Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Tajusin 44 vuotiaana, että kiniini (uute puunkuoresta) ja kitiini (äyriäisten kuorimateriaali). ovat kaksi eri asiaa. Schweppes Tonic Waterin "kitiiniä" ihmettelin, samoin kitiiniä malarialääkkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin Pirkka-Pekka Peteliuksen olevan nainen. Jotenkaan se Pekka-osa ei saanut lamppua syttymään. Olen muuten ihan fiksu, vannon!
Mä luulin noin 25-vuotiaaks, että Rauni Mollberg on nainen.
Eppu Nuotio ja Eppu Salminen. Toinen on mies ja toinen nainen, en vaan ikinä muista kumpi ja aina yllätyn :D
Että perhe pitää yhtä. Verisukulaisuus ei ole yhtä kuin lojaalisuus ja rehellisyys.
7.5 dl: n pullo on kolmenvartinpullo. Miksi? Kolme varttiahan on 45.
Luulin että radioaktiivisen aineen puoliintumisaika tarkoitti sitä, että se kerralla puoliintuu. Sittemmin ymmärsin että vähitellen, kunnes on puoliintunut.
Vierailija kirjoitti:
Luuulin kauan, että Tsekki sijaitsee itä Euroopassa, mutta sehän onkin aika keskellä sitä euroopan "lohkaretta". Samoin olin mielessäni sijoittanut puolan paljon idemmäksi, kuin se oikeasti on. Myös Hampuri oli paljon lännempänä kuin luulin.
Termit kuten Itä- ja Länsi-Eurooppa on kulttuurillisia ja poliittisia jakolinjoja, jotka ei ole ihan täysin samoissa maantieteen kanssa. Itä-Euroopaksi mielletään yleensä kaikki ex-itäblokin maat, varsinkin slaavilaisen kielen ja kulttuuripiirin maat.
Etelässä ja pohjoisessa tämä raja hämärtyy, joten esim Kreikkaa tai Kyprosta ei mielletä Itä-Euroopaksi, vaikka jälkimmäinen on maantieteellisesti jo Lähi-Idässä.
Myöskään Pohjoismaat eivät ole Itä-Eurooppaa, vaikka koko Suomi, yli 90% Ruotsista ja iso osa Norjaa jää ihan reippaasti sen jakolinjan itäpuolelle, mistä se "itä" ja "länsi" on Keski-Euroopassa laskettu. Jos katsoo karttaa, niin se varsinainen Keski-Euroopan rautaesirippu on suunnilleen samalla pituuspiirillä, kuin Göteborg, joka on Ruotsin länsirannikolla.
Keski-Eurooppa on muuten myös jännä nimi, koska sitä ei tällaisenaan käytetä juuri missään muualla, luin Pohjoismaissa. Meille Keski-Eurooppa (vanhastaan jopa pelkkä "Eurooppa" tyyliin: Liisa ja Markku menee autolla Eurooppaan) on se mikä jää pohjoisen ja etelän väliin, eli esim Ranska, Alankomaat, Saksa yms. siinä missä Englanniksi Central Europe on Puola, Tsekki, Saksa yms, eli ei niitä läntisimpiä maita ollenkaan.
Esim. Alankomaissa vierastetaan termiä Keski-Eurooppa todella paljon, sillä se niputtaisi heidät samaan ryhmään näiden ex-Itäblokin maiden kanssa, vaikka pohjoismaissa me ei yleensä niitä lasketa tuohon termiin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Luulin että lassie on sen koirarodun nimi. Olin jo yliopistossa, kun kaverini selvitti, että rodun nimi on skotlanninpaimenkoira ja vain sen elokuvan koiran erisnimi oli Lassie. Minusta olikin aina ollut häiritsevää, että siinä elokuvassa koiran nimi oli sama kuin rodun nimi, heh.
Minäkin luulin joskus lapsena noin. Vanhempani sanoivat tuollaisia koiria lassieiksi vaikka varmasti itse tiesivätkin, ettei se ole oikeasti rodun nimi.
No nämä on näitä suurten ikäluokkien nimityksiä: peura on bambi, collie on lassie ja saksanpaimenkoira on susikoira. Ei sitten ikinä viitsineet mainita, ettei nämä ole oikeita nimityksiä, tai jopa itse ehkä luulleet olevankin. Muistan, että jopa jossain koululuokassa oli seinällä aakkosia havainnoitu "B niin kuin Bambi" olisi nyt laittaneet vaikka banaani tai jonkun oikean sanan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena aina luulin, ettei tyhmyys näy ulospäin. Sitten näin ihmisen iholla taduoinnin.
Tätä kommenttia oisin halunnu peukuttaa ylös vaik sata kertaa!
N. 20 vuotiaana tuli ilmi, että lottovoittomaa oli lottovoittomaa vain loisille, kiusaajille ja rikollisille ja vastaaville. Onneksi en tuottanut jälkeläistä, vaikka en kovin vähävarainen ollutkaan.
Luulin että juustokumina sisältää juustoa.
Vierailija kirjoitti:
7.5 dl: n pullo on kolmenvartinpullo. Miksi? Kolme varttiahan on 45.
3/4 osa litrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7.5 dl: n pullo on kolmen vartin pullo. Miksi? Kolme varttiahan on 45.
3/4 osa litrasta.
Vartti on myös aika.
En vieläkään tiedä katoavatko seksihalut vaihdevuosina?
https://www.vauva.fi/keskustelu/4707095/naiset-katosivatko-seksihalut-v…
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7.5 dl: n pullo on kolmen vartin pullo. Miksi? Kolme varttiahan on 45.
3/4 osa litrasta.
Vartti on myös aika.
Vartti tarkoittaa neljännestä, tulee ruotsin ja englannin sanoista kvart/quarter. Eli 25% jostain, 1/4. Kolme varttia tarkoittaa kolmea neljäsosaa. Kolme varttia ajasta puhuessa tarkoittaa 15min+15min+15min eli 45 min, tunti on 60min ja neljäsosatunti on 15 min.
Varttimaili on (noin) 400m, koska maili on (noin) 1600m. Kolmen vartin viinapullo on 75cl eli 7,5dl eli 0,75l.
Tämä nyt ei ole kovin nolo, eikä mitenkään hillittömän hauskakaan. Olen aina luullut, että tuomen marjat ovat myrkyllisiä. Samoin on ajatellut äitini, ja mielestäni esimerkiksi koulussa 70-80- luvuilla niin opetettiinkin.
Mutta sitten Hämeen Sanomissa julkaistiin erilaisia kuvasarjoja, tyyliin suomalaisia päiväperhosia, suomalaisia petoeläimiä, suomalaisia syötäviä marjoja (olisikos ollut sitten 2017, kun ol itsenäisyyden juhlavuosi?) . Ja niissä syötävissä marjoissa oli TUOMI. Googletin sitten oikein huolella, ja joo, tuomen marjoja voi syödä. Ja kun menin äidin luona käymään, niin äiti kaivoi minulle kiireellä sitä kuvaa, että katso, TUOMEN marjoja VOI SYÖDÄ!!!
Tuomen kuori on myrkyllinen, ja se siemen sisältää jonkinlaista syanidin tyyppistä, joka on kyllä myrkyllistä - jos syöt tyyliin sata kiloa siemeniä. Mutta esimerkiksi tuomen marjoista voi tehdä ihan hyvin mehua.
Ja minä vaan mietin kaikkia niitä hukattuja vuosikymmeniä, kun olemme jättäneet tuomenmarjat keräämättä ja pohtineet ääneen, että kunpa noita voisi syödä, niin olisi hyvä sato tiedossa...
Luulin, että Nikita Hrustsev (tms) oli nainen. Ihmettelin vaan että jopas on nainen päässyt korkeaan asemaan, vieläpä neukkulassa ja siihen aikaan. =D
43v selvisi että St Petersburg kaupungin nimi Venäjällä ei tulekaan pyhimyksestä jonka nimi on Pyhimys Peter (tai Pietari), joka esiintyisi vaikka Ortodoksisessa kullatussa ikonissa – vaan kyseessä onkin Pietari Suuri (Pyotr Alekseyevich) joka oli hallitsija. Saatoin unohtaa myös joskus, jos kuulin oikean version. Nyt se pysyy ehkä vihdoin mielessä. Tämä myös oli uusi asia: https://fi.wikipedia.org/wiki/Novgorod
Vierailija kirjoitti:
No ihan aikuisuuteen asti en tätä luullut, olisinko ollut 16v kun asia selvisi ensimmäisen poikaystävän myötä, mutta kerron kuitenkin.
Luulin että miehillä virtsarakko on kiveksissä ja siksi ei saa "lyödä" kiveksille (en kyllä tiedä kuka löisimiestä kiveksille muuten kuin vahingossa). Eli jos löisi niin tulisi pissat housuun. Kyllä häpesin kun asia selvisi :D
Aika monikin, ihan aiheesta.
Luulin että ihminen hengittää nenän kautta hengittäessään molemmilla sueraimilla. Todellisuudessa hengitetään vain toisella, ja ne vaihtelevat.
Nyt hengitän oikean puolimmaisella.
Sama! Joskus leikin 8-vuotiaana naapurin 5-vuotiaan kanssa puistossa, joka oli aivan heidän talonsa vieressä. Tämä tyttö huusi ikkunasta äidilleen "saako lisäaikaa" kun oli kotiinlähdön aika. Äiti huusi ikkunasta "No varttitunti" Olimme vähän kauempana keinumassa kun tämä äiti tuli n. puolen tunnin päästä raivoissaan huutamaan minulle, että kyllä tuon ikäisen pitäisi osata kello kun on pienemmästä vastuussa. Jäin sinne keinuun hoo moilasena, että mitä tein väärin :D