Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1649)

Vierailija
1141/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että paha saa palkkansa

Vierailija
1142/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koulukiusaajista tulee lihavia lähikaupan kassoja ja minusta kaunis julkkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että luonne merkitsee eniten kun puolisoa valitaan

Vierailija
1144/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kansan äänestys on kansan parhaaksi

Vierailija
1145/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että elämä helpottuu peruskoulun jälkeen, kun kiusaaminen loppuu. Eipä helpottunut. 

terveisin 10 vuotta myöhemmin.

Vierailija
1146/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin pitkälle aikuisikään, että New Jersey on kaupunki. En oikein vieläkään tiedä mikä se oikein on, kun minun mielestä ei ole osavaltiokaan. Pitänee googlettaa... 

Taisin vasta Sopranosin myötä ymmärtää, että ei ole kaupunki.  Sopranosin katsoin dvd:ltä putkeen n.3 vuotta sitten.

47v 

:D

Osavaltio se on. Minä tosin olen kuvitellut, että on olemassa sen niminen kaupunkikin, mutta ei ole, vaan sen kaupungin nimi on Jersey City. Kuulostaa ihan vieraalta...

Mun mies sekoittaa asun ja asusteen. Saattaa kysyä, minkä asusteen puen juhliin tms., kun tarkoittaa koko vaatekertaa. Asuste on siis se, jolla asuja somistetaan, esim. huivi on asuste.

Vierailija
1147/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piti kertoa noloja ja hauskoja vääriä luuloja, mutta lähes koko tämä sivu on täynnä pelkkää valitusta. Eikö voisi olla oma ketju näille "luulin että saan prinssin puolisokseni ja 12 ihanaa lasta, mutta nyt olen ollut katkera vanhapiika jo 188 vuotta" -luuloille?

Vierailija
1148/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höörde kirjoitti:

Luulin eiliseen asti eli yli kolmikymppiseksi että hevonen ja lehmä ovat saman lajin uros ja naaras. Siis että hevonen on lehmän mies.

Asia paljastui töissä kahvitauolla vieläpä kovan kinaamisen ja googlettamisen jälkeen enkä ole ollenkaan varma kehtaanko mennä sinne enää ikinä. :(

Miten kukaan voi olla näin tyhmä!?!!! Vaikea uskoa tätä todeksi.

Vierailija
1149/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kalossit on puukengät.

Olin aika ihmeissäni kun paljastui millaset ne oikeasti ovat. 

Poirotin kengissä taitaa olla kalossit. Eihän sellasia nykyään enää kellään ole?

Ne on siis jotkut miesten kenkien sadesuojukset.

Vierailija
1150/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kaipa kalosseja naisetkin on käyttäneet. En tiedä.

t-1188

Vierailija
1151/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että naisellakin on eturauhanen jossain siellä alavatsan tietämillä. Olen siis nainen.

Olet luullut ihan oikein. Naisen eturauhasta sanotaan myös Skenen rauhaseksi. Jos se on suuri, se saattaa orgasmissa tuottaa ejakulaation, mutta tietysti ilman siittiöitä. Miehen eturauhanen tuottaa samoin sperman nesteen, mutta kivekset siittiöt. Naisen eturauhanen ei Skenen rauhanen ja miehen eturauhanen ovat kehityshistoriallisesti samasta aihiosta syntyneet.

Ks. Naisen ejakulaatio - Wikipedia

Vierailija
1152/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten juttelin muslimin kanssa ja hän sanoi että he uskovat jeesuksen olevan messias mutta ei jumalan poika. oli pakko tarkistaa ja olin shokissa koska koko asiaa ei ole ainakaan 90 luvulla uskonnontunnilla kerrottu eikä rippikoulussa ja olen päälle 30v.

Lisäksi hävetti että olen keskivertoa suomalaista enemmän lukenut monoteismi uskonnoista ja sitten tapaan lähi-idästä tulleita ja heidän tieto juutalaisuudesta, islam-, kristinuskosta on paljon parempi kuin meillä.

Vierailija
1153/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poirotin kengissä taitaa olla kalossit. Eihän sellasia nykyään enää kellään ole?

No tässä on kaksi eri asiaa. On kalossit, eli kumiset sadesuojukset kaupunkikengille. Näitä käyttivät ennen sekä miehet että naiset ja lapset. Joskus myös kumistatehtyjä kenkiä tai saapikkaita on kutsuttu kalosseiksi ennen kuin kumisaappaat tuli yleiseen käyttöön. Mutta yleensä ne kalossit ovat olleet erillisen kengän päälle puetut kumiset suojat, ja niitä on edelleenkin myytävänä.

Poirotilla ollut käytössä enimmäkseen nilkkaimet. Ne ovat sukkaa ja kengät päällistä suojaavat ja usein trendikkääksi tiettyyn aikaan koetut vähän erityyppiset kengänsuojat. Näitä ei todellakaan käytetä enää, ehkäpä vain Roope-setä Ankkalinnassa edelleen kulkee näissä (tosin ilman kenkiä) ja joissakin amreijan juhlauniformuissa esim. USA:n laivastossa niitä näkee. Nilkkaimet olivat useimmiten paksua huopaa tai sen semmoista, ei kumia. Nilkkaimia oli sekä naisille että miehille.

Vierailija
1154/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä kun tuli katsottua luontodokumentteja Afrikasta, niin usein niissä oli nopeennettu vuorokausi. Luulin, että Afrikassa pilvet liikkuvat tosi nopeasti. Oliskohan ikä ollut 13 vuotta, kun asia selvisi. Yhdelle sukulaiselle sitä ehdin ihmettelemään...katsoi vaan kummasti:D

Vierailija
1155/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemalla oppii kirjoitti:

pari vuotta sitten juttelin muslimin kanssa ja hän sanoi että he uskovat jeesuksen olevan messias mutta ei jumalan poika. oli pakko tarkistaa ja olin shokissa koska koko asiaa ei ole ainakaan 90 luvulla uskonnontunnilla kerrottu eikä rippikoulussa ja olen päälle 30v.

Lisäksi hävetti että olen keskivertoa suomalaista enemmän lukenut monoteismi uskonnoista ja sitten tapaan lähi-idästä tulleita ja heidän tieto juutalaisuudesta, islam-, kristinuskosta on paljon parempi kuin meillä.

Islamissa Jeesus ei ole Messias aivan samassa merkityksessä kuin mitä sana tarkoittaa juutalaisille (jotka edelleen odottavat oikeaa Messiasta tai kristityille, joille Jeesus oli Messias). Koraanissa kuitenkin Jeesuksen syntymästä on sama neitseellinen sikiäminen kuin Raamatussa, toki Jeesusta ei pidetä jumalan poikana vaan profeettana.

Profeetta-sanalla on myös eriävät merkitykset näissä uskonnoissa. Islamissa kaikki joilla on ollut jokin viesti tai merkki jumalalta ovat profeettoja eli nabi, mutta vain yksi eli Muhammad on erityisprofeetta eli rasul. Jeesus on siis vain nabi.

Islamissa sanaa messias on käytetty myös samasta paholaismaisesta hahmosta joka Raamatun Ilmestyskirjassa on Peto. Sanaan messias lisätään silloin lisätermi daggal (siis al-Masih ad-Daggal), joka tarkoittaa vähän samaa kuin Anti-Kristus eli pettäjä-, valehtelija-, feikkimessiasta. Islamissa uskotaan myös että Jeesus tulee toisen kerran ja taistelee tämän huijarimessiaan kanssa.

Jeesus on arabiaksi Jesua, mutta islamissa hänestä käytetään nimeä Isa.

Tässä on siis hyvin paljon päällekkäisiä henkilöitä ja tapahtumia (Toora/Raamattu/Koraani). Tulkinta on aika vaikeaa, koska käsitteet ja käsitykset eroavat kaikissa uskonnoissa (ja niiden sisälläkin) toisistaan. Viimeksi mainitusta voi antaa esimerkiksi sen että muslimeilla on myös toinen messias nimittäin Mahdi, jota myös odotetaan tulevaksi. Käsitykset Mahdista vaihtelevat islamin eri suuntausten välillä. Useimmiten uskotaan että lopun aikoina sekä Mahdi että Jeesus tulevat ja toimivat eräänlaisena aisaparina pistäessään maailman asioita kuntoon.

Vierailija
1156/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki, Espoo ja Vantaa ovat yhtä ja samaa Helsinkiä.

Helsinki muutenkin oli kuin Amerikka, unelmamaa jossakin kaukana pikitien päässä, jossa oli Linnanmäki, Korkeasaari ja kaikkea muuta hienoa. Joku siellä oli joskus päässyt käymäänkin.

Ja sitten sinusta tuli aikuinen ja tajusit, että samaa paskaa kuin muuallakin, paitsi vanhemmat, huonokuntoisemmat, kalliimmat ja pienemmät asunnot.

Vierailija
1157/1649 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksikielisestä kodista ja asunut ulkomailla vuosia jo nuorena. Huomasin vasta nyt, aikuisena, että mulla on aina ollut epäselvä käsitys siitä mitä suomen sana jalka tarkoittaa.

Mä olen ilmeisesti aina ajatellut että jalka tarkoittaa vain jalkaterää, siis kuten englannin foot/ruotsin fot. Olin sitten ajatellut että sääri on taas sama kuin englannin leg/ruotsin ben.

Mutta ei!  Jalka nyt ilmeisesti on kuitenkin se koko alaraaja eli leg/ben. Toki suomen arkikielessä asiaa sekoitetaan kutsumalla jalkaterää (foot/fot) sanalla jalka.

Sitten kun selvitin asiaa, kävi ilmi että vaikka usein säärillä tarkoitetaan arkikielessä jonkun missin koko alaraajoja, niin oikeasti sääri on vain se osa nilkasta polveen.

Vierailija
1158/1649 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta muutama vuosi sitten, ettei Juha Tapio ole Kari Tapion poika. Ajattelin, että tottakai ovat sukua kun on samanlaiset nimetkin...

Vierailija
1159/1649 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oolannin

Vierailija kirjoitti:

No tässä on kaksi eri asiaa. On kalossit, eli kumiset sadesuojukset kaupunkikengille. Näitä käyttivät ennen sekä miehet että naiset ja lapset. Joskus myös kumistatehtyjä kenkiä tai saapikkaita on kutsuttu kalosseiksi ennen kuin kumisaappaat tuli yleiseen käyttöön. Mutta yleensä ne kalossit ovat olleet erillisen kengän päälle puetut kumiset suojat, ja niitä on edelleenkin myytävänä.

Poirotilla ollut käytössä enimmäkseen nilkkaimet. Ne ovat sukkaa ja kengät päällistä suojaavat ja usein trendikkääksi tiettyyn aikaan koetut vähän erityyppiset kengänsuojat. Näitä ei todellakaan käytetä enää, ehkäpä vain Roope-setä Ankkalinnassa edelleen kulkee näissä (tosin ilman kenkiä) ja joissakin amreijan juhlauniformuissa esim. USA:n laivastossa niitä näkee. Nilkkaimet olivat useimmiten paksua huopaa tai sen semmoista, ei kumia. Nilkkaimia oli sekä naisille että miehille.

Jep. En mä niitä nilkkaimia tarkoittanutkaan.

Vierailija
1160/1649 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Håkan B kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet vieläkin, että kellojasi on genetiivissä. Ei ole. Vaan monikon partitiivissa posessiivisuffiksin kanssa.

Vielä tänä aamuna luulin, että tärpätti on aktiivin indikatiivin imperfekti yksikön toinen persoona sanasta tärpättää eli hän tärpätti. Päivällä töissä kuulin sen olevankin viinaa.

Kolmas persoona. Ei toinen.

Sekin vielä! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi