Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1652)

Vierailija
1021/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht pitkään luulin, että mies ja nainen saavat aina automaattisesti yhtaikaa orgasmin. Kiitos elokuvat..

Vierailija
1022/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle selvisi päälle parikymppisenä, että kun kampaamon nimi on vaikka Salon tukkataikurit tai Salon Hanna se ei tarkoita että kampaamon omistajan sukunimi olisi Salo. Olin ihan tosissani miettinyt, että onpa paljon kampaamoalan yrittäjiä samalla sukunimellä 😂

Itse luulin todella pitkään, että se sana "salon" tarkoittaisi Salon kaupunkia. Enkä koskaan edes kyseenalaistanut luuloani, ennen kuin tuttava, jolla ei ole mitään tekemistä edes Varsinais-Suomen kanssa, perusti yrityksen, jonka nimessä on sana "salon". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään, että kiiski on lintu eikä kala. "Vastarannan kiiski", miksi mikään kala olisi rannalla. Ei käynyt mielessä, että sananlaskussa tarkoitetaan rantavettä. 

Vierailija
1024/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutiainen onkin punkki, eikä lintu (puu__tiainen). Oh well...

Vierailija
1025/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle selvisi about pari viikkoa sitten, ettei kaksiteräinen miekka tarkoita nimenomaan sellaista miekkaa jossa 2 eilistä terää siellä päässä. Kyllä mulle naurettiin mutta onneksi en ollut huoneessa ainoa joka näin luuli :D

Vierailija
1026/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle selvisi about pari viikkoa sitten, ettei kaksiteräinen miekka tarkoita nimenomaan sellaista miekkaa jossa 2 eilistä terää siellä päässä. Kyllä mulle naurettiin mutta onneksi en ollut huoneessa ainoa joka näin luuli :D

*erillistä

Vierailija
1027/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin nelikymppiseksi asti että perenna on kukkalaji, kuten vaikka lilja tai ruusukin.

Samoin kuvittelin että sedan on automerkki, ihan kuten vaikka Volvo tai Toyotakin.. Sedan.

Tajusin sedanin merkityksen vasta tällä viikolla.

Aloin suurena murhadokkarien ystävänä ihmetellä (vihdoin), miksi useimmilla rikollisilla on aina Sedan, kun poliisi heitä etsii.

N48

Vierailija
1028/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin The Crown - sarjaan asti, että prinssi Philip on vaan joku Britannian hoviin kuuluva tyyppi, mutta ei ollut tullut mieleenkään, että hän on Elizabethin mies. Whaaat! Enpä kyllä pahemmin ollut pohtinut asiaa, mutta tuntui epäloogiselta, että ne molemmat olisivat eläneet noin vanhoiksi...

Vierailija
1029/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta vähän aikaa sitten, että miehet ajaa selkä- ja rintakarvat pois! Ja olen jo aikuinen mies:D

Kaikkea sitä oppii.

Itse asiassa Miehet eivät aja, poikaset kylläkin. Miksi ihmeessä, sitä en ymmärrä.

Vierailija
1030/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vielä tänäkään päivänä tiedä, tarkoittaako se kaksiteräinen miekka sellaista, joka on molemmilta sivuilta terävä, vai sellaista jossa on terä kahvan etu- ja takapuolella. Ymmärrän, mitä sanonnalla tarkoitetaan, mutta kummallakin ajattelemistani miekoista voi satuttaa itseään ja vastustajaa samaan aikaan, joten se ei ratkaise kysymystä. Veikkaisin, että kyseessä on molemmilta sivuilta terävä miekka, koska sellaiset ovat varmasti olleet paljon yleisempiä, mutta en ole varma.

Vierailija
1031/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että jäävi ja häävi ovat synonyymeja keskenään. Eli "olen jäävi sanomaan tästä yhtään mitään" tarkoittaisi vähän samaa, kuin "enpä ole häävi sanomaan tästä aiheesta yhtään mitään".

Tuon kanssa tuli monia noloja tilanteita ja väärinkäsityksiä. Saatoin sanoa vaikka: "Olen kyllä jäävi sanomaan persuista yhtään mitään" tai "No miesten mielipiteistä minä olen kyllä jäävi sanomaan mitään". Tämä tapahtui vielä nuorena aikuisena, kun yritin muka puhua fiksusti. Jälkimmäiseen työkaveri vaan totesi, että "häh, ethän sinä ole mies!" joka sai minut viimein ottamaan sanakirjan käteen ja tarkistamaan, mitä jäävi tarkoittaa.

Tämä sekaannus nolottaa vieläkin melkein kymmenen vuoden jälkeen ja tekis mieli potkaista itseä lujaa perseelle joka kerta kun muistan sekoiluni. Tästä viisastuneena en käytä enää mitään sanoja, ellen ole satavarmana, mitä ne tarkoittaa.

Vierailija
1032/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tonnikalat on erittäin pieniä kaloja ja niitä pitää kalastaa tonneittain että saa edes sellaista tonnikalapurkkiin tungettavaa mössöä aikaiseksi.

Vierailija
1033/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin lukion kakkoselle asti, että kismitys on sitä kun herättyä venytyttää makiasti. Monet kerrat selitin kavereille miten aamulla ihanasti taas kismitti. Mahtoivat aina miettiä että kuinka sitä taas harmitti joku :DD

Et sinä ihan väärässä ollut, jossain suomen murteessa kismittely tosiaan tarkoittaa venyttelyä.

Vierailija
1034/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin rintamamiestalon tarkoittavan taloja, jotka on rakennettu rinteisiin. 😂😂 Pari vuotta sitten selvisi asian oikea laita. Terv 30v.

Vierailija
1035/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin lukion kakkoselle asti, että kismitys on sitä kun herättyä venytyttää makiasti. Monet kerrat selitin kavereille miten aamulla ihanasti taas kismitti. Mahtoivat aina miettiä että kuinka sitä taas harmitti joku :DD

Et sinä ihan väärässä ollut, jossain suomen murteessa kismittely tosiaan tarkoittaa venyttelyä.

Juu, Etelä-Pohjanmaan murteessa kismitellä on venytellä.

Vierailija
1036/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle selvisi vuonna 2007 että Nightwish, Stratovarius(?) ja Sentenced ovat eri bändejä :D

örinää kaikki -30v-

Ihmettelin miksi Freddy Mercury(?) tyypistä oli tulossa telkkarista 2,5h ohjelma. Miten että miten siitä saa niin pitkä dokumentin!

Mies sitten selvensi että kyseinen henkilö on eri kuin Freddy Kruger :"D

-Sama 30v, nyt 34v-

Vierailija
1037/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liikematkalla ja seurueeseemme kuului mm. pankinjohtaja. Illallisella kävi ilmi, että hän oli siinä uskossa, että mistätahansa kanalasta voi tulla munasta kananpoikasia.

Hänelle selitettiin, että kyllä siihen kukkoa kuitenkin tarvitaan....🤣.🐓

Kerroin tapauksesta naispuoliselle sukulaiselleni tyyliin, että eikö olekin helvetin tyhmä pankinjohtaja, aikuinen ihminen jne....

No, hänpä sitten valisti minua, että ei tarvita, koska asiaa se, kun hautoo sitä munaa.🥚

😜

Vierailija
1038/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin Pirkka-Pekka Peteliuksen olevan nainen. Jotenkaan se Pekka-osa ei saanut lamppua syttymään. Olen muuten ihan fiksu, vannon!

Vierailija
1039/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vielä 22-vuotiaana, että Väinämöinen oli Suomen ensimmäinen presidentti. Vasta kun kysyin kaverin häissä papilta Väinämöisen etunimeä, alkoi pikku hiljaa valjeta, että kyseessä onkin muinaisaikojen tarumainen sankari.

Melkein yhtä nolo asia tapahtui omissa häissäni pari vuotta myöhemmin. Luulin nimittäin, että sulhasen eli minun pitää mennä takahuoneeseen papin pistettäväksi, että voin tehdä vaimoni kanssa lapsia. Vasta kun aloin kyselemään kirkonmieheltä koska pistetään selvisikin, ettei mitään pistosta tarvita.

Kyseessä oli vieläpä sama pappi kuin Väinämöis-jupakassa. Jaa vähän noloa. Piti minua varmaan ihan kajahtaneena.

Vierailija
1040/1652 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet vieläkin, että kellojasi on genetiivissä. Ei ole. Vaan monikon partitiivissa posessiivisuffiksin kanssa.

Vielä tänä aamuna luulin, että tärpätti on aktiivin indikatiivin imperfekti yksikön toinen persoona sanasta tärpättää eli hän tärpätti. Päivällä töissä kuulin sen olevankin viinaa.