Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttamassa enkä jaksaisi myydä mitään

Vierailija
30.03.2024 |

Ja olin jo aikeissa laittaa kaiken kierrätyskeskukseen/uffiin kunnes äitini puuttui peliin ja muistutti, että niistähän voi myymällä saada rahaa ja kannattaisi ottaa kirppispöytä.

Sanokaa nyt ettei niistä perustavaroista saa niin paljoa rahaa, että olisi vaivan arvoista. En oikeasti jaksaisi, kun muutossa on muutenkin niin hirveä homma.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähikirppiksellä sellaista palvelua että kun viet niin he hinnoittelee myös ja tuotot esim 50-50? 

Vierailija
2/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on sinun silmissä arvotonta roinaa niin vie kaatopaikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata alkaa myyntirumbaan. Menee vaan hermot. Ite lahjoitin ilmaiseksi suurimman osan tavaroista 

Vierailija
4/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niitä ole sellasia firmoja, jotka ostaa vaikka kuolinpesän irtaimiston ja myy sitten eteenpäin. Voisiko joku tämmöinen toimia? Eli muuttaessa otat mukaasi sen mitä tarvitset ja jätät loput jollekin tuommoiselle lafkalle. Varmasti maksavat huonommin mitä saisit jos jaksaisit itse myydä, mutta säästyisit vaivalta.

Vierailija
5/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna äitisi myydä ne tavarat kkrppiksellä ja pitäköön mahdolliset rahat vaivanpalkkana. 

Vierailija
6/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos et jaksa myydä niin ronttaat romut roskalavalle tai kannat ne muutossa mukana.

Vierailija
7/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myynyt, vaan lahjoitin.

Uudesta asunnostani lahjoitin Suomessa asuville ukrainalaisille liinavaatteita, astioita, huonekaluja jne. 

Vierailija
8/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita suosiolla. Pidä vain pääsi että tavarat todella tullaan hakemaan. Itselle kävi niin että yksi huonekalu oli muuttopäivänä noutamatta, vaikka olin monesti pyytäny hakemaan. Ajattelemattomia ihmisiä riittää. 

Jos vielä muutan niin vien kaikki kierrätykseen ennenkuin odotan jonkun hakevan. 

Vierailija
9/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytin kaikkea ennen muuttoa kuten lastemme vanhoja vaatteita. 20 euroa pahvilaatikko ja niitä oli 10 laatikkoa. Meni kaikki kaupaksi. Kyllä siis ihmiset ostaa jos on hyvää ja ehjää vaatetta vaikka.

Vierailija
10/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin kannattaa ottaa kirppispöytä ja myydä kamat.  Kaikenlaiselle tavaralle löytyy ostajia ja saat sievoiset rahat.  Ja se myyntitouhu on ainoastaan hauskaa.  Itse otan joka kevät pöydän ja saan kivasti lisätuloja siitä.  Ihan perusromppeen myynnistä.

Vierailija
11/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös niitä ole sellasia firmoja, jotka ostaa vaikka kuolinpesän irtaimiston ja myy sitten eteenpäin. Voisiko joku tämmöinen toimia? Eli muuttaessa otat mukaasi sen mitä tarvitset ja jätät loput jollekin tuommoiselle lafkalle. Varmasti maksavat huonommin mitä saisit jos jaksaisit itse myydä, mutta säästyisit vaivalta.

Minulla varasto tyhjennettiin muutossa tuolla tavalla. Tuli nopealla aikataululla muutto asuntokaupassa, eikä todellakaan ollut aikaa mihinkään myyntirumbaan. Osan huonekaluista muuttofirma vei mennessään, kun muutin pienempään asuntoon, ja oli pakko luopua joistakin huonekaluista.

Vierailija
12/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkitavarat voit karsia myyntiin, mutta kaikki muu on ihan turhaa laputtaa ja roudata kirpparille, etenkin tuossa sinun tilanteessasi.

Toki voit laittaa sille henkkamaukan paidalle hintaa 0,20 € ja ikean parittomalle mukille 0,10 €, mutta eikö se ole samantekevää antaa ilmaiseksi jonnekin.

Ihan oikeesti. Nimim. "siistejä perusmukeja kirpparille 0,50 € / kpl, vain ne kalliimmat Arabian Uhtuat kelpasi pöllittyinä".

Vierailija
13/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niistä rahaa saada mutta maksaako vaivaa on kiinni omasta taloudellisesta tilanteestasi. Antaisin itse käyttökelpoiset lahjoituksena jonnekin. Voit käyttää aikasi paremminkin kuin ihmisten vinkumista ja typeriä kysymyksiä kuunnellen. Jollei siis aivan akuutti rahapula ole.

Sano äidillesi että hän voi halutessaan ne myydä mutta itse et siihen ala.

Minulla on jokaisessa muutossa mennyt paljon hyväkuntoista ja laadukasta merkkitavaraa ilmaiseksi. 

Vierailija
14/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistutti kun kaverini vei kierrätykseen hyvää Arabian ja Iittalan tavaraa. Joku roti kuitenkin kannattaa säilyttää kun tavaraa heittää pois. Sano sitten äitilles että auttaa kun itse taivastelee.

Vierailija
15/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyt älä suostu varaamaan tuotetta tai pitämään sitä kunnes haetaan.

Vierailija
16/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla on tapana ottaa tavarani mukaan kun muutan.

Vierailija
17/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mittari ainakin yrittäjälle on oma nettotuntipalkka. Jos tavaroista saa samassa ajassa saman verran rahaa niin sitten kannattaa myydä. Jos ei niin sitten lahjoitus.

Vierailija
18/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhistutti kun kaverini vei kierrätykseen hyvää Arabian ja Iittalan tavaraa. Joku roti kuitenkin kannattaa säilyttää kun tavaraa heittää pois. Sano sitten äitilles että auttaa kun itse taivastelee.

Parempi kai ne kierrätykseen on laittaa kuin roskiin? Ei kaikilla ole mielenkiintoa tai tarvetta tiristää muutamia euroja tavaran myynnillä, helpommalla pääsee kun vie vaikkapa kierrätyskeskukseen joka sitten ne myy ja luonto säästyy.

Vierailija
19/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä siinä kauhistelit, olisit ottanut ne sitten itsellesi, jos oli niin hienoja 🙄

Vierailija
20/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto vie muutenkin energiaa, ja joku kirppisjutun jäjrestely siinä sivussa on aikaa vievää. Vaatteet pitäisi pestä ja silittää ja hinnoitella jne.

Jotkut kierrätyskeskukset noutavat isompia eriä.

En vaivaituisi.

Anna äitisi järjestää, jos joutaa ja vaikka pitä rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi