Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykypäivän ~30v miehet eivät halua lapsia?

Vierailija
22.07.2015 |

Viimeisimmät viisi suhdettani ovat kaatuneet siihen, että mies ei halua missään nimessä lapsia. Yksi ei halua ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, toinen vihaa lapsia, kolmas ei halua ylikansoittaa maailmaa, neljäs ei vain tuntemattomasta syystä halua lapsia ja viides ei halua menettää vapauttaan. Itse haluaisin kaksi lasta vähintään ja alan olla epätoivoinen :( olen itse 27-vuotias ja haluaisin saada esikoiseni ennen kuin täytän 30v. Ahdistaa, kun en löydä kumppania :(

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin puhua vain omasta puolestani, mutta olin kaksikymppisenä pitkässä henkisesti väkivaltaisessa suhteessa. Sen jälkeen en ole hirveästi kaivannut pitkää suhdetta, joka saattaisi johtaa perheen perustamiseen. Toki on pari suhdetta ollut tuon jälkeen, mutta nekään eivät sitten ole onnistuneet. Vain yhden kerran halusin aidosti lapsia yhden naisen kanssa. 

Nyt olen 35-vuotias. Keskityn uran luomiseen ja tapailen kevyesti naisia. Pidän hauskaa työkiireiden välissä. En koe kiirettä perustaa perhettä, jos sellaista ylipäätään haluan, sillä olen komea ja ikäisekseni hyvin nuorekas, joten halukkaita nuoria naisia riittää vielä moneksi vuodeksi. Voin vaikka kymmenen vuoden päästä perustaa perheen helposti, jos niin haluan. Naisten taso ei myöskään ole järin korkea nykyään monella mittarilla, joten pitää olla valikoiva, millaisen naisen hyväksyy perheen perustamiseen ja vaimoksi. 

Tämä. 30+ miehet elävät harhaluulossa, että heillä vielä 10-20 v aikaa päättää haluavatko lapsen. Kuitenkin siinä noin 40 v. miesten kiinnostavuus lisääntymisikäisten naisten potentiaalisena kumppanina romahtaa, ja nämä 40+ miehet etsivät epätoiviisesti äitiä tuleville lapsille, ja tilastojen mukaan valtaosa jää lapsettomaksi. Suonessa suurten ikäerojen suhteet ovat erittäin harvinaisia. 95% suhteissa ikäero on +/- 5 v.

Itse olen 44v pitkä ja hieman keskivertoa komeamman näköinen mies joka pitää huolta terveydestään ja ulkonäöstään. 
Deittisovelluksissa saan jatkuvasti tykkäyksiä vauvakuumeisilta 35v+ ikäisiltä mimmeiltä. Mikäli haluaisin lisääntyä tässä iässä, se ei olisi luultavasti kovin hankalaa. 

Vierailija
162/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinrakkaus on ainoa ihmiskuntaa ylläpitävä voima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat viisastuneet! Samaa suuntaa on nähtävässä jo naisissakin, upeaa!

Onko todella niin, että iso osa veloista, siis ne jotka ovat veloja epäitsekkäistä syistä, ovat sitä mieltä, että olisi parempi lopettaa koko ihmiskunta nyt elossa oleviin?

Ulosottovelkoja vai tavallisia velkoja?

Vierailija
164/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan lapsia ja haluan elää mahdollisimman stressivapaata elämää ja välttelen kaikkea vastuuta.

Vierailija
165/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vaiva heillä kuin vela-naisilla: ITSEKKYYS

Haluaa että elämä on helppoa ja pyörii vain oman navan ympärillä. Vanhempana voi harmittaa.

lapsenteko on itsekkäintä, mitä nainen voi tehdä.

minä haluan lapsen, minä, minä, minä, minä!

ja muut maksakoon kaiken, mies elatusmaksut ja yhteiskunta kaiken muun.

Velan ajatus maailma:

Koko ikäni käytän ajan ja rahan vain itseeni. Kasvattakoon muut ihmiset veronmaksajia ja minun vanhuuteni hoivaajia ja eläkkeeni maksajia.

Höpö höpö. Tuo on miehen tyypillinen ajatusmaailma (joka on yhdyssana). Ja suurten ikäluokkien, jotka aiheuttivat nykyisen väestöpulan tekemällä vain yhden lapsen tai ei lasta ollenkaan.

Ei se millään propagandalla ja pakotuksella enää korjaannu, kun virhe tapahtui jo 1960-luvulla. Sen jälkeen asia on kertautunut, huolimatta siitä, että naisten hedelmällisyysluku on ollut lähes kaksi koko ajan.

Mutta suuret ikäluokat poistuvat kohta ja väestömme romahtaa. Heidän ikänsähän  on jo   76-81 v. Kymmenen vuoden päästä meillä on huutava pula veronmaksajista ja työntekijöistä, kiitos myös kokoomuksen ja persujen, jotka ajaa täältä koulutettuja ihmisiä rasismillaan ja paskoilla leikkauksillaan pois.

Ei kun päin vastoin. Suuret ikäluokat ovat nyt eläkkeellä, eivät he tee työtä eivätkä myöskään ole nettoveronmaksajia. Pienempi väestö ei sinänsä ole mikään ongelma vaan ongelma on huoltosuhde eli työikäisten pieni määrä vanhuksiin ja lapsiin verrattuna. Jos lapsia ja vanhuksia on vähemmän, niin ei haittaa, vaikka työikäisiäkin on vähemmän. Pitää vain jaksaa kannatella yhteiskuntaa tämän siirtymävaiheen aikana, kun huoltosuhde on jonkin aikaa huonompi suurten ikäluokkien ollessa eläkkeellä mutta vielä eläessä. Suurten ikäluokkien poistuessa joukostamme tilanne paranee.

Vierailija
166/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraa sanottuna sen takia, etten kykenisi olemaan hyvä isä. 

Tämä on ehkä paras syy olla hankkimatta lapsia.

Vierailija
167/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidät on aivopesty siihen, että maailma on ylikansoitettu ja että lapset pilaavat myös elämän.

Tässä tulos.

Maailma tosiaan on ylikansoitettu. Käänne parempaan on jo näkyvissä, mutta se toteutuu vain jos emme ala lisääntyä enemmän. Nyt olisi tärkeää pitää syntyvyys laskussa niin kauan kuin mahdollista, ettei väestön väheneminen tyssää alkuunsa, jolloin ihmiskunta pilaa itseltään elämisen edellytykset.

Vierailija
168/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antavat ulkkisten mieluummin lisääntyä. Miehiä ei kiinnosta että suomalaiset ovat katoava kansa omassa maassaan. Ulkkistaustaiset miehet ovat isänä keskimäärin 5 lapselle.

Vierailija
169/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat viisastuneet! Samaa suuntaa on nähtävässä jo naisissakin, upeaa!

Onko todella niin, että iso osa veloista, siis ne jotka ovat veloja epäitsekkäistä syistä, ovat sitä mieltä, että olisi parempi lopettaa koko ihmiskunta nyt elossa oleviin?

Eihän ihmiskunta lopu, sillä aina on ihmisiä, jotka haluavat lapsia. Se vain pienenee sellaisiin mittoihin, että se pystyy kestävästi elämään tällä planeetalla, jolloin on toivoa, että ihmiskunta ja sivilisaatio tulevat olemaan olemassa vielä tulevaisuudessakin.

Vierailija
170/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kypsyvät koko ajan vanhempina ja vanhempina. Heräävät sitten viisikymppisenä siihen, ettei ole perhettä ympärillä ja ottavat max kolmekymppisen naisen.

Kukaan 5kymppinen mies ei todellakaan OTA max 30v naista. Sen ikäinen mies ei saa sen ikäistä naista. Ehkä oman ikäisen tai vanhemman saa jolla kaikki lapset tehty.

Vierailija
171/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on näköjään vanha ketju mutta tuntuu että monet nimenomaan haluavat tai monella niitä jo on (useita). Lapsettomana vela-sinkkuna haluaisin myös kumppanin, jolla ei ole lapsia ja joka ei niitä välttämättä halua. Kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. N34

Vierailija
172/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin puhua vain omasta puolestani, mutta olin kaksikymppisenä pitkässä henkisesti väkivaltaisessa suhteessa. Sen jälkeen en ole hirveästi kaivannut pitkää suhdetta, joka saattaisi johtaa perheen perustamiseen. Toki on pari suhdetta ollut tuon jälkeen, mutta nekään eivät sitten ole onnistuneet. Vain yhden kerran halusin aidosti lapsia yhden naisen kanssa. 

Nyt olen 35-vuotias. Keskityn uran luomiseen ja tapailen kevyesti naisia. Pidän hauskaa työkiireiden välissä. En koe kiirettä perustaa perhettä, jos sellaista ylipäätään haluan, sillä olen komea ja ikäisekseni hyvin nuorekas, joten halukkaita nuoria naisia riittää vielä moneksi vuodeksi. Voin vaikka kymmenen vuoden päästä perustaa perheen helposti, jos niin haluan. Naisten taso ei myöskään ole järin korkea nykyään monella mittarilla, joten pitää olla valikoiva, millaisen naisen hyväksyy perheen perustamiseen ja vaimoksi. 

Tämä. 30+ miehet elävät harhaluulossa, että heillä vielä 10-20 v aikaa päättää haluavatko lapsen. Kuitenkin siinä noin 40 v. miesten kiinnostavuus lisääntymisikäisten naisten potentiaalisena kumppanina romahtaa, ja nämä 40+ miehet etsivät epätoiviisesti äitiä tuleville lapsille, ja tilastojen mukaan valtaosa jää lapsettomaksi. Suonessa suurten ikäerojen suhteet ovat erittäin harvinaisia. 95% suhteissa ikäero on +/- 5 v.

Itse olen 44v pitkä ja hieman keskivertoa komeamman näköinen mies joka pitää huolta terveydestään ja ulkonäöstään. 
Deittisovelluksissa saan jatkuvasti tykkäyksiä vauvakuumeisilta 35v+ ikäisiltä mimmeiltä. Mikäli haluaisin lisääntyä tässä iässä, se ei olisi luultavasti kovin hankalaa. 

Hirveän moni mies elää siinä luulossa, että saisi helposti kymmenen vuotta nuoremman naisen (ja ajattelee, että "saan tykkäyksiä" tarkoittaa automaattisesti "saisin heti parisuhteen ja lapset, jos yrittäisin"). Mutta vain pienen osan kohdalla niin käy oikeasti.

Vierailija
173/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten naisia syytetään kun suomalaiset ei lisäänny enää!

Vierailija
174/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sanoisi mitään noin typerää, jos tuntisit minut. Minulla todellakin on vaikka kuinka paljon aikaa valita itselleni kumppani. Tällä hetkellä tapailen kevyesti muutamaa naista ikähaarukassa 18-25 v. Itse asiassa sellaiset teini-ikäiset usein tykkäävät minusta eniten. Olen myös elävä todiste siitä, että ainakin omassa elämässäni suurten ikäerojen suhteet ovat hyvin tavallisia. Naiset ovat järjestään ainakin 10 vuotta minua nuorempia. Muutenkin sinä luet tilastoja kuin piru raamattua. Jos miehellä ei ole lapsia nelikymppiseksi tullessaan, se johtuu ihan siitä, ettei yksinkertaisesti ole halunnut lapsia, ei siitä, ettei muka niitä voisi saada. Itsellänikin on ollut monta tilaisuutta hankkia lapsia halukkaiden naisten kanssa vuosien kuluessa, mutta minulla on ollut muut suunnitelmat. 

Vierailija
175/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antavat ulkkisten mieluummin lisääntyä. Miehiä ei kiinnosta että suomalaiset ovat katoava kansa omassa maassaan. Ulkkistaustaiset miehet ovat isänä keskimäärin 5 lapselle.

Ulkkisten läsnöolo täällä on puhtaasti petturimaisen hallinnon tuotetta eikä siitä voi syyllistää tavallista ihmistä. Millainen vi tun asenne on harjoittaa jonkinlaista kilpailu ulkomaalaisten kanssa, kun nämä voisi yksinkertaisesti vain olla päästämättä maahan? Ma mujen läsnäolo on myös yksi syistä, miksi suomalaiset eivät halua lisääntyä. Eivät näe tulevaisuutta kotimaassaan tai halua, että lapsensa jäävät siinä pieneksi sorretuksi vähemmistöksi. 

Vierailija
176/176 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän moni mies elää siinä luulossa, että saisi helposti kymmenen vuotta nuoremman naisen (ja ajattelee, että "saan tykkäyksiä" tarkoittaa automaattisesti "saisin heti parisuhteen ja lapset, jos yrittäisin"). Mutta vain pienen osan kohdalla niin käy oikeasti.

Luuletko että monet lisääntymistä haluava 35v mimmi ei pitäisi myös kohderyhmänään 44vuotiasta miestä jonka proofiili ja ulkonäkö miellyttää häntä?
Miksi naisena rajoittua pelkästään oman ikäisiin, jos sen ikäisiä miehiä ei kiinnosta lapsen tekeminen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi