Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1652)

Vierailija
941/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naista kiihottaa, kun näkee alastoman miehen.

Tämä on kyllä kumma juttu. Mä en tiennyt että miehet kiihottuvat, jotkut siis aivan järjen sumentavalla vimmalla - pelkästä naisen kuvasta. tai ainoastaan vaginan kuvasta. Opin asian varsin hitaasti aikuisiällä, suureksi osaksi kiitos internetin. 

Luullakseni merkittävä osa miehistä ei edelleenkään tiedä, ettei naiset kiihotu pelkästä miehen kuvasta. 

Vierailija
942/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vaikka kuinka pitkään, että hamppi tarkoittaa hammaslääkäriä. Äitini kertoi sen tarkoittavan hampuusia. Luulin myös, että sanonta "mukiinmenevä" on "munkkiinmenevä." Oli noloa, kun asian oikea laita selvisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naista kiihottaa, kun näkee alastoman miehen.

Tämä on kyllä kumma juttu. Mä en tiennyt että miehet kiihottuvat, jotkut siis aivan järjen sumentavalla vimmalla - pelkästä naisen kuvasta. tai ainoastaan vaginan kuvasta. Opin asian varsin hitaasti aikuisiällä, suureksi osaksi kiitos internetin. 

Luullakseni merkittävä osa miehistä ei edelleenkään tiedä, ettei naiset kiihotu pelkästä miehen kuvasta. 

Tuo sun luulo on totta. Ainakin suurin osa miehistä tuntuu kuvittelevan että nainen on valmista kauraa, tuntematonkin nainen siis, kunhan tälle lähettää ensin pyytämättä ja yllättäen kullin kuvan. Ei ole väliä sillä onko ko. kalu juhlakunnossa vai sokean ja kaljun kontiaisen näköinen ryppyinen kasa nahkaa karvojen keskellä, tai näkyykö kuvassa vaikkapa paskaiset kalsarit. Koska kuvassa on kuitenkin kalu. 

"oo. Palvokaa te heikkolahjaiset naiset, olette kaikki minun nyt kun olen sapelini teille näyttänyt!"

Vierailija
944/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että Jutta Urpilainen ja Jutta Gustafsberg ovat yksi ja sama ihminen.

Luulin, että melonit kasvaa puussa.

Luulin viime viikkoon asti, että Suomessa ei ole yhtään myrkyllistä nisäkästä.

Luulin teini-ikäiseksi asti, että Tuttu Juttu Show:ssa mies hermostui ja hakkasin/jätti naisen aina, jos pariskunta hävisi. Tämä liittyi varmaan siihen, että oma isäni oli huono häviäjä ja hänellä oli monenlaisia tapoja toimia hermostuessaan.

Olen vähän hätäinen lukija, joten oikeinkirjoitukseen ja -lukemiseen liittyviä luuloja on ollut paljon, kuten vielä kuukausi sitten luulin, että temperamentti kirjoitetaan kahdella p-kirjaimella.

Surullisinta on, että minulla oli myös noin 25-vuotiaaksi asti luulo, että poliisit, opettajat, papit yms. ovat nuhteettomia ja ns. objektiivisia henkilöitä. Luulin akateemisten henkilöiden olevan älyttömän viisaita, käsittelevän tietoa ilman tunteita ja tietävän hyvin laajoista aiheista. Ja työelämään tullessa luulin ihmisten toimivan objektiivisesti ja olevan pelkässä työsuhteessa eikä asenteilla tai henkilökohtaisilla suhteilla ole väliä esim. palkkaamisessa, työtehtävien jakamisessa tai irtisanomistilanteessa. Nykyään tajuan, että objektiivisuus on yhtä epätodellista kuin täydellisyys ja että jokaisella ihmisellä asenteet, tunteet ja oma (tai oman perheen) etu kulkevat aina mukana.

Vierailija
945/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin pikkuisena radion (poistin takakannen) kun halusin nähdä ne ihmiset siellä sisällä. 

Vierailija
946/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sun luulo on totta. Ainakin suurin osa miehistä tuntuu kuvittelevan että nainen on valmista kauraa, tuntematonkin nainen siis, kunhan tälle lähettää ensin pyytämättä ja yllättäen kullin kuvan. Ei ole väliä sillä onko ko. kalu juhlakunnossa vai sokean ja kaljun kontiaisen näköinen ryppyinen kasa nahkaa karvojen keskellä, tai näkyykö kuvassa vaikkapa paskaiset kalsarit. Koska kuvassa on kuitenkin kalu. 

"oo. Palvokaa te heikkolahjaiset naiset, olette kaikki minun nyt kun olen sapelini teille näyttänyt!"

:D Asiaan liittyen kaljurotan kuva. https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18380578_16840…;

Vierailija
947/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Bambi on kauris, ei poika.

Aku Ankassa pingviinit ihmisen kokoisia? Onko Aku Ankassa ihmisiäkin?

Omituista minusta on, että ankat syövät hyvällä ruokahalulla joulukalkkunaa.

Vierailija
948/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että Hesari olisi luotettava ja puolueeton tiedonvälittäjä, joka kertoo tiedon sellaisena kuin se on ja antaa lukijan muodostaa mielipiteensä. Väärässä olin - Hesari on jo pureskellut valmiiksi mielipiteen, joka kuuluisi sitten jokasen suomalaisen jakaa ja kertoo juttunsa omasta vinkkelistä, välillä totuutta manipuloiden. Niin kuin viimeisimpänä se kuva saksalaisista mellastajista, johon oli kirjoitettu, että ovat äärioikeiston mellastajia, kun oikeasti olivat vasemmistolaisia.

Sama juttu luulin Hesaria huippulehdeksi kunnes sain huomata kuinka asiat kerrotaan hyvin puoluueellisesti vääristäen totuuden.

Vierailija
949/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aina aikuisuuteen saakka että kristikunnan Jumalan nimi on Herra tai Luoja.Yllätys olikin suuri kun selvisi että Jumalalla on oikea persoonanimi.

Vierailija
950/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ne virren sanat menee "lensi maahan enkeli. - joutui, sampi, tuulta".

Siinä sitä laulelin muitten mukana kirkossa sen enempiä ikinä ajattelematta mitä laulan. Mietin vaan että miksi just sampi, miksei joku muu kala.

Joskus tuntuu etten ollut se terävin lapsi...

Kuulin lapsena samoin, mutta ajattelin, että "sampi" olisi kenties joku entissuomalainen synonyymi sanalle "vasten". Että enkeli räpytteli maahan hirveässä vastatuulessa.

Vierailija
951/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että työpaikoilla aikuiset ihmiset käyttäytyy kun aikuiset ihmiset, eikä niinkun ala-aste ikäiset.

Kiusataan, jätetään ulkopuolelle, ei kerrota asioita, näpäytellään, pädetään, kehutaan itseään, juoruillaan selän takana, haukutaan ja jopa tönitään ja otetaan käsistä tavaroita, kiukutellaan, mielistellään toisia ja rollitaan pomolle ja niin edelleen.

Ja ihan siis oikeasti aikuiset ihmiset.

Vierailija
952/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä sitä laulelin muitten mukana kirkossa sen enempiä ikinä ajattelematta mitä laulan. Mietin vaan että miksi just sampi, miksei joku muu kala.

Minä ihmettelin myös, mikä se sampituuli oikein on. Ja Varpunen jouluaamuna -laulussa mietin, että miksi se joulu on koditon ja varpunen onneton. Mutta en nyt varmaankaan ihan aikuisuuteen asti miettinyt.

Todella pitkään luulin, että sanomalehdet ovat puolueettomia ja kertovat faktat niinkuin ne ovat, ja Ylen uutiset etunenässä (Olihan siellä ollut uutistenlukijana Arvi Lind, Suomen luotettavin mies). Valkenihan se ikävä totuus jossain vaiheessa.

Vierailija
953/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma onkin oikeasti sairausloma. (+_+)

Vierailija
954/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aiuiseksi asti, että kunnallinen hammashoito ja lääkärissä käyminen on ilmasita, kun se siis on kunnallista :D

Luulin myös, että jos auto on takavetoinen, moottori on takana, etuvetoisessa se on edessä. Ihmettlin suuresti, että onko nelivetoisessa sitten keskellä moottori? 

Vierailija
955/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle selvisi just tästä ketjusta et Arvi Lind on mies :DD

Oon 24v nainen, ja siis Arvi nimenä tuo mieleen Armin ja siksi jotenkin luulin, että Arvi lind on nainen

Vierailija
956/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, 

Laulujen ja lorujen hokemat ovat parasta väärinymmärryksen kenttää. 

Ties milloin tajusin, että Jaakko kulta -laulussa ei ole kukaan mystinen Kello-Jasi, joka soittaa kelloja. Jasi-poikaa/miestä ei siis ollut, vaan kyseessä oli genetiivimuoto sanasta kello. 

Ehkä en ihan aikuisikäinen ollut, mutta lähellä kuitenkin. 

Vierailija
957/1652 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissäkäyminen olikin jossain välissä ilmaista, kunnes poliitikot päättivät toisin. Hammaslääkärissäkäyminen taisi olla ilmaista minun aikoinani odotusaikana, eli 80-luvun alussa. Ja nuorille  joitakin vuosia. Nämä vaan muistan omista kokemuksistani. Sittemmin me tietyn ikäiset emme päässeetkään ollenkaan kunnalliseen hammashoitoon (paitsi päivystykseen), ja yksityisellä maksettiin koko hinta; ei ollut mitään KELA-korvauksia. Monen hampaat menivät heikkoon kuntoon, jouduin itse poistattamaan yhden poskihampaan, kun ei ollut varaa hirmukalliiseen juurihoitoon. Nyt on ainakin tämä asia paremmin ja oikeudenmukaisemmin.

Vierailija
958/1652 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin noin kolmekymppisenä, että gluteeni ei olekaan gluteiini.

Vierailija
959/1652 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoksasin vasta aikuisena, että enkeli oli joutuisampi (nopeampi, siis) kuin tuuli, eikä joutunut sampituuleen :D (kyseessä siis Lensi maahan enkeli)

Vierailija
960/1652 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelin myös, mikä se sampituuli oikein on. Ja Varpunen jouluaamuna -laulussa mietin, että miksi se joulu on koditon ja varpunen onneton. Mutta en nyt varmaankaan ihan aikuisuuteen asti miettinyt.

Todella pitkään luulin, että sanomalehdet ovat puolueettomia ja kertovat faktat niinkuin ne ovat, ja Ylen uutiset etunenässä (Olihan siellä ollut uutistenlukijana Arvi Lind, Suomen luotettavin mies). Valkenihan se ikävä totuus jossain vaiheessa.

Mä tajusin vasta nyt ton!! Varpunen on koditon!!!! Kiitos tästä.