^^^syysSÄTEET 05 kohti viikonloppua^^^
Kommentit (48)
Onpas ollut ihanan vilkas päivä tänään täällä säteissä, kiva juttu! Olin ihan ällikällä kun aloin mein pinoa etsimään. Tästä syystäkin en kyllä muista juuri mitä piti kommentoida, kun en jaksanut kirjoitella mitään ylös. Ehkä huomenna pirteämpi... viime yö menikin huonolla nukkumisella, kun poika itki kun toinen sukka oli kadonnut. Ja en tietty osannut nukkua... työasiat pyörivät päässä.
Nellariina, olipas kiva kun siellä se pikkusen sydämen lyönnit saatiin kuuluville. Teillä onkin vilkas vauva, kun yritti karkuun mennä! Sain muutettua sen rakenneultran ystävänpäivään, mites itselläsi kävi siirron kanssa? Huokaus.... siihen vielä aikaa.
Kathy, jaksamista vaan tuhruttelun kanssa. Ei kuullosta pahalle, kun ei kunnolla vuoda. Onneksi se ensi viikon perjantai lähenee=)
Mirju, minullekin tuli ekassa raskaudessa 20 kg ja toivon, että pääsen nyt pienemmillä kiloilla. Vielä näyttää hyvälle, kun ei ole tullut painoa. Mutta ei silti lähtöpainokin oli nyt isompi... On tää naisen elo tosiaan hankalaa, kun pitää aina miettiä ja funtsia painoa.
Monet pohtivat sitä, että murehtii vieläkin onko vauvalla kaikki kunnossa. Itsekin pohdin paljon asiaa, vaikka vauva liikkuukin. Tässä toisessa raskaudessa oon stressannut asioita paljon enemmän, kun esikoista odottaessa. Sillon nautin raskaudesta ja elin siinä hetkessä. (tietty pelotti onko vauva terve) Nyt enemmän kaikki asiat huoletta... Pitäisi nytkin osata nauttia tästä ihanasta odotuksen tunteesta ja siitä kun pahoinvointi ei enää ole.
Niin ja joku kyseli että onko miten kerrottu vauvauutisesta. Meillä tietää jo aika iso määrä ihmisiä asiasta, kun alkuraskaudessa olleet vuodojen takia jo keskenmenostakin ehdin puhua. Mutta vielä on paljon ystäviä ja sukulaisia, joille kerrotaan vasta tässä kevään edetessä. Ja kohtahan tämän jo näkeekin!
Huomenna vapaata, ihanaa! Tavataan kavereita pojan kanssa ja siivousta yms. olisi kyllä myös tehtävä. Onneksi ei kiire minnekään, vaan aamulla hidas lähtö päivään!
Huomeniin,
Kidelma rv. 16+3
Kathy, kyllä kaikki varmasti ok, jos vuoto kuitenkin semmoista" tuhrua" , nyt lepäilet k o k o viikonlopun ja otan rennosti! Tämä oli käsky :-)
Kiva lukea teidän muiden kuulumisia, neuvoloita, ultria yms. itsellä tuo kaikki vielä niin kovin kaukana!
Nyt tulee tosi paha tunnustus, lupaatte ettette naura siellä?
Siis viikko sittenhän mä tein +testin (kaksi testiä samana päivänä), viirut haaleita, mutta ihan selkeitä kummiskin. En tiedä, mikä muhun meni, mutta menin siis tänään ostamaan vielä yhden testin ja nyt näytti NIIN vahvaa viivaa että! ! ! Ja arvaatkaa kuka on nyt sitten tyytyväinen! Jotenkin vain tuntui, että piti vielä varmistella tuotakin. No, mitäs minä selittelemään, hölmö mikä hölmö! Mieskin pyörittelee silmiään mun edesottamuksille ja tästähän se nyt sitten lähtee...Olen meinaan samanlainen murehtija ja mietiskelijä, kuten moni teistäkin.
Mitä hassun hupaisaa olette tehneet tähän raskauteen liittyen?
Mulla nyt sitten tasan viisi viikkoa plakkarissa, ja väsymys on aivan jatkuvaa. Tänään nukahdin elokuviin ja maanantaina jumpan rentoutusosioon.
Vaaka varmaan pompsahtaisi lukemiin (en siis uskalla mennäkään), lopetin tupakoinnin uutena vuotena ja on tullut sitten lohdukkeeksi vähän syötyä tämä neljä viikkoa. Pakko ryhdistäytyä, viimeistään maanantaina!
Kivaa viikonloppua - sädehtikäämme!
[color=4876FF]Tänään sitten varmaan kostautuu se eilinen lusmuilu töissä :( On vähän paperii tuossa pöydällä ja ne on pakko käsitellä. Olis vaan eilen pitäny yrittää tehä niin olis voinu tänään lusmuta perjantain kunniaksi.
Kidelma: en oo vielä vaihtanu ultra aikaa, eilen olis ollu aikaa soitella ja vaihtaa, mutta en muistanu! Siis ihan oikeesti mulla on raskausdementia... Tänään soittelen sitten sinne. Kiva että sinä sait vaihdettua ja vielä ystävänpäiväksi :)
Laskin muuten huvikseni että enää noin 14 viikkoa kun jään pois töistä, riippuu vähän kuin paljon pidän lomia ennen äippälomaa. No 14 viikoksi pitää vielä se työmotivaatio löytyä, missähän se...
Mä en nyt oikein tiedä mikä päivä mulla on menossa, kun tätsy oli keskiviikon neuvolassa merkannu 16+3, sittenhän mulla olis nyt 16+5. Mutta kun mun mielestä se olisi nyt 16+4. Jospa mä käytän tuota joka on päivän pidemmällä :) Siis ihan kuin sillä jotain väliä olisi...
nellariina 16+5
Se on taas perjantai.... Tuntuu että päivät kuluu ihan älyttömän nopeasti. Mutta perjantai tietää taas viikkosiivousta :( Tämän väsymyksen keskellä on nuo siivuokset jääneet vähän vähemmälle.
Kiitoksia noista kommenteista kaksosrattaista. Luulempa, että tulee hankittua. Täytyy pistää harkintaa myös tuo ulkomailta tilaaminen... eilen kävin jo kurkkimassa huutonetissä. Meilläkin vilkas esikoinen, ja muutenkin epäillyttää seisomalaudan toimivuus lumisilla teillä. (meillä siis tiet aurataan aina 10 jälkeen ILLALLA!!)
Täytyy yrittää löytää taas motivaatio jostain, että jaksaisi alkaa kirjoittelemaan koulujuttuja...... voin ja palaankin siis myöhemmin uudelleen :)
Anu rv 9+5
Kerrankin olen täällä ennen iltamyöhää! Yleensä mulla nuo aikataulut näyttää menevän niin, että käyn lukemassa pinot vasta illalla joskus yhdeksän jälkeen. Viime päivinä on taas ollut ihan mahdoton väsymys, taitaa olla viime viikolla päättyneen projektin takia. Silloin kun oli pakko tsempata, että jaksaa ja nyt kun ei enää ole pakko, niin nyt sitten nukuttaakin iltaisin ihan armottoman paljon.
Täällä oli puhuttu siitä, että joko moni tietää pikkuisesta. Me ei olla vielä kerrottu kenellekään. Mulla kun ei ole ollut väsymystä lukuunottamatta mitään oireita, niin salaaminen on ollut helppoa. Ja turvotustakin on ollut vain iltaisin, joten ei ole vielä tarvinnut vaihtaa väljempiin housuihin töissä. Mä käytän muutenkin aina silloin tällöin töissä vähän väljempiä housuja, joten ihan heti eivät niidenkään käytöstä kyllä töissä tätä arvaa.
jaja: minäkin olisin syönyt kiusaustasi. Mä katson kyllä kaikkien maitotuotteiden kohdalla, että ne on tehty pastöroidusta maidosta ja tyhjiöpakattua tai graavikalaa en syö ja yritän muutenkin terveellä järjellä ruokia syödä. Mulle neuvolasta annetussa listassa ei muuten kielletty muuta kuin maksa, tyhjiöpakattu ja graavikala, raaka liha ja pastöroimaton maito. Ja pakastevihannekset käskettiin kuumentamaan yli 70-asteiseksi listerian takia.
Mutta nyt en enää muista mihin muuhun mun piti kommentoida. No, iloista mahankasvatusta kaikille ja koetetaan olla murehtimatta liikoja :)
venla rv 9+2
Onpa tänään sitten ollut taas hiljaista, kun eilen oli jo niin aktiivinen päivä. No täällä ainakin niin kaunis ilma, että olisin minäkin ulkona, jos ei tarvitsisi esikoisen unia olla vahtimassa. Oikein mieltä piristää, kun sää noin aurinkoinen pitkästä aikaa!
Venlalle ja Qassulle jaksamista väsymyksen kanssa! Yrittäkää nukkua viikonloppuna varastoon. Itse myös väsynyt, mutta kohta tulossa vieras ja ei tässä ehdi nukkua.
Lääkäri soitteli ja kertoili verikokeiden tulokset. Eli olen sairastanut sen parvorokon joskus ja joku muukin (olikohan stafylokokki) sairaus oli sairastettu. Hyvä kun on vasta-aineita veressä. Kirjoittaa myös miulle lääkärintodistuksen, että ei tarvitse maaliskuusta lähtien enää iltavuoroja tehdä. Helpottava juttu, sillä aika rankkoja iltoja on töissä ollut.
En muistanutkaan, että olin joskus laittanut leikkimielellä madam mammalle kyselyn mein lapsiluvusta. Hänen ennustuksensa meni kyllä pieleen, sillä ennusti meille kaksosia (poika ja tyttö) joulukuuksi 2006! Vähän tulee etuajassa tää vauveli ja yksi sieltä on vaan tulossa. ;o)
Mukavaa viikonloppua kaikille! Nauttikaa jos teillä vapaata on, itse olen töissä uurastamassa.
Kidelma rv. 16+4
[color=purple]Ihanan aurinkoista perjantaita kaikille!
Qassu... kiitos käskystä ;) Joudun tosin olemaan töissä viikonlopun ja itseasiassa seuraavat 6 päivää huomisesta alkaen. Ja töissä rankkaa kun on uusi tilapäisasukas joka siellä pistää haisemaan.. mutta eiköhän tuota jaksa.
Joten Kidelma, täällä toinen " kärsijä" :) Ja lääkärintodistus ettei tarvitse tehdä iltoja, täydellistä, pitää pitää mielessä.
Ja mitäs me aloittelijat tosissaan kun tuo meidän konkari Jajakin stressaa kiusauksiensa kanssa ;) Ja olisin minäkin syönyt, oli varmasti hyvää!
Jepulis... kävin äsken pikkiriikkisellä lenkilä ja kaupassa, tekipä hyvää tuo raitisilma. Aamu ei taaskaan alkanut niin hyvin, yön särkenyt selkää joten missään asennossa ei ole hyvä olla. Ja sitten ihmeellinen olo että koko ajan pitäis ravata pissalla... soitin sitten taas neuvolaan ja sain maanantaille ajan pissatestiin... neuvola täti pitää mua ihan pöhkönä kun koko ajan sitä häiriköin.. mut en mä oikeasti ole sellainen, lääkärissä käyn kerran viidessä vuodessa ja viimeksikin kun sitten menin oli joka reikä tulehtunut yläpäässä.. :D Mutta tosiaan toivon ettei tämä sitä olisi, sillä sitten on edessä viikonlopun päivystysjonot, argh!
Kai tästä pitis hipsiä jauhelihakeiton tekoon, tulee lapsipuolet viikonlopuksi joten pitää olla pöperöä pöydässä. Niin joo ja miehen ex oli sitten tänään kysellyt onko meille tulossa perheenlisäystä kun tytöt olivat sellaista puhelleet... hups... ei olla kerrottu mutta kyselty kyllä että mitä tytöt tykkäis jos joskus tulis... ja nuo vauvalehdet ym. ympäri asuntoa tietenkin sitten myös niitä hämmentää ;) Noh..
Joo mutta tilaa muillekin ja kaikille onnellista odotusta ( sitä tässä itsekin odottelen, että pääsisi nauttimaan olosta ..)
Terkuin Kathyli ja sintti rv 7+ 3
Mä kotiuduin vasta, eksyin kaupoille luuhaamaan suoraan töistä. Nyt sitten taas onnellisena (ja köyhempänä) kotona. Yritän tosin välillä puolustella näitä ostosretkiäni sillä, ettei nyt mene rahaa viiniin, tupakkaan eikä taksimatkoihin! ;)
Kidelma; hyvä, että lääkäri kirjoitti iltavuorokiellon. Sun pitää Kathy sellainen myös pyytää, jos käy liian rankaksi.
Qassu ja Venla, lepäilkää hyvällä omallatunnolla, se on vauvan parhaaksi. :)
Pitiköhän muuta sanomani... Ei nyt muistu mieleen.
Nyt lepuuttamaan aivoja eli tuijottamaan Salkkareita! *nolona myöntää*
Ihanaa viikonlopun alkua,
mallariina ja masulainen rv 15+4
mutta onnistuipa tuo pötköttely muutenkin. :)
Taisi ottaa tuo kaupoilla luuhailu niin koville ja viedä enrgiat, että pakko luovuttaa ja painua pehkuihin. Kyllä mä varsinainen olen, kun perjantaina menen ennen puolta kymmentä nukkumaan... Mieskin tuossa kiusasi, että onpa kiva kun on niin reipasta perjantai-illan seuraa.
Villinpää viikonlopun aloitusta muille säteille!
T. Sama mallariina
Ihanaa kun noita plussia satelee, tuli niin hyvä mieli kun kävin säteiden kuumeilusivuilla! =o) Meitähän on kohta suuri joukko tällä puolella.
Mallariina, itsekin olin varautunut katsomaan Salkkareita pitkästä aikaa ja eipä niitä tosiaan tullutkaan. Teitkö hyviä ostoksia eilen kun kaupoilla kävit? Itsekin odottelen vapaita että pääsen vähän ostoksille, mutta ensi viikolla en ehdi kun töitä on niin paljon.
Kathy, olitkos sinä töissä vanhusten vai kehitysvammaisten parissa? Näin muistelin... Olen tosi helpottunut tosiaan siitä, että ne iltavuorot loppuvat pian. Miulla tänään iltavuoro ja seuraavalla listalla 4. Sitten pomo lupaili, että niitä ei tarvitsisi tehdä vaikka maaliskuu ei siinä heti alakaan. Meillä iltaisin esiintyy enemmän häiriökäytöstä ja työ fyysisempää. Pelottaa se, että vauvalle sattuisi jotain kun siinä saa " vääntää" tosiaan, että työ sujuu. Onkos tiputtelu jo loppunut, toivon niin?
Mutta taidan lähteä pojan kanssa touhuamaan, kun en näe häntä taas kun huomenissa kun töihin lähden.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Kidelma rv. 16+5
Piipahdinkin tuolla vauvakuumepuolella Kidelman plussajuttujen innoittamana. Hienoa, että joukkomme täällä kasvaa!
Kidelma, kyselit ostoksista. Kiitos, ihan mukavia juttuja löytyi. Ostin bootsit, jottei minusta aivan muumimamma tule. ;) Ja paidan, joka menee nyt raskauden aikana, mutta myöhemminkin ja sitten vielä Body Shopista sellaisen rasvapuikon, jonka pitäisi ehkäistä raskausarpien tulemista. *toiveikkaana*
Siitä listastamme piti vielä sanomani, että se viimeviikkoinen " siirtokokeiluni" ei valitettavasti tarkoittanut, kuten joku täällä epäili, että alkaisin sitä päivittää. Nimittäin, en osaa niitä värejä tai muita hienouksia... Sori. Jos Jede sitä päivittää tai sitten joku viisaampi täältä.. :) Ajattelin vaan, että on mukava esittättäytyä " julkisesti" välillä, kun joukkomme on kummastusta aiheuttanut. :D
Nyt laittautumaan, lähdetään kaverin synttärijuhlille.
Leppoisaa lauantaita,
mallariina ja masulainen rv 15+5
...jospa vaikka tuolla kuumeilupuolella plussa-aallon kyytiin päässeet uskaltautuisivat tälle puolen. :)
Eli siis tänään tuli plussa testiin! Kävin eilen gynellä ja se sanoi, että limakalvo on niin paksu, että vuoto alkaa varmaan kohta! Eipä alakkaan! Leenu82 oli nähny kuumeilupuolella enneunta minun plussaamisesta ja minä itse, joten pitihän se testi tehdä! :) Ja olikin heti kunnon viiva, eli ei ole epäilystäkään, etteikö meille olisi myös vauva tulossa! Ollaan miehen kans molemmat ihan lennossa, kun piti nuo lapsettomuushoidot aloittaa.... Siksi siellä gynelläkin kävin! ;) Eipä tarvikkaan! Hih!
Ihana olla täällä puolella, vaikkakin minä nyt kateellisena noita teidän isoja viikkoja tuolta bongailen! ;) Mutta perässä tullaan!
Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!
t. Hippis
HIPPIS; ONNENHALAUKSIA!!! Tervetuloa tänne puolelle!
Muuta en jaksakaan kirjoitella, kun olen-yllätys yllätys niin helvetin väsynyt. Mieskin bilettämässä, joten ei ole seuraakaan.
Huomenna nukutaan pitkään ja toivotaan kaunista ilmaa, pääsisi ulkoilemaan vähän varastoon, viikolla jäänyt taas niin vähiin.
Rentoa viikonloppua kaikille!
Mukava saada sinut turpoavien joukkoon. :)
Joo, kyllä minäkin olen " kadehtinut" noita suurempia viikkoja, mutta tuntuupa noita sitten pikku hiljaa kertyvän itselleenkin:) Mutta eteenpäin kaikki toivottavasti mennään. Musta on ollut hauska, kun tässä meidän pinossa on niin eri viikoilla olevia.
Mutta nyt nukkumaan. En edes tajua, miten voin olla hereillä tähän aikaan?! Olin kaverin luona ja jutut vain venyivät. :)
Hyviä öitä,
mallariina ja masulainen 15+6 (ollaan jo sunnuntain puolella!)
Eli eilisen haamun ja tämän aamun vahvemman viivan myötä uskallan tulla tännekin " ilmoittautumaan" . On tämä vaan huikeaa!
Meillä tärppäsi nyt siis toisesta kierrosta, joten en ihan hirveän pitkään ehtinyt tuolla kuumeilupuolellakaan olla. Tästä syystä täällä ei ole niin montaa tuttua Sädettä, mutta eiköhän tässä tutuiksi tulla!
Omasta tilanteestani sen verran valaisen, että ensimmäistä ootellaan ja ikää on 27, työelämässä ollaan molemmat ja Jyväskylässä päin asustellaan. Nyt on kovasti mielenpäällä huhtikuussa tulevat häät. Tämä raskaus (jos jatkuu hyvin) aiheuttaa pieniä jännitysmomentteja puvun, polttareiden ja sellaisten suhteen. =) Mutta ehkä yritän nyt pitää vain pään kylmänä ja katsella kuukauden päivät... ja ruveta sitten vasta hermoilemaan, että kenelle pitää kertoa ja milloin.
Hermoilin tuolla kuumeilupuolella jo etukäteen sitäkin, että miten pystyn " luistamaan" harrastusjutuista, kun ne eivät ehkä ihan sovellu mahankasvattelijoille. Siinä kävi kyllä kirjaimellisesti onni onnettomuudessa: loukkasin vähän itseäni, joten nyt taidan vain pitkittää paranemista, niin ei tarvitse selitellä mitään erikoista! Samalla on kyllä haikea olo, kun nyt tulee vuoden tauko niihin hommiin...
Ei mutta, nyt on ryhdyttävä aamupalan popsintaan. Hauskaa viikonlopun jatketta!
-Pyry-
Mukavaa, että joukkomme kasvaa!
Mukavaa sunnuntaita säteille ja muistakaahan käydä äänestämässä.
mallariina ja masulainen rv 15+6
Ihana mikä ilma! Kyllä tämä kevät menee vauhdilla, tammikuu on jo mennyt ja parin kuukauden kuluttua on jo huhtikuu ja oikeasti kevät! Wau.
Täällä vähän hassu olo kun tuntuu ettei odotus tunnu missään. Huono olo alkaa olla melkein poissa ja väsymys myös. Turvotus kun on poistunut niin eihän sitä mahaa näy. Tosin en ole aikoihin enää pitänyt mitään normaaleja housujani, pelkästään sellaisia missä on löysempi vyötärö.
Oikein paljon Onnea Hippi-Hiirelle ja Pyrylle!! Onhan siinä pyry vähän miettimistä kun on häät tulossa. Millä viikolla olet kun menette naimisiin?
Eipä tässä minullakaan ole " kuin" 4,5 kk töitä ennen mammalomaa. Kyllä se aika menee vauhdilla, vähän aikaa sitten aloitin juuri työt :)
Voi vitsi kyllä tuo aurinko tekee ihmeitä, on ihan tosi hyvä fiilis. Ollaan iltapäivällä menossa miehen kanssa leffaan, en muista milloin oltais viimeksi oltu.
Jännittävää vaali-iltaa:)
Matleena 15+2 (joudun aina käydä laskemassa millä viikoilla mennnään kun merkkaan tuohon, hatara pää)
Suuret onnittelut ja tervetuloa mukaan odottaviin säteisiin hippi-hiiri ja Pyry!
Noudatin kidelman neuvoa ja olen nukkunut sekä eilen että tänään päikkärit. Mä en ylensä nuku päikkäreitä koskaan muulloin kuin sairaana ollessa, joten tämä päiväunihomma on ollut mulle tosi erikoista. Illalla alkoi silti väsyttää yhdeksän jälkeen mutta eiköhän tämä väsymys joskus ohi mene.
Mutta nyt en kirjoittelekaan enempää, kun aurinko tosiaan paistaa täälläkin niin upeasti, että taidan houkutella miehen lenkille. Koiruuksia ei tarvitsekaan houkutella, ne varmaan arvasivat, että lenkkiä suunnittelen, kun tulivat heti tuohon eteeni häntää heiluttamaan.
venla rv 9+4
Nellariina; vielä tuosta kertomisesta. Sen lisäksi, että olen melkoinen lörppö, niin olen (kuten varmasti täällä jo tiedetäänkin:)) suuri punaviinin ja savukkeiden ystävä ja harrastamme paljon illanistumisia ystävien kanssa. Niinpä varsinkin tuossa pikkujouluaikaan olisin paljastunut joka tapauksessa. :D
Kävin vähän ostoksilla ja löysinkin farkut, hameen ja paidan, kaikki mammamallia, hui.. Mutta omista suurin osa ei tosiaan mne päälle, niin onhan jotain päälle pantavaa oltava. Varsinkin, kun vielä on pakkasta! ;) Yritän kyllä pärjätä mahdollisimman vähillä, kun tuo käyttöaika on kuitenkin niin lyhyt. Ja kavereilta olen jo saanut jotain vaatteita lainaksi.
Käyttöajasta tulikin mieleen, että vajaat puoli vuotta la:aan!!
Nyt suihkuun ja pehkuihin, muuten jäävät yhdeksän tunnin tarvittavat yöunet vajaiksi. *hieroo jo silmiään*
Hyvää yötä sädesiskot!
mallariina ja masulainen 15+3