Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1652)
Luulin, että politiikka on jotain hienoa ja ylevää ja tajusin myöhemmin, että jokainen ryhmä ajaa vain omia etujaan ja on kiinnostunut vain kannatuslukemistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulun sanoja: pitkän aikaa ihmettelin Laura Voutilaisen laulun kertosäettä "Lupaa siihen en saa". Ajattelin, että onpas kumma laulu kun Laura laulaa "kuka sienen saa, kuka sienen saa". Olin aikuinen.
Todella pitkään - aikuiseksi asti - luulin, että Rauli Badding Somerjoen laulussa "Ikkunaprinsessa" ei lauleta, että "Oi Glendora", vaan "open door, ah". Ihmettelin, että miksi ihmeessä suomalaisessa laulussa pyydetään jotakuta englanniksi avaamaan ovi (ja mikä ovi?). Vieläkin kuulen alitajuisesti sanat väärin.
Heh, määkin oon luullut tähän saakka että siitä lauletaan "open door ah" 😂
N34
Herran jestas, niin minäkin 😁 täällä onkin paljon asioita mitä olen itsekin luullut väärin, olen oppinut paljon 😆
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni kysyi minulta parikymppisenä,onko sairaanhoitajalla ja lääkärillä jotain eroa.Itse en ole vieläkään varma,miten lähihoitajan ja sairaanhoitajan työ käytännössä eroaa toisistaan.
Useissa paikoissa eivät eroakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulin ensimmäisen lapsen saatuani että Vauva-lehden keskustelupalstalta voi kysellä apua lastenhoitoon liittyvissä asioissa ja saada hyviä neuvoja ja vertaistukea.
Sama! Eka viesti noin 17 vuotta sitten pienen vauvan äitinä. Kysyin jotain parvekkeella nukuttamisesta ja erehdyin kirjoittamaan, että säilytän vauvan parvekevaunuja parvekkeella silloinkin, kun vauvani ei niissä nuku. En saanut vastausta kysymykseeni, vaan pitkän haukkumisketjun siitä, että vaunut menevät homeeseen ja olen syypää vauvani sairastumiseen ja että olen varmasti muutenkin huono äiti :D
Meni niin tunteisiin, että itkin ja häpesin pitkään ja uskalsin palstalle uudestaan vasta pitkän ajan jälkeen.
Sori ohis.
Itse tajusin vasta aikuisena, miksi afroamerikkalaisista osa on ihan mustia, osa vain vähän valkonaamoja tummempia ja osa kaikkia sävyjä siltä väliltä. Ja juu, biologia oli koko kouluajan kymppi...
Vierailija kirjoitti:
No, mä luulin ennen kuin sain lapsia, että jos lapsivedet menevät, se on heti kauhea piipaa-tilanne ja lapsi syntyy tuosta vaan minuuteissa. Jos satuin vaikka samaan hissiin raskaana olevan kanssa, pelkäsin että lapsi syntyy poks ja olen siinä ihan osaamattomana. Varmaan leffoista tullut käsitys.... no, nyt on kolme lasta ja kaikki syntyneet noin vuorokausi vesien menon jälkeen, eli enää ei pelota 😬
Mutta se VOI olla piipaa-tilanne. Nimimerkillä esikoinen syntyi 1 h 50 min vedenmenosta. Kohdunsuu aukesi 5 cm hississä matkalla synnytysvastaanotolta saliin. Kuopus tuli maailmaan 27 min vedenmenosta, onneksi oltiin jo valmiiks sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että sääret on koko jalat mut nehän onki vaan pohkeet...
What???
Tän täytyy olla joku vitsi jota mä en nyt tajuu.
Naista kiihottaa, kun näkee alastoman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko siis nyt aikuisena, että kuukautiset _eivät_ ole oikeaa verta?
Kuukautiset sisältävät oikeaa verta, mutta ovat pääasiassa kohdun limakalvoa.
En ole ketjua loppuun päässyt mutta paljon uutta tullut vastaan... En tiennyt härkäjuttua, anjoviksen olen luullut olevan kalalaji, samoin sillin, kivespusseista en tiennyt, aina olen ajatellut että on pallit ni kai niitä kaksi on... en tiennyt ananaksen kasvupaikasta ja varmaan jo unohdinkin osan mitä en tiennyt...
Luulin pitkään, että meidän naisten täytyy harrastaa seksiä miesten kanssa, mutta sitten äitini kertoi minulle täyttäessäni 16, että kukaan nainen ei ikinä harrasta seksiä kenenkään miehen kanssa.
Luulin parikymppiseksi asti, että Roi on kaupunki pohjoisessa (ilmeisesti lyhenne Rovaniemestä). Ja että pohjoisessa on kaupunki nimeltä Oululainen (= Oulainen).
Luulin aikuisuuteen asti että miehetkin on aikuisia. Että ne ymmärtää asioita yhtä paljon kuin naiset ja pystyy samaan kuin naiset ja olisi jopa vahvempia henkisesti kuin naiset. Niin kuin jokainen nainen ymmärtää, olin ihan väärässä tässä asiassa ja todella, todella hyväuskoinen.
Luulin että salaojitus on jotakin laitonta puuhaa, eli yön pimeinä tunteina kaivetaan salaa omalta tontilta oja esim. naapurin kaivolle tai yleiselle järvelle, jotta saadaan vettä ilmaiseksi omille maille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mä luulin ennen kuin sain lapsia, että jos lapsivedet menevät, se on heti kauhea piipaa-tilanne ja lapsi syntyy tuosta vaan minuuteissa. Jos satuin vaikka samaan hissiin raskaana olevan kanssa, pelkäsin että lapsi syntyy poks ja olen siinä ihan osaamattomana. Varmaan leffoista tullut käsitys.... no, nyt on kolme lasta ja kaikki syntyneet noin vuorokausi vesien menon jälkeen, eli enää ei pelota 😬
Mutta se VOI olla piipaa-tilanne. Nimimerkillä esikoinen syntyi 1 h 50 min vedenmenosta. Kohdunsuu aukesi 5 cm hississä matkalla synnytysvastaanotolta saliin. Kuopus tuli maailmaan 27 min vedenmenosta, onneksi oltiin jo valmiiks sairaalassa.
Minun kolmanteni syntyi aivan saman tien, kun vedet holahtivat, melkeinpä vesien mukana. Mutta oli synnytys ollut käynnissä jo tunteja ja oltiin jo oltu pitkään sairaalassa.
On niitäkin tapauksia, että ilman suurempia etukäteistuntemuksia vauva syntyy heti ja vauhdilla, mutta tosi harvinaistahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Luulin ihan nyt 32-vuotiaaksi asti, että auton lämmittäminen piuhassa vaatii nimenomaan sen lämmitystolpan.
Häh? Olen 38-vuotias ja olen luullut aina noin! Miten se sitten menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin ihan nyt 32-vuotiaaksi asti, että auton lämmittäminen piuhassa vaatii nimenomaan sen lämmitystolpan.
Häh? Olen 38-vuotias ja olen luullut aina noin! Miten se sitten menee?
Ihan vaikka jatkoroikalla otat vessan peilin pistokkeesta virtaa ja kytket autosi roikan siihen jatkoroikan toiseen päähän :) Ei tarvi tolppia.
No ennen muinoon "hamppari" oli hampuusi... spurgu, eli spuge. Nykyisin hamppari meinaa "hampurilaista". Tässä meni aikaa.
Teinipoikani kertoi menevänsä pussikaljalle kaverinsa kanssa. Ihmettelin mielessäni, että varmaan aika hankalaa juoda siitä pussista ja mistä sellaistakin oikein saa. Päättelin pojan kaverin isän tuoneen tätä "harvinaisuutta" jostain ulkomailta, kun matkusteli usein. Ja vielä mietin, miten ne kaljapussit tulivat ehjinä perille! Selityksenä tähän, että olen 50-luvulla syntynyt ja kokenut maitopussiajan, jopa ollut harjoittelemassa kaupassa ja joutunut niitä rikkinäisiä maitopusseja maitotonkaan keräämään maitokaapista. Nuoriso voi guuglata jos kiinnostaa ;)
Tämä pussikalja-asia selvisi minulle sitten kun ihmettelin työkaverille, ei meinannut saada naurua loppumaan.
Lisäys tuohon pussikaljajuttuun; että se tapahtui siis ehkä 15 v sitten. Ennen Pussikaljaromaania kuitenkin :)
Heh, määkin oon luullut tähän saakka että siitä lauletaan "open door ah" 😂
N34