kootaan tähän ketjuun taas jutut jotka ärsyttävät joukkoliikenteessä. mä aloitan:
vihaan ihmisiä jotka työntyvät bussin/ratikan/metron ovista sisään ennekuin pysäkille jäävät ehtivät tulla ulos. tähän lisätään vielä tiukka katse maahan, jottei vahingossakaan tapaa kenenkään katsetta.
se ottaa myös päähän kun aletaan rähistä bussikuskille linjan myöhästymistä. kaikki muut matkustajat odottavat hiljaa kunnes räyhääjä saa purettua (viattoman) kuskin päälle kaiken pahan olonsa. sitten matka voi taas jatkua.
äidit jotka työntyvät rattaiden kanssa bussiin sisään keskelle käytävää. kuski pyytää äitiä poistumaan rattaineen vedoten äidin ja lapsen OMAAN turvallisuuteen. äiti panee ensiin vastaan mutta poistuu löpulta sadatellen ovesta ulos. muut odottavat taas kiltisti paikoillaan.
kuskit jotka katsovat elämäntehtäväkseen ottaa myöhästyminen kiinni keinolla millä hyvänsä (katso kohta kaksi). matkustajat pitelevät tuolinselkämyksistä kiinni kaksin käsin. käytävällä seisovat huojuvat uhkaavasti.
Kommentit (24)
avaa oma ketjusi jossa voit puolustaa vaikka yhden pysäkinvälin matkustavia matkustajia. tässä ketjussa sana on vapaa ärsytyksille!
bussi ei tule pysäkille vaikka olet odottanut jo puoli tuntia. päätät ottaa taksin ja lähdet pysäkiltä sitä vastaan..samassa bussi kaartaakin jo pysäkille etkä ehdi juosta kyytiin!
aina kun sytytän tupakan, bussi saapuu pysäkille!
Olen käyttänyt joukkoliikennettä koko ikäni eikä ikinä ole tullut mieleenkään ärsyyntyä siitä, että joku ajaa vain pari pysäkinväliä. Miksi niin ei saisi tehdä? Itse ajan joka aamu töihin 40 min bussimatkan Espoosta Helsinkiin ja reitille mahtuu myös pari pysäkinväliä kulkevia ihmisiä. En ole havainnut heistä koituvan haittaa. Linja pysähtyy joka tapauksessa lähes jokaisella pysäkillä.