Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausajan vaivoja

01.06.2006 |

Nytkös ne kivut sitten alkoivat...

Tänään oli jo aamusta selkä vähän kipeä, ja työpäivän aikana se vaan paheni, ja jouduin lähtemään poiskin aikaisemmin. Nyt iltaa kohti se on vaan pahentunut. Ristiselästä säteilee kipu vasempaan jalkaan, ja se jalka ei meinaa pitää enää ollenkaan! Mistähän tuollainen johtuu?

Ja kestääköhän tämä selkäkipu nyt sitten koko loppuraskauden. LA 11.8. Olis se ikävää.

Huomenna lääkäriin. Viikko vielä olisi töitä mutta otan kyllä sairaslomaa jos vaan saan. Työkin on niin raskas, siivoustyö.

Ja sellainen ihmetyttää kun tuo vaavi tuolla mahassa tuntuu tykkäävän olla enemmän vasemmalla puolella mahaa, ja painaa tosi ikävästi tuonne ihan alas n. bikinirajan kohdalle vasemmalle sivulle. Sinne se välillä aina potkii tai tökkii, ja jos ei liiku, niin on vaan siinä kohdassa siten että painaa ilkeästi. Viime yönä en saanut nukuttuakaan sen takia. Onko muilla ollut tällaista?

En tiedä missä asennossa mahtaa siellä olla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa toki pyyttää sairauslomaa, kun kerran lekuriin menet! Mainitse tästä vaivasta lääkärillekin. Ja että teet fyysisesti rankkaa työtä-

Vauvasi saattaa olla kohdussa poikittain/vinottain. Useinhan ne viihtyvät juuri jommalla kummalla puolella. Minun vaavi on majaillut oikealla puolella jo useita viikkoja (vaikkakin siis jo pää alaspäin).

Vauvasi varmasti kääntyy oikeinpäin/paremmin ajanmittaan, kun l.a lähestyy.

jaksamisia!

sitruska rv 34+4

Vierailija
2/6 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydän lomaa loppuajaksi mutta en tiedä kuinka helpolla sitä annetaan. Tällä selällä ei kyllä siivoushommia enää tehdä, jos tämä tällaisena jatkuu.

Pomo ei antanut pitää mulle kuuluvia lomapäiviä ennen äitiysloman alkamista. Olisin mieluusti ne kyllä ottanut, mutta nyt sitten varmaan joudun kuitenkin olemaan sen ajan pois töistä.

Miltä se sinulla tuntuu (tai muilla?) kun vauva on vain toisella puolella mahaa? Painaako se, sattuuko? Kun mulla ainakin tuntuu aika hirveältä kun se painaa koko ajan tietyyn yhteen kohtaan. Nukkumaan mennessä varsinkin se tuntuu kamalalta. Toivon tosiaan että siellä vaihdettaisi asentoa jo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tossa viikon 30 tienoilla sama vaiva ja oli tuskaa edes kävellä. Rupesin sitten pyöräilemään ja pikkuhiljaa vaiva alkoi helpottamaan. Kannattaa välttää semmoisia asioita, mistä tulet kipeäksi, mutta yritä liikkua jollakin tavalla, koska liikunta yleensä helpottaa tuota vaivaa. Esim. uinti olisi varmaan hyvä.

Terkkarikin sanoi mulle, että se voi hävitä yhtä nopeasti kuin tulikin. Itse kärvistelin tosi monta viikkoa vaivan kanssa ja sit se hävis. En tiedä auttoiko työ pyöräily, itse ainakin kuvittelen niin.

Tytteli-83 rv 38+2

Vierailija
4/6 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Kuulostaa tutulta tuo sinun kipuilusi,itsellä selkä,lonkka ja häpyliitoskivut alkoivat jo n.rv 20+tienoilla ja koska ole raskaassa hoitotyössä jäin jo silloin saikulle ja vuosiloma saikun alta siirettiin äitiysloman jälkeen pidettäväksi.

Kipujen sanovat johtuvan suurelta osin hormooneista ja paikkojen valmistautumisesta tulevaan synnytykseen,toisaalta issias tyyppinen kipukin tavallista,kun kehon painopiste muuttuu. Kivut ovat kuulema yksilöllisiä, joillakin lieviä ja joillakin kovempia. Minulla olleet vaihtelevan kovia koko ajan, välillä pelkkä kotona liikkuminen tuottanut suunnatonta tuskaa, välillä parempia päiviä. Kivun rajoissa liikuntaa neuvola suositteli niin paljon kuin mahdollista. Minulla käytännössä uiminen ollut ainoa liikuntamuoto, jota olen voinut harrastaa, koska se ei satu. Tukivyö!!! on myös kovasana, sain sellaisen lainaan äitipolilta, joten ei tarvinnut ostaa, kun ovat aika kalliita hankintoja.

Hae vain saikkua, ei kannata riskeerata lapsensa hyvin vointia, töitä aina ehtii tehdä...

Tuo vauvan toispuoleinen köllöttely kuulostaa myös tutulta, mulla ollut koko ajan vasemmankyljen asukki...

Tuah rv 36+3

Vierailija
5/6 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alaselkä on vaan kipeä, ei juuri kestä kävelyä, saatikka pahimmillaan istumistakaan (mä teen istumatyötä). Jalkakrampit mulla johtuu noista selkäongelmista.

Mutta siitä toispuoleisesta asennosta vauvalla. Mulla on kahdessa edellisessä raskaudessa muksut olleet just tasan samassa asennossa melkein koko ajan. Ja kääntyneet päät alaspäin jo jossain 26+ viikoilla ainakin. Kun kasvavat niin mulla ongelmaksi tulee, kun ilmeisesti pää painaa oikeaa nivusta. Välillä tuntuu painetta ja epämiellyttävää tunnetta, mutta kaikkein pahiten kärsin kamalista nivuskrampeista juuri siinä oikealla! Ekassa raskaudessa tuli vain kävellessä ja hidastamalla vauhtia helpottivat. Toisessa raskaudessa alkoivat kuutisen viikkoa ennen laskettua aikaa ihan todenteolla (pienissä määrin jo aiemmin) ja loppuajan kuljin 90 asteen kulmassa jos oli pakko johonkin liikkua. Ihan lopussa ei makuuasentokaan enää auttanut. Synnyttämään mennessäni huusin enempi krampeista johtuvasta kivusta kuin supistuksista..tuo tosi muuttui pian :)

Katsotaan noudattaako tämä pikkuinen samaa kaavaa ja missä vaiheessa nuo krampit taas alkavat..käääk!

Blues kera pikku kolmosen rv 24 tasan

Vierailija
6/6 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain vain tiistaihin asti. Eli keskiviikkona pitäis vielä yrittää raahautua töihin. Nyyh! Tuntuu että se 13. päivä ei tule ikinä, kun äitiysloma alkaa! Aikamoista veivaamista. Ja ens viikolla pitäis sitten bussilla ja pyörällä ja kävellen töihin kulkea. Plus raskas siivouspäivä. Epätoivo iskee jo kun ajatteleekin!

Mulla myös tuo häpyluu aika kipeä ja sekin hankaloittaa kävelemistä. Onneksi on polkupyörä niin pääsee liikenteeseen.