♦♦KESÄKUUNKERTTUJEN PE-SU PINO♦♦
huomenta...
nyt on ajatukset vielä niin hukassa,että avaan vaan tämän aloituksen ja tulen himppusen myöhemmin katsomaan kuulumisianne
krisse, Alli/u 19+6 (huomenna puolväli JEE) :)
Kommentit (49)
Hyvä että on jaksanu lukee pinoo, kirjottaminen jääny sitte...
Toi valkovuoto näyttää olevan kaikilla sama, siellä Oulun reissulla ihmettelin ku märät housut, ei tähän mennessä ennen.... Ja vessassa saa ravata jatkuvasti, hirvee hätä ja pisara pari lopulta...
Yöllä taas vaihteeks tuli valvottua... Poika pissii niin tajuttomasti et on pakko vaihtaa vaippa keskellä yötä, muuten aamulla vaatteet märkänä. Pottatauko menossa ku alko olla niin vaikeeta ja alkaa tuntumaan etten kohta jaksa... Ja samalla heräämisellä ku käy ite vessassa nii varmaan saa valvoo lähemmäs tunnin ennenku uudestaan saa unen päästä kiinni... Tälle aamulle vielä lisänä et mies ollu yövuorossa...ääh...
Musta välillä tuntuu et varmaan jotain masennuksen alkua ilmassa... Ei yhtään huvittas tehä mitään... Hyvä jos pakolliset saa tehtyä.. Eilen imuroin ku se on ainoo miellyttävä kotityö nii samantien kaaduin sänkyyn ku otti selkään ja mahaanki... Hitsiläinen...
Ja mä oon varmaan vähä pöpi... Oon ostellu valmiiks lahjoja vuoden varrelle... On jo lista kelle pitää ostaa, aattelin ottaa varman päälle ettei kesällä iske paniikki... Torstaina ostin jo Oulusta joulukuussa täyttävälle synttärilahjan!!! Viime vuonna tosin ostelin tässä vaiheessa jo joululahjoja, joten jospa se vaan ois lisä tähän vimmaan....
Juu, josko siirtys tonne sohvan pohjalle ja yrittäs tätäki päivää alottaa...
Suhmura ja Napura 21+3 ja poitsu 12/03
Onkos kaikki Kertut köllimässä vielä lämpimissä petivaatteissa kun on niin hiljaista? Tämä meidän kesäkuisten järjestelmä, että ma - to on päiväpinot ja sitten pe - su pino yhtenä pinona, toimii erinomaisesti. Kun suurin osa ehtii nähtävästi koneelle helpommin viikolla.
Tänään ensimmäistä kertaa näin liikkeet päälle päin! Nauratti ihan valtavasti kun maha liikkui omia aikojaan.. :) Hyvin virkeä tuntui tenava olevan aamun tunteina, lueskelin niitä perjantaina saamiani lehtiä ennen kuin kampesin itseni ylös petistä. Pikku hiljaa alkaa hahmottumaan lapsen rytmikin, ainakaan vielä ei onneksi potki kovasti öisin niin ettei unta saisi. Toivottavasti jatkuu sama rytmi synnytyksen jälkeenkin, nukkuisi yöt ja pirteimmillään aamusta.. (toiveunta?)
Tänään taas nähdään kenestä tulee presidentti, olettehan muistaneet käydä äänestämässä? Itse kävin ennakkoon (kuten aina) ja mies piipahti aamulla.
Kauhee väsy, onkohan tämä nyt sitten keskiraskauden väsymystä, välillä kun oli niin pirteä..
Niin vielä kysymys Kertuille: Katsoitteko Star Wreckin eilen? Me ei jaksettu, petiin kun mentiin jo kymmeneltä (väsy väsy väsy), mutta nauhalle laitettiin.
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 21+1
Mukavata lukea näin runsasta viikonloppupinoa ja vielä ihanampaa on se, että kaikilla tuntuu menevän suht hyvin raskaus eli iloisia pinkkoja on aina kiva selailla :)
Onpas mullakin tohinaa riittänyt koko viikonlopun ja hauskaa sellaista. Eilen käytiin hakemassa (hyvissä ajoin ;) yhdistelmärattaat tulokaalle ja ilta menikin sitten niitä ihmetellessä. Just nyt sattui olemaan kaupassa yhdet kappaleet haluamaamme väriä, niin haettiin pois. Ajattelin että jos kuukauden päästä alkaa ostopuuhiin, oma väri saattaa olla loppunut, enkä malta odottaa sitten enää kolmea kuukautta. Siis kolme kuukautta on kait se aika minkä voi joutua odottamaan. Ja kai tuota hankittavaa on vielä aika paljon, kun nollasta aloitetaan ekaa odottaessa. Eikä ne hankinnat jää ihan vaunuihin ja pinnasänkyyn, vaan pitäis ostaa koti. Siis omaksi. Ja se ei olekaan ihan pikku juttu ainakaan täällä pääkaupungissa. Eli kunnolla on myllerrystä tää kevät :)
Oma massukki on ollu kans aika villinä viime päivät ja tuntuu, että ihan parissa viikossa, eli siitä lähtien kun liikkeet ovat alkaneet tuntua, voimaa on tullut hurjasti lisää. Enää ei oikein voi puhua " kuplimisesta" tai " kutittelusta" .
En oo aiemmin muistanut sitä sanoa, mutta mua on ainakin esikoista odottavana auttanut tämä oma " tukiryhmä" ihan hirmusti, koska aina ei voi tietää mikä tuntemus ja kipu on normaalia missäkin vaiheessa ja mikä ei (neuvolatätikin kiittäisi jos tietäisi kuinka monelta puhelulta on säästynyt :). Ja kun kavereillakaan ei ole lapsia, niin ei ole oikein lähellä vertaista tukiverkkoa. Eli vaikka ei aina itse teidän juttuja tulisikaan kommentoitua, niin on tosi mahtavaa, että jaksatte kirjoitella tuntemuksia ja kuulumisia!
Aurinko pilkistelee, kyllä se kevät sieltä tulee :D
Anna 20+2
Annan kanssa samaa mieltä, Kerttuihin pinoutuminen ja muitten kuulumisten lukeminen auttaa. Kun irl ei ole kukaan ystävä juuri nyt raskaana (yksi ystävä sai viime vuoden syksyllä), eli kukaan ei ole juuri samassa tilanteessa. Täällä kaikilla aikataulu on suurinpiirtein samassa, oireet ja tuntemukset menevät samaa rataa, ainakin suurinpiirtein.
Pihalla on kauhea ilma, pikkasen plussan puolella ja räntää sataa.. *huokaus*
Missäs muut Kertut luuraa?
Ihan itku pääsi, kun mies rupesi vänkäämään mun gradun etenemisestä. Se kun etenee niin TUSKASTUTTAVAN hitaasti!!!Mutta minkäs sitä luonteelleen voi. Kaiken pitää olla just eikä melkein ja ahdistaa suunnattomasti, että en saa työtä valmiiksi. Se on nyt korjattavana, ja sitten toivon mukaan saan sen kansiin. Haluan tehdä graduni kunnolla, koska haaveissa siintää jatko-opinnot. Ja miehellä ei mene kaaliin, että päivällä pojan nukkuessa päiväunia ei viitsi alkaa tekeen mitään kovin isoa juttua, koska se jää kuitenkin kesken. Sitäpaitsi koti on kuin kaatopaikka jo muutenkin, niin jos vielä kaiken liikenevän vapaa-ajan käyttäisin graduntekoon, niin alkas isännältä tuleen kommenttia tekemättömistä kotitöistä. Ei tarvi ku yhtenä päivänä jättää keittiö siistaamatta niin siitä saa kuulla x( Onneksi antaa mun näin viikonloppuisin tehdä gradua ja touhuaa itse pojan kanssa. Ja olipa tuossa siistannut keittiönkin =) Ja ruokaaki lupasi laittaa.
Mullakin eilen näkyi ihan kunnolla vauvan liikut masun päälle. taisi innostua, kun pääsi baariin ;) Kävin kaverin kanssa illalla " parilla" tuossa paikallisessa, kun alkoi tuntua, että seinät kaatuu päälle. Ison tuopin fantaa join =) Ja ruuan kanssa sitten pienen siiderin. Kyllä maistui hyvälle! Sitä strongbow:n kuivaa omenasiideriä vissiin sais alkosta ihan holittomanakin...Pitäs käydä kattoon.
Mutta eipä tässä auta ku alkaa jatkamaan. aion tuon isotöisimmän osion tuosta gradusta tänään saada valmiiksi. Ohjaaja käski ottaa tekstiä pois ja laittaa kuvia tilalle. Niitä kuvia tässä oon nyt joululta saakka koittanut värkätä. Mutta hidasta on, kun kerran viikossa pääsee hommaan paneutuun. nyt onneksi oon jo siinä vaiheessa, että muutama kuva enää liittää tekstin joukkoon, ja sitten pääsee tekeen muuta :)
Niin, ja eihän se että gradu pyörii mielessä koko ajan riitä: häätkin lähestyvät ja niistäkinhän pitää ihan periaatteessa jotain stressata ;)
Eggis sekä poikanimeltäiida rv 21+3
[color=blue]huh olihan taas siivouspäivä...nyt koko kämppä tuoksuu ihanan puhtoselle ja pyykkiäkin pesty aimo kasa...niin ja lasten huoneessa vaihdettiin järjestys...vielä pitäs jaksaa tehdä inventaario leluille kun on kirppis paikka varattuna parin viikon päähän
♥
joo nyt oli kiva kun perjantaina oli niin paljon porukkaa täällä niin tuli nekin tähän samaan pinoon :)
♥
ja siitäkin oon ihan samaa mieltä että on tää vaan hirmu hyvä paikka kun mullakaan ei oo ketään kenelle voisin itteeni purkaa huolillani, varsinkin kun tiiän että, ei ne ketkä ite ei ole raskaana jaksa oikeesti kuunnella aina vaan siitä masusta ja potkimisesta ja supistelusta...mutta täälläpä jaksetaan :DD
♥
liikkeitä ei oo tänään tuntunut paljoa...johtunee siitä kun oon ollu koko ajan liikkeessä. tää asukki kun potkiskelee enimmäkseen silloin kun rauhotun istumaan tai makaamaan.
♥
nyt syömään, heipsis taasen!
krisse,tytöt ja Alli/u rv20+1
nyt on vähän parempi mieli ku aamulla... ja aikasekski sunnuntaipäivän kunniaks pyykkiä ja lattioiden pesua,listoja myöten konttailin... olo ei vieläkään oo oikein hyvä...
mummulassa ollaan, mummu ja pappa ollu reissussa ja kyllä oli pojalla ikävä, vuorotellen kummanki kaulassa oli...
äänestämässäki käytiin ja poika hauskuutti vaaliväkee, kaikki jäi naureskelemaan ku lähettiin...
Jokos muut on ystävänpäiväkortit uurastanu? Meillä poika " piirti" ite kortit ja mä vaan kirjotin, vähä laiskotti, mut ajatushan tärkein...
ihanaa kannettavalla konella touhuta, on niin hiljanen... omassa ärsyttää jo pelkkä hyrinä... ongelmasa kullaki...
suhmura taas...
Täytän tätä pinoa nähtävästi.
Eggis: Tsemppiä gradun tekoon, älä ota stressiä (äläkä anna muitten sitä sulle aiheuttaa). Saat sen ihan varmasti valmiiksi jossain vaiheessa. Stressaamalla se ei ainakaan valmistu.. Sivu kerrallaan!
Suhmura: Hyvä kun sanoit, en ollenkaan muistanut koko ystävänpäivää. Muutaman kortin voisin pistää, mutta mitäs miehelle? Jotain pientä extraa, ideoita?
Täällä sitä notkun yövuoron jälkeen 1,5 tuntia nukkuneena. Tyttö ilmoitti, että nyt on herättävä:-) No mennään sit aikasin päiväunille. Täytyyhän tää rytmi tasottaa, kun ei oo ku huominen vapaa. Tiistaina sit iltaan. Alko pikkasen ärsyttää työkaverin asenne. Ei silloin ennen noin aikasin näitä yövuoroja lopetettu. Loppuun asti oltiin töissä.... Nielin kitkerän vastauksen ja hymyilin vaan - ei jaksa tollasta. Mähän ehkä voisin tehdä niitä vuoroja, mut kun ei oo pakko ni en rupee...
No siinä oli aamun harmin aihe ja nyt se on heitetty " kaivoon" . Nautitaan kauniista ilmasta ja mennään äänestämään. Taas pääsee kiusaamaan ukkokultaa, kun ei kerro kumman valitsi. Sanotaan että väitän, et sillä ei oo nyt hajuakaan kun nuo kaks on jatkossa - heh heh.
Pienistä on ilo revittävä... Meinaa tosiaan pissit mennä housuun, kun vaavi sopivasti potkasee. Täytyy oikeen hakee sulkijalihaksii... Tuolla pinossa oli tästä puhetta. Samoin huomasin nyt aamulla, kun oli asukki majottunut tonne alas, ni ei meinannu rakko kunnolla tyhjentyä sai oikeen tiristää. Johan on mulla aiheet näin aamusta.
No kertoilkaapa muut kuulumisia. Mennään muuten appiukolle kylään tänään ja täytyy puristaa toi odotusuutinen ulos. Muuten on ihan myöhästä... maha se alkaa tunkea esiin omissa vaatteissa:-)
Lytte [size=5][color=red]♥[/size][/color]Masukki 20+1