Mieheni repii koiraa hihnassa :(
Mieheni ja minä käymme koirani kanssa lenkillä lähes joka päivä yhdessä. Koira on alunperin minun ja on nyt 10-vuotias.
Kun käymme lenkillä ja jos koira ei suostu kävelemään, mies suorastaan "riuhtoo" koiraa. Joka kerta olen tästä miehelle huomauttanut ja kertonut, että lopeta. Mies kertoo, että koiran täytyy kävellä ja opetella kävelemään kunnolla. Nytkin yksi autoilija ilmoitti autostaan miehelle, että "älä revi sitä koiraa" ja mies vain uhosi takaisin :(
Kun aiemmin asuin koiran kanssa kahdestaan ja kävimme lenkillä, koira käveli ihan hyvin, kun en pakottanut. Käyn säännöllisesti koiran kanssa eläinlääkärissä ja syytä sille miksi ei suostu kävelylenkeille, ei ole löytynyt. Käynkö nyt vain yksin koiran kanssa ulkona? Mitä tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (27)
Joo käyt yksin koiralenkillä tästä lähtien.
miksi et kelpuuttaisi kilttimiestä
Elsun paikka. Eläinsuojelu ottaa koiran huostaan jos mies ei paranna tapojaan.
Pakko olla provo. Kukaa koiraihminen ei anna omaa koiraansa tuollaisen idiootin kävelytettäväksi. Miksi sinä et taluta sitä koiraa vaan annat miehelle?
Provohullu taas vauhdissa. Mistä näitä aiheita keksiikään.
Koira ei pidä miehestä eikä halua, että hän kävelyttää. Älä pakota sitä siihen.
10-v koira on jo tosi vanha. Sen voisi lopettaa jolloin saisitte olla kahdestaan ilman häiriötekijää.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt koirankouluttajan palkkaamista, kun koiran lenkille lähdön hiipuminen on alkanut pikkuhiljaa. Ennen siis on kävellyt ihan hyvin, etenkin kun asuin koiran kanssa kahdestaan. Olen vain pettynyt mieheen ja hänen käytökseensä koiraa kohtaan. Itse olen aina hoitanut koiran hyvin ja käynyt eläinlääkärissä kun tarvetta on ollut.
Ap
Eri asunnot ja ota koira itsellesi, niin ettei mies koske enää koiraan. Jos ei ole muuttunut. Selitä että koiralla voi mennä niska, vaurioita, jos repii. Pitääkö eläinlääkärin jopa tutkia niska ja leuat. Koiraa ei saa rangaista noin, sitä erikseen opetetaan. Ja koiran pitää antaa tutkia rauhassa ilmaa ja puhdasta maata, ei niin kiire, jatkuva kiire stressaa koiraa. Jos miehellä kiire, menee itse jonnekin kiireellä, ei koiran kanssa. Sun ei tarvitse tyytyä tähän kamalaan koiran kohteluun tai miellyttää miestä mitenkään. Voit suojella koiraa. Pariterapia vai ero. Vai mikä. Reuhtominen ja negailu ei ole koiran oikeaa kohtelua, se on vanhanaikaista ja luuloihin perustuvaa. Kylmällä osa tietysti pyrkii sisälle, että pitää pukea kunnolla.
Jep , eläimet vaistoaa pellet.
Toivottavasti käy kiinni siihen dorkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina pitää haukkua miestä.
No tietysti lenkität yksin, kun koira sun kanssa kävelee.
Eikö riitä oma pää ratkaisemaan tätä pulmaa? Taidat olla melko taukki
Vierailija kirjoitti:
Oletko kade kun oma mielikuvituksesi on niin rajallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt koirankouluttajan palkkaamista, kun koiran lenkille lähdön hiipuminen on alkanut pikkuhiljaa. Ennen siis on kävellyt ihan hyvin, etenkin kun asuin koiran kanssa kahdestaan. Olen vain pettynyt mieheen ja hänen käytökseensä koiraa kohtaan. Itse olen aina hoitanut koiran hyvin ja käynyt eläinlääkärissä kun tarvetta on ollut.
Ap
Sinunko mielestäsi koirankouluttaja auttaisi siihen että miehesi on paskapää?
Mies kohtelee koiraa huonosti ja sinä etsit syytä koirastasi, joka on ennen käyttäytynyt hyvin sinun kanssasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mies on riuhtomisellaan aiheuttanut tuon, että koira ei halua lenkille?
No sitten voit varmaan ulkoiluttaa itse koirasi kun tiedät miten homma menee?