G: Tieteen kuvalehden äo-testin pisteet ja ammattisi?
Käykää testaamassa täällä: http://www.tieteenkuvalehti.com/htm/IQTest/fi/index.html ja tulkaa sitten kertomaan. :)
Kommentit (111)
Aika keskivertotulos ilmeisesti. Muistiosio oli selkeästi vaikein ja heikoin, en todellakaan muista numeroita noin ollenkaan. Hyvä jos joku meni siitä osiosta oikein. Ja mieheni sai suunnilleen saman verran, luulen että tuo 130 ympärillä pyörivät ovat "ihan normaalia" porukkaa.
Työskentelen sos. alalla. Olen tehnyt vastaavan vuosia sitten silloin tulos oli samaa tasoa. Nuorena minulle on tehty äo- testi ja silloin tulos oli muistaakseni 120 tai vähän yli.
tämäkin todistaa, että äo-testit eivät kerro, miten ihminen kykenee hyödyntämään älliään. Täälläkin oli suht korkeasti koulutettuja ihmisiä, kuten lääkäriä ja proviisoria, jotka saivat alle 130:n tuloksen. Ja kovia tuloksia saaneita, jotka toimivat vahtimestareina tai siivoojina. Sen älykkyyskapasiteetin käyttö on se, mikä ratkaisee oikeasti, kuinka älykäs ihminen on.
Odotusten mukaisesti kielellinen puoli loistava, muuten ei hurraamista =).
En oikein luota tähän testiin; tein tosi nopeasti, enkä jaksanut vastauksia juuri miettiä ja silti hyvä tulos. Ei ainakaan koulumenestyksen mukaan mulla noi paljon älyä ole... ;)
tein testin kauhean sairaana pää sekaisin ja särkien, lapsi vinku vieressä. Mutta tuskinpa oisin silti jaksanut paljon enempää tsemppailla, ihan sama...
Musta tuntuu, että sellaiset ihmiset, jotka saisi esim. 100 tai alle (joka siis Gaussin käyrän mukaan vielä ihan normaalia), eivät edes ala tekemään tällaisia testejä... jos joskus pakko, tuskaantuvat ja hermostuvat.
Ois oikeesti hauska muutamasta tutusta nähdä kun he tekisivät tällaisen testin, ja mikä tulos olisi. Epäilen että mun yksi kaveri saisi joku 70 pistettä. Sitten on taas jotain tuttuja, jotka ei oo koulutettuja mutta pärjäis varmaan tosi hyvin kuitenkin.
Asteikolla 1-10 miten älykkäältä viestisi sinusta näin jälkeenpäin vaikuttaa?
Mun mies sai tästä testistä korkeamma pistemäärän kuin 96 prosenttia väestöstä, mutta silti täällä av mammoilla on paremmat tulokset? Antakaa mun kaikki kestää. Mies on kyllä käynyt mensan testit ja sai niistä huipputulokset. Mukavaa huomata, että kaikki avlaiset kuuluvat tähän huippuälykkäiden joukkoon:)
Vaan paljonkos sinä itse testissä sait??
Av:lla seikkailee tämä mystinen "MUNMIES" joka on ihan huippua; tienaa parhaiten, matkustelee eniten, on parhaiten koulutettu, fiksuin, kätevin jne...
Hassua vain että MUNMIEHEN vaimo ei kerro itsestään mitään, taitaa jäädä mahtavan miehensä varjoon? Vahingossa vai tarkoituksella?
"Mensan virallisesta testistä olen saanut 175, mikä tarkoittaa, että olen 99,9 prosenttia älykkäämpi kuin ikäiseni suomalaiset. "
Eikös tuo tarkoita, että olet älykkäämpi kuin 99,9% suomalaisista?? Noin minä sen olen käsittänyt.
Väärinhän tuon kirjoitin. Eli olen todella Mensan testien mukaan älykkäämpi kuin 99,9 prosenttia ikäisistäni suomalaisista, en 99,9 prosenttia älykkäämpi...
Tässä se taas nähdään: älliä voi olla, mutta kun käsistä lähtevän työn/kirjoituksen tarkkuus on tuota luokkaa, on pelkästään hyvä etten ole aivokirurgi - tai edes kirjanpitäjä.
On mulla korkea koulutus, mutta esim. nykyinen työni ei nyt paljoa vaadi päältä. Nopeasta käsityskyvystä on joskus hyötyä, yleensä ei. Turhautuu vain hitaammin hiffaaviin. Toisaalta, en itsekään aina hiffaa, esimerkiksi vitsejä.
Sain muuten kielellisestä osiosta täydet pisteet tuossa testissä. Tsempatessani kyllä pärjään, näitä tekstejä en tee niin tosissani.
t. se 175 Mensan testistä saanut
En ole muuten ko. yhdistyksen jäsen, on aika pilipalitouhua se.
Kaikki muut osiot menivät tosi hyvin, mutta numerosarjojen muistamisesta sain aivan surkeat pisteet. En kerta kaikkiaan muista numerosarjoja kerta näkemältä. Kuulemalla saattaisinkin muistaa, mutta en nähtynä.
Minusta mielenkiintoisia ovat nämä ihmisten tulokset. En jotenkin jaksa uskoa, että kaikki nämä tulokset ovat todellakin saavutettu ilman apuvälineitä. Tai voi olla.. että minä epäluuloisena opena olen ihan väärässä.
Kiva testi silti.
Kuka teki testin oikeasti niin, että koko ajan esim. puhui jollekin. Minä tein näin ja sain silti 124.
Muisti minulla on erittäin hyvä, vaikka tässä en siinä pärjännyt ollenkaan. Esim. muistan kymmeniä puhelinnumeroita ulkoa, osoitteita jne. Ihan mukava testi silti vaikka tuota muistiosuutta hiukan mietin, oliko miten pätevä testi.
Mies tekee tuon testin illalla kun on rauhallista (totta kai) : ) Niin ja mun ammatti on ihmisten parissa.
tulos 101. OOli vaikeampi kuin odotin.
Työskentelen perhepäivähoitajana.
Nimi: anpsi
Kokonaispistemäärä: 133
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.
Napsauta selaimen Tulosta-painiketta, jos haluat säästää testisi tuloksen.
Ammatti on asiakasneuvoja, koulutukselta tradenomi. Onko nämä testit teidän mielestä paikkaansa pitäviä? Olen joskus tehnyt vastaavan testin toisen sivun kautta, silloin pisteeksi tuli himpun verran yli 140, mutta sanallinen kuvaus siinä oli vain "keskivertoa älykkäämpi", ei suinkaan huipputasoa =)
Eri osioista sain suunnilleen samanlaiset pisteet. Tulos 131, mikä ei tainnut sitten niin kovin hyvä ollakaan, kun teidän muiden tuloksiin vertaa. Olen perhepäivähoitaja.
Kaikki osiot tasavahvoja, vaikka oikeasti ole matematiikassa tosi heikko.
Testin tulos
Antamiesi vastausten perusteella älykkyysosamääräsi on
122
Tämän tai paremman tuloksen saavuttaa vain
17.72% testin tekijöistä.
Eli tuossa maastossa varmasti liikutaan.
Ainoastaan se tuplamaisteri on saanut alle 100 ja todellisuudessa keskiarvon pitäisi olla 100. Ilmankos juttujen taso on aina niin korkea täällä av:lla.
nähden samalla tasolla eli ei selkeitä heikkouksia. Matematiikan sanalliset tehtävät tosin tuntuvat aina yhtä vaikeilta, muistitehtävistä pidän.