Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmisten perjantai!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Ja täälläkään ei mitään ihmeellistä. Ei mitään vaivoja onneksi tänään. Joskaan ei mitään lähestyvää synnytystäkään ennakoivaa. Keskiviikkona neuvolassa käskettiin seurata oloa (päänsärky, turvotus, painonnousu) kun paineet oli koholla (143/89). No, eilen oli pää kipeä. Ei kuitenkaan sellainen tosi kipeä, johon normaalisti ottaisin särkylääkkeen. Tänään pääkipua ei enää ole, joten päätin, etten soita neuvolaan... pääkipu muuten lähti seksillä... uskomatonta :-D

Devilkö se valitetteli jaloissa pyörivää koiraa? Siis meidän koira on kanssa todella rasittava. Se oikein kerjää huomiota eli tepastelee mun perässä ja sitten istuu esim. pöydän viereen tai oven suuhun tuijottamaan ja ynisee ja huokailee -raivostuttavaa! Tietenkään en sitä huomioi edes komentamalla, ettei vaan opi vinkumaan huomiota. Mutta omituinen se kyllä on -niinhän ne sanoo, että eläimillä on joku kuudes aisti.

Selailin juuri kesämökkiesitettä. Olen ehdottomasti päättänyt, että meidän perhe viettää ensi kesänä yhden viikon jossain mökillä. Mieskin kun on sitten ainakin 6 viikkoa lomalla kun säästää isyyslomia kesään ja ottaa nyt vaan 2 viikkoa (talviloma+1vko isyyslomaa).

Selailin myös seurakunnan sivuja ristiäispaikoista... onneksi tästä läheltä löytyy joku seurakuntatalo, jossa ristiäiset voi pitää. Sen saa ilmaiseksi kun kuuluu seurakuntaan.

No niin, ei siis mitään kovin erikoista tänne. Kohtuu hyvää vointia ja hieman pitkäksi käyvää aikaa ainoastaan. Onneksi on viikonloppu edessä niin saa miehen itselleen taas pariksi päiväksi!

rv 38+3

Vierailija
22/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan ja komeasti. Fyysinen olo tuntuu vaan kohentuvan näin loppua kohden. Raskausmyrkytysoireista ei ole mitään tietoa ja maksa-arvotkin on olleet normaalit! Taisin säästyä noilta kavereilta tällä kertaa. Viimeksihän kaksosraskaus taisi altistaa niille.

Pelkään, että vauva on kääntynyt perätilaan kun liitoskipuja ei ole enää lainkaan. Kiinnittymisestä ei ainakaan ole tietoakaan, kun myllää aivan miten sattuu yötä päivää. Mikäköhän pakkaus täältä on tulossa! Jonkin verran supistelee ja vähän jo kipeästikin, muttei säännöllisesti. Kaksosraskauteen verrattuna voin loistavasti.

Tosin... hermot on tosi kireällä enkä enää millään jaksaisi odottaa. Sitten välillä pitää itkeä tuhertaa ja huolehtia niin pirun pienistä asioista. Helmikin totesi tässä yksi aamu, että: " Syntyis jo se tyhmä vauva!" Varmaan ajattelee, että sitten äiti palautuu normaaliksi...

Yritetään sielunsiskot jaksaa!

Noora 38+2 (kaksitoista yötä laskettuun aikaan, niitä + 14 päivää ei kestä edes ajatella!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi vain kovasti Napero ja Larvanto etten eilen ilmestynyt paikalle.

Mulla on taas tämä tajuton flunssa, kaksi päivää olen maannut sängyssä ja litkinyt Panadol Hotia, tuskin pääsen tästä taudista eroon muuta kuin synnyttämällä =( Siis ihan järkyttävää, onko tämä nyt sitten joku kosto muuten helposta raskaudesta??? Nukkumisesta ei tule mitään kun tuntuu että tukehdun tähän räkään, siis ainakaan mikäli satun heräämään keskellä yötä niin ei toivoakaan uudelleen nukahtamisesta. Ja sattuneesta syystä sitä tulee herättyä melkeistä jokainen yö...mä alan olla tosi puhki. Tänäänkin nukuin taaperon kanssa päikkäreitä toista tuntia, tuntuu että päivät menee vaan maatessa eikä mitään saa aikaiseksi. ***tuttaa kun mieskin heittelee kommentteja tyyliin ois kiva jos vaikka leipoisit pullaa! Joopas, useimpina aamuina ois musta kiva jos jaksaisin nousta sängystä.

Toivottavasti teillä oli mukavaa eilen kahvitellessa, sovittekos uutta tapaamista? Taisi Napero kyllä ainakin olla aikas lähellä jakaantumista, mutta ehkä vielä ensi viikolla oltaisiin kaikki yhdessä kasassa noin niinkuin tapaamista ajatellen. Turha munkaan on enää täällä kotona yrittää lepäillä kun ei tämä tästä kummemmaksi muutu, voinen siis yhtä hyvin lähteä liikkeelle räkäpäineni. Saisihan ainakin mielenvirkistystä! Siis ilmoitelkaa jos olette vielä innostuneita tapaamisesta!

Teillä on ollut puhetta seksistä... mä olen kyllä ollut koko raskausajan ihan innokas, mies vähän vähemmän, sillä on kyllä ollut paljon töitäkin joten saattaa johtua väsymyksestä ennemminkin kuin tästä raskaudesta. Kerran kaksi viikossa ollaan kuitenkin jotain touhuttu. Meillä tuo lähetyssaarnaajakin onnistui aikas pitkään, nyt ehkä kuukauden verran on muita tyylejä kokeiltu. Parilla viime kerralla on alapää tullut turkasen kipeäksi, melkein kuin olisi jo vauvan sieltä pusertanut. Hassua, en muista samaa edellisestä raskaudesta.

Mulla on vasta tässä äippälomalla alkanut olemaan liitoskipuja ja niitä sukkapuikkopistoja, arvelinkin että tulee raskaammaksi olla taaperon kanssa kotona kuin istua toimistohommissa. Toisaalta en ole ollenkaan pahoillani, pikemminkin yritän edesauttaa asiaa, joskos tuolla alapäässä edes jotain tapahtuisi eikä mentäisi sinne maaliskuun puolelle. Neuvola olisi vasta ensi torstaina, joten sinne saakka joudun odottelemaan uusimpia faktatietoja. Vauveli kyllä pyöriskelee massussa tosi ahkerasti joten sikäli ei huolta.

Eipä kai sitten muuta tällä kertaa, yritän palailla asiaan viikonloppuna! Nandelle onnittelut myös minun puolestani, tsemppiä kaikille kärvistelijöille ja Naperolle ja Larvannolle siis tiedoksi, että olen edelleen innokas tapaamaan muita pallomahoja! Ja kaikille muillekin mukavaa viikonloppua!

Manna ja eekuli 36 tasan

Vierailija
24/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut mennä Tiku jo synnyttämään, kun ei ole tänään mitään kommentoinut. Huisia! Ja Laara myös... Olen kyllä vähän kateellinen, pakko myöntää!

thumbs_up: Meillekin mainostettiin täysikuun voimaa TYKS:ssä. Lisäksi miehen töissä ne olivat taas tänään kyselleet, että jokos on lisäännytty ja kun oli ilmoitettu että ei, niin sitten joku naisista oli ruennut miettimään, että hetkonen, mikäs kuun kierron vaihe nyt onkaan menossa... :) Pitänee koittaa nyt sit harrastaa sitä ässääkin, jos se yhdessä viikonlopun kuutilanteen kanssa sais homman käyntiin ;D

Mies toi mulle töistä tullessaan muovikassillisen karkkia! Oli käynyt Leafin tehtaanmyymälässä shoppailemassa mulle. Aika kiva yllätys.

kirppu80 38+6 (kohta taas käynnistyy uusi viikko...)

Vierailija
25/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tuli neuvolassa käytyä ja kaikki kunnossa. Verenpaine alhainen,paino ei ollut noussut grammaakaan ja sykkeet oli hyvät. Pissakin täysin puhdas,ei siis mitään mistä huolestua. Kivut täytyy nyt vaan kestä ja odotella että luonto hoitaa!!! Musta se on kummallista että äiti saa voida kuinka huonosti tahansa,olla kuinka kipeä tahansa mutta jos vauva voi hyvin niin asialle ei tehdä mitään!!! Onko se sitten hyvä että synnytykset päätyy väsymyksen ja kipujen takia imukuppisynnytyksiksi taikka leikkaukseksi?! Mulla ei ole sinänsä synnytyspelkoa mutta sitä olen miettinyt viime aikoina että jos itsellä on voimat tosiaan,siinä vaiheessa kun lähtö tulee, niin vähissä että et pysty yksinkertaisesti synnyttämään. Muistaako siinä vaiheessa kukaan sitä että olet jo pitkään valittanut huonoa oloa ja pyytänyt käynnistystä?! Tuskinpa,susta tehdään vain heikko/huono synnyttäjä. (Olen kuullut kätilöiden viljelevän tällaisia kommentteja!!) Musta tässäkin pitäis käyttää järkeä eikä tuijotella niitä viikkoja. Ja sen 40 viikon täytyttyä vauva kasvaa todella hurjalla vauhdilla ja tulee taas ongelmia! No turhaan täällä raivoan kun ei se auta mitään!!!

Kylläpä jännittää kaikkien lähtiöiden puolesta!!! Ja kateellisuus nostaa päätään... Täytyy vain yrittää lohduttautua että voiton puolella ollaan jo kaikki. Olis kamalaa jos viikkoja olis joku 25 ja olo näin kamala!!! Silloin pitäis pelätä että vauva syntyy kun nyt sitä saa toivoa... : )

Laitoin äsken kehdon valmiiksi ja purskahdin itkemään. Muistin sen tunteen joka oli silloin kun purin sitä viime maaliskuussa pojan kuoltua. Sitä fyysistä kipua suurempaa en voi kuvitella!!! Vaikea selittää ja varmaan ymmärtää minkälaista fyysistä kipua voi aiheutua vauvan kaipuusta ja sylin tyhjäksi jäämisestä. Nyt kun pojan yksi vuotis syntymäpäivä lähestyy niin mietin asioita ihan kamalasti. Eikä asiaa helpota se että kaivan noita tavaroita jotka " oikeasti" hankittiin hänelle esille nyt taas käyttämättöminä. Kehto on tosin 35 vuotta vanha,olen siinä itsekkin aikoinani köllinyt.

Mutta eipä tässä nyt ihmeitä!! Taidan lähteä suihkuun lämmittämään selkälihaksia,jospa se rentouttais muitakin lihaksia... Kun mies tulee töistä niin vois yrittää lämmittää nuo rakkauslihakset... ; )

Viikonloppuja kaikille!!! Devil&Toivo 37+0

Vierailija
26/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sitten viime yö ensimmäinen kun supistukset pitivät hereillä. Vauva liikkui tosi vilkkaasti, vaikka ei paljon pystykään. Pyörittää kuitenkin päätään ja potkii kylkiin. Se sai ilmeisesti kohdun supistelemaan. En aio kuitenkaan vielä ruveta laskemaan supistusvälejä. Joka kerta eli kolmesti olen mennyt sairaalaan siinä tilanteessa että kohdunsuu on 5-6 cm auki ja siihen yritän tähdätä nytkin ;o). Mitä lyhyemmän aikaa salissa, sen parempi.

Liikkuminen on hankalaa ja koko ajan pötköttelyt lisääntyvät. Huomenna tulevat appivanhemmat ja ovat sitten muiden lasten vahteina kun on aika lähteä. Toivottavasti pian...

Preludi ja rummuttaja 39+2

Vierailija
27/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mies tuli kotiin ja kaikki " synnytysoireet" hävis samantien :(

Vielä toissapäivänä olin ihan varma, että vauva syntyy hetkenä minä hyvänsä. Tänään on hiukan supistellu ilkeesti muttei muuta.

Mun puolesta sais jo syntyä, vaikka viikkoja onkin vielä liian vähän. Painoarvio oli kuitenkin 3kg rv36 ja nyt viikkoja 37+3. Maha on ärsyttävästi tiellä koko ajan ja olo on kun elefantilla. Kiloja on tullu " vaan" 20, joten ehkä sekin hiukan vaikuttaa.

Limatulpasta naperolle sen verran, että multa meni limatulpasta lapsivesiin 7 tuntia ilman ainottakaan supistusta. Eikä vielä sittenkään alkanut supistaa. Lopuksi synnytys käynnistettiin tipoilla seuraavana päivänä. Ja kuulemma tosta limatulpasta voi helpostikkin mennä parikin viikkoa synnytykseen. Joten ei vielä kannata peruuttaa menojaan.. Toivottavasti sun ei kuitenkaan tarvii odotella niin kauaa.

Mäkin jännään niitä vauvauutisia kärsimättömänä. Luulis jo jonkun jakautuneen.

HUHUU TYKS! Ketäs meistä olikaan menossa sinne synnyttämään? Ei sitä tiedä vaikka tavattais siellä!

Kirppu ja Thumbsup ainakin, vai muistinko ihan päin seiniä.

Olis kiva tunnistaa toisemme siellä, jos samaan aikaan satutaan. Ilmotellaan ittestämme.

Mä olen tällänen 168cm 73kg:n möykky, jonka tukka näyttää huonon permanentin ja vaaleiden raitojen jälkeen aivan järkyttävältä. Muutenkin muistutan hieman emakkoa, kun tota painoa on tosiaan tullu se 20kg:a, osa on turvotusta mikä näkyy kauniina etenkin naamassa. Ikää on tasan viikon päästä 30, mutta tuntemattomien arviot heittää aina 5-10vuotta liian vähän. Tosin nyt taidan näyttää reilusti ikäiseltäni.

Nyt lähden viihdyttämään esikoista joka on isin kotiuduttua ollut oikein päivänsäde paitsi nyt kun isi lähti kokoukseen.

Tintti 37+3

Vierailija
28/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYKS:iin ollaan menossa synnyttämään sitten kun se aika koittaa.

Minä olen 147 cm ja tällä hetkellä 54 - 55 kg. Mulla on lyhyt vaalea hieman ylikasvanut tukka ja etuhiuksissa on haaleaa pinkkiä ja tosi tumman ruskeeta raitoina (ei oo oikeen enää jaksanut / uskaltanut mennä parturiin). Sit vielä tuntomerkkinä silmälasit, punaiset sangat.

Olispas kyllä aika hauskaa, jos bongaisi keskustelututtuja sitten synnäriltä. :)

Vierailija
29/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotampa minäkin kun kaikki tuntuu olevan hyperaktiivisia kirjoittaan.

Tosiaan tässä oottaa uutisia että porukka alkaa jakaantua, ihmettelen minäkin kun ei semmosia uutisia oo kuulunu. Mutta eiköhän niitä pian ala tulla, monella kuulostaa olevan lähdön hetki lähellä.

Minä esitin miehelle toivomuksen pitsasta ja nyt se tuolla lasten kanssa " leipoo" . Kannatti varmaan aamulla imuroida kun tietää että tuon touhun jälkeen on jokapaikka jauhoissa, juustoraasteessa ym köhnässä... No, saampahan sitä pitsaa jos tuonne herneen kokoiseen mahaan nyt mitään mahtuu. Sitten taas yön ähisen tuskissani kun tulikin syötyä.

Mulla oli eka kerran paino laskenu (400g/vk). Viimeksi sitä olikin tullut melkein kilo viikossa. Ja yheensä on nyt tullu 20 kiloa, josta nyt lähti tuo 400g pois.

Vauva on edelleen tosi hiljainen eikä turhia liikuskele. Kumminki aina sen verran että saa taas hetkeksi mielenrauhan. Silti välillä hermostuttaa.

Tilaamani kantoliina tuli tänään. Kokeilin sitä tytön nukella mutta ei se oikein tämän mahan ja elottoman nuken kans tuntunu kivalta. Laitoin pesukoneeseen, täytyy kokeilla vielä uuelleen. Pari vaippaa sain ommelutua kun taas saumuri alko katkomaan lankaa. Nyt en enää koske koko vehkeeseen.

Perludi tais olla menossa Oysiin, oliko muita? Ite en kyllä (toivottavasti) osastolle jää, mutta kivahan se on tietää jos siellä naapurisalissa on joku " tuttu" =)

Nyt neiti vaatii että äitin pitää mennä tanssimaan... Pitänee kokeilla ennen ku hermostuu. Tiiä vaikka vauva säikähtäs ja tulis ulos. No, ei varmaan kumminkaan.

matilda 38+4

Vierailija
30/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä normaalia, kipuset vaivaavat.. yöllä piti herättää mies työntämään mut sängystä ylös kun liitokset oli niin kipeet etten pystynyt edes kylkeä kääntämään ja tuntui et kusen ihan just alleni[siunattu kusimuovi sentäs.. ;)].

Jänskättää synnyttäjien puolesta, tulkaapa mahdollisuuksien mukaan tuloksista kertomaan!! Paljon peukkuja pidellään!!!

Devilille: En tiedä sinun tilannetta mutta mulla on itsellä tosiaan mahoton synnytyspelko[on tullut ainakin möröstä puhuttua!] viime keikan kauheuden takia. Kipuja ja huonoa oloa on paljon ja uskon että osa johtuu ihan puhtaasti henkisestä stressistä. En ole aikoihin nukkunut kunnolla kun synnytys vain pyörii ja pyörii mielessä. Esikon 1,1v kanssa sitä energiaa tarvitsisi. Mulla oli tällä viikolla s.tapa-arvio ja ihanasti kohtelivat ja ottivat todesta. Sovittiin että jos tilanne kypsältä näyttää niin ensi viikon torstaina kun viikkoja 39 kasassa niin käynnisteltäisiiin.

Olen siis ihan samaa mieltä että jos vain suinkin vauva on valmis maailmaan tulemaan niin kyllä äidin olo pitää ottaa huomioon!!! Kuka se muuten sitä arkea rupeaa pyörittämään???

Paljon tsemppiä sinulle, muutenkin varmasti odotuksen loppumetrit painavat mieltä. Paljon jaksamista!!

Marju ja Mikki 38+1

Vierailija
31/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippäpolilla käyty tänään. Rv 38+0. Vauva jakselee hyvin. Painoarvio 3600g. Huh, kun vielä pari viikkoa kasvaa niin on syntyessään reilu 4kg. No onneksi yksi yli 4 kg on tullu puserrettua maailmaan niin ei niin kauhulla tarvitse synnytystä odotella. Ja paras uutinen tuolla käynnillä oli se, että vaavi on pysynyt rt:ssä, jes!

Käyrää otettaessa supistelikin lupaavasti 10 min välein, mutta ovat niin toivottoman ' lieviä' ettei niillä ole mitään vaikutusta vielä. K-suu auki sormelle ja kanavaa reilu 2cm ja pää keikkuu korkealla eli vielä on matkaa ennen synnärille pääsyä. Lääkäri lupaili, et jos ei ole syntynyt aiemmin niin 13.2 käynnistellään. La minulla siis 10.2. Onneksi ei tarvi tuon kauemmin sitten enää odotella. Pieni toivonkipinä minussa kuitenkin asuu, että syntyisi nyt kuitenkin ennen tuota ' eräpäivää' ja ihan omin avuin! Saas nähdä miten käy.

Meillä myös pizzaa tilauksessa ja sitä mies nyt tuolla vaimolleen kiltisti vääntää, nam. Kahta s:ää kokeillaan täälläkin vielä tänään. Eli saunaan ja sitten se paras s:ä vielä kun talo hiljenee;)

Mielenkiinnolla odotellaan täälläkin milloin alkaa synnytyskertomuksia näkyä helmiksienkin listoilla. Onneksi loppu häämöttää, alkaa olo ahdistaa varmasti itse kenelläkin, vaikka omalla tavallaan vauvamasusta toki nauttiikin. Voi olla viimeinen kerta kun minäkin tällaista masua saan kantaa ja olen kyllä täysillä ylpeä siitä!

Mukavaa perjantai-iltaa helmimasut!

iituaatu38+0

Vierailija
32/32 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulinpas eilen sitten vielä kotiin :)

makoilin käyrillä ja supistuksia tuli sen 6-7 min sitten kun mies pääsi töistä ja tuli sairaalaan niin supparit katos kokonaan.. lääkäri kyseli että asutaanko kaukana (no meiltä menee noin 5 min sairaalaan) ja sanoi että jos minusta tuntuu että jaksan mennä kotiin saan mennä no tultiin illaksi kotiin ja tuli vieraitakin yöksi. Yöllä suppareita taas mutta eipä sen kummempaa sama poltto ja menkkajomutus jatkuu sekä suppareita tulee mutta ei niin kovia..

oisin jo halunnu eilen tosi toimiin mutta enpäs päässyt hupu ja lupu päätti pysyä vielä masussa mulla kaula kadonnut melkein kokonaan ja auki 2 cm että kun nyt tulis vain sellaiset kunnon supparit tasasin väliajoin niin pääsis toimimaan.. ajateltiin tänään koitella sitä kahta s kans saunaa ja seksiä..

tänään kävi vielä minun vanhemmat ja äiti huolestuneena seuraili minua että pitäiskö lähteä mutta en nyt kyllä mene ennen kuin pääsen erkaantuneena pois sieltä (taas supistaa.. ) tämä päivä muuten menny aika hiljaisesti sohvalla ja sängyssä.. pakko ottaa varovasti päivällä jo vähän tihku housuihin (sen verran että kastu) lapsivettä ilmeisesti ja kätilö oli kyllä sitä mieltä että eiköhän ne viikonlopun aikana tule :) isäni ennusti että 31.1. kun on hänen syntymäpäivät nooh kunhan nyt tulisivat ja olisivat terveitä.. liikkeitä tuntuu muuten aika mukavasti vielä paitsi että ne suuntautuu minun lantioon ja se sattuu..

no ilmoittelen tässä taas mikä tilanne..

tikunen ja hupu sekä lupu 36+3 (taas päivä eteenpäin :) )