaisia lopputuloksia tuoden ilmi omaa narratiivia. Esim. demarien narratiivi uudesta translaista on ihmisoikeuskysymys. Kyseessä ei ole objektiivinen suhtautuminen ilmiöihin, vaan narratiivi on mielipiteisiin perustuvaa vaikuttamista, jossa hyödynnetään erityisesti retoriikkaa ja mediaa. Henkilökohtaisten mielipiteiden lisäksi narratiivi syntyy useimmiten globaalista ilmapiiristä. Monet, jotka tuputtavat "yleisesti hyväksyttyä" narratiivia hyvin aggressiivisesti, yrittävät hiljentää vastaväitteet mustamaalaamisella ja vähättelyllä. Kun vastamielipiteitä ei sallita edes mediassa, muuttuu narratiivi propagandaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme