Ärsyttävintä kaupassa?
Ostoskärryjen päällä röhnöttävät ihmiset nyt ainakin.
Kommentit (22)
Taustamusiikki, taustakuulutukset, taustamainostukset, väsyneet ja kirkuvat tenavat, riitelevät pariskunnat, työntekijöille rähjäävät ja toimimaton pullonpalautusautomaatti.
Kävin Intersportissa. Siellä on varmaan kymmenen asiakaspalvelijaa, joiden tehtävä on "auttaa" kyselemällä kaikenlaista.
Sitten kun halusin tutkia tuotteita itse, niin aina tuli viiden minuutin välein uusi työntekijä kysymään "voinko auttaa".
Siellä pitäisi jo kysytyille antaa jotkin "älä tarjoa apua" -hatut.
Mitä isompi market sen vaikeampaa on löytää haluamaansa tuotetta. Sama tuote voi olla eri paikkakunnilla ihan eri tavoin luokiteltu eri hyllyihin, eikä oma logiikka toimi kauppiaan logiikan tavoin. Henkilökuntaa ei ole neuvomassa.
Vain yksi kauppaketju pitää kaikki Suomen kauppansa samassa järjestyksessä ja se helpottaa suuresti matkustamista.
Se kun sinne joutuu menemään lasten kanssa. "Ei osteta sitä", "älä koske", "älä mene sinne", "tule tänne", "älä juokse".
Imelä tekoystävällisyys.
Asiallinen palvelu riittää.
Kuka edes haluaa pakotettua mielistelyä osakseen?
Kassa alkaa hukkaan kun maksan 200 euron setelillä
Vierailija kirjoitti:
Kassa alkaa hukkaan kun maksan 200 euron setelillä
Mitä se hukkaa?
Joka tortilla on kortilla tai äpillä tai jonkin muun takana.
Saahan siinä toki asiakas sen osallistumisen kokemuksensa, ja kauppias sitouttamisensa, mutta silti pitäisin enemmän siitä että olisi vain tarjouksia ja normihintaisia.
Ei huvita kuulua mihinkään niksulakerhoon voidakseni asioida.
Kassajonossa "könkköilevät"eläkeläiset..ovat sujuvan asioinnin esteenä....niille oma kassajono..
Se kun yrität mennä tiettyyn hyllyväliin ja asiakas leväyttää kärrynsä ja itsensä poikkiteloin sun eteen.
Muut asiakkaat ja tervehtivät työntekijät.
Arvostan hyviä tapoja. Valitettavan usein käyäuppareissuni osuu aikaan, jolloin myymälässä on hyllytys meneillään. Tämä tarkoittaa sitä, että liki jokaisessa hyllyvälissä saa tervehtiä - "hei, hei vaan, hei, hei, hei, hei, hei vaan hei, hei, hei"
Vierailija kirjoitti:
Muut asiakkaat ja tervehtivät työntekijät.
Arvostan hyviä tapoja. Valitettavan usein käyäuppareissuni osuu aikaan, jolloin myymälässä on hyllytys meneillään. Tämä tarkoittaa sitä, että liki jokaisessa hyllyvälissä saa tervehtiä - "hei, hei vaan, hei, hei, hei, hei, hei vaan hei, hei, hei"
Usein samaa myyjää pitää tervehtiä kaksi kertaa. Ensin hyllyjen välissä, ja sitten kun myyjä on asemoinut itsensä kassalle niin siinä kassalla. Tämä jopa silloin, kun tervehtimisten välillä menee vain lyhyt hetki eikä kaupassa ole muita asiakkaita, eli myyjä ei ole millään voinut unohtaa tervehtineensä sinua juuri äsken. "Hei" on vaan sana mitä pitää toistella ilman, että sillä on mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Joka tortilla on kortilla tai äpillä tai jonkin muun takana.
Saahan siinä toki asiakas sen osallistumisen kokemuksensa, ja kauppias sitouttamisensa, mutta silti pitäisin enemmän siitä että olisi vain tarjouksia ja normihintaisia.
Ei huvita kuulua mihinkään niksulakerhoon voidakseni asioida.
Kuulun vain Tokmanni-klubiin.
Vierailija kirjoitti:
Se kun sinne joutuu menemään lasten kanssa. "Ei osteta sitä", "älä koske", "älä mene sinne", "tule tänne", "älä juokse".
Ennen kauppaan menoa kannattaa tehdä lapsille säännöt selviksi ja kertoa myös seuraus siitä jos sääntöjä rikkoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka tortilla on kortilla tai äpillä tai jonkin muun takana.
Saahan siinä toki asiakas sen osallistumisen kokemuksensa, ja kauppias sitouttamisensa, mutta silti pitäisin enemmän siitä että olisi vain tarjouksia ja normihintaisia.
Ei huvita kuulua mihinkään niksulakerhoon voidakseni asioida.
Kuulun vain Tokmanni-klubiin.
Mulla on kirjastokortti ja mustanaamiosormus (paitsi että valehtelin sormuksesta)
Hyllyttäjät jotka on aina edessä.
Liian painava ostoskori, kun en viitsi ottaa niitä kärryjä, joihin pitää olla pantti ja joiden pyörät viistää sivulle päin. Perässä vedettävä kori on hankala kassalla, kun tavarat täytyy noukkia lattian rajasta hihnalle.
Ihmiset ja erityisesti iäkkäämmät, jotka eivät huomioi muita ja ilmeisesti havainnointikyky ei enää toimi. Jäädään töröttämään eteen, ei väistetä, tökitään kärryllä kassajonossa takapuoleen ja tullaan ihan kiinni niskaan, kun olet maksamassa, pysähdytään yhtäkkiä keskelle käytävää, jne. Pariskunnat, joissa mies työntää kärryä ja vaimo tekee ostokset. Tällaisten ihmisten on pakko mennä isoine kärryineen maitokaapin oven väliin ja siinä sitten yhessä ihmetellään ja blokataan kaikilta pääsy sinne. Kärryn kanssa voisi ihan hyvin jäädä vähän kauemmas odottamaan.
Liha-yms. palvelutiskit on myös järkyttäviä paikkoja, jostakin syystä eläkeläisten on aina pakko änkäytyä sielläkin nenä kiinni tiskiin odottamaan vuoroaan. Miksi ei voi jäädä sen kärryn kanssa rauhassa vähän kauemmas ja mennä tiskille sitten, kun oma vuoro koittaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyllyttäjät jotka on aina edessä.
Ja ne, jotka kerää ostoksia noudettavaksi tai kuljetettavaksi. Niitä on prismassa noin miljoona.
Se kun rahat ei riitä siihen, mitä haluaa.