Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmisten perjantai!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanpa minäkin kokea tätä ihanaa herkkua... Pakko oli nousta sängystä kun ei pitkällään voinut olla. Tässä vähän maitoa juon ja istuskelen jos se siitä vähän rauhoittuisi.

Tänään (eilen) oli kyllä vähän kumma päivä, koko illan tuntui että vauva puskee päällään alaspäin, aina kun vaan vähän nousi ylös. Nyt just supistaakin. Huomasin että mieskin alkaa olla jo vähän enemmän valmiudessa lähteä synnärille, tänään kauppaan mennessä huomasi että on bensat vähissä :)

Meillä ei muuten miehellä ole autonvaihtokuumetta ollut, meillä kun ei autoakaan ole! Kaupassa käydään mun äidin autolla, se kun asuu tossa ihan lähellä nimittäin ja sitä saadaan käyttää miten tarvitaan. Sillä me synnärillekin sitten lähdetään kun aika on ja äiti tulee tänne meille poikaa katsomaan. Lähinnä kyse on siitä että tähän asti ainakaan meillä ei ole ollut varaa pitää autoa, vakuutukset ja muut tulee liian kalliiksi. Mutta kohta se on varmaan pakko hankkia kuitenkin. Ei silti ihan vielä kun tämä systeemi toimii ihan hyvin.

Ihanaa kuulla että muillekin nämä " seksi" jutut on tuttuja, heittomerkeissä sen takia että voiko sitä edes oikeasti siksi kutsua? Miestä ei kyllä naurattanut yksi ilta kun kysyin että riittääkö jos käännän kylkeä ja nostan jalkaa? Tosikko :)

mutta jos nyt saisi vaikka nukuttua, täytyy varmaan huomenna käydä rennietä hakemassa apteekista.

t. Tuuliina 37+4

Vierailija
2/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas täällä aikasin hereillä...

menee aina näin aamu yöstä hermot, ku puoli yötä vaan yrittäny löytää asentoa.. niin ei jaksanu enää, pakko oli nousta syömään, ja pittää kohta yrittää uudestaan saada unen päästä kiinni.

ongelmahan on siinä että väsyttäis kyllä, ja kovastikkin, mutta se uni ei taho tulla.. mielessä vaan pyörii kaikki synnytys, imetys ym.jutut.

eilen taas supisteli koko illan oikein toiveikkaasti... mieskin oli jo innoissaan että päästän synnyttämään... mutta sitten ku lepäsin pari tuntia, niin ne rahoittu taas... ärsyttää ku ne vaan kiusaaa nuo supparit. Nimittäin ne sattuu nykyään ihan tuntuvasti...

lähen taas unta hakemaan tuolta peittojen välistä..

miisa 38+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on minulla jonkinlainen h-hetki. Äitipoli aika 8.30 joka saattaisi tarkoittaa jo käynnistystä koska vaavi oli 1,5vkoa sitten jo ultrassa 3kg. Ainakin alstavasti silloi oli puhe ett' tällä tai ensi viikolla käynnistetään, olen itse sitä mieltä että TÄNÄÄN ;) Ei muuten, vauvantuloa malttaisin odottaa mutta tämä olo ja kivut ovat jo inhottavia ja toiseksi pelko kasvanut jo nyt isoksi että saanko itse tämän tulemaan alateitse.

Pettymys olisi jos edes vkonlopuksi kotiin pitäisi tulla.

Minulla on supistelu myös, kivuliaita mutta ei lähtöä ole tullut, liitoskivut ovat pahoja mutta myös tuo takalantion kipu mikä johtuu siitä risti-suoliluunivelen löystymisestä on todella inhottavaa, koska se kerran muistuttaa iskiasta, sääöin kyllä ihmisiä kellä on iskias ! Tällaista minulla ei ollut ensinmäiseltä kahdelta lapselta, kolmasko se toden sanoo ?

Pelkäsin että edellinen yö menisi pipariksi koska tänään on se aika äitipolille, mutta hyvin sain onneksi unta tuonne kuuteen saakka, ja aika on tässä kulunut ihan hyvin, kohta poitsu pitää herätellä ja mieskin ;) Tyttö on jo mummolla valmiina eilisestä hoidossa, koska ei ole hoidossa päivisin.

Pitäkää peukkuja että seuraava viesti minkä tänne kirjoittelen on otsikoltaan tuusannuuska sai tytön ;)

terkuin, tuusis

Vierailija
4/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne viikot !

eka la oli 9.2 kunnes vaihtoivat 17.2... nyt keskiviikkona lääkäri kyllä totesi että tuo 9.2 pitäisi enemmän paikkaansa mutta että vkoja ei katella vaan vauvanpainoa...

eli siis 9.2 lasketun ajan mukaan viikot rv.38+1

taas tuusis ;)

Vierailija
5/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unenpöpperösissä vielä kun viestikin karkas käsistä. Mua on alkanut öisin nukuttaa oikein hyvin (toisin oli vielä viikko-pari sitten kun valvoin yöt). Aika myöhään menin nukkumaan, mutta nukuimpa sitten sikeästi heräämättä aamuun asti. Uskomatonta. Sitten herätessä oliki niin kova pissahätä, että hyvä kun vessaan kerkes. Olisin nukkunu vielä muutaman tunnin ihan mielellään, mutta pakko mikä pakko nousta.

Vauva ollu taas ihan hiljaa. Nukkuuko se??

matilda 38+4

Vierailija
6/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tyttö tuli just neuvolasta ja supistukset on sitä luokkaa et terveydenhoitajakin kehotti lähtemään synnärille saman tien..!! Tässä ootellaan kyytiä ja voi TUSKAA!! Toivottavasti ei tarvii tyhjin käsin kotiin palata..

Laara ja pötkylä 39+1

Vierailija
7/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne taas taapersin aamupalaa nauttimaan kun tää tuoli on niin hyvä selälle ja hirveä hinku tietää mitä kenellekkin kuuluu!!!! Toi meidän koira on kyllä ollut jotenkin ylirasittava,kiehnää jaloissa koko ajan ja vinkuu vaikka just oltais ulkoa tultu. Voikohan se vaistota että kohta tapahtuu jotain??? Kyllähän niitä koiria on jotka haistaa ihmisistä syövät ym. Jospa meidän koira on erikoistunut synnytyksen lähenemiseen... toiveajattelua!!! : )

Yö meni vain yhdellä heräämisellä koska olen vihdoin löytänyt kikan miten selkä kestää suht hyvin yöt. Mahan alla mulla on ollut tyyny jo kuukausia mutta pari yötä sitten tajusin laittaa selän taakse tyynyn estämään kokonaan selälleen kierrähtämistä. Toimii mulla ainakin hyvin. Miestä lähelle en toki tällä toppaamisella pääse mutta väliäkö sen,mitä pidemmälle raskaus etenee niin sitä vähennän miestä tuntuu minä särkyineni kiinnostavan. Jos päivän aikana saa yhden pienenkin kosketuksen niin hyvä on. On aika paljon korjaamista suhteessa kun olen jakautunut,muistaakohan sitä enää edes miten toimia. Meillä harrastettu seksiä viimeksi syyskuussa!!!! Kokeiltu on pari kertaa mutta meikäläisen apikat ei kestä niin kauaa kun mies vaatisi... Sitten kun on synnytetty ja toivuttu niin tulee varmaan suorituspaineita,ihan kun ekaa kertaa miehensä kanssa olisi... Mutta toivottavasti asia palaa normaaliksi. Olen meidän suhteessa se villimpi ja vaativampi yksilö...

Tänään olis neuvola ja siellä vieras täti,vähän ikävä juttu. Kyllästyttää toisaalta ravata siellä kun ei nekään voi edistää asioita. Toteavat vaan kipukertomuksiin että " onpa ikävää" . Kerran terkkari sanoi " luuletko sä että mitään kipuja ei jo tulis?? sulla on niin lyhyt väli raskauksissa että kroppa ei oikein kestä,itseään saa syyttää jos syitä etsii..." Meinasin haistattaa p****t mutta mitä sekään olis hyödyttänyt. Kuittasin jutun sanomalla että " itsepä kysyit vointia. älä kysy jos ei oikeasti kiinnosta!!"

Mutta nyt hakemaan parit muffinsit teen kanssa ja sohvalle telkkaria katsomaan. Taas on viikko kärsimystä takana... Jaksamista kaikille!!!

Devil&Toivo 37 tasan!!!! : )

Vierailija
8/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta kaikille !!

Mulla on kamala flunssa , kurkku kipeä, nenä vuotaa , nukkumisesta ei tuu mitään eli kunnon flunssa. Sitä ne proteiinit oli varmaan plussalla !!

Ainii kun eilen kävin siellä ultrassa, niin oon koko viimeisen vuorokauden hehkuttanu kuinka suloinen pieni poika oli :) Ihan mun miehen näköinen :) :)

Siis totta vai ei onko aina ennen synnytystä flunssa !??? Olen monelta kuullut niin että ikäänkuin luontoäiti pakottaisi lepäämään ennen h-hetkeä... ???

Nandelle onnnittelut plussasta :) Muistan kun kirjoittelit silloin alkuaikoina .

Vaaviv liikkeistä, meillä ollaan aina pari päivää hiljalleen ja sit jymistään pari. Kätilö sanoi eilen että ne vaavit nukkuu nyt paljon enemmmän ja jos arveluttaa se liikelaskenta niin kannattaa syödä sokeria -herättää vauvan !!

Nyt pakko mennä pötköttää, pää hajoaa tähän flunssaan....

minkki kera " oskun" 36+3

Vierailija
9/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä yhtenä täälläkin. Eilen ä-polilla: painoarvio nyt 4 - 4,4 (pään ja vartalon mukaan alempi ja sääriluun mukaan ylempi). EDelleen sentti auki naftisti ja kaulaa 3 cm jäljellä. Pää yhä ylhäällä mutta onneksi rt. Liikkuu vielä reippaana vaikka vettä on normaalin alarajoilla. Eli kotona taas. Pojalla on kaikki hyvin, virtaukset ja käyrät komeat. Maanantaina menen uudelleen jolloin joudun osastolle kypsytykseen. Tosin epäilen että tulen vielä kotiin.

La oli kuukautisten mukaan 1.2., mutta todellinen on 7.2. koska tiedän suht tarkkaan hedelmöittymisajan ja ihan eka ja rakenneultrakin tuki tätä. Minulla on tuo paastosokeri ollut korkealla ja siksi olen ollut suht tarkalla dieetillä. Tosin viimeiset 2 vkoa on mennyt lipsuessa. KIloja on kertynyt nyt 13,5 kun esikoisesta 5 vuotta sitten tuli yli 30 kg. Tämä poika on siis selvästi pienempi kuin esikoinen eli ei paniikkia sinällään.

Eilinen meni iskiaskivuissa. Hyvä kun pääsi kävelemään. Mutta onneksi Panadol, hieronta ja yön lepo auttoivat. Ainakaan nyt ei jomota.

Vaikka eilen olinkin jo valmistautunut jäämään synnyttämään, niin oikeastaan olin ihan tyytyväinen vielä päästyäni kotiin. On vielä hiukan järjestelemistä ja siivoamista, ettei sitten tarvitse komentaa miestä hommiin ennen pojan kotiuttamista.

Esikoistyttö on jo ihan täpinöissään pikkuveljestä. PMMP: pikkuveljeä hoilataan jos jollakin sanoilla. Eika hupaisan kuuloista 5-vuotiaalta.

TUosta sukupuolesta vielä. Mies ei luottanut vielä rakenneultran tehneen kätilön melko varmaan tietoon pojasta. Nyt kysyin lääkäriltä, että näkyykös kumpi. Lääkäri näytti sieltä sitten miehellekin ne killuttimet. Kyllä oli aika liikuttunut olo. Mutta mites niitä poikia sitten hoidetaan, kun on tottunut tyttöseen... =)

Lääkäri muuten sanoi, että ultrassa mikään ei viittaa meillä sokerivauvaan (vettä vähemmän, ei paksua rasvakerrosta vartalolla eikä niskamakkaroita). Meille vain ei koskaan tule pieniä vauvoja. Olen itse 187 cm ja mies sentin pidempi. Vaikka sf-mitta oli jo viikko sitten 36 eli yläkäyrän yläpuolella, ei oloni ole mahdottoman tukala muuten kuin tuon iskiaksen vuoksi. Lyhyemmällä mammalla olisikin jo varmaan vaikeaa.

Onnea kaikille. Vielä eilisestä polikäynnistä kätilön sanomaa: sauna voisi auttaa ja täysikuu. Tyksissä oli taas ollut ruuhkaa viime täydenkuun aikana ;)

tu ja hulivili rv 38+3

Vierailija
10/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minäkin tänne tulin, vaikka niin lupasin eilen heti sairaalasta päästyä tulla uutiset tänne kertomaan... No olin sen reissun jälkeen niiiin kipeä ja puhki, ettei istumisesta ollut tietoakaan!!!!

Mulla tosiaan oli polille aika 9.30, mut olin siel jo 8.40 odottelemassa. No jo klo 9 pääsin kätilön juttusille, joka otti vauvasta hyvät sydänkäyrät ja mittas verenpaineet, 137/94!! Hiemanko oli paineet koholla. No ei mikään ihme, olo oli kyllä sen mukainen! Tosi huono ja pyörryttävä olo ja päätä särki.

No sitten taas lääkärillemenoa odottelemaan! Lääkärille pääsin siinä sitten klo 11 jälkeen! Olin siis opetuspotilaana! Siel oli kaks opiskelijaa, toinen oli ns seinäkukkasena ja toinen oli opettavan lääkärin kanssa " hommissa" . No se opiskelija siinä sitte kokeili vauvan asentoa ym ja rupes siinä sitte ultraileen! No siinä kesti ja kesti! Ihan hyvähän se on, että oppivat ne laitteet ja kattoon niillä, mutta... Meinasin siihen tutkimuspöydälle pyörtyä!! Silmissä rupes jo sumeneen, ku käännyin kyljelleni. No siinä sitte kyljelläni makasin ja opetuslääkäri jatkoi keskenjäänyttä ultraamista! Vauvalla oli kaikki onneksi ihan hyvin! Painoarvioksi tuli nyt, kun viikkoja 36+3, niin 3000g, eli keskikäyrällä mennään!

No minä siinä kylkiasennossa olin niin kauan, että olo helpotti! Nousin siinä sitte seisoon, että sain ne kaik keelit pyyhitty pois mahasta, ennenku ne alko tekee sisätutkimusta! Lääkäri sanoi, että sit vast selinmakuulle, ku o ihan pakko! No sitte menin ja se opiskelija teki sen sisätutkimuksen! Siinäkin sitten kesti, kun ei ollut oikeen varma, mitä siel tunsi ym. No meikäläiselle tuli taas huono olo ja meinasin taas pökrätä, niin opetuslääkäri teki taasen äkkiä sisätutkimuksen! Ja voi että se sattu!! Tuntu et kiireellä se vaan sorkki ja lujaa! Sit vielä näytti sille opiskelijalle, kun vauva ei ollu viä kiinnittiny, et kuinka se pää liikkuu, ku sormella työntää ylöspäin! Käski kattoo mu alavattaa ja voitte vaa uskoo, kuinka se teki kipeetä, ku muutenki liikkeet sattuu! Saatikka sitte, ku toine oikee kunnolla liikkutteli, et opiskelija näkee, ettei se vielä kiinnittyny ollut!

No ei siinä mitää, meikä meni taas kylkiasentoo, et pyörrytyskohtaus menis oi! Vähän kyl jo rupes nolottaan! Lääkärissä käynti kesti melkeen tunnin! No vauva oli laskeutunut, mutta ei vielä kiinnittynyt, kohdunkaulaa parisen senttiä jäljellä ja kohdunsuu sormelle auki! Vähän siis edistystä tapahtunut! Hemoglobiinista sen verran, et sekin oli laskenu taasen, nyt 91:n! Rautavalmiste pitäis muuttaa johki nestemäiseen rautaan ja B12 vitamiinia pitäis ruveta syömään! Ne ois ottanut mut osastolle huiliin, kun oon niin jo väsynyt, mutta eihän se käy päinsä. Mihin saisin yhtäkkiä lapset tuupattua siks aikaa, kun mies töissä. Nuorempi kun vasta 11kk! Koitin kovasti ehdottaa, et oisivat jo käynnistneet, kun ei enää jaksa, mut sanoi vaan, et ei vielä edes rv38 helpolla käynnistetä, jos vauvalla kaik hyvin ja vain äiti voi huonosti! Mikä pettymys!

Anemiasta ei oikeen muuta osannu sanoo, et tän raskauden aikana ei tehdä mitään toimenpiteitä sen eteen, vasta sitte raskauden jälkeen! Sanoi silti, et sisätautilääkärin juttusille pitää mennä. Et varataan aika parin viikon päähän.

No siinä sitte lääkärist tultua soitin miehelle, et voipi lähtee töistä ja tulla mua hakeen, ei kestä enää kauaa, ku antavat vaa uude aja. No pari tuntia siinä odoteltii, sit miehel meni jo vähä hermo, ku olin niin kipee siit lääkäriskäynnist, et en pystyny enää oleen paikalla ja istumaan. Mentiin sit kysyyn, kun ei oo ku uude ajan antamisest kyse, nii tuliki tietoo, et ne oli luullu meijä lähtenee jo kotii ja kaik olis jo selvää. Kovasti ne pyyteli anteeks ja sano, et oltas aikasemmi tultu kysyy, mut eihän sitä viitti, ku tietää, et siel aina joutuu odottaan ainakin sen pari tuntia! No kyl me sit puol kolmen aikaan päästiin lähteen kotiin! Koko illan olin niin kipee, et sanoin miehelle, et varmaan tulee lähtö yöllä, mutta... Tässä sitä nyt sitte ollaan.. Istuminen tekee kyl aika kipeetä ja supistuksia tulee, mutta ei tarpeeks!!

Joten taidan mennä sohvalle huiliin, taasen! Rupee oleen jo aikas tuttu paikka ;)

sinilila 36+4

Vierailija
11/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kyllä taas tänäänkin siinä puoli viiden maissa, kun mies nousi töihin, mutta kun hän lähti, niin mentiin koirien kanssa takaisin sänkyyn... Ja nukuttiinkin puoli kymmeneen. Vaikka olisin voinut nukkua pidempäänkin, mutta koirat vaativat pissalle, niin ei muutakuin ylös, ulos ja lenkille. Toisaalta tuo ulkona käynti piristikin. Mutta nyt pitäis vaan aloittaa leipominen, eikä yhtään huvita...

Kun kävin tuossa aamulla (klo 9.30) pissalla, niin paperiin tuli sellainen vaaleankeltainen klöntti, olikohan se nyt sitten sitä kuuluisaa limatulppaa? Elikkäs eikös nyt pitäis niiden supistusten alkaa?

Sinililalle on pakko antaa kommentti... Mä kun kävin sillon ti siellä kokoarvioinnissa, sen paastoarvon takia... Niin se lääkäri, joka siis on tosi kokenut (aikuisten oikeesti), niin meinasin potkaista sitä kun teki sisätutkimusta, sattui niin PALJON!!! Joten voin hyvin kuvitella sun kipus eilen, ei ollut mikään mukava. Sanoin miehellekin kun kotiin tuli sillon illalla, että kyllä se lääkäri jotain sai aikaiseksi, meinaan hirveät supistukset, mutta eipä nekään ole vielä " normaaleiksi" muuttuneet...

Raskausviikoista on ollut puhetta, mulle ke sanoi terkka, että kun vielä ensi viikon pysyy sisällä, niin sitten on jo täysaikainen... Mut kun taas noista opuksista lukee niin siellä tosiaan lukee se rv 37 tai 38... Tiedä nyt sitten mikä on oikein...

Onko teidän miehille tullut jo jotain vakkari kommentteja? Ajatellen raskautta? Mun mies sanoo JOKA kerran kun sanon vaikka et miks pitää aina väsyttää, " et sähän oot raskaana!" Tosi ärsyttävää, mutta sitten toisaalta taas huvittavaa...

Omaan napaan kuuluu hyvää. Terkan kommenteista huolimatta odotan sitä synnytystä kuin kuuta nousevaa... Et pääsis tästä masusta, vaikka sitä varmaan tulee vielä ikävä... Vauva pitää jumppaharjoituksia koko ajan, ja varsinkin tuonne kylkiluihin on mukava tunkea niitä pienen pieniä varpaita... Paitsi se ei kyllä tästä mammasta tunnu kovin mukavalta... Taitaa jo muuten käydä aika ahtaaksi tuolla massussa, kun on jo vähän hidastuneet nuo liikkeet.

Niin, onkohan jo joku kuullut Mann@sta, kun ei tullutkaan eilen sinne tapaamiseen? Että onkohan jo jakautunut? Entäs Tiku?

Nyt jos menis syömään jotain ja rupeis leipomaan...

napero ja masukki 38+1

Vierailija
12/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä alkaneet yöt menemään huonosti täälläkin, torkahtelua vaan ja muutaman tunnin aamuyöstä valvoin. Ärsyttävää, mistä ihmeestä tuommoinenkin johtuu!

Taysissa kävin eilen näytillä kun tosiaan neuvolalääkäri lähetti, mutta onneksi oli väärä hälytys. Lapsivettä oli ihan normaali määrä, painoarvio 3300g. Voi kun olisi saanut jo jäädä tositoimiin : )

Esikoisella on tänään viimeinen hoitopäivä, vähän haikealta tuntuu jättää niin ihana perhepäivähoitaja. No, onneksi tässä naapurissa on samaikäisiä kavereita.

FannyK 36+6

Vierailija
13/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaralla jännät paikat. Onnea matkaan vaan vaikka oletkin jo varmasti synnärillä!

Mulla on kahdelta se vauvan sydänkäyrä. Onneksi edes sen voi ottaa tossa lähisairaalassa. Synnytyssairaalaan kun on tunnin ajomatka suuntaansa niin ei kauheasti innostaisi ajellakkaan kahta kertaa viikossa sinne.

Nukuttaa ihan hirveesti. Vähän ennen kuutta jo taas olin hereillä ja nukkumaakin kävin vasta puoliltaöin kun uni ei taas vaan tullut. Eli n. 6 tunti nukuttu ja senkin aikana taisin 4x ainakin nousta vessaan tai sitten pojalla oli joku hätä. Tää vois ihan vapaaehtoisesti lähtä sinne sairaalaan pariksi yöksi vaikka vaan lepäämään ennen kuin vauva syntyy. Vaikka tietysti sitte iskisi varmaan kauhea koti-ikävä. Mutta siellä ei ainakaan olisi muuta tekemistä kuin maata.

Poika menee yöksi mummolaan kun meillä on illalla yhet synttärijuhlat. Lupasin miestä kuskata puoleeyöhön, mutta sitten saa mennä mihin menee ja mä tulen kotiin nukkumaan ja nukun PITKÄÄN! Mutta luultavasti taas viimeistään seittemältä aamulla varmaan taas jo kukun täällä kun ei uni tule.

Sitähän muuten sanotaan että usein ennen synnytystä äidit nukkuvat tavallista paremmin muutaman yön. Ei kyllä meillä ainakaan sitten ole synnytys kovin lähellä. Yöt on yhtä tuskaa suonenvetoineen ja närästyksineen ja sitten tietysti poika vielä pari kertaa yössä ainakin herättää. Sitte jos herää aamuyöstä niin harvoin saa unenpäästä kiinni ennen aamua.

Sori valitus mutta taas valituttaa.

Mä lähen nyt pitkälleen vielä hetkeksi ennen sitä käyrää ja kun poikakin nukkuu päikkäreitä.

-sitruuna ja minttuvihtori 37+1-

Vierailija
14/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippurointi jatkuu...liitoskivut alkaa olla aika mojovat ja nyt sitten on lisääntynyt nuo menkkamaiset kivutkin eli mä täällä ihan hullunkiilto silmissä odottelen lähtöä...tai edes jotain vinkkiä, että vois päästä tositoimiin...

Meillä mies olis kovasti kiinnostunu sänkypuuhista ja se on niin lutunen kun se katsoo niin söpösti mun mahaa ja sanoo, että kun oot niin seksikäs :) Mua oikeen tympii kun oon niin kipeä etten voi oikeastaan muuta ku antaa sille pusun ja hymyillä. Pitänee sitten korvata kaikki kun taas kynnelle kykenee...

Äiti soittelee joka päivä ja kyselee vointia, on ihan tärinä päällä jo...samoin anoppi. Itse sitä ei osaa ajatella oikein mitenkään, kai se luonto jotenkin estää tuon turhan hössäämisen. Mä olen yleensä ihan kauhea stressaamaan, mutta nyt en ole paljoa jaksanut asioilla päätäni vaivata, ihme kyllä. Sitä nähtävästi oppii itsestäänkin vielä vanhalla iällä uusia asioita.

Eipä tänne muuta, tarkoitus olis myös vähän ulkoilla tänään, jospa se antaisi vähän potkua. Meidän koirakin on jo niin vanha, että saadaan löntystellä sen kanssa ihan rauhassa. Mies aikoi käydä ensin itse lenkillä, että saa vähän hien pintaan ja hakee sitten meidät mukaan vasta... Kyllä meidänkin koira jotenkin aavistaa tuon vauvantulon, se on jotenkin yliskarppina kokoajan.

Koitetaas pärjäillä ja kaikki " poksahdusuhan" alla olevat tulkaas ilmoittelemaan missä mennään kun kynnelle kykenette!

Sasuliini ja hajuehrne 39 TASAN

Vierailija
15/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku65: ne lukemat oli vain alapaineita, yläpaineet oli jotain 120-130 luokkaa...En jaksanut luntata neuvolakortista lukuja niin pistin vain alapaineet kun ne muistin :). Ei mulla yleensä yläpainekaan ole korkea, ehkä joku 110 ollut matalimmillaan mittaushetkellä ja pari kertaa on taju tuon asian vuoksi ihan oikeasti lähtenytkin :)

Sasuliini 38+0

Vierailija
16/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinko paistaa ulkona,ihanaa..jos vaan jaksais lyllertää ulos.

neuvolassa taas terve ja hei käynti,kaikki ok.pikkunen tyttö on kuulemma tulossa,about 3kg...

mulla heti tuli oksennus kun pääsin terkan huoneeseen...kiva aloitus..

ja seuraavan synnyttämään lähtijä ottaa mut sitten mukaan.minä en enää jaksa!!!

kuumetta ja vauva tasan 39

Vierailija
17/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä:

" Meillä mies olis kovasti kiinnostunu sänkypuuhista ja se on niin lutunen kun se katsoo niin söpösti mun mahaa ja sanoo, että kun oot niin seksikäs :)"

ja mä taidan olla myös itse poikkeus, kun mullakaan ei ole nuo halut ihan kokonaan kadonneet! hankalaaha se on näissä mitoissa jo touhuilla... mut ihanaa!

miisa38+1

Vierailija
18/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin esikoisen kanssa pulkkamäessä, ja kyllä sen tunsi olossaan, kun päästiin kotiin. Selkä tuntuu tohjolta, liitoksia jomottaa...mutta muuten olo on jo pirteämpi, en tiedä, onko rautakuuri alkanut purra vai kuvittelenko vain.

Me molemmat, sekä mieheni että mä halutaan seksiä, vaikka mun oloni onkin kankea ja tuo masu rajoittaa. En voisi kuvitella, että oltaisiin edes kuukautta ilman, vaikka ollaan oltu jo 9 vuotta yhdessä, sen verran pupuja ollaan molemmat ;o) Ja nyt täytyy vielä ottaa ilo irti, kun synnytyksen jälkeen tulee kuitenkin pakollinen tauko.

Vauvan liikkeet ovat vaimeampia, ilmeisesti alkaa tila vähetä. Samoin oli esikoista odottaessa, että loppuraskaudessa liikkeet muutti muotoaan sellaiseksi möyrimiseksi. Mun maha on kuin kypsä tipahtamaisillaan oleva hedelmä eli jo pelkästää mahaa katsomalla näkee, että vauva on laskeutunut.

Spiral 36+3

Vierailija
19/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin tosi pirteä ja leivoin ja ompelin ja kävin kaverilla ja kaupassa.

Tänään olen myös pirteä ja suht kivuton. Alkaa hieman epäilyttää tämä olotila. Selkäkään ei ole jumissa(???) eikä alapäähän vihlo jatkuvasti. Kävin sauvomassa ja kirjastossa ja olo on edelleen virkeä! Onkohan tämä merkki siitä että synnytys alkaa pian. Eli niin kuin joku sanoikin että flunssa raskauden lopussa pakottaa äitin lepäämään ennen h-hetkeä. Minulla tämä on myös niin että täytyy piristyä h-hetkeä varten ja jaksaa olla sitten tehokas :) Hienoa jos niin menee!

Edelleenkään ei supistuksen supistusta!

rv 39+1

Vierailija
20/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä oon lukenu pinon, mutta en oo sit viitsiny kirjoittaa, kun kaikki on jo " sanottu" siis, että olisin säestäny vaan.. =)

Mut tänään tulin just labrasta. Parina iltana ja yönä on kutissu jalkapohjia ja käsiä... Varmuuden vuoksi sitten kävin katsomassa maksa jasappiarvot. Tai sappihapot täytyy käydä sit viel maananataina paaston takia antamassa. Muta neuvolan täti sanoi, että heti vaan ne muut varmuuden vuoksi. Alan olla jo niin pitkällä, että jos näissä on jotain häikkää niin sit joudun/pääsen käynnistykseen heti. Täällä TYKSissä käynnistävät mielellään heti kun 38 on täynnä näissä tapauksissa. No mulla on silloin maanantaina 38+1! No oikeastaan toivon, ettei noissa ole häikkää. Ei olis kivaa. Siis totta kai haluisin nyytin jo tälle puolelle mahaa, mutta tiedän toisaalta myös, että hän tulee sitten kun on valmis siihen. Ja tää hepatoosihan yleensä uusii sit seuraavassa raskaudessa. Onko muuten Nooro Nordenskojld vielä maisemissa vai jo TAYsissa? Eikös sulla ollu hepatoosia edelleisessä raskaudessa? Vai muistanko ihan väärin. Mites nyt?

No mutta vielä koitetaan jaksaa! Eiköstä joo! Ja nauttitaan nyt niistä ässistä siinä mielessä, jos vaikka käynnistäis synnytyksen... Voi meitin miesrukkia (nimimerkillä meilläkin tuota samaa linjaa, käytä luikkaria ja ole nopea ja hellä!) Mutta se on kivaa, että mies pitää seksikkäänä ihanaa!

Terveisin Minna ja OnniElsa 37+5