G: Tieteen kuvalehden äo-testin pisteet ja ammattisi?
Käykää testaamassa täällä: http://www.tieteenkuvalehti.com/htm/IQTest/fi/index.html ja tulkaa sitten kertomaan. :)
Kommentit (111)
132 kun kersat huusi korvan juuressa.
mä olen kyllä joskus niitä mensan juttuja katsellut, ja paljon vaikeampia ovat kuin nämä, mitä tässä oli.
Kaikenkaikkiaan mun mielestä toi testi oli aika helppo, enkä usko että voi olla niin luotettava kuin väittävät.
T: Toimittaja
120 ja ammatti toimintatörppö (eli terapeutti).
No olin iloinen mun pisteistä, mutta nyt huomaan että olen keskivertoa tyhmempi.
Ilmankos olenkin "amis lähäri"
160 olikin jonkun muun testin maksimipistemäärä. :) T. nro 10
Kyllä minunkin mielestä nämä tällaiset testit on jotenkin yksipuolisia. Aina testataan vain tiettyjä juttuja... ja yleensä on vielä tiukat aikarajat -> jos olet hidas, olet tyhmä? Eli ei välttämättä testata älykkyyttä tai sitä minkä tajuaa, vaan nopeutta ja muistia.
jotka siis ovat jonkinlaisesta koulusta selvinneet lukion jälkeen, keskiarvo on kuitenkin n. 130 pistettä. Ja Huippupisteitä ovat sitten nuo 160 hipovat.
160 olikin jonkun muun testin maksimipistemäärä. :) T. nro 10
Kyllä minunkin mielestä nämä tällaiset testit on jotenkin yksipuolisia. Aina testataan vain tiettyjä juttuja... ja yleensä on vielä tiukat aikarajat -> jos olet hidas, olet tyhmä? Eli ei välttämättä testata älykkyyttä tai sitä minkä tajuaa, vaan nopeutta ja muistia.
Varsinkin kun vertaa esim. tähän testiin, jossa ei ole muita kuin noita kuviopäättelytehtäviä:
http://www.iqout.com/index.php?lang=FI
Tästä saan vain 112, kun TK:n testistä 135.
kouluttamaton (tai siis vain lukion käynyt...) ja köyhä kotiäiti.
T.10 (joka sai 146 pistettä)
Kokonaispistemäärä: 133
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.
Napsauta selaimen Tulosta-painiketta, jos haluat säästää testisi tuloksen.
/td>
yhdessä perheessä. Koulun penkille pitäisi palata, jos keksisi mitä haluaisi tehdä.
Olisin saanut korkeammat pisteet, jos olisin jaksanut keskittyä siihen muisti tehtävään.
Ihmettelin tosin, että muistikin lasketaan osaksi älykkyyttä.
Ai niin, olen koulutukseltani lingivsti mutta yllätyksekseni sain parhaat pisteet matematiikkaosioista ja kuvioiden hahmottamisesta.
Ihan hirvee testi! Siis enhän mä ehtinyt edes katsomaan niitä kuvia loppuun kun aikaraja jo loppui...
T. nro 10
Olen ylioppilastutkinnon jälkeen opiskellut sairaanhoitajaksi ja olen nykyisin kotona perhehoitajana (meillä siis on lapsia sijoituksessa).
mutta olen kyllä sokea ja kuuro ja olen kärsinyt dementiasta viimeiset 20 vuotta!
mutta olen kyllä sokea ja kuuro ja olen kärsinyt dementiasta viimeiset 20 vuotta!
Matemaattinen osio oli heikkous, kielellinen lahjakkuus on vahvuus. :)
Tuloksen luokitustaso: Erittäin hyvä
Pistemääräsi oli korkeampi kuin 91 %:lla väestöstä keskimäärin.
Pitää tehdä joskus paremmin keskittyen, ne numerosarjat meni ihan plörinäksi kun ei ollut aikaa keskittyä.
Niin ja olen sairaanhoitaja.
Terv. Hutaisten tehty, työtön paskahuussinsiivooja-apulainen, ei koulutusta, 153 pistettä. Korostaisin vielä tätä hutaisten tehtyä. Hutaisin kieli keskellä suuta testiä 2 tuntia Wikipedian ja taskulaskimen kanssa.
Lastentarhanopettaja, kielelliset jutut+hahmottamisjutut ja abstraktiajattelu vahvimmat
Olen opiskelija.