Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##LOKAMAMMOJEN PERJANTAIHÖPINÄT##

27.01.2006 |

Kerkesinpäs ähäkutti :)

Joo, enpäs sitte mennykkään nukkumaan... Ku on jotenki levoton olo. Johtuu varmaan tuosta Vallun aloittamasta lumisodasta :) *näkee yöllä painajaista, että Vallu ja kaikki hyökkää sotasille*

No, mutta jos lähtis laskemaan lampaita!

Misuli

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pikku auto vois olla vaikka ihan kiva idea?! Ja vaikka joku pieni suklaa patukka tai pussi. Ei nimpparilla paljoo tarvii, mut kunhan vaan muistaa, jos haluaa antaa jotain.

Vierailija
22/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ette usko! Mun oli heti pakko tulla hihkumaan ja anelemaan valtaisaa ruusupuskaa... Ostettiin vaaka ja ta-da-daa *rummuttaa* mittari näytti 62,5 kiloa! Mä olin lentää pyllylleni, et kolmessa viikossa olis pudonnu melkein neljä kiloa =D KAISA saa laittaa VMP:ksi vaikka 63 niin olis ensi maanantaillekin jotain jäljellä :) Että oon itteeni tyytyväinen!! Aattelin et se näyttää liian vähän mut ei voinu kun esikoinen paino 17,5 kun se oli 4v neuvolassa 16,5.

Kaupasta tuli kyl ostettua vähän hyvää.. yks siiderikin! Nautinnollinen ilta siis tiedossa :)

ANNU -mun sämpylät on sikahyviä vaik ite sanonkin. Laitan reilusti sydänystävä-vehnäleseitä, vähän 4-viljanhiut., seesaminsiemeniä, sämpyläjauhoja ja vähän vehnäjauhoja +hunajaa, öljyä ja suolaa pikkusen. Nyt ostin just kuorittuja auringonkukansiemeniä et niitä seuraavaan satsiin kokeillaan. Taikinasta kandee tehdä löysä, vaikka se onkin vaikeampi leipoa, mut tulee kuohkeita ja rapeakuorisia. Nams.. maistuu eilenpaistetut suussa ;)

ASUNNon hinnannoususta -se kyllä tuntuu hyvälle näin omistajana, vaikkakin ostajan asema on aika tyly.. meinki talo on kasvattanut arvoaan 2v:ssa yli 50tonnia jos työlle ei katota hintaa! Hyviä kauppoja SInilaiselle ja Lokaäidille.

Nyt pitänee mennä hakemaan sikalyhyesti nukkunut kiukkupoika isältään. Mooi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista oonko edes kunnolla vielä kiittänyt, eli kuvia on tullut mun sähköpostiin ANNULTA, NASULILTA, M.ELLILTÄ, SPICALTA ja Ä3:lta. Suuri KIITOS! Ihania pikku pulloposkia! Yhdes vaihees en pystyny vastaanottamaan sähköpostia ku oli posti niin täynnä, eli joitain kuvia ei oo saapunu. Mä oon yrittänyt myös laittaa kaikille joiden osoite on ollut esillä niin meidän pojan kuvan. Onko kaikki sen saanut?

KAISA: Meillä nukuttiin viime yönä 00-09, eli melkein samanpitunen yö kun teillä! Ja tsemppiä laihduttamiseen. Mullakin tuntuu olevan tosi tiukas nää kilot, mut periksi ei anneta!!!!

Emily taasen

Vierailija
24/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAISA: Joo varmaan joku pikkuauto olis hyvä, tai sitte se karkki. On vaan niin vaativa pikkumies lahjojen suhteen... kiitos ehdotuksista. Lisää otetaan vastaan.

E :D

Vierailija
25/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies täyttää 30- v! Siksi pitäiski äkkiä jotain hemasevaa sille keksiä...

Vierailija
26/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirusta pitää täällä..

aurora voi jo paremmin,mutta masu on taas ihan sekaisin lääkkeestä.

kiitos kaikille tsempeistä ja JOHANNUn Aadalle lohtuhaleista! :)

KÄÄNTYMISESTÄ:ei meilläkään vielä käännytä masulleen,kyljelle kyllä..

murehdin jo eilen,viivastyykö pian kehityskin jatkuvien korvatulehdusten takia,kun ei sitten viihdy lattialla kun on kipee ja vielä rokotuksistakin jäädään jälkeen kun ei voida korvatulehduksen aikana antaa..jne,jne.*huolestunut äiti maalaa piruja seinille ja on jo valmistautunut korvakierteeseen..*

JOHANNUlle sitten vaan tsemppiä ja pikaisia plussauksia!! =)

ollaan hengessä mukana!

saa nähdä miten meille käy,neljä kun on jo enkä vieläkään mene vannomaan että ei enää koskaan..hulluko?!mutta kun nuo on niiiiiiiiiiiin ihania nuo penskat.

mitäs mitäs piti vielä sanomani..ainakin hyviä synttäreitä niitä viettäville ja tietysti leppoista perjantaita kaikille!!

palaan myöhemmin..*lumipallot piilossa selän takana ja kosto mielessä..*

-nasuli

Vierailija
27/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tuolla ulkona, plussaa 2 ja aurinko paistaa. Tulin just sisälle ja Aada nukkuu pihalla. Pitäis kohta käydä niihin leipomispuuhiin vihdoin..

Onko kellään muulla muuten vauvalla iho kuivanut nyt pakkasten aikaan? Meidän Aadalla tuli karheutta jalkoihin ja käsivarsiin ja jopa sen pullukka masuun!! Epäilen, että oli monen asian summa, eli join viikonloppuna paljon appelsiinimehua, söin poikkeuksellisesti suklaata ja sitten oli ne pakkaset..Maanantaina oikeastaan oli kaikista kuivanahkaisin, nyt sitä olen rasvaillut niin alkaa pikkuhiljaa rauhoittua ja pehmetä. Mulla on atooppinen iho itselläni, joten voihan sitä Aadallakin olla siihen taipumusta. Toivottavasti nyt vaan pysyis noilla perusrasvoilla kurissa..

Lapsille on kyllä vaikea ostaa noita lahjoja, vaikka itsekin olen päiväkodissa töissä ja pitäisi tietää mitkä on kuuminta hottia.. Mites ois joku pojille suunnattu " puuhakirja" tai muu vastaava? Niin ja Legolla on aina kivoja pieniä itse rakennettavia autoja tai härveleitä. Ainakin mun kummipojan kestosuosikkeja.

Mutta joo, nyt sinne taikinan vaivaukseen, ettei vieraat yllätä..:)

Kivaa viikonloppuja kaikille sikäli mikäli en ehdi kirjoittelemaan!

T: MariJo ja kuivansorttinen Aada

Vierailija
28/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopas oli hienosti muotoiltu " kellään muulla muuten vauvalla..." No, vähän haasteellisempi kysymyksenasettelu näin perjantaipäivään..;)

Vierailija
29/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten viheliäs tauti!ja varsinkin kun rakkoja tulee suuhun ja muualle ei-toivottuihin paikkoihin;meillä neitokaisella oli pissalla käyntikin yhtä tuskaa..

voivoi,toivottavasti pian helpottaa!!

-nasuli

Vierailija
30/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emily: kyllä sun kuvas tuli perille. Kiitoksia!!!

Johannulle pitelen täällä peukkuja pystyssä *bd* huh,musta ei olis kyllä näin pian samaan hommaan uudestaan!

Ei meilläkään vielä olla ees yritetty kääntyä :( mut eiköhän se sit joskus kun rupee kyllästyyn selällään oloon,taitaa vaan olla laiska kun helpomallakin pääsee,ei tarvi kun vähän komentaa niin äiti kääntää! ;)

Käytiin muuten eilen neuvolassa saamassa piikki :(

Huuto oli ihan karmee mut onneks rauhottu vaunumatkalla kotiin,voi pientä :( ja sitten sama mekastus alko illalla joten jouduttiin laittaan suppo joka onneks helpotti oloo.Oli se niin liikuttavan näkönen kun sitten yritti hirveesti reppana hymyillä :) Mut kuumetta ei noussu,mikä on hieno juttu!

Ja minä poistun ruokaileen!!!

[color=blueviolet]Spica+Neea[/color]

Vierailija
31/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neealla on kans kuivanu iho ihan yhtäkkiä. Sillä on jalat ja maha ihan kuivat ja karheet ja nyt vielä muutama päivä sitten niihin kohtiin rupes tuleen sellasia punasia pilkkuja...näyttää siltä kun olis joku rokko.

Oon kans rasvaillu perusvoiteella ja nyt ne on onneks muuttunu jo vähän paremmiks. Neuvolassa eilen se täti meinas et vois johtua suklaasta tai pesuaineesta.....täytyy nyt vaan seurailla...ja jättää suklaa pois *nyyh*

Vierailija
32/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=darkviolet]beibi0905[/b]

LP 65kg TP 60kg VMP 64,3 ***

[b][color=fuchsia]blacka[/b]

LP 87kg TP 65-70kg VMP 85,5kg ***

[b][color=darkviolet]Emily78[/b]

LP 106,4kg TP 90kg VMP 102,1kg ***

[b][color=fuchsia]Emppu[/b]

LP 67kg TP <60kg VMP 65,3kg ***

[b][color=darkviolet]hennajo[/b]

LP 62,1kg TP 55kg VMP 62,6kg #####

[b][color=fuchsia]Kaisa1977[/b]

LP 82kg TP 65kg VMP 83,6kg #####

[b][color=darkviolet]mamiko[/b]

LP 66,1kg TP 55kg VMP 62.9KG ***

[b][color=fuchsia]Minski-78[/b]

LP 60kg TP 55kg VMP 57,7kg ***

[b][color=darkviolet]Nelliina05[/b]

LP 81kg TP 65-68kg VMP

[b][color=fuchsia]NikkeH[/b]

LP 66,3kg TP 60kg VMP 65,4kg ***

[b][color=darkviolet]Päippy71[/b]

LP 70kg TP 65kg VMP 69,0kg ***

[b][color=fuchsia]Sinilainen[/b]

LP 62,8kg TP 55kg VMP 58,2kg ***

[b][color=darkviolet]Vallu[/b]

LP 72kg TP n. 60kg VMP 71,0kg ***

[b][color=fuchsia]Waimo72[/b]

LP 85kg TP 65kg VMP 83,9kg ***

[b][color=darkviolet]äitikolmelle[/b]

LP 68kg TP 60-63kg VMP 62,5kg ***

[color=blue]LP=lähtöpaino TP=tavoitepaino VMP=viimeisin maanantaipaino ***=paino tippunut #####=paino noussut (risuja...heh)[/color]

Vierailija
33/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akseli tossa lattialla ähistelee, ettei varmaan paljon ehdi kirjoittaa, mutta Emilylle lahjavinkkejä:

legon pikkupakkaukset on hyviä ja puuhakirjat tms., varsinkin jos niissä on mukana tarroja tai " tatuointeja" ! Miksei jotkut Spiderman tms. -tarrat ihan sellaisenaankin nimpparilahjaksi!

Jaaha desibelit nousee, jatkan kun ehdin.

Ninnuli

Vierailija
34/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, no ei vais!! Ollaan oltu ulkona lasten kanssa, heti aamupalan ja aamutohujen jälkeen lähdettiin, sit ruokaa syömään ja isompi nokosille! Sitten oon Pinjan kanssa leikkinyt ja kohta se näemmä pitäs taas laittaa nukkuu, kun hermoo tuossa..

Kellä se vauva eilen nukkui vaan vähän päikkäreitä? Oliko [b]Blacka[/b] vai [b]Coppola[/b] kun ehdin jo unohtaa..? No joka tapauksessa, Pinja veti pidemmän korren, nukkui vaan 1,5h koko päivänä ja yöunille kävikin jo ihanasti kasin jälkeen!! Kerran siinä ysin tienoilla kävin röyhyttelemässä tyttö ja sitten se nukkuikin oikein makoisasti aamuun asti, syöden kaksi kertaa.

[b]Coppolan[/b] selälle paranemisia ja [b]Blackan[/b] päälle~myös ~~~~

[b]MariJo[/b], sullahan vasta ' hauska' aamu on ollut :-/ Onneks meillä ei oo koiraa ;D

Onnea hienosta painonpudotuksesta [b]Äiti3:lle[/b]!!! *taputap*

Hihhii, ens kerralla pitää sitten muistaa rimpauttaa [b]Miumaulle[/b], jotta kerkiit mukaan bileisiin ;D

Hui-jui-jui.... ei sitten muuta kuin hirveesti tärppionnea [b[johannulle[/b]! Rohkea rokan syö.... :)

----------------------------------------------------------------------------------

Kävin tässä välissä nukuttelemassa neitä, mutta sehän vaan söikin masun täyteen ja nauroi sitten syönnin päälle!

Kjäh kjäh äiti, enpäs nukukaan :D

Niin juu, ja täällä siis myös nauretaan oikein ihanasti :) Voi että, kyllä oman pienen naurua kuunnellessa ja katsellessa ihan silmäkulmat kostuu :´)

Pinja myöskin taitaa lukeutua niihin viimeisenä [b]kääntyileviin[/b] lapsosiin.... kyllä se jo vähän keikauttelee itseään, muttei kyllä kovin innokkaasti... Noh, kaikki aikanaan!

[b]vaimon[/b] lapselle tsemppiä vesirokon kanssa taisteluun!! Kurja tauti *inhotus*

Erityis-Terkut myös Vallulle, Nasulille, Misulille ja Puhkulle :D

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja [color=red]♥[/color]

Vierailija
35/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi paljon paranemissäteitä pikkupotilaille**** Ite kauhulla aattelen, että kun meille tulee jossain vaiheessa vesirokko. Oman käsitykseni mukaan en oo sitä ite koskaan sairastanu. Koko raskausajan sen saamista pelkäsin, kun sillä muistaakseni saattaa olla jotain vaikutusta sikiöön. Ja meitin kummipoika oli siihenkin aikaan paljon meillä viikonloppuhoidossa. Viikolla hän oli perhepäivähoitajalla, jossa yhdessä välissä kaikki lapset sairasti vesirokon, mutta tää meitin kummipoika ei. No enpä sairastunut silloin, enkä toivottavasti vastaisuudessakaan.

Miehen osallistumisesta vauvan hoitoon. Meillä isukki on ihan höpönä ton pojan kanssa. Välillä tuntuu, että mies hoitaa koko ajan vauvaa enkä minä ollenkaan. Todellisuudessa varmaankin aika tasaveroisesti hoidetaa poikaa. Omat jutut kummallakin on. Esim. mä kylvetän pojan, mutta isä hoitaa kuivailut ja tarvittaessa rasvailut. Isukki taas joka iltaiset pesut. Aamuyöllä mää herään pojan kanssa, jos on tarvis. (Mutta yleensä poika nukkuu aamuun asti) Sekä syötän sen aamun ensimmäisen maitopullollisen.

Miehen osallistumisesta muuhun kodinhoitoon. Miehen hommat on imurointi ja tiskaus. Mä pesen pyykin ja pyyhin pölyt sekä siivoon vessat ja saunan. Joskus toinen tekee toisen hommat jos toinen ei kerkee. Ai niin, silitys on miehen homma, mä inhoon sitä ylikaiken.

Töihin palaamisesta. Mun on taloudellisesti pakko mennä äippäloman jälkeen töihin sitten syksyllä. Mies kun on työkyvyttömyyseläkkeellä, niin raha on aikas tiukassa. Mut hyvä puoli on se, että poikaa ei tarvi kuitenkaan vielä viedä hoitoon. Kun saa jäädä isin kanssa kotiin.

T:nuuskis76

Hihittelin minäkin eilen illalla lumisodalle... Te ootte ihan hassuja!!!

Vierailija
36/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti painoi 5525g (aika vähän?) ja pituutta oli 58cm. syntyessään painoi 3595g ja pituus oli 49cm. neuvolatäti kirjoitti näin: tyytyväinen hymytyttö, juttelee, rintamaidolla hienosti kasvaa, tarkkaavaisesti seuraa lelua, iho ok.

nyt en ehdi kirjoittaa tällä kertaa enempää kun neiti kutsuu...

-äiti 24v, poika 1½v ja tyttö 3kk2pv.-

Vierailija
37/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis uudelleen tissittelemässä pienen uneen :)

Mutta hei! Nyt tarvitaan [b]rutkasti peukkuja kaikilta[/b]! Mä kerroin joku aika sitten

(no ei sitä kukaan muista mutta kerroin kuitenkin)

että mies hakee yhtä toista työtä, jossa olis ihanteellinen työaika näin lapsiperheen kannalta -> 7.00-15.00 (nykyään tekee aamu- ja iltavuoroja vuoroviikoin ja meistä on molemmista kurjaa kun iltaviikolla mies ehtii hyvin vähän olla lasten kanssa.. ja on ne iltavuorot muutenkin ihan per*eestä)..

Niin, tänään oli vika työhakemusten jättöpäivä, eli todennäköisesti sitten ensi viikon aikana sais tietää, onko sinne valittu..!

[b]PITÄKÄÄ KAIKKI NYT PEUKKUJA MEILLE JOTTA MIES SEN TYÖN SAISI!!!![/b]

Vierailija
38/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ainakin sormet ja varpaat pystyssä:)

ihanan rauhallista kun molemmat lapset nukkuu...pitäis kyl tehä kotitöitä mut kun ei millään jaksais:(

kunhan lapsukaiset herää päästään ulos...siel onkin ihan kiva ilma.

hauskaa viikonloppua kaikille:)

Vierailija
39/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa pikaisesti, mikä tulkitaan kuumeeksi pikkuvauvalla? Tai ylipäätään kohonneeksi lämmöksi? Meitin pojalla mittari näytti 37,7. Ajattelin mitata lämmön kun tuo pojan syöminen on ollut taas niin huonoa.

T:nuuskis76

Empulle peukkuja *bd bd bd* (meijän perheen peukut)

Vierailija
40/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lähetetty kuvia MISULILLE, WAIMO72:lle, ÄITIKOLMELLE, COPPOLALLE, PEPCALLE, EMILYLLE, SEILORILLE, NASULILLE, M.ELLILLE, ANDROMEEDALLE, VALENCIALLE, KAISALLE, SPICALLE, JOPOTITILLE ja NIKKEH:lle. Huhhuh.. jos joku ei saanut niin ilmoittakaa! Laittakaa kuvia myös teidän vaaveista. Voin laittaa muillekin, jos kerrotte osoitteen.

EMPPU: kovasti onnea miehelle!

MIEHEN OSALLISTUMINEN: kyllä se osallistuu, kun dumppaan vaan tytön sille. Vaipanvaihdot on mun heiniä, yökkäilee vain kun vaihdan kakkavaippaa :) Odottakoon vaan, kyllä se vielä aika hällekin koittaa.. Mies on alkanut nyt enemmän osallistua hoitoon kun tyttö on kasvanut. Aluksi ei uskaltanut oikein tyttöä " käsitellä" kun pelkäsi, että se menee rikki. Mies meillä myös oikeastaan siivoukset hoitaa nykyään.

KÄÄNTYMINEN: ei meilläkään vielä käännytä. Mahalleen kun laittaa niin kyllä kauan aikaa napottaa pää komeasti pystyssä.

Meidänkin kirpulla tahtoo IHO KUIVUA. Mutta ei oikeastaan onneksi muualta kuin poskilta vaan. Rasvailen kerran päivässä Aqualanilla niin pysyy hyvänä. Mulla vähän sama ongelma talvisin. Jos en suihkun jälkeen rasvaa kasvoja hyvin, niin iho karisee pois.

ÄÄNEEN NAURAMINEN: Alissa alkoi tiistaina nauraa ääneen kun äiti pusutteli masulle ja kaulalle :) on se ihanan kuuloista! Isälleenkin oli kuulemma kovasti eilen rätkättänyt kun kävin kaupassa.

VAIMO75 paljon paranemissäteitä teidän pikku potilaalle!

Joo nyt pitää ihan oikeasti lähtä ulkoilemaan eikä vaan jahkata ja jahkata.. Sais itteensä niskasta kiinni. Tyttö on jo puolisen tuntia vetänyt unta palloon vaunuissa. Mutta jos kuitenkin ensin laittas nuo pyykit kuivumaan.. ;)