***LOKAMAMMOJEN torstai***
Aika hiljasta oli eilisessä pinossa... No joo... päätin tässä TAAS kerran :) aloittaa pinon. Ja vois kai sitä jo nyt mennä nukkumaan et jaksan huomenna siivota.
Ton laihis pinon pitäminen onkin aika kivaa puuhaa =D Aika kannustavaakin mulle tavallaan!
Juu hyvä kun sanoit [b]EMPPU[/b] et Nelliina on siellä etelässä. Ihan jo unohdin sen :) Vai menikö nikki nyt edes oikein? Siis oliko se nyt edes Nelliina?...Ööösljljljfsms ... Meen nyt NUKKUUN !!! Zzzzzzz
=D
Kaisa ja Niko 3kk (tänään synt. kuukauspäivä ... tai jotain sellasta)
Kommentit (123)
Meinas koko päivä olla ihan pilalla, kun nettiyhteys sanoi sopimuksen irti eilen! Minä kun sitten luulin, etten pääse koneelle aikoihin, mutta onneksi saivat korjattua vian tänään. Menipähän aikaa, kun vaan ihan pikaisesti luin eilisen ja tämän päivän pinon:)
Blacka: Kiitos itsellesi eilisestä! Ja niistä pätkiksistä: hain sitte eilen niitä kaupasta kymmenen ja tänään lisää.....en siis myöskään ole pätkisfriikki.... Saisivat vaan isommissa paketeissa myydä! Oletkos muuten huomannut, et niiden mallia on muutettu?
Ehkäisystä: Nyt täysimetys ja minipillerit, myöhemmin hormoonikierukka.
Kiva, et se pk-tapaaminen on sovittu ja iso kiitos, että meidän monilapsisten kanssa joustatte!
Ei tästä taas meinaa mitään tulla tää tyttö sylissä, joten palaillaan!
Hennajo
Heipanrallat!
Meillä oli TAAS netti poikki koko päivän ja kärppänä vahdin milloin nettipurkin valot lakkasivat vilkuttamasta ja syöksähdin paikalle:) Oikeastaan mun pitäis olla matkaamassa bodypumppiin, mutta ukkokulta päättikin ajaa kuorkkikortin ja tänään kun päätti niin samantien alkoi teoriatunnit..No, peruin tuntini ja menen lauantaina.
Tilasin äsken netin kautta Aadalle unipussin. Onko teillä muilla käytössä? Meillä on ollut nyt viikon verran vauvaystävän unipussi koeajossa ja niin hyvin on palvellut, että päätin tilata oman. Aada nimittäin ei pidä peittoa päällään vaan potkii sen pois ja jos yrittää paketoida tiukemmin niin ahdistuu ja raivoaaaaaaa..Unipussi on sille yhtä juhlaa kun siellä ei tarvitse housuja eikä sukkia ja jalkoja voi potkutella vapautuneesti..Olipa se yhtenä yönä saanut tungettua jalan pinnansuojan yli ja pinnojen välistä, joten pussissa ei sekään temppu onneksi onnistu.
Varhaisdementikkona unohdin taas mitä pinossa oli puheenaiheena lumisodan lisäksi..no ainakin seksistä..Meillä on puuhailtu 2 kertaa synnytyksen jälkeen, ei oikeastaa ole vähempää voinut kiinnostaa (siis mua) ja mies rukka joutuu sekin liikkumaan ladatun aseen kanssa;) (asia, jota ei kyllä suositella kunnon kansalaiselle:)) Mutta ehkä tässä jossain vaiheessa taas innostuu, pikkusisarus olis ainakin tervetullut lyhyelläkin ikäerolla, ei tosin ihan vielä..
Joo mutta nyt en tosiaankaan muista mitä piti kirjoitella, vanhuus ei siis tule yksin..(reilu viikko synttäreihin:))
Jospa jatkan vaikka huomenissa tai myöhemmin tänään..
Terkuin..mikäs se nyt olikaan..ainiin..MariJo;)
tosi pitkästä aikaa :)
En ookkaan käyny pinoon kirjottelemassa sitten synnytyksen jälkeen :(
Meillä kasvetaan silleen sopivasti, Mimosa on nyt reilu 3kk (12.10.05) ja kova neiti hymyilemään ja juttelemaan :)
Jotenkin on nyt viime aikoina tullu ikävä sitä " palloa" joka tossa oli joku aika sitte...Toista tekis mieli hankkia lähi tulevaisuudessa, kuhan saan hoidettua jalkani kuntoon ja kait kannattais tota painoakin pudottaa vähän...
Pinoa en oo ehtiny lukemaan mut kaikille oikein paljon terveisiä kai vielä huolitte meitit jengiin mukaan???
T.Pauliina kera Mimosan
Nasuli: Kiitti vinkistä, käytiin tänään siä Radio-kirppiksellä. Mukaan lähti yhdet puolipotkarit (ei olis kyl tarvetta sellasille, mut kun ne oli niin söpöt) ja yks fleesepaita.
Coppola: Muistaakseni sinä sanoit siitä Lastentarvike / -vaate kirppiksestä (Tiitiäinen). Niin kerran kävin siellä, mut en löytäny mitään. Tai yhdet ihanat talvihousut ja talvitakki oli. Mut kun koko oli 62cm, niin en arvannu ostaa, jos vaikka onkin pienenmalliset.
Mut lisää vinkkejä vastaanotetaan.
T:nuuskis76
että osaa palella! Lenkkeilin esikoista kerhosta hakemaan ja tuli pikkuhiki mut nyt täristuttää.
Johan oli viestejä, huh. PULINA, kiva että palasit! UNIPUSSIa olis mukava päästä kokeilemaan kun ei Sampollakaan toi peitto kovin hyvin päällä pysy. TA1KA -toppatakkipäivystyspäivä ollu täälläkin, ei siis näköjään rytmin hiventäkään kun joka toinen päivä nukkuu hyvin :)
MAMIKO -esikoinen luopu unitutista reilu 2v:na, keskimmäinen täyttää pian 2 ja heitti tänään tuttinsa roskiin (Hyvää yötä toivotti ystäväni..) _Empun tapaan mun silmää ei hivele päiväsaikaan tuttia syövä iso lapsi. Turkin reissulla viime kesänä näin varmaan 5-vuotiaan pojan rattaissa (!) tutti (!) suussa.
Täällä on ollu riiviö irti, ja perjantaifiiliksissä kai jo osa porukkaa.. muhun taas osu ja uppos =D VALLU sietäis saada lumipesut jo pelkästä namurasiasta saati alotetusta lumisodasta!!
Taas jäi jotain kommentoimatta, mutta antakaa anteeksi! Yritän panna postia, seilorin osoitetta vaan herjas aiemmin mut yritetään vielä.
MariJo77 mulla on aikomuksena käyttää Alissalla unipussia kunhan se tulee ajankohtaiseksi. Olen monen kuullut sitä kiittelevän. Kuulemma rauhoittaa öitä kovasti.
Lähden nyt ahdistelemaan ukkoa tän tytön kanssa, saa ottaa hoitoonsa kun lähden hakeen Alissan nimiäislahjaa kultasepän liikkeestä. Oli siellä kaiverrutettavana (meniköhän tuo sana oikein..)
Välillä vähän rankkaa tää arki. Ei vauvan kans vaan uhmakkaan esikoisen. Tuota uhmaa on nyt nyt kestänyt kaksi vuotiaasta lähtien (nyt ikää on 3v4kk)ja luulin jo sen helpottaneen, mutta nyt on taas joku uusi aalto tullut... kaikki lauseet alkaa sanoilla " äiti, minä haluan.." ja jossei saa niin alkaa huuto ja parku. MITÄÄN ei voi tehdä ilman taistelua ja eipäsjuupas-keskustelua... Onneksi tuo vauva on semmoinen aurinko, ettei mene ihan epätoivoiseks! Ja jospa tää on esikoisen kapinaa menetettyyn ainokaisen asemaan, kun mitään muuta mustasukkaisuuteen viittaavaa ei ole ollut.
Mitähän piti kommentoida...niin SEKSISTÄ. Harvakseltaan sitä on, usein on niin väsy iltaisin, ettei jaksa. Mutta mitä olen teidän muiden juttuja lukenut, ei sitä NIIN harvoin ole kuin meillä mies antaa ymmärtää. Saisi olla tyytyväinen. Ehkäisyä ei ole, mutta täysimetyksellä mennään ja viimeksi kesti puoli vuotta ennenkuin menkat edes alko. Kolmostakin toivotaan...
RIITELYSTÄ joku kyseli. Ja kyllä meillä ainakin riidellään ihan avoimesti, jos on aihetta, ja sovitaan myös tietty. Musta se on ihan tervettä. Toisaalta jos on niin massiivisia riitoja kuin vanhemmillani aikoinaan, en suosittelisi " avoimuutta" vaan eroa... Nykyään on ollut tosin hyvin vähän aihetta, koska mies on kunnostautunut kotitöissä valtavasti. Että kaikille joilla mies menee ensimmäisen lapsen jälkeen lähinnä omia menojaan voin kertoa, että ihmeitä tapahtuu :)
COPPOLALLE terkkuja, kun on jäänyt tuo mailailu. Huomasin meillä pieniä yhtäläisyyksiä eli syntymäpäivä ja lapsen kastepäivä. Lukan ja Topsun nimi oli samana päivänä Aamulehden kastetuissa ja samaa oli tietty vielä seurakuntakin :)
Nyt syöttelemään, alkaa tulla vaativampaa yninää.
Suzu
Mitä, mitä... Täällähän on hulvaton meininki! Meillä on ollut vieraita enkä oo ehtinyt tänne aiemmin kirjoittamaan.
Kuis Vallun kurkkukipu?
*lumipesee Empun lähtiesssä* :D
Nyt pinoa lukemaan
Puh
huhhuh,aika päivä ollut,tulin vaan pikaisesti ilmottautumaan..
auroralla siis oli korvatulehdus,ja just se oikea korva mitä veikkailinkin.
on kyllä tosi kipeä ja rätynen joten jääpi nyt tämä juoruilu vähemmälle.
kuuri aloteltiin taas..kiitos kaikille rakkaille tsempistä!
COPPOLAlle piti sanomani että oon kyllä tosissaan tosi herkkis,itkustan millon mistäkin..en nyt siis ihan BYÄÄÄH,mutta silmät kostuu herkästi.(ja itseasiassa ne muutkin paikat eli ei tarvita liukuvoidetta meilläkään,puhetta kun oli.. ;) )
tervetuloa mukaan jälleen PULINA,muistan kyllä hyvin sut! :)
KIELOlle ja muillekin voin myös yrittää laittaa s-postilla kuvia jahka täällä tilanne rauhottuu..isäntääkin siinä apuna tarvin,käsi kun olen.
UNIPUSSISTA taisi kysellä MARIJO,en ole kokeillut,mutta olis kyllä kiva!täytyypä pistää hankintaan..
aurora yrittää nukutella vaunuissa ulkona mutta vähän väliä itkustaa,menen passiin..
varokaa niitä takapuolesta takaisin kimmonneita lumipalloja!!!!!! :D
-nasuli
Auroralle paaaljon haleja, voi toista raukkaa. Toivottavasti kuuri alkaa vaikuttamaan pian ~~~~~~~ paranemissäteitä :)
Taas täällä, mies on juuson kanssa joten kirjoitan nyt muutaman sanasen vielä...ennen kuin alamme katsella elokuvaa. Ovat pojan kanssa olohuoneessa ja kova juttelu kuuluu sieltä, juuso on tullut innokkaaksi juttelemaan, huutelee ja kiljahtelee mielellään ja sitten ihmettelee välillä itsekin niitä päästämiään ääniä.
Oli puhetta tuosta pulauttelusta, meillä se on arkipäivää ja enemmän sääntö kuin poikkeus...eli melkein joka syötön jälkeen tulee puklut ja milloin ne lentää lattialle, milloin juuson rinnuksille ja milloin äidin olkapäälle. Välillä tulee oikein reilustikin tuota " takaisinvirtausta" ja olin siitä jo hiukan huolissanikin, mutta kun kuukaudessa oli kuitenkin painoa tullut reilu kilo, niin eipä se tunnu ainakaan kasvua haittaavan. Vaatteita ja harsoja meneekin sitten oikein urakalla ja pyykkikone pyörii siis ahkerasti :)
Päikkäreistäkin oli pinossa puhetta, meillä heräillään aamulla noin yhdeksän aikoihin ja ensimmäisille päikyille mennään ulos sään salliessa n. kello 12 ja silloin nukutaan vaihtelevalla menestyksellä 1-4 tuntiin. Tänään saldo oli pari tuntia ja siinä välissä joudun siis käymään hyssyttelemässä, joten myös tänään toppatakkeilin sisällä...tuossa keittiössä yritin saada ruokaa tehtyä, mukava paistella jauhelihaa toppatakki niskassa ;)
Olen ajatellut aloitella juusolle soseita sitten kun näyttää siltä, että tuo rintamaito ei enää tunnu riittävän. Eli ei mitään kiirettä vielä toistaiseksi ja vastahan tuo poika täytti tiistaina 3 kuukautta. Täysimetetään sinne asti kun maitoa piisaa. Nyt yöt ovat olleet viikon verran tosi rankkoja kun syömään siis herätään tunnin ja parin tunnin välein...alkaa äidillä olemaan hiukan silmät ristissä kun ei pääse ollenkaan nukahtamaan siihen syvempään uneen. Toivossa elän ettei tämä tiheän syömisen kausi enää kovin kauaa kestäisi...aikaisemmin kun herättiin syömään 3-4 tunnin välein ja se oli tähän verrattuna luksusta :) Onko muuten jollain tietoa sellaista asiasta kun minusta tuntuu, että nyt ihan parin päivän aikana on tuo vasen rinta tuntunut siltä että on koko ajan täynnä (ei siis tyhjene kunnolla) ja puolestaan oikea rinta tuntuu taas enemmänkin tyhjältä eli mistäköhän voisi johtua? Olen yrittänyt silti imettää molemmista tasapuolisesti, ettei tuosta oikeasta ala maidontuotanto hiipumaan kun tuntuu tyhjältä. Vaikka olen kyllä jostain lukenut, että vaikka rinta " tuntuu tyhjältä" niin se ei siis välttämättä tarkoita sitä, että siellä ei maitoa olisi?! No, kummalista kumminkin tuo juttu :=0
Mutta nyt menen katselemaan sitä elokuvaa (Onnen Varjot) kun mies tuolta jo kärsimättömästi huhuilee!
Mukavat illanjatkot!
TA1KA
Josta tulikin mieleen että kohta voi tehdä laskiaispullia :D
~~~~~~~~~~~~~VIUUUUUUUUUUUUUUH~~~~~~~~~~~~~*
Jahanjaahans, kenen pipo se olikaan joka tipahti? MISULIN!
*myhäilee tyytyväisenä saadessaan osuman*
*Kuulee askeleita, kääntyy ja näkee
PULLEN.
Hyökkää rakettina Pullen niskaan ja antaa kunnon lumipesun*
[b]Se onkin sitten paon paikka! Nyt mentiin ja lujaa.........[/b]
*nakkaa juostessaan mynthonin suuhun ja väistelee laakana lentäviä palloja [b]TAITAVASTI*
[/b]
Meilla ollut kaytossa tuo pussi koko ajan. Aluksi oli tarkoitus, etta nukkuisi pelkastaan siina. Sen kayttoa suositellaan katkytkuolemariskin pienentamiseksi. Ajatellaan, ettei vauva saa peittoa naamansa eteen jossain vaiheessa yota. Pussi ei kuitenkaan pitanyt tyttoa tarpeeksi lampimana yolla (alla oli kylla yopuku) ja onkin nukkunut sen takia lisaksi peitto paalla eli se siita riskin pienentamisesta. Meilla kotona voi olla aika kylma oisin. Normaalisti lampeavassa talossa parjaisi varmaan hyvin pelkalla pussilla. Mutta siis ihan hyvia kokemuksia siita meilla.
BT
liittyy pinoilemaan eli taustalla olen ollut mutta nyt (Treen treffeistä intoutuneena) ajattelin alkaa jopa kirjoitella. Toisaalla jo mainitsinkin ongelmallisen tilanteen, että läppäri on kotosalla vain iltaisin ja luonnollisesti ei voi roikkua koneella pitkiä toveja jne jne..
Lokakuulla piti neidin syntyä mutta melki 2 vkoa meni yli. Hurjaa vauhtia tyttö kasvaa ja puoli pahvilaatikollista olen jo pieniä vaatteita laittanut sivuun, snif..
Tänään kävin kaverini vauvaa katsomassa Tays:issa ja kyllä meidän typyliini on jo niin iso tyttö kun häneen vertaa. Haikeana jo ajattelen kuinka lyhyt tämä vaaviaika oikein onkaan..
Tampereella asustellaan miehen ja vauvan kanssa (ensimmäisemme).
On tämä kyllä mainio forum lueskella moninaisista jutuista ja huomata, että hei, tuohan onkin ihan normaalia ja muillakin vauvat tahtovat ajoittain ruokailla 5 krt yössä tai eivät kaikkien muidenkaan pienokaiset nuku 19 tuntia/vrk ja muillakin pulauttelu on jokapäiväinen (jokasyöttöinen) iso riesa. Pesukone pyörii n. 2 krt/vrk!
Meillä nukutaan vain yhdet kunnon päikkärit ja se vaatii, että lähdetään ulos vaunuilla (ei auta minkään sortin huijaus sisätiloissa) eli ONNEKSI pakkaset tältä erää ovat takana päin..
Imetän muutoin, paitsi jos käyn lenkillä tms ja tytöllä hirrmu nälkä iskee niin mieheni antaa siinä tapauksessa korviketta.
Tänään hän tarttui ekaa kertaa itse leluun niin, että se oikein pysyikin kädessä ja iloiten helutteli Tikrua.
Nyrkit tuntuu maistuvan tosi makoisilta eli ihan intona niitä lupsuttelee, en ole sitä yritätnyt juuri estää kunnes alkaa peukaloita imeskellä.
Että tällaista, yritän minäkin kirjoitella kun vain mahdollista :)
Täällä pidetään hauskaa mun kustannuksella! *Kunnon lumipesu Vallulle ja Pulleronahille* Heittää vielä Pullen niskaan ämpärillisen kylmää vettä ja pakenee paikalta niin että savu nousee kengänpohjista * hihittää*
Joo, Roope nukku sitte tänään taas legendaariset 3 tuntia pihalla. Jee, jospa tästä tulis tapa.
Ehkäsystä, kumikallet käytössä meilläkin.
Jep, en nyt tältä lumisodalta muista muuta... *lähtee pakoon*
Misuli
*juoksee* mutta ei saa kiinni kun on niin pullea :D *huoh*
*Puistelee TAAS vaatteita ja kuivailee naamaa. Pyörittelee myhäillen palloja läjään samalla vartioiden ettei kukaan pääse niihin käsiksi...............*
Vai lumisotaa täällä käydään.. :)
Minä sain täällä meillä taas kunnon naurut.. Vaihtelin vaippoja Sannille ja samalla alkoi riisipuuro kiehua yli kattilasta. Huusin sitten mieheni pukemaan loppuun ja sivusilmällä seurailin touhua: Sanni vääntelehti ja kiemurteli, iskä tuskaili miten saada puntit jalkoihin. Ensin toinen ja sitten kun sait sen jalkaan niin toista metsästämään ja sillä välin toinen jalka olikin jo löytänyt tiensä ulos puntista :) Hetken äherrettyään mies tuo sitten Sannin valmiina syliini ja miten potkarit onkaan jalassa? Jalkaterät osoittaa taaksepäin :) Oli siis tytsi kiemurrellut oikein urakalla ;)
Mites muiden miehet osallistuu vauvanhoitoon. Meillä ollaan vastanyt aktivoiduttu kunnolla syöttelemään, lellittelemään ja pitämään seuraa. Vaipanvaihto on edelleen äidin hommaa.
Mutta nyt kaffen juontiin...
Käsittääkseni ei olla sovittu mitään tapaamista vielä... nyt kun laitoit tuon sähköpostiosoitteen voin näpätä pari kuvaa sulle Roopesta. Hauskoja nuo sun kommentit: " Taitaa meillä bussimatkat jäädä sinne saakka kun sille voi työntää vaikka banaanin suuhun äänenvaimentimeksi.. " heh, kieltämättä Roopellekki ois välillä tuo banaani tarpeen kun tuttia ei silloin huoli kun hermostuu... ja " tyttö kiljuu vaunuissa niin, että varikset tippuu puista!" Voi varisparat sentään :)