Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1652)
Luulin kait 14 vuotiaaksi asti, että suuseksi tarkottaa suutelua tai sitä, että annetaan kielareita toisille, enkä pitänyt sitä seksin harrastamisena lainkaan... Luulin varhaisteininä myös että petting tarkoittaa petankkia, siis sitä ranskalaista kuulapeliä.
Vähemmän noloa ehkä, mutta luulin 28 vuotiaaksi asti, että estetiikkaa opiskelevat opiskelisivat tekemään taidetta, eli siis maalaamaan ja piirtämään yms. Tietämättömyyteni paljastui aika karusti, kun uusi opiskelukaveri yliopistolla kertoi, että hänen tuttunsa aloitti estetiikan opinnot. Itse tokaisin siihen, että hän on varmaan tosi hyvä piirtämään ja hirmu taiteellinen henkilö tms. Kyllä siinä keskustelukaverit olivat hetken ihan hiljaa... sitten selittivät asian oikean laidan. Teki mieli vajota maan alle.
Toinen aika hyvä oli, kun luulin pari kymppiseksi asti, että kun lainaa pankista rahaa, niin pankki perisi sulta vain sen alkuperäisen pääoman määrän, eikä ottaisi rahalle korkoa. En ymmärtänyt kauhean hyvin taloudesta vielä siinä vaiheessa.
Luulin aina lapsena, että aikuisena ihmiset eivät käyttäydy kuin lapset. Olin todella väärässä. Työpaikallani on monta aikuista lasta !
Olen luullut että lestadiolaistytöt ovat raivoraittiita ja elävät raamatun sanan mukaan mutta todellisuudessa jakavat p*llua minkä kerkeävät, alkavat suhteeseen vaikka perheellisten miesten kanssa tai ovat lepakoita. Normimeininkiä siis heilläkin..
Minäkin luulin tähän päivään asti että savusaunassa on vähän savua sisällä. Mummoni oli itä-suomesta ja varmasti kylpenyt joskus savusaunassa (siellä synnytettiinkin ennen), silti luulin että savusaunassa on vähän savua.
Samoin luulin että härkä on oma eläjnlajinsa.
N26
Minäkin luulin n 25-vuotiaaksi asti että nuorison pussikaljoittelu tarkoittaa että nuoret juo kaljaa pussista (juuri Niin kuin jostain kotikaljauutepaketista on laimennettu kaljaa ja jätetty se siihen pussimaiseen pakettiin ja otettu Mukaan)...
Joo, olin aika kiltti teini.
N26
vituttaakunpitirekisteröityy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että on olemassa pillereitä, jotka estävät itkemisen. En tiedä yhtään, mistä kyseinen harhaluulo johtui. Ajattelin, että olisivat käteviä hautajaisissa, kun itken kuin Niagran putous. Nimimerkillä. vollotin eniten mieheni isoisän hautajaisissa, jota en ollut koskaan tavannut.
"Niagran putous" :D
Hemmetti miten voi käydä mulle tää moka, kun mä vielä tarkistin googlesta, että kirjoitanhan varmasti oikein! Olin varma, että kirjoitan niagaran ja niin mun piti kirjoittaa. Toki myös kai pitäisi kirjoittaa, että putoukset.
Luulin aikuiseksi asti, että mustat ovat "värillisiä" ihmisiä, kunnes huomasin valkoisten eurooppalaisten olevan oikeita värillisiä.
e
Vierailija kirjoitti:
Luulin parikymppiseksi asti että päätä raapiessa voi tulla tikkuja kynsien alle.:-)[/quote Etpään luullu. Vanha ja ikävystyttävä vitsi.
Ei liity millään tapaa omaan tai tuttavapiirin elämään (siksi en tätä tiennytkään), mut luulin että kun ne päihdeseuloja varten virtsanäytteitään antavat ostavat/hankkivat puhdasta virtsaa, niin luulin että pistävät sen puhtaan virtsan jostain vatsanpeitteiden läpi neulalla sinne omaan rakkoon, josta sitten virtsaavat sen pois. Samoin luulin että miesten virtsakatetrointi tehdään jostan vatsan läpi, mut eipäs ollutkaan
Mulle selvisi vasta tätä lukiessa hedelmän ja marjan käsite, mutta ei kuitenkaan ihan kokonaan. Eli voisiko joku perehtynyt nyt kertoa onko kaikki hedelmät, joissa on kova siemen kasvitieteellisesti luumarjoja? Esim vaikka omena, jossa on useita pieniä kovia siemeniä?
N 29
Luulin tosi vanhaksi, että seksin harjoittaminen toisen kanssa tarkoittaa, että on rakastunut tai ainakin ihastunut siihen toiseen.
Tulikin monta väärinkäsitystä ja pettymystä nuoruudessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin, että kellojen siirtäminen keväisin ja syksyisin perustuu johonkin järkevään.
Sama. Aloin vasta muutama vuosi sitten pohtimaan tätä, ja onhan tämä nykyään päätöntä puuhastelua. Olen myös pikkuhiljaa miettinyt pitääkö meillä oikeast olla eri kellonaika ympäri maailmaa. Esim Kiinassa on vain yksi kellonaika koko maassa (Pekingin aika) vaikka maa ulottuu viiden aikavyöhykkeen yli. Eli olisiko yksinkertaisempaa jos kello olisi sama 17:32 ympäri maailman, ja se vai tarkoittaisi eri asioita eri puolilla maailmaa. Meille aamua, muualla iltaa tai keskipäivää.
Takaisin aiheeseen, luulin pitkään että Hillfiger oli Hillfinger, ja n:n tippuminen oli seurausta jostain kopio/piraattivalmistuksesta. Ja kyllä, minulla oli silloin(kin) useita kyseisen merkin vaatteita. Superdry:stä kuullessani ajattelin ensin että kyse on ominaisuudesta. Vaatemuoti(kaan) ei vaikuta olevan vahvoja puoliani...
Älkää kertoko tähän ketjuun juttuja, mitä olette luulleet LAPSENA. Tämä oli niille, mitä on luullut aikuisuuteen asti!
Olen kohta 18v ja luulin tähän päivään asti, että pantteri on oma lajinsa. Aiemmin tänään luin leopardeista ja minule selvisi, että leopardi ja pantteri ovat sama asia.
Tästä ketjusta sain tietää, että anjovis ei ole kala (kilohaili). Ihmettelinkin miksei missään kerrota anjoviksen levinneisyysaluetta.
Luulin pienenä, että tonnikalan nimi tulee siitä, että se on niin pieni, että sitä pitää pyydystää tonneittain että siitä riittää ruoaksi. Noin vuosi sitten totuus valkeni kun sain tietää, että tonnikala on oikeasti valtavan kokoinen kala -siitä siis nimikin.
Luulin 6-vuotiaaksi asti, että jokaisella valtiolla on oma karttapallonsa.
Et ne virren sanat menee "lensi maahan enkeli. - joutui, sampi, tuulta".
Siinä sitä laulelin muitten mukana kirkossa sen enempiä ikinä ajattelematta mitä laulan. Mietin vaan että miksi just sampi, miksei joku muu kala.
Joskus tuntuu etten ollut se terävin lapsi...
Vasemmistolaiset ovat sydämellisiä. No ei.
Ja ne lapsuuteni ja nuoruuteni sydämelliset duunarit ovat syvästi uskovia kristittyjä. Ainakin osa luultavasti äänestää kd:ta.
Sanoin haudutettua puuroa haudatuksi puuroksi.
Luulin myös että moottoritie on se "kiihdytyspätkä" ennen varsinaista moottoritietä, koska isäni kutsui varsinaista moottoritietä vauhtitieksi. Asia selvisi minulle vasta siirtyessäni yläasteelle. :D
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lähes kolmikymppiseksi asti jotenkin luulin, että terveydenhuoltojärjestelmässä jotenkin tarkkaillaan, että kaikki tarvittavat kontrollit, esim. rokotukset, näöntarkastukset, painonhallinta on kaikilla kohdillaan. Vähän kuin että aikuisista pidetään samalla tavalla huoli kuin koululaisista kouluterveydenhuollossa. En ymmärrä, kuinka saatoin näin luulla, koska olin kuitenkin asunut itsekseni jo pitkään ja huolehtinut lääkäriajanvarauksista yms. jo pitkään.
Hups, olen luullut itse samoin varmaan juurikin 30-vuotiaaksi asti.
Mä luulin 46-vuotiaaksi asti, että kaikilla länsimaiden presidenteillä on järkeä päässä. Nyt huomaan, että USA:n presidentiksi voi päästä, vaikka ei olisi kuin kusta päässä.
Intian valtameressä Intian eteläpuolella.