Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Mä en tiedä vieläkään missä päin suomea on kainuu. Sen tiedän, että se ilmeisesti on joku alue, maakunta, lääni, tai jotain vastaavaa. Ei kiinnosta niin paljoa että googlaisin. Kuulostaa niin masentavalta :D Ja olen yli 30.
Luulin että korvat voi pestä jonkin pitkän välineen tai pyyhkeen avulla niin että pesuväline menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En olisi itse onneksi kokeillut mutta ajattelin että jokin asiaan perehtynyt voisi pestä korvat näin.
Yliopistossa fuksivuonna 2001 opiskelukaverit ehdotti, että mennään pussikaljalle puistoon. Mua nauratti ja kommentoin, että kaupasta ei kyllä enää oo pitkään aikaan saanut pussikaljaa. Ystävät näytti vähän hämmentyneiltä. Kävi ilmi, että olin siihen asti luullut, että joskus kaljaakin on myyty pusseissa ihan niin kuin maitoakin on joskus myyty (äiti oli joskus tuosta maidosta kertonut, kun kaapin kätköistä löytyi maitopusseista virkattu matto).
Olin nuorempana labrahoitajana ja luulin, että Vieno on naisen nimi. Huutelin päiväsalista Vienoa ottaakseni hänestä verikokeen ja yksi mies ilmoittautui. Luulin hänen olevan vain vanhuudenhöperö, enkä suostunut ottamaan näytettä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että presidentille kaikki on ilmaista, meni minne meni. Että se vähän niin kuin omistaa kaiken Suomessa, kuin joku diktaattori. Sen kun ottaa mitä haluaa.
Ala-asteikäisenä luulin myös, että Miss Suomi saa kaiken ilmaiseksi missivuotensa ajan: asunnon, auton, vaatteet jne. Olin tosi hämmästynyt ja pettynyt kun luin lehdestä kuinka silloisella missillä (kuka sitten olikaan) oli rahahuolia.
Menkää sinne toiseen ketjuun kertomaan näitä lapsuusajan luuloja. Onko otsikko muka niin pitkä, ettei sitä jaksa lukea loppuun asti?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan todella nolo... Olen ollut jostain käsittämättömästä syystä siinä uskossa, että Thaimaa on saari! Parisen viikkoa sitten luin juttua Mekong -joesta, ja ihmettelin, että miten niin virtaa myös Thaimaassa, eihän se ole mitenkään mahdollista. Siinä sitten karttaa tutkaillessa totesin että hupsista, Thaimaa ei siis olekaan saari. Johan tuo nimikin sen fiksummalle kertoisi. 🙈
Matkailu avartaisi ja maantiedon tunneilla kannattaisi olla hereillä. Tai jotain...
N40
No höh, eihän nimi Thaimaa kerro yhtään onko kyseessä saari vai ei. Suomenkielessä näitä ei ole käännetty "maa"-loppuisiksi, mutta Iceland, Ireland ja New Zealand ovat kaikki saarivaltioita.
"Ihan uusien ihmemaa" kansallislaulumme sanoissa. Vasta parikymppisenä satuin lukemaan ne sanat...
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Rööperi on kaupunki Venäjällä.
Eipä tästä ole kuin muutama vuosi kun valkeni, että rööperihän on kutsumanimi Punavuorelle eikä oma kaupunginosa. Toinen Helsinkiin liittyvä, mutta parikymppisenä vasta tiesin, että makkaratalo ei olekaan paikallinen makkaratehdas.
Luulin n. 25-vuotiaaksi saakka, että Elovena on Elovehnä.
Mä luulin, että kaikki naiset osaa ommella, tehdä kotitöitä, leipoa jne. Että minäki niinku olisin 'valmis vaimo ja äiti' jossain tietyssä iässä. Ja että naiset ei juo viinaa. Tää on melko lapsellinen luulo, mutta kun 9v iässä mulle selvis, että menkat loppuu, kun nainen tulee raskaaksi. Nii luulin, että se veri menee siihen lapseen. Olin lapsi 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorempana labrahoitajana ja luulin, että Vieno on naisen nimi. Huutelin päiväsalista Vienoa ottaakseni hänestä verikokeen ja yksi mies ilmoittautui. Luulin hänen olevan vain vanhuudenhöperö, enkä suostunut ottamaan näytettä hänestä.
Kyllä niitä Vienoja enemmän naisia onkin kuin miehiä :D
Että saisin aikuisena puolison ja lapsia. En saanut kuin yksinäiset vuosikymmenet.
Olin aina katsonut, että Rantasipi-hotellin logossa oleva kuvio on pupu. Mies kerran ihmetteli, että miksi selitän lapselle, että ollaan menossa pupu-hotelliin. Olin jo lähes 30, kun tajusin, että logo esittääkin rantasipiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naista kiihottaa, kun näkee alastoman miehen.
Tämä on kyllä kumma juttu. Mä en tiennyt että miehet kiihottuvat, jotkut siis aivan järjen sumentavalla vimmalla - pelkästä naisen kuvasta. tai ainoastaan vaginan kuvasta. Opin asian varsin hitaasti aikuisiällä, suureksi osaksi kiitos internetin.
Luullakseni merkittävä osa miehistä ei edelleenkään tiedä, ettei naiset kiihotu pelkästä miehen kuvasta.
Olen sitten varmaan seksuaalisesti epänormaali kun kiihotun kuvasta, jossa mies on kalu pystyssä.
T. N35
Ensin kiinnostuin lukemaan tätä keskustelua, mutta sitten tuli ahdistus ja myötähäpeä.
Mitä ihmettä kouluissa nykyään opetetaan vai eikö mitään?
30-vuotiaat ihmettelee täällä asioita jotka ennen opittiin jo kansakoulussa.
Peruskoulu ei ole tuonut mitään hyvää ja juu, olen 60–vuotias.
Minä luulin, että kahvila on joku
keksitty sana vain. Vasta viime viikolla tajusin, että se on kahvi-la, että siinä on se sana KAHVI.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että kanat munii lähes joka päivä, oli kukko paikalla tai ei. Vieläkin vähän mietityttää tossa toi evoluutiollinen logiikka, mitä jäkeä on hukata kamala määrä ravintoaineita "synnyttääkseen" joka päivä, vaikka sieltä ei edes tulisi poikasia. Luonnostaanhan se kukko on aina laumassa paikalla, ja tiedän, että lintunaaraat voi säilöä uroksen siittiöitä sisällensä, että kai niistä sitten suurin osa edes normitilanteessa on hedelmöitetty. Mutta ihan kauhea määrä lapsia vuodessa, jos niitä oikeasti tulee jopa 365 :D plus se, että kaikki kuoriutuu sitten kai eri aikaan ja on eri ikäsiä. Noh, kai siinä joku logiika on.
Luonnossa kana jatkaisi munimista kunnes pesue on "täynnä" (kesykanan kantamuodolla viidakkokanalla n. 6-8 munaa). Munantuottoa pystyy jonkin aikaa jatkamaan poistamalla munitut munat pesästä: tähän on perustunut myös ihmisten ennen harrastama telkän ja muiden villilintujen munitus. Tässä on evoluution kannalta varmasti se logiikka, että esimerkiksi pesärosvon tuhoamat munat ehtii näin vielä samalla pesimäkaudella korvaamaan. Kovin pitkään emon elimistöä ei kuitenkaan pysty huijaamaan jatkamaan munimista, paitsi munantuotantoon jalostetuilla linnuilla.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että kiivi-linnut ovat pieniä, päästäisen kokoisia. Oikeasti ne ovat yli puoli metrisiä.
No ei kyllä ole! Ne on kanan kokoisia!
Luulin sanonnasta: "Kerta kiellon päälle", että se on "kerta kielon päälle", siis sen kukan.
Muistelen lapsena ihmettelleeni asiaa äidilleni ja hän varmaan korjasi, että se on kylläkin "kiellon", mutta vasta aikuisuudessa koin ahaa-elämyksen asian suhteen.
Luulin, että Rööperi on kaupunki Venäjällä.