G: Tieteen kuvalehden äo-testin pisteet ja ammattisi?
Käykää testaamassa täällä: http://www.tieteenkuvalehti.com/htm/IQTest/fi/index.html ja tulkaa sitten kertomaan. :)
Kommentit (111)
En ole tätä testiä aikaisemmin tehnyt, vuosia sitten kylläkin jostain lehdestä tein samantyyppistä "palikkatestiä" vähän matkaa.
118 lastenhoitaja. Matikka ihan persiistä ja kielellisyys vahvin. Ei musta tule aivokirurgia ei :)
minulle tuottaa vaikeuksia nuo kuviohommelit, en jaksa niihin keskittyä. Arvoin niistä ainakin 4:n vastauksen :)
Tää on yksi vanhimpia väärinkäsityksiä, ettei muisti olisi osa älyä. Tottakai. Muisti auttaa yhdistelemään asioita, oppimaan uutta ja ylipäätään muistaminen vaatii ymmärtämistä.
Oppimisesta taas kertoo asioiden tajuaminen. Koirakin oppii käskyt ulkoa, mutta tajuaako se miksi se niin tekee?
hyvä muisti ei kerro älykkydestä, se nyt vaan on tyypillistä aspergereille että on hyvä muisti.
Työskentelen lehtorina yliopistossa ja koulutukseltani olen filosofian tohtori. En pidä itseäni mitenkään erityisen fiksuna ja tämä testikin kai omalta osaltaan osoitti sen etenkin, kun kovin monet av-mammat saivat paremmat tulokset. ;-)
Ja olen lähihoitaja :)