Miksi nykypäivän ~30v miehet eivät halua lapsia?
Viimeisimmät viisi suhdettani ovat kaatuneet siihen, että mies ei halua missään nimessä lapsia. Yksi ei halua ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, toinen vihaa lapsia, kolmas ei halua ylikansoittaa maailmaa, neljäs ei vain tuntemattomasta syystä halua lapsia ja viides ei halua menettää vapauttaan. Itse haluaisin kaksi lasta vähintään ja alan olla epätoivoinen :( olen itse 27-vuotias ja haluaisin saada esikoiseni ennen kuin täytän 30v. Ahdistaa, kun en löydä kumppania :(
Kommentit (175)
vihaan lasten itkua ja rääky ja pahoja hajuja
pelaan mielummin pleikkaria kuin vaihdan jotain vaippoja tai juoksen kaupassa
käytän rahat mielummin vaikka uuteen autoon kuin lapseen
en välitä herätä aamulla tai öisin
haluan että kumppani pysyy hoikkana, terveenä ja piukkana
en halua luopua harrastuksistani
haluan keskittyä lomilla omiin puuhiin ja kumppaniin, en lapseen
listaa voisi jatkaa loputtomiin
t mies 30v
Ihan suoraa sanottuna sen takia, etten kykenisi olemaan hyvä isä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuon ikäiset miehet nykypäivänä niin erilaisia ole kuin ennenkään. Ihmiset vaan elää niin pitkään nyt aikaisemmin 30 vuotiaat oli niitä keski-ikäisiä, nyt ovat mielestään nuoria.
Tämä ihmisryhmä eli nuoret on uusi tulokas, vielä satavuotta sitten lapset siirtyivät lapsuudesta nuoruuteen suoraan alle esikouluikäiset ossllistuivat työn tekoon. Kaupunkilaiset olivat aikuisia, kun tienasivat rajahansa, maalla kehityttiin hitaammin mutta aikuisia oltiin vieistään rippikoulun jälkeen.
Pitkä litannia, mutta pohjustus sille että 30 vuotiaat miehet eivät kunaan ole niitä lapsia halunneet. Ehkä se aika kun mies haluaisi lapsia tulee vasta, kun samanikäiset naiset on jo hedelmättömiä.
Jos oikein pitkälle mennään nykyajan lapset olivat myös "aikuisia".
Vierailija kirjoitti:
Perhe ei ole tärkeä arvo. Siksi.
Ja mikähän se sitten voisi olla?
Heidät on aivopesty siihen, että maailma on ylikansoitettu ja että lapset pilaavat myös elämän.
Tässä tulos.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kypsyvät koko ajan vanhempina ja vanhempina. Heräävät sitten viisikymppisenä siihen, ettei ole perhettä ympärillä ja ottavat max kolmekymppisen naisen.
Korjataan vähän. Viisikymppinen mies kuvittelee ottavansa nuoren naisen.
Lasten kanssa miehellä on vain hävittävää. Kun riidat alkavat, viranomaisten kanssa mies häviää aina. Pahimmat miestensä ja lastensa kyykyttäjät järjestelmä palkitsee, jopa poliittisilla vakansseilla, aina eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi asti. Tervetuloa uuteen uljaaseen maailmanjärjestykseen. Kaikkea ei voi saada ja niin makaa kuin petaa.
Eiköhän se väsymätön työ, jonka Yle ja sanomalehdet aikoinaan aloitti ja nykyinen (nais)media kiihdytti huippuunsa eli sankariäitien, mielellään yh ja luuseri-isien ylikorostaminen kaikessa. Siihen vielä päälle julkishallinnon siirtyminen naisvaltaiseksi ja positiivinen syrjintä lakeja säätävässä ministeriössä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kypsyvät koko ajan vanhempina ja vanhempina. Heräävät sitten viisikymppisenä siihen, ettei ole perhettä ympärillä ja ottavat max kolmekymppisen naisen.
Korjaan, jäävät yksin koska 1/1000 saa sen alle 30 naisen. Nenien voi saada lapsia 50 vuoteen asti joten katselkoot oman ikäisiä ja tehkööt lapset nuorempana.
Voin puhua vain omasta puolestani, mutta olin kaksikymppisenä pitkässä henkisesti väkivaltaisessa suhteessa. Sen jälkeen en ole hirveästi kaivannut pitkää suhdetta, joka saattaisi johtaa perheen perustamiseen. Toki on pari suhdetta ollut tuon jälkeen, mutta nekään eivät sitten ole onnistuneet. Vain yhden kerran halusin aidosti lapsia yhden naisen kanssa.
Nyt olen 35-vuotias. Keskityn uran luomiseen ja tapailen kevyesti naisia. Pidän hauskaa työkiireiden välissä. En koe kiirettä perustaa perhettä, jos sellaista ylipäätään haluan, sillä olen komea ja ikäisekseni hyvin nuorekas, joten halukkaita nuoria naisia riittää vielä moneksi vuodeksi. Voin vaikka kymmenen vuoden päästä perustaa perheen helposti, jos niin haluan. Naisten taso ei myöskään ole järin korkea nykyään monella mittarilla, joten pitää olla valikoiva, millaisen naisen hyväksyy perheen perustamiseen ja vaimoksi.
Suvussa jo yksi mies on päättänyt olla saamatta lapsia helppo tehdä sama ratkasu kun yksi on jo murtanut jään asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe ei ole tärkeä arvo. Siksi.
Ja mikähän se sitten voisi olla?
Yhteisiä arvoja ei enää ole. Nykyään yksilölle tärkeintä on oma kehittyminen työssä, salilla, harrastuksissa, taloudellisesti jne. Jokaisella on nykyään omat arvot.
Perheen voi perustaa yhteisten arvojen varaan, mutta eihän tuollaiset yksilökeskeiset arvot ole enää yhteisiä. Ei Matin ja Maijan yhteinen arvo ole se, että Matin hauis on Pertin hauista leveämpi eikä se, että Maijalla on instassa enemmän seuraajia kuin Minnalla.
Molemmilla on yksilölliset arvot, joiden perusteella he mittaavat kumpikin omaa menestystään ja ne eivät ole perheellistymisen menestymistä tukevia arvoja lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ovat viisastuneet! Samaa suuntaa on nähtävässä jo naisissakin, upeaa!
Onko todella niin, että iso osa veloista, siis ne jotka ovat veloja epäitsekkäistä syistä, ovat sitä mieltä, että olisi parempi lopettaa koko ihmiskunta nyt elossa oleviin?
Vierailija kirjoitti:
Voin puhua vain omasta puolestani, mutta olin kaksikymppisenä pitkässä henkisesti väkivaltaisessa suhteessa. Sen jälkeen en ole hirveästi kaivannut pitkää suhdetta, joka saattaisi johtaa perheen perustamiseen. Toki on pari suhdetta ollut tuon jälkeen, mutta nekään eivät sitten ole onnistuneet. Vain yhden kerran halusin aidosti lapsia yhden naisen kanssa.
Nyt olen 35-vuotias. Keskityn uran luomiseen ja tapailen kevyesti naisia. Pidän hauskaa työkiireiden välissä. En koe kiirettä perustaa perhettä, jos sellaista ylipäätään haluan, sillä olen komea ja ikäisekseni hyvin nuorekas, joten halukkaita nuoria naisia riittää vielä moneksi vuodeksi. Voin vaikka kymmenen vuoden päästä perustaa perheen helposti, jos niin haluan. Naisten taso ei myöskään ole järin korkea nykyään monella mittarilla, joten pitää olla valikoiva, millaisen naisen hyväksyy perheen perustamiseen ja vaimoksi.
Tämä. 30+ miehet elävät harhaluulossa, että heillä vielä 10-20 v aikaa päättää haluavatko lapsen. Kuitenkin siinä noin 40 v. miesten kiinnostavuus lisääntymisikäisten naisten potentiaalisena kumppanina romahtaa, ja nämä 40+ miehet etsivät epätoiviisesti äitiä tuleville lapsille, ja tilastojen mukaan valtaosa jää lapsettomaksi. Suonessa suurten ikäerojen suhteet ovat erittäin harvinaisia. 95% suhteissa ikäero on +/- 5 v.
Luultavasti saan vaan jonkun vastenmielisen naisen jonka kanssa en edes halua lapsia. Mielummin ei lapsia
Vierailija kirjoitti:
Sun olisi pitänyt selvittää miesten kiinnostus perheenlisäykseen jo ENNEN suhteiden aloittamista. Olet ihan itse tuhlannut aikaasi epäsopiviin miehiin.
Miten ihmeessä sellaista voi udella jo tuossa vaiheessa?
Ehkäpä kannattaisi mieluummin aloittaa se seurustelu yläpään kautta eikä alapään ja antaa ajan kulua tutustumalla toiseen ihmisenä.
Suomessa miehet eivät ole halunneet aktiivisesti avioliittoon, aviovaimoa eivätkä lapsia ainakaan 20 vuoteen.
Höpö höpö. Tuo on miehen tyypillinen ajatusmaailma (joka on yhdyssana). Ja suurten ikäluokkien, jotka aiheuttivat nykyisen väestöpulan tekemällä vain yhden lapsen tai ei lasta ollenkaan.
Ei se millään propagandalla ja pakotuksella enää korjaannu, kun virhe tapahtui jo 1960-luvulla. Sen jälkeen asia on kertautunut, huolimatta siitä, että naisten hedelmällisyysluku on ollut lähes kaksi koko ajan.
Mutta suuret ikäluokat poistuvat kohta ja väestömme romahtaa. Heidän ikänsähän on jo 76-81 v. Kymmenen vuoden päästä meillä on huutava pula veronmaksajista ja työntekijöistä, kiitos myös kokoomuksen ja persujen, jotka ajaa täältä koulutettuja ihmisiä rasismillaan ja paskoilla leikkauksillaan pois.