Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUISET tortaina

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies heräsi viieltä töihin.. niin kappas kummaa kun tämänkin mamman uni loppui siihen!

jospa sitä päivällä sais torkahdettua vähän!!

te joilla vauva laskeutunut ihan alas, niin vaivaako se teidän yö unianne?

mulla nimittäin ongemana että se pää painaa tuolla jalkojen välissä, kun yrittää kylellään nukkua.. eikä auta paksuinkaan tyyny polvien välissä. ja kun yrittää asentoa vaihtaa, niin kohdunsuulle vihloo tuskasesti.

mä kans olen kokeillut suihkussa ja tunnen sen vaavi pään sieltä emättimestä, aika jännä.

Mä pääsin sinne synnytystapa-arvioon pituuteni takia (alle 160senttiä).

tässä gallupiin:

rv,36+6, kaula hävinnyt, kohdunduu 2senttiä auki, ja pehmenny.

vauvan paino arvio, laskettuna aikana noin 2700g, eli pieni tyttö tulossa.

kipein vaiva on liitokset ja supistukset yhdessä.

Ollaan miehen kans kumpikin nuhassa.. tiedättekö vaikuttaako mitenkään synnytykseen?

Eilisessä pinossa oli puhetta kivusta mikä tuntuu pissatessa.. sama täällä, ja oon nyt huomannu, että mulla tulee aina pissaamisen jälkeen yks kipeä suppari vielä siihen päälle. mainitsin tuosta th:llekkin ja se sano että voi olla niin että ku rakko tyhjenee, niin vaavi pääsee painamaan taas enempi alaspäin..

hyvät päivän jatkot !

miisa 38(vihdoinkin :)

Vierailija
2/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja tasan 37! =)

Mä olen ollut kanssa hereillä jo puoli viidestä. Ei vaan uni tule. Mies tuli kuudelta töistä niin sitten luovutin ja nousin sängystä. Eilen tosin nukahdin jo 9 maissa illalla, yleensä kun menee ainakin puoleenyöhön. Että ihan levännyt olo on.

Eilen illalla tein pitkästä aikaa kävelyreissun kauppaan esikoista rattaissa työntäen. Ei voi olla muuta kun huvittava näky kun tällänen micelin työtää vaunuja ja kävelee kun ahtisaari. Yleensä kävelen kaupalle n. 5min. Nyt meni 15 min.. vähän tahti hidastunu.

Sen kävelylenkin päälle tein vielä lumityöt ja saunoin mutta tuloksena 0 supistusta, ei kivuliasta eikä kivutonta. Ainoastaan liitokset paukkuu ja aamulla en sängystä meinannut ylös päästä ja istuminen nyt vähän hankalaa. No, vauva saa mun puolesta kasvaa ihan rauhassa. Nää on ehkä viimeisiä viikkoja mitä mä elämäni aikana olen raskaana. Täytyy yrittää nauttia vaikka alkaakin nämä liitoskivut olemaan aika tympeitä!

Poika putosi yöllä sängystä. Onneksi on matala sänky eikä sitä kai sen kummemmin sattunut kun nukahti heti kun nostin sen takasin sinne.

Kahvia tekisi mieli mutta en viitsis mennä kolisteleemaan kun poika nukkuu.. kaksi appelssiinia tossa jo vetäsin aamiaiseksi, niin ja rautaa!

Lopetan kun ei kerran tule mitään ASIAA mieleen.

-sitruuna ja minttuvihtori 37+0-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä painoarvio rv 36+5 oli 2700g. Tosin tuo samainen lääkäri viime keväänä arvioi siskoni vauvan nelikiloiseksi syntyessään, mutta poika painoi kevyet 5200g. Eihän nuo painoarviot aina " ihan" nappiin osu.. mutta... Sisko sanoikin mulle että lisää reilusti vaan kilo tuohon painoon niin ollaan jo aika lähellä todellista. Joo, jos en nyt kuitenkaan..

Vierailija
4/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kun luulin pääseväni aloittamaan pinoa mutta Midzi olikin nopeampi.. =) heräsin puoli viiden aikaan eikä uni enää tule. nousin ylös vähän ennen kuutta ja laitoin miehelle kahvit ja itselle keitin teetä ja tein muutaman juustovoileivän. mies lähti töihin ja tulin tähän koneelle mutustelemaan sitten aamupalaa omassa rauhassa. ihanaa. tosin ois kyllä ihanaa nukkuakin kun saisi, mutta minkäs teet. heti kun makaa vaakatasossa alkaa kädet puutumaan ja niitä särkee ihan älyttömästi. mieluummin sitä on pystyssä kun ei pysty nukkumaan kuitenkaan.

eilen oli neuvola ja verenpaineet oli koholla. 118/86 aluksi ja sitten tehtiin muita juttuja ja mitattiin uudelleen niin oli vaan noussut 124/88. pitää sitten tänään kipittää siine uudelleen mittauttamaan arvot. mitähän ne tekee jos ne ei laske? mä en ainakaan haluaisi mihinkään osastolle seurantaan... viime raskauden lopussahan olin juuri samasta syystä. tosin viikkoja oli jo 41+5 kun jouduin sinne.

mulle ei ole vielä tehty sitä synnytystapa-arviota. se on ens keskiviikkona. minä pääsen sinne vauvan ison koon epäilyn takia. koko raskauden ajan kasvanut yläkäyrän yläpuolella tasaisesti. itse kyllä luulen ettei ole mikään valtava siltikään. uskoisin että on vaan niin korkealla että siksi on myös isot lukemat. eilen sf-mitta 36. vaavi on raivotarjonnassa ollut jo viikosta 24 lähtien mutta pää on kovin ylhäällä ja liikkuvainen vielä. eli yli menee tämäkin raskaus.. toivottavasti ei!

nyt loppui tee ja leivät ja mun massuun mahtuu vielä lisää eli ei kun tekemään.. iloista torstaita kaikille ja tsemppiä sinne sairaalassa makaaville, kohtakohan me jo saadaan vauva uutisia?!

Omeli + Eppu 37+3

Vierailija
5/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan taas pikaisesti kuulumisia tänään 04.15 pongasin limatulpan ja sen jälkeen tuli kovia supistuksia noin 45 min.. olen tässä odotellu että josko tulisivat nuo supistukset vähän tiheämmin..

pitää vielä muutama asia tehdä ennen kuin voin lähteä sairaalaan mutta onneksi ei ole isoja.. mies lähti vielä töihin ku tänään viimeinen päivä ennen lomaa mutta pääsee sitten kesken päivän pois jos jotain alkaa tapahtua..

tyly kun tänään olis illalla tulossa rallivieraita ja nyt jos mulla lähtö edessä niin saa vieraat pätsäillä keskenään täällä meitin kämpillä nooh sellaista se elämä on..

ilmoittelen miten asiat etenee!

tikunen ja hupu sekä lupu 36+2

Vierailija
6/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jännittää!!!!! Oon kohtapuoliin lähössä sinne tayssiin ja aattelin poiketa tän kautta. Täs kun anoppia odottelen lapsenvahiks! Onneks lapset ei heränny, ainaka viä. Mul aika on vast 9.30 ja kyyti lähtee jo tos 7.30. Muuta kyytiä en saanu ja matkaa on se liki 40km. Eli sillä pitää mennä, minkä vain saa! On tää kurjaa, ku ei oo toista autoo! Mies ku käy kans treella töissä! Mutta tulen sitten kertomaan kuulumiset, kun sairaalasta kotiin asti keretään!

Mitä ihmettä mä teen tälle kamalle jännittämiselle...

sinilila 36+3

Vierailija
7/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdin taas esikoista nukuttaessa yhdeksän aikaa illalla ja nyt on ihan pirteä olo. Heräsin vähän ennen puol seitsämää ja nyt on aamupalat syöty ja kahvikuppi tossa vieressä.

Mun mies tulee tänään kotiin ja enkä oikeestaan odota sitä yhtään. Oon saanu leikkiä yksinhuoltajaa 3 viikkoa ja oon viihtyny tosi hyvin. Toivottavasti tunteet muuttuu synnytyksen jälkeen ja kestän taas miesparkaani.

Tänään täytyis alottaa pinnasängynkatoksen,reunapehmusteen ja petivaatteiden ompelu. Oon katellu noita sänkyverhoja, mutta on mun mielestä niin törkeen hintasia, että päätin ommella itse. Ompelen molempien sänkyyn kaikki tsydeemit niin ne ei sitten näytä niin eriparisilta.

Kun noi ompelukset vielä sais valmiiksi, niin vois hyvillä mielin lähteä laitokselle.

Nyt meen nauttimaan vielä viimeisestä yh-aamustani ja palaan iltapäivällä kattomaan joko olis tullu vauva-uutisia.

Tintti & Masu-ukko 37+2

Vierailija
8/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis välttämättä liity mitenkän synnytykseen..

pari yötä sitten näin unta että pissata liritin vain meidän sänkyyn... ja sitten tietenkin säpsähdin hereille ihan paniikissa että enkai oikeasti pissanu.. no onneksi se oli vain unta! ;)

ja viime yönä näin unta että rinnoista valui maitoa ihan norona, mies piteli mukeja alla, ja kerättiin sitä maitoa niihin ku sitä tuli niin paljon...

taas ihan paniikissa pomppasin ylös sängystä, eikä onneksi todellisuudessa sitä maitoa ollu tullu tipan tippaa!

huhuhu.. levottomia nuo yöt!

kertokaapa muutkin jos teillä levottomia unia!??

miisa ja edellen 38

Vierailija
9/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että huomenta vaan! Midzi oli tiennyt että tänään on torstai :D tulipa sekin mulle selväksi.

Sitruuna, samoja konsteja olet käyttänyt ja sama lopputulos :D Eilen kävelin oikein reippaasti hakemaan poikaa hoidosta, sitten siivottiin ja saunottiin, tuloksena jokunen supistus, mitkä olis tulleet varmasti muutenkin, ja kipeät liitokset. Sanoinhan eilen ettei näistä konsteista apua ole (ainakaan tässä vaiheessa) mutta silti sitä kokeilee vaan... Mutta onpahan siistiä kotona :D Tänään jos vielä vaikka lattioita pyyhkisi vähän. Mitään kovin rankkaa hommaa en voi tehdä, liitokset venyy ja paukkuu...

En usko että millään konstilla vauvaa syntymään saa jos se ei ole siihen valmis. Tosin toivon kovasti että alkaisi jo olla kohta valmis, ainakin paikat kun on jo alkaneet kypsyä ja vauva on jo niin alhaalla, mikä on ilmeisesti ei niin tavallista uudelleen synnyttäjälle nimittäin. Mutta aina sitä voi yrittää...

Muuta asiaa mulla ei taida nyt ollakaan. Mietin tässä meniskö nukkumaan vai yrittäiskö pysyä hereillä. Vai mitä sitä nyt oikein tekisi...

t. Tuuliina 37+3

Vierailija
10/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu on aivan järjetön tuolla kohdun alaosassa molemmilla sivuilla? Mitä tää on? Autakaa hyvät ihmiset! Onks muilla samanlaista? Välillä kävelen kaksin kerroin...yöllä ei tullut kuuloonkaan kääntää kylkeä...särkylääke auta, kun sitä Panacodia napsin tuon selän takia. Ihan sellanen tunne kuin kohtu olisi " revennyt" vai kasvaako se vaan. Onneksi mies on sentään niin nyt töissä että voi viedä lapset aamulla hoitoon ei tulis kuuloonkaan auton rattiin mennä.

Sit tää kipu, joka on vihlovaa tietysti yltyy kun supistaa ja supistuksia kellotinkin illalla 5min välein puoli tuntia ja siihen loppu...nyt supistaa (ja sattuu) taas.

Sanoin kyllä miehelle et tällasen kivun kanssa en pääse edes siihen sängylle makaamaan missä synnyttää pitäis?

Tulihan nyt omaa napaa, mut nyt on pakko nousta...

Larppa rv 36+2

Vierailija
11/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan torstai on tänään ja mie oon kans menossa polille heti nyt aamusta ! eli synnytystapa-arvioon. Uskon että ihan normaali käynti. Tulen kertomaan kuulumiset -eniten jännitää vauvan koko arvio ;)

ne jotka menossa TAysiin tulkaa kertomaan kuinka KAALILAATIKKO, MARCEL ja BIRDY voi !? Ei oo kuulunu mitään, vai onko mulla menny ihan ohi !!!

Nyt menoksi sitten :)

minkki ja osku 36+2

Vierailija
12/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan hereillä.. Fitness-muroja meni ensin, sitten Start-mysliä jälkipalaks ;) Heräsin puoli viiden jälkeen, ehkä siihen kun Pikku (2v7kk) nyyhkytti unissaan...näki varmaan raukka surullista unta :( Silittelin päätään siinä, kunes miehen kello soi. No sehän siirsi sitä ja sit se soi taas. No ei se VIÄKÄÄN noussut ja sit kivahdin sille, etteikö jo nouse!? No, nousi se sit joskus kolmannella kellon soitolla. Tuli pussaan että oonko hereillä. No olinhan mä ja menin tekeen sille aamupalaa, kun muuten raukka väsynyt ei ois ehtinyt syömään.

Sitten heitin siinä aamuporut...sit mies joutu lähteen töihin. Porasin kun tuntuu ettei miestä paljon kotona näy, ja silloinkin kun näkyy, ei läsnäolo mitenkään tunnu. Huomioo ei paljon mulle heru. Ja sitähän mä kaipaisin! Oon normaalistikin huomionkipeä, niin nyt raskaana varmaan ekstrakipeä..

Kohta alkaa silmät lupsuun, meen äkkiä takas sänkyyn, että ehdin nukkua pari tuntia ennen kun Pikku herää.

Neuvolan täti muuten sanoi, että vauva on täysiaikainen 38-viikkoisena. Kun taas neuvolasta saadussa Vau.kirjasessa sanotaan, että 37-viikon jälkeen syntynyttä ei pidetä ennenaikaisena. Että miten noitakin sitten tulkitsee? Kun ajattelin piruuttani yrittää niitä supistuksia kehitteleen kun lauantaina tulee 37 täyteen :) Mutta sanoi täti sitäkin, että ihan voit rauhassa sekstailla ym., ei se sieltä tule ennen kuin on valmis. No sitähän määkin, mutta ainahan sitä yrittää voi, jos ei kerta haittaakaan niistä " ässistä" ole =)

Vaivoja mulla ei ole. Ainakaan en valita.

Kiitos näkemiin! :)

Alma 36+5 ja Pikku

Vierailija
13/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa neuvolan täti tarkoitti että rv 38+0 on täysaikainen, ja vau.kirja että rv 37 Jälkeen (=38+0 nimittäin) on täysaikainen? Kyllä se minusta virallisesti on niin että kun 40+0 on laskettu niin siitä +-2 viikkoa on täysaikainen eli 38+0 - 41+6

Mutta oman hankaluutensa tuottaa tietty se puhutaanko täysistä raskausviikoista vai viikot+päivät. Kun mulla on tänään rv 37+3 niin täysinä viikkoina olenkin jo raskausviikolla 38! Ja vaikka la on 40+0 niin silti se on sama kuin että laskettu aika on raskausviikon 40 lopussa.

Monimutkaista...

Mutta en minäkään usko että mikään konsti synnytystä käynnistäisi ellei se olisi muutenkin käynnistymässä. Korkeintaan seksi saattaa vähän hommaa nopeuttaa kun sperma sisältää sitä oksitosiinia (muistaakseni) eli se saattaa alkaa kohdunsuuta kypsyttämään vähän aiemmin. Mutta eihän kaikilla auta edes käynnistys tabletit niin tuskin siitä määrästä mitä seksissä saa niin synnytys käynnistyy yhtäkkiä. Mulle ei ainakaan tule yhtään supparia siitä, ja esikoista odottaessa sitä harrasteltiin kyllä aika ahkeraan viimeiset viikot (tai, enemmänhän se oli sitä että käännän kylkeä ja nostan jalkaa, ymmärrättehän...). Tiedä sitten, jos ei olisi harrastettu niin olisiko esikoinen syntynyt myöhemmin (syntyi laskettuna)? Mutta kyllä sitten pitää ainakin parin viikon kuuriin varautua että olis vaikutusta. Tosin tuo laskettu oli niin tarkka kun tiesin ovulaation niin luultavasti sen vaan oli aika syntyä.

t. Tuuliina

Vierailija
14/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nukuta täälläkään vaikka tyttäret koisaa tuolla yläkerrassa vielä varmaan pitkään, kumma juttu kun en nuku enää päikkäreitäkään... On tääkin huvittavaa, että täällä monet helmikset ollaan virkeinä kukonlaulun aikaan, pari kuukautta tästä eteenpäin, niin ei varmana näy ketään missään vauva-palstoilla heti aamusta eikä tulis mieleenkään herätä ennenkuin on ihan pakko. No kai siihen tottuu taas:)

Mulla oli eilen jotenkin tosi virkistävä päivä, kun olin tuolla kauppakeskuksessa kuopuksen kanssa, katseltiin neidille jo 3v.-lahjoja maaliskuuksi ja shoppailtiin vaatteita (60-kiloiselle äidille, koskahan pääsis käyttämään kun nyt 80+?). Illalla vaan sit huomasin, etten ollut koko päivänä tullut ajatelleeksi oikeastaan ollenkaan tätä raskautta ja se teki hyvää! Mun kipeälle selällekin tollanen hidas kävely kaupasta toiseen teki tosi hyvää, parempaa kuin kotona makoilu. Mies kyllä nauroi mun teorialle.. Ainiin, Kappahlissa muuten hyviä, kaarituettujakin imetysliivejä, kaikki 9.95!

Niin siis onko Birdykin jo osastolla, tietääkö joku? Kerros Tuuliina miten toi la laskettiinkaan siitä hedelmöittymispäivästä, kun tunnut tietävän?? Mä tiedän oman päiväni eikä mun mielestä täsmää laskettuun aikaan, ois kiva laskee, mikä tulee sen mukaan. Ja vointeja taas kaikille!

adalmiina 36+1

Vierailija
15/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tule mitään peruutuksia niin että törötän yksin paikalla (tai siis tytön kanssa) nimittäin lähdetään jo kymmenen bussilla kaupungille hieman asioita hoitelemaan..

See you kohta Napero ja Mann@!!

Vierailija
16/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on ollut jo aktiivista porukkaa!!! Mutta kiva se on lukea paljon juttuja kun ajankulua tästä koneelta etsiikin. Rupeaa olemaan päivät niin pitkiä tän odotuksen kanssa. Tekemistä kyllä olis mutta kun ei oikein pysty näiden kipujensa kanssa. Ja onko kukaan huomannut että kaikki tavarat tippuu lattialle ja kierehtää sitten mahdollisimman hankalasti poimittavaan paikkaan???!!!

Ilma on kyllä mahtava,aurinko paistaa ja vielä toistaiseksi on pari astetta pakkasta!!! Juuri sellainen ilma joka piristää mieltä 100%. Aamulenkillä kun koiran kanssa taapersin niin pysähdyin aina kun koirakin,katselin maisemia ja hymyilin pitkästä aikaa!! : ) Muutenkin tänään on hyvä aamu,MULLA EI OLE SELKÄ KIPEÄ!!!! : ) Pystyy hengittämään ja olemaan. Ehkä tänään kannattais laittaa vähän lastenhuonetta kuntoon ja koota kehto. Kun tossa pihassa on tuota puhdasta lunta niin käyn tamppaamassa patjan siinä. Tulee raikas tuoksu ja itselle hyvä mieli.

Meillä kanssa kaivattais tuota huomiota mieheltä. Aloittanut uuden työn ja on niin tohkeissaan että unohtaa ympäröivän maailman... Putkiaivot... Eilen siitä taas marmatin kun elukoita moikataan kotiin tullessa mutta mulle ei liikene edes halia. Tuntuu että pitää itseään oikein tyrkyttää lähelle!!! Ehkä en ole hirveän viehkeä näky risoissa trikoissa ja t-paidassa... : )

Nyt tuo mies tuolta heräili joten lähden tekemään aamupalaa,toista jo tälle aamulle. Sitten tekis mieli leipoa kun te kaikki niin olette kertoilleet leipovanne. Taidan tehdä muffinsseja,helpot syödä ja pakastaa!!!

Jaksamista kaikille taas tälle päivälle!!!

Devil&Toivo 36+6

Vierailija
17/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osastolla, mutta koneelle en ole päässyt muutamaan päivään. Istuminen ei enää onnistu lainkaan (ilman kyyneliä), kävelystä puhumattakaan, makaaminenkin on aika tuskaa. Tänään en enää päässyt sängystä itse ylös, onneksi mies ei ollut ennättänyt lähteä töihin ja auttoi mut ylös. Tilanne ei siis ole kovin hyvä :( Huomenna mulla on aika äitiyspolille ja aion vaatia siellä käynnistystä isoon ääneen!!!! Tätä kipua ei mun mielenterveys enää kestä. Tiedän, että vasta viikon päästä ois rv 37 täynnä, mutta mut saa huumata viikoksi jotta kestän tämän. Joten en kaipaa saarnoja siitä kuinka lapsen olisi hyvä olla kohdussa vielä hetken aikaa. Varsinkaan sellasilta joilla ei ole mitään käsitystä millasta helvettiä todelliset kivut voi olla.

Kulatainen mieheni on täällä kotona laittanut vauvaa varten viimeset jutut valmiiksi, minä olen vain huudellet käskyjä :) Hän on myös leiponut ja laittanut ruokaa pakkaseen. Kaverit on käyneet pitämässä seuraa sillä kodin ulkopuolelle en enää pääse millään ilveellä, ainakaan yksin. Kaikki on niin ihania ja avuliaita. Tämän ihanuuden vuoksi itken päivittäin ja paljon :) Tunteet on todella pinnassa.

Siitä on ollut keskustelua, että millon vauva on täysaikanen. Esikko syntyi viikolla 37 ja sanottiin, että hän oli täysaikanen eli siinä se raja kait menee.

Raahaudun taas sänkyyn ja koitan saada aikani kulumaan. Jaksamista kaikille Helmenkantajille.

Birdy

Vierailija
18/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan pino:) tää nettikieli ei oikein ole vielä hallussa:)

Mulla rv 39 TASAN, LA 020206

Oon jo varmaan kahen viikon ajan luullu että ihan kohta lähetään synnärille, mutta ihan turhaan oottelen. Tää on meidän eka vauva joten kokemusta aikaisemmasta ei ole ja kaikki muljaukset ja vihlonnat antaa ajatuksen synnärille menosta.. no ei sentään kuitenkaan lähdetä.

Vaivana turvotus jaloissa ja sormissa, liitoskivut ihan kauheita varsinkin yöllä, kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa. Illalla meen nukkumaan joskus 12-01 aikaan ja normaalisti herään siinä 11 aikana, nyt poikkeus ku lehtimyyjä soitti. Välillä vihloo alapäätä, mutta ei liikaa. Ai niin ja vauva potkii peräsuoleen mikä ei kauheen kivaa oo:D Ainoatakaan supistusta en ole kokenut koko raskauden aikana!! Sitten kun niitä tulee niin onkohoan sitä ihmeissään vai tunnistaako ne heti supistuksiksi? Muita vaivoja ei sitte oikeestaan olekaan..

Minäkin ompelen. Ajattelin tehdä vielä jos ehdin, imetysyöpaidan.

Heippa! ja palaillaan!:)

Vierailija
19/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, normaalisti olisin jo tosi väsynyt tähän aikaan, varsinkin kun heräsin jo 6.30. Mutta nyt ei väsytä. Lieneekö syytä sillä että menin nukkumaan " jo" puolilta öin... Jospa yrittäisi pitää kiinni siitä että menee nukkumaan saman päivän puolella kuin viimeksi heräsi.

Leikkasin juuri etuhiukset kun ne tuli silmille ja pyyhin lattiat Oikealla-Siivoajien -Mikroliinalla (tm) ;D eiköhän siinä ole tarpeeksi tehty tälle päivälle. Ei vaan, pitää sitä ruokaa kohta laittaa ja tiskit koneeseen, hyvä olisi jos saisi kaksi laatikkoa tyhjennettyä makuuhuoneesta tulokkaan vaatteita varten. Mutta mitään kovin raskasta ei pysty tekemään.

Lasketusta: Eikös se niin mene että raskaus kestää 38 viikkoa hedelmöittymisestä, ja kun normaalisti oletetaan että ovis on kp 14 niin siitä tulee sitten se 40 viikkoa täyteen. Eli jos tietää ovispäivän niin siihen 38 viikkoa eteenpäin. Mulla (esikoisesta) olisi menkkojen mukaan la ollut 19.9, mutta koska mulla on normaalistikin pitkä kierto ja tunsin selkeän oviksen (+ mitttailin lämpöjä) niin siitä tiesin että oikea la olisi 1.10. Saman päivän saikin lääkäri sitten ekassa ultrassa ja niin vaan poika syntyi laskettuna.

Tällä kertaa menkoista laskettu aika olisi ollut 2.2, mutta oikeasti sen pitäisi olla 17.2. Terkkari sitten ymmärsi vähän väärin mun selostuksen päivämäärist ja neuvolakorttiin oli merkannut 13.2, ja vaikka rakenneultra antoikin lasketuksi 17.2 niin sitä ei enää muuttaneet. Alkuraskauden ultrassa lääkäri ei ymmärtänyt ollenkaan mun selitystä pitkästä kierrosta eikä siitä että laskettu ei ole lähelläkään sitä minkä menkoista laskemalla saa. Sen mielestä sillä ei ole väliä kun " siinä on kumminkin 5 viikkoa liikkumavaraa milloin on normaalia syntyä" ... Mutta jos mun la olisi edelleen tuo 2.2 niin johan tätä alettaisiin käynnistelemään yliaikaisena Oikean lasketun tienoilla, vaikka vauva voisi vielä hyvin sen 2 viikkoa odotella. Joten on kai sillä nyt jotain väliä! Se oli tyhmä lääkäri muutenkin kyllä..

Jospa nyt vaikka söisi, sen jälkeen alkaa kyllä kuitenkin nukuttaa ja ehdinpä tässä pienet unet vetäistä sitten ennen kuin lähden pojua hoidosta hakemaan..

t. Tuuliina

Vierailija
20/53 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysiin minäkin sain tänään lähetteen, maha on kuulemma niin epäilyttävän kova että lääkäri epäili että lapsivettä olisi liian vähän. Yläkäyrällä kuitenkin mennään, nyt sitten hermoilen kaikkia mahdollisia munuais- yms vikoja : (. No, iltapäivällä pääsen käymään niin jospa selviäisi. Vauva on pää alaspäin mutta paikat vielä kiinni ja kaulaa pari senttiä jäljellä, joten ei nyt ihan vielä ole vauva tulossa.

Mitäs vielä... Muisti on niin hapero tällä hetkellä etten aina tiedä edes mikä päivä on menossa. Jospa menisin päikkäreille : )

FannyK 36+5