Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1649)

Vierailija
1181/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että hirvikoirat (ja muut vastaavat) kirjaimellisesti juoksevat hirven kiinni ja kaatavat sen. Ihmettelin kamalasti koirien pientä kokoa.

Vierailija
1182/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:30"]

Luulin, että ambulanssit lähtee liikkeelle sairaalalta.

Ja minä luulin, että ambulanssit vain heittää potilaan sairaalaan ja lähtee kiireellä hakemaan seuraavaa potilasta. Ei, ne ottaa vuoronumeron ja jäävät koko jengi hengaamaan sinne tien tukoksi siihen asti kunnes heidän vuoronumeronsa tulee.

(Pitäisi olla ambulansseille oma jononsa. Eipä ihme, ettei tarvitsevat saa lanssia, kun henkilökunta seisoo enimmät ajat tyhjän panttina sairaalan vastaanotossa).

Ja tämän olen nähnyt Helsingin Meilahden sairaalan vastaanotossa, jonne itse nilkutin kipeän koipeni kanssa 40 asteen kuumeessa.

Samaa et näkisi Jorvissa.

No et koska Jorviin et pääse edes sisälle. Tuskin ottavat vaikka ambulanssilla tuotaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin vuosia, että se yksi yrtti on tinjami, ei timjami. Kerran aloin vaan oikeasti lukea sitä pakettia kotona ja olin aivan o_0.

Minä luulin myös todella pitkään, että morsian on morsiam. Reaktioni oli kuta kuinkin sama.

Vierailija
1184/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle selvisi ehkä vähän liian vanhana, että lohikäärmeitä ei ole oikeasti koskaan ollut olemassa...luulin että ne eli joskus jurakaudella kiinassa.

No itse asiassa on. Lohikäärme on vain entisaikojen nimitys dinosaurukselle. Suuri terävähampainen lisko, joillain lajeilla harjasselkä, joillain lentotaitokin. Tulta syöksviä dinoja ei ihan tunneta, mutta muutoin dinosauruksilla ja lohikäärmeillä ei ole itse asiassa mitään eroa. Lohikäärmeestä on voitu alkaa tarinoida, kun on löydetty suuren liskon luita, ja kukapa tietää, ollut eläviä havaintojakin?

Vierailija
1185/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miehet ei syö juustoa.Koska mun isä ei syönyt. 😆

Vierailija
1186/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään vanha (41 v 11 kk), kun minulle selvisi että Amerikassa on St Petersburg. Eräs tubettaja sanoi että on juuri ollut siellä 2 kuukautta, ja mietin että aika erikoinen kohde hänellä ollut tähän maailman aikaan. Ja hän on myöskin enemmän semmoinen LA -tyyppinen henkilö... No sitten se epäilys heräsi ja googletin.

Ei mennyt hukkaan tämäkään päivä. Sen tiesin että niillä on Paris.

Vierailija
1187/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaksikielisestä kodista ja asunut ulkomailla vuosia jo nuorena. Huomasin vasta nyt, aikuisena, että mulla on aina ollut epäselvä käsitys siitä mitä suomen sana jalka tarkoittaa.

Mä olen ilmeisesti aina ajatellut että jalka tarkoittaa vain jalkaterää, siis kuten englannin foot/ruotsin fot. Olin sitten ajatellut että sääri on taas sama kuin englannin leg/ruotsin ben.

Mutta ei!  Jalka nyt ilmeisesti on kuitenkin se koko alaraaja eli leg/ben. Toki suomen arkikielessä asiaa sekoitetaan kutsumalla jalkaterää (foot/fot) sanalla jalka.

Sitten kun selvitin asiaa, kävi ilmi että vaikka usein säärillä tarkoitetaan arkikielessä jonkun missin koko alaraajoja, niin oikeasti sääri on vain se osa nilkasta polveen.

Mullekin tää asia selkeytyi vasta aikuisiällä.

Yksi englantilainen tyyppi kauhisteli että japanin kielessä on vaan yksi sana jalalle ja sillä voi tarkoittaa jalkaterää tai sitten koko alaraajaa. Äimistelin hänen kanssa tätä juttua. Sitten kotona rupesin miettiemään että juu, suomeksi juttu on sama. Jalka voi tarkoittaa kahta asiaa.

Vierailija
1188/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naiset olisi luotettavia ja ihania ihmisiä. Suurin osa ei todellakaan. Hyvä että edes perheen jäseniin voi luottaa. Useimmat haistattelee pitkät vaikka ei edes ole heille mitään sanonut, pelkkä katse yleensä riittää.

Ei ihme että syntyvyys rajussa laskussa, pysyy positiivisena lähinnä ulkomailta tulleiden vahvistusten harrastamalla sikiämisellä joiden lapset opetetaan vihaamaan kaikkia jotka ei ole heidän uskonnon alistamia, myyvät jopa tyttäret avioliittoon eniten tarjoavalle ennen teini ikää.

Vierailija
1189/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään vanha (41 v 11 kk), kun minulle selvisi että Amerikassa on St Petersburg. Eräs tubettaja sanoi että on juuri ollut siellä 2 kuukautta, ja mietin että aika erikoinen kohde hänellä ollut tähän maailman aikaan. Ja hän on myöskin enemmän semmoinen LA -tyyppinen henkilö... No sitten se epäilys heräsi ja googletin.

Ei mennyt hukkaan tämäkään päivä. Sen tiesin että niillä on Paris.

Onhan siellä noita eurooppalaisperäisiä kaupunginnimiä vaikka kuinka. Wisconsinissa on jopa Oulu.

Vierailija
1190/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että naisten rinnoista tulee aina maitoa täysi-ikäisyydestä eläkeikään asti, jos he vain niin haluavat. Mutta ilmeisesti ei nyt niin olekaan. Se olisi kuitenkin hyvä juttu mielestäni, koska sitten ravintoa riittäisi kaikille eikä kukaan kuolisi nälkään.

Juu, vitsihän tuollainen ehdotus on. Olisi tosi tehotonta ravinnonhankintaa ja naisille rasittavaa!

Lapsia kyllä voi imettää pitkäänkin, nelivuotiaiksikin, ja se saattaa olla muiden keinojen puutteessa toimiva raskaudenehkäisykin joidenkin naisten kohdalla, lähillä kai äidin kuihtumisen takia, imettäminen kun vie paljon voimia. Kuukausia kestävä imetys synnytyksen jälkeen on yleensä hyödyllistä sekä äidille, että vauvalle, mutta vuosia jatkuvana äidin ravinnonsaanti pitäisi olla todella hyvä, jotta imetyksestä olisi oikeaa hyötyä edes lapselle, saati äidille.

Ylimääräistä äidinmaitoa kyllä kerätään tarvitseville vauvoille ja on tätä arvokasta ravintoa käytetty joittenkin vakavien sairauksien tukihoitonakin. Muuten ei ole järkeä kierrättää ravintoaineita tuolla tavalla ihmisen kautta. Kukaan nainen ei edes kuvittelisi moista, saati ehdottaisi.

Vierailija
1191/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin lapsena että aikuisen makuaisti on erilainen kuin lapsen. Siis että maistaa maut ihan erilaisena. Itsestä kahvi maistui niiiiiin pahalta kun joskus äidin kupista maistoin mutta vanhemmat näytti vetävän sitä sellaisella nautinnolla että ajattelin sen maistuvan heidän mielestään vaikka samalta kuin suklaa mun mielestä :D Okei no tämän nyt tajusin jo ennen aikuisuutta että eihän se noin mene

Mutta kyllä makuaisti muuttuu ja kehittyy läpi iän, ja siksi nimenomaan esim. hapan miellyttää suurinta osaa vasta vanhempana.

Vierailija
1192/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että pakkoruotsista on hyötyä aikuisena. Noh.... Ei sanaakaan ruotsia 40 vuoteen...

Riippuu mm. siitä, mitä töikseen tekee ja missä asuu. En minäkään ole koulun jälkeen juuri tehnyt asioita joita yritettiin opetella eri käsityötunneilla, en silti sanoisi niitä oppeja merkityksettömiksi.

Oen lukenut vuosia saksaa osaamatta tai uskaltamatta edelleenkään puhua, ei oppi silti ole hukkaan mennyt, onhan saksa edelleen tärkeä kieli, jolla mm. julkaistaan paljon. Televisio-ohjelmistakin, olipa uutiset tai vaikka draamasarja, saa taatusti enemmän "irti" jos vähänkään ymmärtää kieltä ja sen myötä kulttuuria ja muuta taustaa. Sana- ja jopa tietokirjoja voi käyttää, jos tuntee kielen perusteet. Ei oppi ojaan kaada!

Vierailija
1193/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin vuosia, että se yksi yrtti on tinjami, ei timjami. Kerran aloin vaan oikeasti lukea sitä pakettia kotona ja olin aivan o_0.

Minä opin juuri äsken tämän :'D

Vierailija
1194/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin lapsena että aikuisen makuaisti on erilainen kuin lapsen. Siis että maistaa maut ihan erilaisena. Itsestä kahvi maistui niiiiiin pahalta kun joskus äidin kupista maistoin mutta vanhemmat näytti vetävän sitä sellaisella nautinnolla että ajattelin sen maistuvan heidän mielestään vaikka samalta kuin suklaa mun mielestä :D Okei no tämän nyt tajusin jo ennen aikuisuutta että eihän se noin mene

Mutta kyllä makuaisti muuttuu ja kehittyy läpi iän, ja siksi nimenomaan esim. hapan miellyttää suurinta osaa vasta vanhempana.

Tästä tulikin mieleeni: luulin lapsena, että miehet eivät välitä makeasta!

Vierailija
1195/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin n. kolmivitoseksi saakka, että hame ja mekko on sama asia. 

Englannin kielen kautta selvisi, kun tiesin mikä skirt on ja mikä dress on, ja aloin kääntää näitä sanoja suomeksi.  Vähänkö järkytyin kun selvisi, että skirt on hame ja dress on mekko! En kertonut tietenkään kenellekään. 

Isä oli aina puhunut leningistä kun tarkoitetaan dress-tyyppistä asustetta. Äiti? Mielenvikainen/hullu/luonnehäiriöinen, en ole vielä selvittänyt näiden sanojen eroa. 

N. 45

Jossain päin Suomea puhutaan hameista puolihameina, mutta mitä sanaa siellä käytetään leningeistä/mekoista? Hame???

En pidä mekko-sanasta, se on niin arkinen. Leninki ei sekään ole oikein nykyaikaa. Ei ole hyvä tanttu, ei kussa. Morsiuspuku-sanassa on tuo puku, mutta yksistään sekään ei käy. Apua!

Vierailija
1196/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin n. kymmenvuotiaaksi että tanssimisesta voi tulla raskaaksi. Johtui täti-ihmisten puheista joissa hykertelivät miten sille ja sille tytölle oli käynyt "hassusti" kun ramppasi niin paljon tanssireissuilla ja niissä 'tiskoissa'. Ajoittuu noin 70-luvun Pohjanmaalle.

Vierailija
1197/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävä luuli että Martin Luther ja Martin Luther King on sama henkilö. Oltiin silloin jotain 25-vuotiaita.

Mun kaveri luuli kans. Nauroin päin naamaa, mikä oli kyl väärin.

Öö en tajua

Vierailija
1198/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että jäykkäkouristus ja vesikauhu ovat sama sairaus. Vasta viime viikolla minulle selvisi, ettei ole. Tietysti vänkäsinkin asiasta.

Vierailija
1199/1649 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin hyvin pitkään, että rosvoilla on parta. En tiedä miksi.

Luulin myös, ettei ole olemassa täysin muista piittaamattomasti käyttäytyviä ihmisiä.

Vierailija
1200/1649 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kanssa kippisteltiin vuosia ihanalla Monetto-prosecolla.

Jos jompikumpi kävi risteilyllä niin tuliaisiksi tuotiin aina Monetto-pikkupulloja.

Viime kesänä oli tulossa kesäjuhlat ja kävin alkossa. Huomasin että suosikkiprosecon nimi oli muuttunut. Se olikin MIONETTO!

No, aika äkkiä tajusin että se on varmasti ollut Mionetto kaikki nämä vuodet mutta ystäväni kanssa ollaan kerta toisensa jälkeen luettu se väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme