Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joilla Rybelsus ei ole tehonnut?

Vierailija
05.01.2024 |

Olen käyttänyt Rybelsusta kohta 8 viikkoa, ensin 4 viikkoa 3 mg ja nyt reilu 3 viikkoa 7 mg. Paino ei ole pudonnut lainkaan. Ensi viikolla alkaa 14 mg ja ajattelin, että kokeilen sitä kuukauden ja jos ei mitään tulosta tule, lopetan käytön sitten siihen. Kallista on käyttö enkä viitsi turhasta maksaa. 

Äärimmäisen pettynyt olen, työkavereilta on paino lähtenyt heti laskuun, minulla ei ole vaikuttanut mitenkään. Ja pudotettava kyllä on, bmi on 32. Eipä ole ollut muitakaan oireita kyllä, närästystä vähäsen, mutta ei esim. pahoinvointia, ruokahaluttomuutta tms. ollenkaan.

Tarkoittaako Rybelsuksen toimimattomuus sitä, että lihavuuden syynä ei ole suolistobakteerien vähyys vai miten se pitäisi tulkita? Vai onko minulla suolistobakteerien määrä niin alhainen, että vaikutukset alkaa näkyä vasta suurimmalla annostuksella? 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vielä mitään näkyviä tuloksia ole tullut, mutta aloitin vasta pari viikkoa sitten 3 mg:lla. Hiukan ollut pahoinvointia, mutta ei kuitenkaan oksentaa ole tarvinnut. Pudotettavaa kyllä löytyy, mitat nyt 167/101.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu ozempicin kanssa. Kolme viikkoa käyttänyt pienimmällä annoksella ja ei muutoksia. Olen kuullut että saattaa alussa kestää ja sitten ykskaks alkaa paino putoamaan. 

En viitsi kiirehtiä, kolme viikkoa on kuitenkin niin lyhyt aika vielä.  Puoli vuotta voisi olla semmoinen hyvä aika kokeilla ,ennenkuin heittää kirveen kaivoon? 

Vierailija
4/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimi, ensimmäiset 3 kk huono pahoinvoipa olo.  Ruokahalu meni, tarkemmin nyt katson että vähemmästä ruuasta san riittävästi kaikkea.  Yritän syödä monipuolisesti.  Raskaaseen ja rasvaiseen lääke reagoi rasvaripulilla.  

Vierailija
5/43 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistobakteerien vähyys ei ole lihavuutesi syy, olet vaan syönyt itsesi lihavaksi. Tiedätkö edes mikä käyttämäsi lääkkeen toimintaperiaate on?

GLP-1-valmisteet ovat oman GLP-1-hormonin kaltaisia muunneltuja valmisteita. GLP-1 lisää verensokeria laskevan insuliinin eritystä haiman beetasoluista ja vähentää verensokeria nostavan glukagonin eritystä haiman alfasoluista sekä hidastaa mahalaukun tyhjentymistä ja lisää kylläisyyden tunnetta.

Jos lääke ei toimi niin syöt edelleen valtavasti liikaa hiilihydraattia.

Vierailija
6/43 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttia. Itsellänikään ei tapahtunut juuri mitään ennen kuin siirryin 14 mg:aan. Sittenkään paino ei ole pudonnut mitenkään radikaalisti vaan n. 1,5 - 2 kg kuukaudessa. Suunta kuitenkin alaspäin koko ajan. 

Vierailija
7/43 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kg kuukaudessa on paljon.

Vierailija
8/43 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla toimi, ensimmäiset 3 kk huono pahoinvoipa olo.  Ruokahalu meni, tarkemmin nyt katson että vähemmästä ruuasta san riittävästi kaikkea.  Yritän syödä monipuolisesti.  Raskaaseen ja rasvaiseen lääke reagoi rasvaripulilla.  

Tämä mullakin. Ensimmäiset kaksi viikkoa oksensin heti aamulla ja jokaisen ruokailun jälkeen ja nyt välttelen syömistä. Paha olo on mennyt jo ohi, mutta en halua/voi syödä enää paljon kerralla, jotta oksu ei taas lennä. Paino putoaa nopeasti seiskalla.

Vierailija
9/43 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rybelsus on tarkoitettu diabeteksen hoitoon eikä laihduttamiseen

Vierailija
10/43 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oksenna enkä kärsi pahoinvoinnista. Ruoka ei kuitenkaan maistu ja tulen nopeasti täyteen. Syöminen on jäänyt todella vähäiselle, liian vähäiselle. Syön päivässä 1-2 leipää, vihreää salaattia ja juon kahvia runsaalla maidolla. Ei vaan tee mieli mitään.

Paino ei kuitenkaan laske. Parissa kuukaudessa lähtenyt pari kiloa. Enimmillään oli pudonnut 2,6 kg, mutta nyt on tullut tuo 600 g takaisin. Tiedän, että pitäisi syödä enemmän, mutta pelottaa alkaa väkisin lisätä syömistä, kun tiedän, että sitten ainakin paino nousee. Enkä voi lopettaakaan lääkitystä, koska palaan varmasti heti entiseen. Ja söin aiemmin todella paljon, joka päivä suklaata, viikonloppuisin lisäksi sipsiä ja jäätelöä. Ja muutenkin isoja annoksia, kun tuntui etten täyty mistään enkä voinut lopettaa syömistä ennen kuin olin ääriäni myöten täynnä.

Olen nyt 7 mg:n annoksella, ensi viikolla aloitan 14 mg. Tuskastuttaa, kun paino ei laske vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi. 

Vierailija
11/43 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen: olen siis lihava, painoindeksi oli kuurin alkaessa 31. 

Vierailija
12/43 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla reilussa puolessa vuodessa 15 kiloa.  Hitaasti siis.  Siis syön rybelsusta kela-korvattavana koska kakkosdiabetes.   Arvot ovat parantuneet.

Vierailija
13/43 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko painosi pudonnut tasaisesti vai lähtikö esim. alussa enemmän? 

Vierailija
14/43 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin ensin putosi nopeammin koska piti epämukavaa oloa eikä ruokahalua ollut.   

Vierailija
15/43 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Rybelsusta pari kuukautta, enkä ole laihtunut kuin kilon verran. Jatkuva väsymys, vatsa toimii huonosti, muut valittaa että haisen ja omassakin suussa maistuu koko ajan kananmunaröyhtäisy. En syö paljon, sokereita olen vähentänyt todella paljon, mutta syön kuitenkin hiilareitakin.

Aamulla ruisleipä, kalkkunaleike ja kevytjuusto sekä lasi maitoa.

Lounas salaatti (yleensä kana) ja kevyt salaattikastike

Välipala rasvaton jogurtti tai 2 keksiä tai kakkupala tai ei mitään 

Päivällinen ruokaa n. 1dl

Iltapala ei mitään tai sama leipä kuin aamulla

Ei varmaan kaikkein terveellisin ruokavalio, mutta aiempaan verrattuna huomattavasti kevyempi ja vähäsokerisempi. 

En vaan tiedä, kauanko tätä kannattaa jatkaa, kun olen nykyään lihavuuden lisäksi myös haiseva ja kuoleman väsynyt. Läski ei näköjään halua lähteä minusta. 

Vierailija
16/43 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt Rybelsusta pari kuukautta, enkä ole laihtunut kuin kilon verran. Jatkuva väsymys, vatsa toimii huonosti, muut valittaa että haisen ja omassakin suussa maistuu koko ajan kananmunaröyhtäisy. En syö paljon, sokereita olen vähentänyt todella paljon, mutta syön kuitenkin hiilareitakin.

Aamulla ruisleipä, kalkkunaleike ja kevytjuusto sekä lasi maitoa.

Lounas salaatti (yleensä kana) ja kevyt salaattikastike

Välipala rasvaton jogurtti tai 2 keksiä tai kakkupala tai ei mitään 

Päivällinen ruokaa n. 1dl

Iltapala ei mitään tai sama leipä kuin aamulla

Ei varmaan kaikkein terveellisin ruokavalio, mutta aiempaan verrattuna huomattavasti kevyempi ja vähäsokerisempi. 

En vaan tiedä, kauanko tätä kannattaa jatkaa, kun olen nykyään lihavuuden lisäksi myös haiseva ja kuoleman väsynyt. Läski ei näköjään halua lähteä minusta. 

Jos syöt liian vähän? 

Vierailija
17/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aloitettiin suoraan 14 mg koska olen käyttänyt Ozempickia aikaisemmin (paino -17 kg). Muutaman viikona aikana ei ole mitään sivuoireita tullut eikä painokaan kyllä laskenut mutta ajattelin että kokeilen kolmisen kuukautta, alkaako toimimaan.

Vierailija
18/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muutit elintapoja?

Vierailija
19/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on syödä riittävästi. Jos söit aiemmin liikaa ja nyt liian vähän kehosi menee säästöliekille. Ja malttia. Suosittelen itsehoito-ohjelmaa 6 viikkoa: tutkittuun tietoon pohjaava painonhallintatalo. Siellä usein kysyttyjä kysymyksiä osiossa tietoa säästöliekistä. https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/tietoa/painonhallintaan-liitt…

Vierailija
20/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka muutit elintapoja ?  sehän se kertoo paljon.