Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Vierailija kirjoitti:
Alakouluikäisenä luulin, että mitä kauemmin vettä keittää, sen kuumemmaksi se tulee. Isälle väitin näin. Vuosia myöhemmin oltiin siirtymässä kesäaikaan. Isän ja monet muut sain selitykselläni uskomaan väärin, siis sen mihin päin viisareita siirretään.
Aikuisena vielä luulin että on Pieksamäki. Veryttelyhousut ja piirustus.
???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alakouluikäisenä luulin, että mitä kauemmin vettä keittää, sen kuumemmaksi se tulee. Isälle väitin näin. Vuosia myöhemmin oltiin siirtymässä kesäaikaan. Isän ja monet muut sain selitykselläni uskomaan väärin, siis sen mihin päin viisareita siirretään.
???
Tätäkö et tiennyt? Vesi kuumenee vain 100C.
Pieksämäki. Verryttelyhousut. Piirrustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin, että naisen virtsaputki sijaitsee siinä klitoriksen tienoilla. Oon itsekin nainen :D
Siinä on anatomia hallussa.
Aika tunnoton pipari, jos ei tunne mistä kohtia se kusi tulee.
Tuota en nyt tiedä provoaako joku, mutta ainakin minulla pissa tulee ihan heti siitä klitoriksen takaa. Ei klitoriksesta, mutta ihan vierekkäin nuo ovat.
Mulla kusi tulee ihan kullista.
ätäkö et tiennyt? Vesi kuumenee vain 100C.
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös1
alas0
Sori. Siis luulin piirrustus. ...
1507/1508 |
klo 19:12 | 14.2.2023
Näytä aiemmat lainaukset (2)
Vierailija kirjoitti:
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös0
alas0
Vierailija
1508/1508 |
klo 19:14 | 14.2.2023
Näytä aiemmat lainaukset (3)
Vierailija kirjoitti:
Tuota en nyt tiedä provoaako joku, mutta ainakin minulla pissa tulee ihan heti siitä klitoriksen takaa. Ei klitoriksesta, mutta ihan vierekkäin nuo ovat.
Mulla kusi tulee ihan kullista.
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös0
alas0
Keskustelun etusivu | Aihe vapaa
Sivut
1
‹
…
72
73
74
75
76
Vierailija kirjoitti:
Mulle selvisi vasta tätä lukiessa hedelmän ja marjan käsite, mutta ei kuitenkaan ihan kokonaan. Eli voisiko joku perehtynyt nyt kertoa onko kaikki hedelmät, joissa on kova siemen kasvitieteellisesti luumarjoja? Esim vaikka omena, jossa on useita pieniä kovia siemeniä?
N 29
EPÄHEDELMÄ, LUUMARJA VAI VARSINAINEN MARJA?
Kasvitieteilijälle vadelma ja mansikka eivät ole oikeita marjoja, mutta tomaatti, kurkku ja meloni ovat. Kuitenkin puhekielessä marjoiksi kutsutaan kaikkia pienehköjä, pyöreitä ja meheviä hedelmiä.
Varsinaisten marjojen siemenet ovat niin pieniä, ettei niitä syödessä huomaa. Luumarjojen siemenet ovat suojassa kovan kuoren alla. Luumarjassa on vain yksi siemen. Kerrannaisluumarja muodostuu useista erillisistä luumarjoista. Kerrannaisluumarjoja ovat lakka, vadelma, mesimarja ja lillukka.
SUOMALAISTEN MARJOJEN LUOKITTELU
varsinaisia marjoja ovat puolukka, mustikka, karpalo, juolukka
luumarjoja ovat tyrni, variksenmarja
kerrannaisluumarjoja ovat lakka, vadelma, mesimarja, lillukka
epähedelmiä ovat mansikka, ahomansikka
puolimeheviä käpyjä ovat katajanmarjat
https://www.ruokatieto.fi/ruokakasvatus/ruokaketju-ruuan-matka-pellolta…
PIIRUSTUS KIRJOITETAAN YHDELLÄ R-KIRJAIMELLA! Ihanko oikeasti näitä kahden ärrän "piirrustajia" on vielä olemassa?
Jonkin aikaa propagantassa mainittiin, että "oli lottovoitto syntyä Suomeen. " Olin n. 16. - Eräs tuttu mainitsi, että Suomi on roistovaltio. Miten oikeassa hän olikaan!! Melko pian tulikin jo lama.
Äitini isällä oli jostain kumman syystä tapana juoda se vesi, jossa lantut keitettiin. Kun äitini sisko meni itse naimisiin, tarjosi hän automaattisesti omalle miehelleen lantun keitinvettä juotavaksi. Kuvitteli jotenkin, että kaikki miehet haluavat juoda lantun keitinveden. 😆
Veden kiehumispiste on 100 astetta ja suorakulma on 90 astetta ennenkuin nykyhallitus ne muuttaa.
Tiedän aika paljon historiasta ja maantieteestä, mutta luulin aina että kasakat tulevat Kazakstanista. Tutustuin yhteen kirpparimyyjään, joka on kotoisin sieltä. Hän nauroi makeasti ja korjasi virheellisen "tietoni".
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta aikuisena että voi tehdään maidosta. Olin aiemmin kuvitellut että se on eläimen laardista tehty, lehmän tai sian. Siksi ajattelin että sitä pidetään terveydelle haitallisena.
Lapsenakin kyllä jo tiesin että ennenvanhaan voita kirnuttiin, en tiedä sitten että mitä päässäni on liikkunut, ajattelinko että kirnussa on läskiä nuijittu sulaksi vai mitä.
Olin helpottunut että se tehdäänkin maidosta, vaikkei senkään tuottaminen kivaa touhua lehmille ole.
No tarkalleen ottaen maidosta ei pysty tekemään voita, vaan kermasta. Ja sehän on eläinperäistä rasvaa sekin.
Luulin että koronapiikki olisi turvallinen, koska näin väitettiin. Vasta hiljattain kun luin EU-komission kansoille laatiman ostosopimuksen Pfizerille, sain tietää että kokeellinen ei ole sama kuin turvallinen, ja että pitkäaikais-seuraamuksista ei voida tietää koska tuotetta ei ole ollut olemassa pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin, että naisen virtsaputki sijaitsee siinä klitoriksen tienoilla. Oon itsekin nainen :D
Siinä on anatomia hallussa.
Aika tunnoton pipari, jos ei tunne mistä kohtia se kusi tulee.
No eihän sitä sentin tarkkuudella tunne. Tiedätkö miksi "pipari" on ihan evoluutiosyistä melko tunnoton? Tuntee toki jotain, mutta ei niin hyvin ja tarkasti eritellen, kuin vaikka sormenpäät tuntevat.
No mä kerron miksi. Vaginan alue ei voi olla tosi tuntoherkkää, silloin synnytyskipu kävisi sietämättömäksi. Enemmän hermopäätteitä ja enemmän kipua johtaisi todennäköisesti shokkiin.
Lähde, Ihmisen fysiologia ja anatomia (Nienstedt ym).
Mää luulin tosi kauan, että Romanit on Romaniasta. Eivät ole. Ovat pohjois-Intiasta. Tämä pohjois-Intia oli kyllä iso yllätys.
Ei nyt tule mieleen hassuja luuloja, mutta se tuli mieleen, että nuorempana noudatin joitain asioita liian kirjaimellisesti. Kotona syötiin aina perunoita ja ne keitettiin kannen alla. Niinpä kotoa muutettuani jatkoin samaa, kunnes joskus hiffasin ettei vaikka pastaa keitetä samalla tavalla kuin perunoita. Hernekeitto tehtiin kotona aina alusta asti eli en tiennyt purkkihernekeittojen olemassaolosta kuin vasta lähempänä kolmeakymppiä. Varmaan on edelleen perusjuttuja, joita en tiedä, koska lapsuudenkodissa asiat tehtiin aina samalla kaavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tule mieleen hassuja luuloja, mutta se tuli mieleen, että nuorempana noudatin joitain asioita liian kirjaimellisesti. Kotona syötiin aina perunoita ja ne keitettiin kannen alla. Niinpä kotoa muutettuani jatkoin samaa, kunnes joskus hiffasin ettei vaikka pastaa keitetä samalla tavalla kuin perunoita. Hernekeitto tehtiin kotona aina alusta asti eli en tiennyt purkkihernekeittojen olemassaolosta kuin vasta lähempänä kolmeakymppiä. Varmaan on edelleen perusjuttuja, joita en tiedä, koska lapsuudenkodissa asiat tehtiin aina samalla kaavalla.
Onhan itse tehty hernekeitto tosi hyvää
Minä vasta hiljan tajusin mitä dominanttiseiska tarkoittaa musassa. Väittelin siitä nolosti jopa (enimmäkseen) amerikkalaisten TM:n harrastajien Fairfield Life -yahoo group'issa erään jenkkiläisen (ainakin kai puoli-) ammattilaisen jatsipianistin kaa. Tai ainakin muistaakseni ihmettelin (siitä on jo vuosia) että mitenkä seiska voi olla dominantti. Vasta jokin aika sitten tajusin, että dominanttiseiskalla tarkoitetaan sointua joka perustuu sävellajin dominanttiin, siis esim C-duurissa G7 (perusmuodossa: G B D ja F)!
Noin voi käydä kun diletanttirumpali osallistuu keskusteluun musiikin teoriasta... :D
Tajusin vasta järkyttävän myöhään, mitä J. Karjalainen tarkoittaa laulussa kolme cowboyta:
"Hän ei oo oikea cowboy, jos naista ei voi saada mielestään..."
Luulin, että tämä cowboy ei omasta mielestään voi saada naista. Ihmettelin mikä mahtaa olla syynä siihen, että onko lehmipojan ammatti sellainen, ettei saisi naista olla, vai mikä homma... kunnes tajusin, että hän ei voi saada naista POIS mielestään. OMG!