Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni, joka töissä pk:ssa, kertoi seuraavaa:

Vierailija
27.01.2006 |

Jotkut vanhemmat tuovat lapsen joka päivä hoitoon kuudeksi ja hakevat viideltä. Ja kyseessä sellaiset perheet, joissa molemmat kotona!

Käsittämätöntä, minusta tuollaiset hoitoajat eivät selity eivätkä ole ymmärrettäviä vain siksi, että vanhemmat ovat mahdollisesti väsyneitä, tai ainakin pitäisi puuttua siihen, mikä on perheessä vikana, kun noin toimitaan.

Taitaa kumminkin olla karusti kysymys vain siitä, että välinpitämättömät vanhemmat ottavat kaiken irti tästä ylistetystä subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta.

Ihmetyttää, kuinka aina jaksetaan puolustella, miten vanhemmilla voi olla tosi vaikea tilanne ja he ajattelevat lapsen etua, plaa plaa, mutta totuus on, että jotkut vanhemmat OVAT huonoja, itsekkäitä ja kypsymättömiä ikään katsomatta. Aina ei ole kyse todellakaan mistään muusta kuin vanhempien järkyttävästä laiskuudesta.

En sano, että aina on näin, mutta tarpeeksi usein aivan takuulla.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä laittais kelloa tosiaan soimaan viideltä ja kuudeksi lapset hoitoon.

ei tunnu uskottavalta

Vierailija
22/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syitä on olla päivisin kotona, esim. opiskelu,yötyöt,aktiivinen työnhaku....

Itse oon joskus tehny yötöitä ja oli kummallista kun ihmiset ei tajunnu, että päivisin sit tietysti nukun!! Ihmettelivät vaan, et ompa mulla VAPAA-aikaa ja yrittivät juoksuttaa asioillaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Lahden kokoisessa kaupungissa on kaksi vuoropäiväkotia, mutta ei niissäkään saa olla lapset noin kauaa jokapäivä.

Jos lapset tosiaankin menee noin aikaisin hoitoon, niin taitaa olla vanhemmat pimeissä töissä. JA säästävät tarhamaksut, jotka valtio sitten kustantaa. Ja tuskinpa vuoropäiväkotiin saa työttämät lapsiaan kovin helpolla.

Vierailija
24/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meidän kunnassa joutuu lisämaksulle, jos päivittäinen hoitoaika on yli 10 tuntia. Tosin, jos on ns. 0-paikkalainen eli niin vähävarainen, ettei mene maksuja muutenkaan...

Ryhmässäni on lapsi, joka tuodaan joka aamu noin klo 6.10 ja äiti lähtee bussilla naapurikaupunkiin töihin. Menee sinne klo 7:ksi. Työpäivä päättyy 15.30 ja äiti tulee köröttelee bussilla ja on ruuhka-aikana perillä päikyssä usein vasta 16.45. Isä käy vuorotöissä, mutta ei suostu lasta kuskaamaan. Kyllä se päivä siinä äkkiä venyy, lapsi vielä adhd...

Vierailija
25/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa jossa olin ennen töissä oli juuri kyseisiä tapauksia. Pohdimme itsekkin monta kertaa sitä miten vanhemmat jaksavat nousta niin aikaisin kun lapsikin olisi vielä nukkunut. näin se vaan on, kaikista ei ole vanhemmuuteen.

ja nyt on aivan turha ruveta lässyttämään mistään vaitiolosta, tätä tapahtuu niin monessa paikassa.

t. entinen lh joka kyllästyi opettamaan vanhemmuutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi