Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##LOKAMAMMOJEN PERJANTAIHÖPINÄT##

27.01.2006 |

Kerkesinpäs ähäkutti :)

Joo, enpäs sitte mennykkään nukkumaan... Ku on jotenki levoton olo. Johtuu varmaan tuosta Vallun aloittamasta lumisodasta :) *näkee yöllä painajaista, että Vallu ja kaikki hyökkää sotasille*

No, mutta jos lähtis laskemaan lampaita!

Misuli

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas teillä kiva lumisota =) Sain taas kunnon naurut.

Kai sitä vois mennä itsekin kohta jo nukkumaan, ku poikakin jo nukkuu.

Ihana tunne kun sain siivottua kodin. Ei tartte sit vähään aikaan taas siivotakkaan...heh...

Illalla tulis anoppi-mummo kylään, ku miehelläni on synttärit. Ihan kiva, kun ei oo käynykkään täällä viimeksi, kun viime vuonna pojan ollessa vaan 3-4 viikkoa! Vaikka samassa kaupungissa asutaan.

Sunnuntaina tuleekin sitten mun porukat ja siskot juhlimaan mun synttäreitä ja mieheni myös. Mulla ne on kyl vasta 1.2 mut nyt pyydettiin kahville.

Ja ihanaa...hemmottelua tälle mammalle ensi viikolla ku meen kosmetologille et saan ihon kesäksi kuntoon.

Ja nyt nukkumaan, Nikokin heräs äsken taas itkemään...

Kaisa

Vierailija
2/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oltu kyllä aikaisia tänä aamuna. Aukusti aloitti ähinänsä ja heilumisen neljältä, mistä asti nukuin jatkuvasti heräillen puoli kuuteen asti, jolloin poika oli jo täysin hereillä, kakkaa kun ähelsi. Siitä asti ollaan oltu pystyssä, paitsi että herra itse tietysti nukahti jo puoli tuntia sitten uudestaan, mutta en kait minä enää saa unta, kun tuli jo kahviakin litkittyä... mua rupeaa tietysti nukuttamaan sillä hetkellä kun poika taas nousis seurustelemaan. No, ehkäpä saan päivällä nukuttua, kun laitan pojan ulos unille.

Poitsu joi eilen pullosta jo neljättä iltaa peräkkäin, ja tällä kertaa jopa isin sylistä, kun olin itse kyläilemässä. Syy, miksi tämä on tärkeää ilmoittaa ;) on se, että asian kanssa oli tosissaan vaikeuksia ja pelkäsin jo, että olen seuraavatkin kuukaudet kotiin sidottu 24/7, kun tissi vain kelpasi. Nyt eilen meni sitten korvikekin, kun minun lypsämä maito loppui kesken - en kerrassaan saa lypsettyä kuin reilu 50 ml päivässä! Näin ollaan siis harjoiteltu korvikkeella, kun se pumppaaminen on niin tuskallista. Moni on tästä korvikkeen annostakin (näin " turhasta syystä" ) eri mieltä, mutta onneksi lokamammoissa annetaan jokaisen äidin tehdä omat ratkaisunsa ilman moralisointia. :)

On sitten eilen illalla täällä juotu kalijaa ja syöty kyrsää iliman minua!!! Minun pittää ehottomasti koittaa liittyä seuraan seuraavalla kerralla - kysseessähän ovat myös minulle rakkaat elintarvikkeet! :D :D

Aatelkaa, nyt on jo perjantai, mahtavaa!!!

-Miumau ja nukkuva Aukusti kohta 3 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa täälläkö hassua porukkaa...ei kai sentään :D Venähti lopulta taas hervottoman pitkäksi eilinen pino -kiitos lumisodan ;) Mikäpäs siinä. Tässä taas tää aamun kultainen hetki koneella rauhassa kun lapset katselee Nelosen lastenaamua ja Juhana siinä sitterissä menee pällistellen. Heräsin jo viiden aikaan enkä enää saanut unta...hohhoijaa.

LOKAÄITI tekin olette asuntoa myymässä huomasin. Meillä kävi eilen arviointi ukko, joka tuumi että sellainen 148 500-150 000 ¿ olis passelihinta tälle kaksiolle. Ihan hyvä hint kun ajattelee että mies osti tän vuosi sitten 126 000 ¿:lla. Verojenkin jälkeen jää ihan kiva voitto meille, jos nyt joku osta tuolla hinnalla :) Meillä kanssa tähtäimessä rivari/paritaloneliö omalla pihalla *unelmoi*

COPPOLA piti kysymäni että mitä kuvankäsittelyohjelmaa sä käytät? Mä aikoinani muokkailin Paint Shop Pro 9:llä aika kivoja juttuja, mutta koska se oli vaan 60 päivän testiohjelma, niin ei ole sitä enää. Nyt mulla on omana Adobe Photoshop 8 tai jotain sinne päin, mutta en oikein osaa sitä käyttää.

Oho nythän tää vallan poikkeaa vauva-aiheesta. MAMIKO kyselit minkä ikäisenä isot lapset luopuneet tutista. Mulla molemmat vanhemmat lapset on syöneet tuttia toiselle ikävuodelle, mutta en muista tarkalleen milloin sain heidät siitä luopumaan. Yllättävän kivuttomasti se muistaakseni kuitenkin kävi.

PÄIKKÄREISTÄ parhaimmat meillä nukutaan aamupäivällä. Juhana sammuu yleensä ennen 09 kun lähden heittämään tyttöä eskariin ja heräilee siinä sitten ehkä 13-14 aikaan. Joskus syö siinä välissä ja sammuu uudelleen.

PULINA welcome back :) Tokihan " sinut muistetaan" ;) Samoin PUPU ja muut uudet tervetuloa munkin puolestani. Tää on tosiaan aika hervoton porukka että ei ainakaan tosikomielellä kannata lähteä reissuun ;)

MINSKI mullakin osui silmään se Pirkka-lehden Emilia-nukke! Mä vosin hyvin kuvitella että on vauvan korvikkeena jollekin kun oli niin " aidon" näköinen. Mutta saattaisin kyllä kuvitella että myös 6v tyttäreni olisi siitä ihan innoissaan. Tosin oli nukella sen verran hintaa että en ihan leluksi noin kallista raaskisi ostaa. Jos olisi halvempi niin miksi ei :)

Ei hemmetti mutta nyt taas siivoamaan ja lapset hoitoon. Eilen kävi se kiinteistövälittäjä tekemässä paperit valmiiksi, mutta tänään vasta kuvataan tää kämppä ja ensiviikolla se on sitten varmaan lehdissä ja netissä. Huih...jännittää. Mutta nyt...sommoro

Sinilainen ja Juhana 2,5kk

Vierailija
4/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tosin täällä kärttyilee äiti eikä tytär..:) Seuraava juttu kuuluisi ehkä johonkin Koiramme-lehden onglemapalstalle, mutta tähän se nyt kuitenkin tulee..Päänsärkyisen yön jäljiltä syötin Aadan kuuden jälkeen aamulla ja koska se näytti niin uniselta niin toimitin vielä sänkyyn ja haaveilin pitkään nukkumisesta. No mutta heräsinkin vaille 7 aivan järkyttävään " huutoon" joka lähti siis meidän koirasta, tuosta toppapukuja raatelevasta p*skiaisesta..Ja olohuoneen ikkunan toiselta puolelta kuuluu samanlaista ulinaa. Naapurin puolivuotias koira oli tullut kaveriaan hakemaan ulos. Ja ton meidän hössönhän saa vähemmälläkin ihan sekaisin. Se juoksee ympäri kämppää ja huutaa ja ulisee. Ja Aadahan siitä heräsi iloisena uuteen päivään eikä munkaan auttanut muuta kun raahustaa ylös. Ja päänsärky senkun pahenee..Myydään 1.5 vuotias sekarotuinen ja sekopäinen koirapoika omistajan päänsäryn vuoksi..

No se siiitä..

Miehen osallistumisesta oli eilen juttua, meidän isi kyllä osallistuu paljon ja hoitaa Aadaa tosi mielellään. Ainoastaan yöheräämisiä se ei ole ottanut hoitaakseen kertaakaan, koska on niin sikeäuninen, että joutuisin herätä herättämään sen ja siinä ajassa olen jo Aadan syöttänyt ja tehnyt yhden viikon kotityötkin..:)

Mullakin on ristiselkä ja sen alapuoli jotenkin jumiutuneet, vaikka siellä pumpissa koitankin räpistellä. Ei sitä muuten huomaa, mutta kun nousen esim. tästä tietokonetuolilta tässä hetken istahdettuani niin alkumetrit menee ihan kysymysmerkkinä..eli selkä tarvitsee suoristautumisaikaa..

Mutta joo nyt on pakko käydä kahvin juontiin ja koittaa päästä eroon tästä päänsärystä..illalla meille tuleekin mun pari serkkua kylään, joten jos vaikka alkaisi leipomispuuhat!

Kivaa päivää lumisotureille ja kaikille muille!

Niitä palloja ei sit heitellä ikkunoihin!!

MariJo & Aadan pallero

Vierailija
5/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä muutama rivi, en ole kahteen päivää taas nimittäin edes vilkaisemaan ehtinyt=( Meidän esikoiselle puhkes nimittäin VESIROKKO tiistaina! Voi elämä, missä kunnoossa onkaan ollut tuo 10v, kuume huiteleen ilman lääkkeitä 40:ssä ja alkaa olla aika kauttaaltaan näpyissä, just huuteli, että nyt on alaluomessa ja huulessa kolme vesikelloa=( Suussakin niitä on sisällä ja tyttö melko tuskainen... viikon päästä en sit ehdi tänne ollenkaan kun nuo kolme muuta sairastuvat=((, no tuleepahan sairastettua! Onko kenenkään vauvoilla ollut? Mitenhän 3kk siitä selviää?

Ja mies vielä painaa pitkää päivää ansiotyössä, eilen oli 14h ja sen päälle vielä 2h raksalla, meinaa tosiaan hajota pää täällä yksin=(

Viimeksi muutama päivä sitten sanoin, että meidän poika on luultavasti viimeisiä lokakuisia kääntyjiä, nyt on ihan kamalasti muutamassa päivässä tapahtunut kehitystä=) Tiistaina nauroi ekan kerran ääneen ja pehmeellä alustalla kampeaa itsensä kamalan ähinän ja puhinan saattelemana mahalleen ja lattiallakin yrittää=) Samoin jaksaa pitää tosi kauan päätä ylhäällä mahallaan ollessa mitä vielä viime viikolla ei suostunut tekemään oikeastaan olenkaan=)

Maanantaina meilläkin eka piikkipäivä neuvolassa ja toivottavasti on taas kavasnut, syöntimäärät on nimittäin edelleen pieniä. Korvikemerkkiä kokeilin vaihtaa Nanista Tutteliin, lauantaina aloitin ja kaikki näytti menevän hyvin, mutta eilen alkoi taas kakan panttaaminen ja itkut sen myötä eli jo illalla vaihdoin takaisin Naniin! Annoin samalla ensimmäisen lusikallisen luumusosetta ja perunamiehiä taitaa meidän poika olla, suu kävi ja maiskutus kuului, ei mitään irvistystä edes tullut=) Taidampa kuitenkin aloitella sitä perunaa ennen 4kk ikää, huomenna siis vasta kuitenkin 3kk=)

Nyt patistan eskarilaisen lähtemään, pinnis tosin hiljeni uudelleen! Hauskaa päivän jatkoa kaikille!

T: Vaimo75 ja poika huomenna 3kk

Vierailija
6/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hakemassa mun vanhempia lentokentältä,kohta varmaan ovat täällä ja Julius vielä nukkuu niin aattelin pyörähtää!

Ei onneks ollu vielä kerenny pinoa tulla paljoa:)

Täällä sataa lunta aivan mielettömästi!Mulla vaan päänsärky jatkuu kolmatta päivää *erkele!Ois ihan kiva lähtee ulos mut en tiiä tommosella kelillä......

Nyt on ihan tyhjänä taas pää niin enpä tieä mitä kirjottasin...joten tsau!

Blacka ja Julius 4kk3pvää

Vierailija
7/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piru sentään, klikkasin väärää kohtaa :/ No tässä tämä uudestaan.

Nonni, nyt on hävitetty kyrsät mielestä ja päivä voi alkaa.. Vallu kyl sietäis saada kunnolla " isän kädestä" kun en ehtiny eilen mukaan kostamaan. Et kiitti vaan, pidetään mielessä ;)

Yö oli kauhea, voi että. Tissitakiainen roikkui kyljessä ja mies juoksi keskimmäisen sängyssä koko ajan. Onneks mun ei sitä tarvinnut. Aika suloinen sälli, kun kaipaili illalla sitä tuttiaan.. muiskutteli, maiskutteli.. no mutta helposti nukahti kuitenkin kun muisti itse vieneensä tutit roskiin.

COPPOLAlle selänparannusterveisiä lähteepi täältä!

KAISA -vietä nautinnollinen päivä kosmetologilla! Tekisköhän itekin illalla jonkun savimaskin kun pojat on nukahtaneet et olis oikein viehättävä miehen silmissä *hihittelee hellyyskarkotusideaansa*

MIEHEn panos kotitöissä on meillä huippuluokkaa, en voi muuta sanoa!

Palaan kohta, nyt meni hermot eräällä.. Sampo kiukkuaa.

Lisätääs vielä VAIMOlle -voi kurjuus jos vauvakin saa vesirokon! Onhan se sit tietysti alta pois.. mun esikoisella oli 1v4kk iässä, muilla ei vielä ole ollut. Mun sisko aikanaan oli vauvana vesirokossa, ja kun kuvia katselee niin olihan se kamalan näköistä ja varmaan tuntuistakin. Ite olin silloin 11v joten en kamalasti muista.

Mut nyt meen uudemman kerran. Äitikolmelle ja poitsut

Vierailija
8/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BLACKA: Koita nyt vaan lähtee ulos, varmasti helpottaa sun päänsärkyä. Ei sieltä sentään ämmiä taivaalta sada, etkä ole sokerista. No joo mä olen semmonen et jos ei ihan kaatamalla tule vettä tai -25 pakkasta ni lähen kyllä, mulla hajoo pää sisällä.

Tänään ajattelin laittaa kotia kuntoon, pyykit, imuroinnit ym.Ja 2.5 kg jauhelihaa pitäis vääntää pulliksi.

ÄITI3:lle: Voikko antaa jonkun hyvän sämpyläohjeen?? Ei siis koko ohjetta tarvii kirjoittaa, mut mitä mausteita ja missä suhteessa?? Jos mäkin joskus oppisin leipomaan....

Joku kyseli mistä mein liskopuku on ostettu ni Raision Myllystä kummitäti kuulemma osti.

Lähettelin taas eilen kuvia niille joiden meili osoitteet oli näkyvillä, toiv. tuli perille. Mulla edelleenkin yhteisön(sori että mainitsen) muistitila sanoo ettei tilaa uusille kuville vaikka en ole yhtään sinne laittanutkaan. *aska!! No pitää meilinä pistää menee. Kävin taas eilen kattomassa pikkuisia, ihania, voi että. Voisihan sitä ottaa vaikka yhen lisääkin;) No joo ei kai ihan vielä.

Mä olen täs miettinyt pääni puhki mitä tekisin syksyllä kun mammaloma loppuu. Ajattelin hakee terveydenhoito opistoon>sosionomi. Kyttäkouluun, urheiluopistoon(mikäli kroppa silloin kunnossa) ja kahdesta muusta en vielä tiedä. On niin paljon valinnanvaraa, onneksi sitä on nuori ni voi vaikka vaihtaa jos siltä tuntuu, heheh.

Nyt tisuttelemaan

annu

Vierailija
9/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibi tuossa ähisee ja juttelee mobilelleen joten raapustan minäkin jotain pitkästä aikaa.

Meillä ei käännytä vielä selältä vatsalleen, kun joku kirjoitti että heillä taitaa olla viimeisiä lokakuisia jotka eivät vielä käänny...ei siis meilläkään.

Me aloitettiin maanantaina kiinteän ruoan harjoittelu, ja jippiii niitä ilmeitä. Ja tietty ne aiheuttaa nyt kovan vatsan, hitsi...no mallasuute ja luumusoseet peliin niin saa senkin puolen hoidettua.

Laihis on sujunut täällä hyvin, tuntuu hyvältä kun taas jotkut ' entiset' vaatteet käy päälle. Tosin matkaa vielä on takaisin entisiin mittoihin.

No nyt taitaa olla aamumaidon aika.

rom + 3.5 kk poika

Vierailija
10/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilty ollaan ja kovasti juteltu naureskeltu ja hymyilty :) Joka aamu sama rutiini..paitsi huomenna kun iskä saa kaiken huomion ku on lauantai,hymyillään heti aamusta iskälle ja äiti sit jääkin huomioimatta :(

Meillä ollaan kerran käännytty mahalleen ja varmaan ihan vaan vahingossa, kun ei oo uudestaan kääntyny...

Kiinteitä tekis mieli alotella tai ees maissi velliä yöks jos vaikka nukkuis sit jonkin verran pidemmät pätkät vaikka nukkuukin yöt tosi hyvin...

Mut joo katotaan jos vie palailen tänään, täytyy lähteä pukemaan Mimosaa ja haukkaamaan ite vähän aamupalaa & sit siivoilee...:(

Aamun jatkoja ja päiviä perjantain kaikille :)

Pulina ja Mimosa

Vierailija
11/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia juoden..

Sinilainen, asunnonmyynnistä, kivat voitot meillekin tästä jää kun on hinta kohonnut kolmessa vuodessa aika hyvin (hitas). Mutta ne voitot kyllä menee sitten seuraavan asunnon ostamiseen että humpsahtaa, samassa ajassa kun on muutkin asunnot kallistuneet samalla lailla.

Vaimolle, vesirokosta: meillä oli esikoisella vasta vauvarokko (2v). Sama tais käväistä vauvassakin, mutta kuten vauvarokkokin, vesirokkokin voi tulla TOSI lievänä näin pienille, että huoli pois. Välttämättä et siis edes huomaa koko rokkoa. Mutta se (vesirokko) voi sitten kuulemma uusia myöhemmin jos nyt sen jo sairastaa...

Itse pelkään, että tulee se rs-virus vielä sittenkin, kun on pyörinyt tässäkin talossa lasten leikkitovereissa. Nyt on ihan sama meille, ei enää vältellä markettejakaan sen takia, kun tartunta on saatu kenties jo. Ihana on ollut päästä shoppailemaan, vaikka lapset ei samaa mieltä olekaan olleet... ;)

Ja vielä piti sanoa, että meidänkin mies oli eilen 12h töissä. Kyllä on äiti ihan lopussa ja hautoo hyvin myrkyllisiä ajatuksia, kun ukko kotiutuu vasta kun lapset jo nukkuu (ja meillä sentään nukahdetaan yleensä klo 12 yöllä). Ja usein käy niinkin, että mies laittaa viestin että nyt lähtee kotiin, sitten meneekin vielä ainakin kaksi tuntia viestistä. Onneksi ei sentään juokse baarista toiseen tai pelaile vaan jotain, vaan tekee ihan työtä vaan.

Vierailija
12/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa: meillä mies viettää kans tänään syntymäpäiviä ja appivanhemmat on tulossa viikonlopuksi tänne.

Sitten meitä: Roope nauroi tänään ensimmäistä kertaa ääneen, sopivasti isukin syntymäpäivän kunniaksi. Ihanaa :)

Taas nukuttiin hyvin yö. Yhdentoista kieppeillä sammui pieni mies ja heräs tuossa puoli ysin maissa. Nyt on jo ekoilla pikku päikkäreillä.

Ja kääntymisestä: ei meilläkään vielä käännytä, kyljelleen kyllä mennään mutta se viimeinen silaus puuttuu vielä.

Annu: Sorry... toivottavasti ei ollu mun heittämä lumipallo :)

Mies ja vauvanhoito: luonnollisesti ei kauheesti kerkeä kun on eka viikolla töissä ja siihen päälle raksalla, viikonloppuna enemmänkin sitten. Mutta mukavasti osallistuu. Taloudenhoito on kyllä mun kontolla, roskia kyllä vie jne.

MariJo:lle jaksuja sen koiran kanssa...

Vaimo: meillä pelätään tuota vesirokkoa ihan tosissaan. Minä itse en nimittäin ole sairastanut sitä vielä ollenkaan... Eli kauhulla odotetaan koska iskee.

ROM:lle onnittelut onnistuneesti alkaneesta laihiksesta, tsemppiä jatkoon.

Ööh, nyt ei tule mieleen muuta...

Misuli ja ääneen kikattava Roope

Vierailija
13/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hu-huomenta, uskaltaako kurkistaa ;D?! Ääni on MELKO maassa, liekö syynä eilinen ;).

En ehtinyt pinoa lukea, pikasesti silmäilin. Oon lähdössä lasten kanssa kauppaan vaunuin ja pulkin :-/. Siivonnu jo olen, olo tosi reipas vaikkakin muuten ' hiljainen' *viittaa kadonneeseen ääneen*. Ihanan raikasta ja puhdasta, nyt kelpaa nauttia. Vielä kun saan jonkun kukkapuskan pöydälle *haaveilee*.

Mutta nyt on mentävä, lapset odottaa jo!

Halauksin; Vallu kera lasten

Vierailija
14/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIUMAU ja ÄITI3:LLE: Meilläkin levoton yö takana. Tyttö heräili n. 1-2 tunnin välein ähisten. Nukkui taas mamin kainalossa koko yön. Helpompi syöttää, kun itsekin ihan unen pöpperössä, ettei jaksa tyttöä aina sängystä nostella.

Neiti ollut muutenkin nyt pari päivää kiukkunen. Ikenet selvästi kutiaa tai on kipeät. Viilentävää purulelua olen tarjonnut, mutta ei oikein huoli sitä. Olisiko jollain jotain helpottavaa konstia ikenien kutinaan/kipuun?

MIEHEN OSALLISTUMISESTA: meillä mies on yliahkera vauvanhoidon suhteen; tekee kaiken muun paitsi sen tissistä syöttämisen. =) Tänäänkin, kun mies tuli yövuorosta, teki hän neidille aamupesut ja vaihtoi päivävaatteet ylle. Eipä tarvi vauvan hoitoon patistella.

KÄÄNTYMISESTÄ: Tyttö osaa kääntyä vatsalta selälleen, mutta ei toisin päin. Tosin kun kyljelleen laittaa, niin siitä kääntyy mahalleen, mutta vielä ei edes yrittämisen merkkejä näy selällä makoillessaan. Eiköhän se siitä.

Käsillä hamuillen tarttuu esineisiin ja vielä suuta kohden vaikka aina ei suunta ihan suora ole. Mutta sinne päin kuitenkin.

ANNU: Kuva tuli perille. Kiitos!

Nyt pitää taas mennä. Tyttö kitisee...

-Pepca-

Vierailija
15/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemil alkoi eilen kikattelemaan ääneen! Se on niin hellyttävä ääni :´). Aika samoissa Roopen kanssa *vilkuttaa*

Vierailija
16/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni herääminen vähän myöhäseksi.Aada nukku oikeen 22-08.Ja toki äitikin veti niin kovin hirsiä aamulla,ettei herännyt kun isi meni töihin.

Oikeen pelästyin et mitä se kello jo on..

Lumisota ei näköjään jatku..taitaa muutenkin olla kaikilla paikat kipeät eilisestä remuamisesta=)

Olikos eilen puhetta jotain miehen osallistumisesta vauvanhoitoon...?

No oli miten oli,meillä mies ihanasti ottaa osaa viikolla sen mitä ehtii työkiireiden lomassa,mut viikonloppuna on paaaljon enemmän.Saan jopa nukkuu pitempään ja lueskella kirjoja..mihin olen nyt jäänyt koukkuun.

Sain joululahjaksi Metsola sarjan ja nyt syön suklaata ja luen.Ihanaa..!

Kyllä taas kerran täytyy kommentoida meidän porukkaa.On kiva ja kunnia kuulua näin superkivaan porukkaan=))

Mitäs viellä..tänään pitäs mennä avaamaan aadalle kaksi tiliä.Ei millään jaksais,mutta pakko et saa senkin asian hoidettua.Ja kaks sen takia,et on käyttö ja säästötili.

Meillä kun ei käytetä lapsilisiä ollenkaan.Ainakaan vielä,kun ei aadalle tarvii vielä hommata mitään sikakalliita juttuja.

Jotain ehkäsystäkin tais olla puhetta...me ollaan tähän asti käytetty kumiukkoja,mut nyt nekin jätetään pois..jos luoja suo niin meille saa tulla haikara käymään.Et jos haikara kuulit niin saisit tuodan sellasen pienen ihanan käärön.Oonkohan ihan hullu???

No nyt jatkan tämän päivän pinon lukua,palaillaan.

Lähetän lentosuukkoja sairastaville*********************ottakaahan omanne kiinni!!!!!

####johannu ja aada####

Vierailija
17/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä olitko hoksannut mulle laittaa kuvia, mutta ei ollut ainakaan tullut. Osoite on heleinon@luukku.com Laitan sit paluupostissa tulemaan kuvia eri osoitteesta, kun tuon tila on niin pieni. En viitsi sanoa täällä sitä toista, sillä siinä näkyy etu- ja sukunimet.

Kaikilta muiltakin olis kiva saada kuvia! PEPCA ja ÄITIKOLMELLE, laitan teille kuvia kunhan tyttö ottaa pitkät päikkänsä päivemmällä. Kiitos teidän kuvista! :)

Palaan tännekin sitten päivällä paremmalla ajalla, on sitten aikaa kommentoidakin. Mukavaa päivää kaikille! :)

Vierailija
18/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumisade loppui, tilalle tuli ihana auringonpaiste. Nyt Blacka pihalle ja äkkiä!!!

Mua väsyttää ihan kamalasti, tekis mieli mennä nukkumaan, mut pitää lähteä hakemaan lapset kerhosta, eikä Janskukaan nyt nuku.

Meillä tuo äijänketale kyllä siivoaa välillä ihan raivostuttavasti. Vauvaa hoitelee harvemmin, mut kuitenki aina kun tarvitaan. Isommat lapset jää isin hoidettaviks oikeestaan aina iltasella ja viikonloppuisin.

Sunnuntaina olis kahdet synttärit, esikoisen kaverin, mennään koko perhe kun on meidän vanhat naapurit ja onhan heitä mukava nähdä. Toiset on mun siskon pojan. Lahjat pitäis hakea huomenna. Äänestämäänkin pitäis ehtiä sunnuntaina.

Selkä on ihan krampissa ja täälläkin alkoi eilen sellanen mukava pieni päänsärky.

Mulla on muuten paino tippunu kilon. Oon varmaan juonu liikaa kahvia. Tippuu muuten lisää viimeistään kun suonikohjut leikataan ja silloin varmaan kolme kiloa=)

Juupa juu, mulla ei taas tää pää toimi, joten palailen jos vielä tänään jotain sähköistä toimintaa aivoissa tuntuisi olevan.

Hennajo

Vierailija
19/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kahvia juodaan. Kohta taas härdelli päällä kun pitää viedä esikoinen kerhoon ja sitten kauppaan. Tuntuu et on aina noita kerhoon viemisiä, vaikka kerho ei ookkaan ku 3 kertaa viikos.

MARIJO: Koita saada koira rauhottumaan. On niin tuttua tommonen koiran vilkkaus. Meillä koira on 6-v, mut käyttäytyy ku pikkupennut. On toki vähän rauhottunu, mut aika mahdoton silti on. Esikoinen kiljuu kun koira joskus käy varastamas sen pehmolelun. Hih, onneksi ei oo rikkonu mitään.

ANNU: Mä oon sosionomi koulutukselta. Jos päädyt sosionomiksi lukemaan, niin mä ainakin pidin koulua aika mielenkiintosena. Sai monenlaises olla mukana ja mones eri paikas työharjottelus. Ja oli kiva kun pääsi myös vaativimpiin paikkoihin harjoittelemaan, kuin mitä silloin kun opiskelin lähihoitajaksi.

MIES JA VAUVANHOITO: Meillä osallistuu ihan kiitettävästi, paljon paremmin kuin esikoisen aikana. Myös kotitöitä tekee ja yrittää olla paljon avuksi vaikka tekeekin töis pitkää päivää. Lähinnä iltapuuhat jakaantuu niin, et mä hoidan vauvan ja mies esikoisen. Mulla eilen vaan oli samoja fiiliksiä kun LOKAÄIDILLÄ. Mies teki taas niin pirun pitkän työpäivän että! Poika oli itkusella päällä ja kun mies soitti et viä menee tunti, niin olisin voinu katkasta sen kaulan. Mut sain pidettyä mölyt mahassa!

Voi JOHANNU78 mitä sanoit. Vai odotatte te haikaraa kylään. No nyt me sitten kytätään sua täälä, et joko masu pian kasvaa. *Kyttää jo nyt sinne suuntaan uteliaana*. Uskomatonta, mut mullakin on vauvakuume! Ja mikä mulla on kotona? No VAUVA! Mut silti... :D

Olisko kellään vinkkejä mitä pientä vois ostaa 6-vuotiaalle pojalle kun sillä on nimpparit. Ei yleensä mitään nimpparilahjoja ostella, mut ku pojan vanhemmat pyysivät nimpparikahville ja ei sitte viittis kahta kättä heilutellen mennä. Siis jotain ihan pientä, mut mitä? En oikeen tiedä noitten poikien maailmasta vielä mitään, mut kovasti tässä sitten sitäkin puolta tullaan tulevaisuudessa opettelemaan.

Voi mahdoton mitkän sodat täälä oli eilen, hih. Tuutte vielä kipeeksi kaikki! Ei saa heitellä lumipalloja *soosoo* .

Onnea vielä asuntojen myyjille! Meilläkin se kohta edes.

Emily

Vierailija
20/107 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni yllätävän hyvin meillä! Nukahti siinä 00.00 aikaan taas ja heräs vasta 8.40. Sain mäkin sitten nukkua kunnolla yhteen putkeen.

Mutta sitten tuossa aamulla ku syötin ei meinannu uni enää tulla vaan oli enemmän sellainen kitinä päällä. Vein Nikon sitten

omaan sänkyyn ja sain hakea ainakin neljä kertaa sen sieltä pois syliini, kun ei millään meinannut nukahtaa sinne vaan huusi koko ajan.

Mutta joka kerta nukahti syliin. No onneksi kuitenkin viimein nukahti niin että sain hänet takas omaan sänkyyn ja siellä se nyt nukkuu.

[b]miumau79:[/b] Minun mielestäni kenelläkään ei ole varaa kommentoida kuinka lastaan syöttää, jokainen tavallaan.

Itse jouduin aloittamaan korvikkeen annon kuukausi sitten, kun huomattiin ettei minulta tule maitoa tarpeeksi, koska pojan paino nousi

TODELLA hitaasti. Oli tullut vaan 70g viikossa ja hän oli aikalailla pelkkää luuta ja nahkaa. Nyt on paino lähtenyt ihanasti nousemaan ja vauhdilla,

sekä pojalla on nyt tullut sitä vauvan pyöreyttäkin kivasti. Pääasiahan on että lapsi saa ruokaa eikä se miten hän sitä saa.

Toki pitkään tunsin siitä syyllisyyttä, kun en voinutkaan imettää. Vähän hän sentään päivässä saa rintamaitoa, mutta nyt alkaa jo otekkin

olemaan vääränlainen eli ei osaa ottaa tissiä enää oikealla tavalla :' (

[color=blue]Miehen osallistumisesta oli eilen juttua...[/color] Kyllä meillä mies tekee, kun pyydän. On ehkä tottunut siihen, että mä teen kaikenlaista täällä.

Tavallaan en oo vaatinut häntä nyt tekemään kotihommia, kun hän kuitenkin käy töissä. Mutta kun itse siivoilen niin silloin onkin mies pojan kanssa.

Ja hyvin hän hoitaakin poikaansa, vaikka minä edelleen hoidan vaipan vaihdon, mutta kyllä se häneltäkin onnistuu! Ja pakkokin, kun en

aina ole paikalla. Meillä mä käyn myös yleensä kaupaassa, jolloin mies on kotona Nikon kanssa, jotta saan silleen hetken " omaa aikaa" .

Voi mä odotan kanssa sitä, kun Niko nauraa ääneen kunnolla. Pieni nauru ääniä on kuulunut, mutta ei niinkään kunnollista. Se on ihanan kuuloista, kun

vauva nauraa!!! Tulee suoraan sydämestä ja se on aitoa!

Kävin aamulla vaa' alla ja paino ei vaan näytä tippuvan! :( Mut ei saa antaa periksi!! Toisilla tippuu nopeammin ja toisilla ei (yritän lohduttaa itseäni!)

Pitää aloittaa pikku hiljaa toi jumppa. Kunhan se ei vaan ala ärsyttämään tuota sappirakkoa!... Mulla on itelläni tollanen Callenetics-jumppa video

ja se on ollut tosi tehokas mulle. Oon sen avulla aikoinaan saanut painon tippumaan ja vartalon hoikaksi.

Mut nyt meikkaamaan, et oon asiallisen näköinen :) Anoppi kun tulee miehen synt. kahville tänään!

[b]Misuli79:[/b] paljonkos sun miehes täyttää tänään? Mun mies täyttää 27vuotta.

No tulipas taas tekstiä ja mitään ei pitänyt kirjoittaa...! =)

Jaahas tais pieni mies herätä!...

Kaisa