Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Vierailija kirjoitti:
Olin tänään vanha (41 v 11 kk), kun minulle selvisi että Amerikassa on St Petersburg. Eräs tubettaja sanoi että on juuri ollut siellä 2 kuukautta, ja mietin että aika erikoinen kohde hänellä ollut tähän maailman aikaan. Ja hän on myöskin enemmän semmoinen LA -tyyppinen henkilö... No sitten se epäilys heräsi ja googletin.
Ei mennyt hukkaan tämäkään päivä. Sen tiesin että niillä on Paris.
Löytyy myös Finland, huikea 208 ihmisen kylä Minnesotassa.
Kyseinen maa kun on siirtolaisten asuttama niin sieltä löytyy kaupungeille ja valtioille aika monta nimikaimaa.
Mä oon 36v nainen, ihan perustallaaja, ok-sivistys (tätä juttua lukuunottamatta), elämänhallinta kunnossa, vakituinen työ, en ole kelan tai sossun asiakas enkä kärsi mt-ongelmista. Pienet tulot, mutta säästöjäkin on vähän. Asun avoliitossa ja suhteet läheisiin on kunnossa. Mutta... ennen tätä päivää mulla ei ollu mitään käsitystä, että kirkkovihkimisessä on morsiamen puolen vieraat toisella puolella käytävää ja sulhasen puolen vieraat toisella. Oon ollu lapsena kaksissa häissä ja aikuisena myös kaksissa (ja varmasti väärällä puolella molemmilla kerroilla).
Luulin pitkälle aikuisikään, että romanit ovat Romaniasta :D
Luulin, että kaikki aikuiset osaa kokkaa ja leipoa. Ajattelin, että ne ketkä sanoo ettei osaa olivat vaan vähän huonompia. Järkytyin, kun yllätin kämppikseni (siihen aikaan 24v) keittiöstä katsomassa tutoriaalia kananmunan paistoon.
Aikuiskoulutuksessa oli pieni tuntimäärää kemiaa/fysiikkaa. Opettaja kysyi luokalta tietääkö joku miksi esim. Perunoita keitettäessä, kun vesi kiehuu pistetään suolaa. Kukaanhan ei tiennyt, joku heitti että makua antamaan. Kyllä se Opettaja pyöritteli silmiään😅 Veden lämpötila saadaan nousemaan suolalla, ja perunat nopeammin keitettyä. Jotenkin mennyt peruskoulussa ohi. Oli se hyvä oppia 26 vuotiaana🤭
Ei se ollutkaan Nalle Lumppakorva...
Vierailija kirjoitti:
Minulle selvisi vuonna 2007 että Nightwish, Stratovarius(?) ja Sentenced ovat eri bändejä :D
örinää kaikki -30v-
Örinää?! :D Kukaan noista ei örise. Vähiten Floor.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle selvisi vuonna 2007 että Nightwish, Stratovarius(?) ja Sentenced ovat eri bändejä :D
örinää kaikki -30v-
Örinää?! :D Kukaan noista ei örise. Vähiten Floor.
Kyllähän Laihiala varsinkin Sentencedin alkuaikoina lauloi välillä aika raspisella äänellä. Toki suurimman osan silloinkin kirkkaalla äänellä. Mutta joo, ei ole varsinaisesti "örinää" mikään noista. Kotipeltokinhan veti varsinkin nuorempana niin kovaa ja korkealta, että siitä tuskin örinä voisi olla kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole kovin nolo, eikä mitenkään hillittömän hauskakaan. Olen aina luullut, että tuomen marjat ovat myrkyllisiä. Samoin on ajatellut äitini, ja mielestäni esimerkiksi koulussa 70-80- luvuilla niin opetettiinkin.
Mutta sitten Hämeen Sanomissa julkaistiin erilaisia kuvasarjoja, tyyliin suomalaisia päiväperhosia, suomalaisia petoeläimiä, suomalaisia syötäviä marjoja (olisikos ollut sitten 2017, kun ol itsenäisyyden juhlavuosi?) . Ja niissä syötävissä marjoissa oli TUOMI. Googletin sitten oikein huolella, ja joo, tuomen marjoja voi syödä. Ja kun menin äidin luona käymään, niin äiti kaivoi minulle kiireellä sitä kuvaa, että katso, TUOMEN marjoja VOI SYÖDÄ!!!
Tuomen kuori on myrkyllinen, ja se siemen sisältää jonkinlaista syanidin tyyppistä, joka on kyllä myrkyllistä - jos syöt tyyliin sata kiloa siemeniä. Mutta esimerkiksi tuomen marjoista voi tehdä ihan hyvin mehua.
Ja minä vaan mietin kaikkia niitä hukattuja vuosikymmeniä, kun olemme jättäneet tuomenmarjat keräämättä ja pohtineet ääneen, että kunpa noita voisi syödä, niin olisi hyvä sato tiedossa...
Todella monet siemenet sisältävät syanidia, myös omenansiemenet ja pellavansiemenet.
Sain tietää aikuisena, että kaikki Hedelmät eivät kasvakaan puussa. Outo ajatus, että ananakset ja vesimelonit kasvavat maassa pellolla.
Luulin, että kynttilässä vain lanka palaa ja vaha höyrystyy eikä niin, että vaha on se polttoaine.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiskoulutuksessa oli pieni tuntimäärää kemiaa/fysiikkaa. Opettaja kysyi luokalta tietääkö joku miksi esim. Perunoita keitettäessä, kun vesi kiehuu pistetään suolaa. Kukaanhan ei tiennyt, joku heitti että makua antamaan. Kyllä se Opettaja pyöritteli silmiään😅 Veden lämpötila saadaan nousemaan suolalla, ja perunat nopeammin keitettyä. Jotenkin mennyt peruskoulussa ohi. Oli se hyvä oppia 26 vuotiaana🤭
Ei ole tainnut opettajakaan olla hereillä peruskoulussa. Suola nostaa veden kiehumispistettä eli keittäminen kestää pidempään. Maun vuoksi kannattaa laittaa jos tahtoo, muuten täysin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
- Vesimeloni on marja
- Munakoiso on marja.
- Banaani on marja.
- Mansikka on pohjushedelmä
- Maapähkinä ei ole pähkinä vaan palkokasvi (tämä siihenki kun joku hämmästeli että pähkinöitä kaivettiinkin maasta: Niin maapähkinöitä jotka siis ei ole pähkinöitä).
Ja käsittääkseni pistaasipähkinä ei ole pähkinä, vaan manteli:)
Faktankorjaus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
islaminuskonto on joku ihan muu kuin kristittyjen uskonto, mutta nehän onkin hyvin lähellä toisiaan. Samaan jumalaan molemmissa uskotaan.
Kristinuskossa ja islaminuskonnossa EI ole sama Jumala!
Raamattu: Jumalan ainoa oma Poika on Jeesus Kristus.
Koraani: Allahilla ei ole poikaa.
Ei siis mitenkään voi olla sama Jumala, koska on täysin mahdotonta, että samanaikaisesti Jumalalla sekä olisi että ei-olisi poikaa.
Jumala on sama, mutta toiset uskoo että sillä ON poika, toiset taas uskoo että ei ole. Ei mitään ihmeellistä siinä. Mielipideasia, josta voi väitellä ja sotia maailman loppuun saakka, kun varsinaista tieteellistä faktaa ei uskon asioihin voikaan olla. Ja vaikka olisikin, niin uskon varjolla senkin voi sivuuttaa.
Kristityt on kristittyjä juuri Jeesuksen uskon takia. Sehän on Jeesus Kristus.
Elin siinä käsityksessä omaan kotiin muuttamiseen saakka (18v), että on tiettyjä asioita, joita kaikki omistavat. Että kaikki ajattelee, että jokaisella tulee olla yöpöytä. Ja että jokaiselle ostetaan "elämänsä viimeinen polkupyörä", silloin kun pituuskasvu loppuu. Inhoan pyöräilyä ja en tarvitse yöpöytää. Pitäis kai konmarittaa pois täältä. :D
Luulin, että pitkäperjantai on oikeasti pidempi päivä kun muut päivät. Meillä ei edes niin uskonnollinen perhe, mutta muistan että olen tätä lapsena ihan ääneen ihmetellyt, mutta kukaan ei korjannut olettamustani, joten olin tässä luulossa vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tainnut opettajakaan olla hereillä peruskoulussa. Suola nostaa veden kiehumispistettä eli keittäminen kestää pidempään. Maun vuoksi kannattaa laittaa jos tahtoo, muuten täysin turhaa.
Niin, siis veden kuumeneminen kiehuvaksi kestää hieman kauemmin, koska se kiehuu vasta kuumempana. Mikä tarkoittaa sitä, että ne keitettävät perunat kypsyvät vähän nopeammin, koska ne ovat kuumemmassa vedessä.
Luulin tähän ikä luokkaani asti että miehelle riittää yksi nainen josta välittää ja pitää hyvänä.
Pistachos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vesimeloni on marja
- Munakoiso on marja.
- Banaani on marja.
- Mansikka on pohjushedelmä
- Maapähkinä ei ole pähkinä vaan palkokasvi (tämä siihenki kun joku hämmästeli että pähkinöitä kaivettiinkin maasta: Niin maapähkinöitä jotka siis ei ole pähkinöitä).
Ja käsittääkseni pistaasipähkinä ei ole pähkinä, vaan manteli:)
Johan menee hankalaksi!
Kristinuskossa ja islaminuskonnossa EI ole sama Jumala!
Raamattu: Jumalan ainoa oma Poika on Jeesus Kristus.
Koraani: Allahilla ei ole poikaa.
Ei siis mitenkään voi olla sama Jumala, koska on täysin mahdotonta, että samanaikaisesti Jumalalla sekä olisi että ei-olisi poikaa.