Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koootaanpa tähän seikkoja, mitkä ärsyttää liikenteessä. Mua ärsyttää se, että ihmiset ei osaa käyttää vilkkua.

Vierailija
25.01.2006 |

Kun odotat risteyksessä, että pääset kääntymään niin joku torvi ei osaa vilkuttaa. Erityisesti ruuhka-aikoina on tosi raivostuttavaa. Myös liikenneympyröissä, monet ei osaa käyttää vilkkua. Tai kaistaa vaihtaessa se vilkku olis kova sana. Viereiseltä kaistalta vaan yritetään väkisin tunkea sun kylkeen. On hankalaa antaa tietä, jos ei osata käyttää sitä vilkkua.

Nää jutut sieppaa mua. Mites teillä muilla?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoritiellä todella ketuttaa nämä, joiden on pakko päästä ohi ja jäävät sitten siihen eteen köröttelemään. Itse ajelen moottoritietä 2x 50 km joka arkipäivä ja koetan pitää vakionopeussäädintä päällä. Eikös aina puikkaa ohi ja eteen joku Volvo/Bemari niin että saat seistä jarrulla. Ja sitten jäävät siihen tientukoksi, eikä ohikaan viitsisi lähteä, kun ei tiedä mikä skitso ratin takana höyryää.

Vierailija
42/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin nyppii ne ääliöt, jotka ihan huvikseen ajelee liian lähellä. Mitä niille pitää tehdä kun mieli tekis jotenki näyttää että ala mennä sieltä hiillostamasta???

Jarruttaa? Näyttää keskaria? Mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mua niin nyppii ne ääliöt, jotka ihan huvikseen ajelee liian lähellä. Mitä niille pitää tehdä kun mieli tekis jotenki näyttää että ala mennä sieltä hiillostamasta???

Jarruttaa? Näyttää keskaria? Mitä?

Vierailija
44/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa kaistaa, väistääkseen jotain kiihdytyskaistalta tulevaa. Eli kyseessä turha kaistanvaihto, koska kiihdytyskaistaa tuleva on väistämisvelvollinen. Vaikka käytännössä monet niin tekevätkin. Ja se ei ole turhaa ohituskaistalla ajamista, että ajat siellä niin kauan ettei tarvitse toisen nokan eteen mennä...

Vierailija
45/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ajalen nopeusrajotusten mukaan ja ehkä himpun ylikin niin aina tuolla nelostiellä roikkuu joku perässä.

Toi sumuvalojen käyttö siinä tilanteessa onkin hyvä vinkki :)

Vaikka eihän sitäkään saa turhaan käyttää...

Vierailija
46/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin on kohteliasta väistää, jos on tilaa vasemmalla kaistalla, kiihdytyskaistalta tulevaa. Aattelppa omalle kohalle :)!

Vierailija
47/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa kotiin (eräs valtatie) näin taustapeilistä että rekka tulee noin puolenkilometrin päässä takana) oli aika huono sää eli hieman satoi lunta ja oli liukasta. Ajoin 80km/h. No rekka tuli lähemmäs ja lähemmäs taisi siis ajaa reippaasti ylinopeutta. No ajattelin, että no menkööt ohi, koska tässä on puolentoista kilometrin suora. Mutta mitä rekkakuski tekee?? Jää takapuskuriin kiinni ja mua alkoi todella vituttaa kun olisi ohi päässyt. No parin kilometrin päästä tulikin tienviitat oikealle ja vasemmalle (valtatie jatkui suoraan) No mitä tekee rekkakuski alkaa ohittaa sulkuviivalla 100m ennen risteystä ja autoja kääntymässä tielle

Vierailija
48/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi on turvallisempaa ja kohteliaampaa pitää välimatkaa edellä ajavaan ja olla kiihdyttämättä nopeutta, jos näkee jonkun pyrkivän rampilta liikenteen sekaan.

Vierailija
49/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tulkintakysymys, enkä edes muista, mistä sen kuulin. On vain jäänyt mielen perukoille.

26

Vierailija
50/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein joskus samanlaisessa tilanteessa, tosi liukkaalla kelillä tukkirekan roikkuessa mutkaisella tiellä peräpuskurissa niin, että tarpeeksi ison ja jyrkän ylämäen tullen laskin vauhdin suht äkkiä alle kolmeenkymppiin. Siihen jäi rekka, kun ei riittänyt vauhti nousta mäkeä ylös, eikä ohittamiseenkaan hoksottimet ehtineet mukaan.

Vierailija
51/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta musta se on tyhmää että kiihdytyskaistalle joutuu pysähtymään ja oottelemaan vuoroaan, että pääsee sekaan. Se ei aikaan ole joustavaa ja sujuvaa liikennettä.

Mutta niin tai näin, ni väistän silti AINA vasemmalle, jos joku yrittää kiihdytyskaistalta mukaan (ja sitä tilaa on). Kai mulle sitte vielä siitä(kin) sakot räpsähtää.

Vierailija
52/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pudottakaa vauhti noin 75 km/h, tällöin rekka pääsee teidän ohi. Rekoissa nopeudenrajoitin on 85 km/h, eli jos ajatte 80 km/h heillä ei riitä enää potkua lähteä ohi, vaan tarvitaan piiiitkä suora. Tällä ohjeella huikkaavat aikas pian teidän ohi ja jatkavat omia menojaan.

Vierailija
53/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskalla tulla sieltä rampilta muun liikenteen sekaan, vaikka tilaa olisi ihan riittävästi.

Vierailija
54/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä tein joskus samanlaisessa tilanteessa, tosi liukkaalla kelillä tukkirekan roikkuessa mutkaisella tiellä peräpuskurissa niin, että tarpeeksi ison ja jyrkän ylämäen tullen laskin vauhdin suht äkkiä alle kolmeenkymppiin. Siihen jäi rekka, kun ei riittänyt vauhti nousta mäkeä ylös, eikä ohittamiseenkaan hoksottimet ehtineet mukaan.[/

Mikset pudottanut vauhtia tasaisella tieosuudella, eipä tuo rekka olisi sinun takapuskurissa roikkunut minuuttia kauempa. Älkää hyvä ihmiset tätä tehkö koskaan, kun tuolta rekalta se vauhti ei aina putoakkaan niin nopeasti kuin henkilöautolta.

T:rekkakuskinainen

Vierailija
55/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä tein joskus samanlaisessa tilanteessa, tosi liukkaalla kelillä tukkirekan roikkuessa mutkaisella tiellä peräpuskurissa niin, että tarpeeksi ison ja jyrkän ylämäen tullen laskin vauhdin suht äkkiä alle kolmeenkymppiin. Siihen jäi rekka, kun ei riittänyt vauhti nousta mäkeä ylös, eikä ohittamiseenkaan hoksottimet ehtineet mukaan.

Vaikka omapa tuo ois vika ollu.

Vierailija
56/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi sinulla olla " hoksottimet" enempi hukassa kuin takana tulevalla tukkirekalla. Taisit körötellä tasan 80 km/h, eli ei mitään mahiksia ohittaa. Teit tyhmän teon, älä leuhki sillä. Tuo ei ollut joustavaa liikennekäyttäytymistä, vaan kuulut joukkoon " törpöt" .

Tienpinta oli ehkä sinulle liian liukas, kuitenkin ammattiautoilijalle arkipäivää.

Vierailija
57/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa merkin että vastaantuleva kaista on vapaa ohittamiselle?

Vierailija
58/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pököpäät henkilöautonkuljettajat jotka eivät osaa päästää rekkaa ohi. Rekan taakse myös muodostuu jono, ja rekan takaa on vielä kurjempaa lähteä kurkkimaan mahtuuko ohittamaan.

Vierailija
59/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkaa.

Vierailija
60/99 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä koslaa saada kiihtymään. Ja toinen omituinen tapa ainakin täkäläisillä: liitytään päätielle " sokkona" ja sitten paniikissa väistetään bussipysäkille tai pientareelle. On aiheuttanut monta vaaratilannetta.

Sitten ärsyttää nämä, jotka viimeiseen asti pitävät kiinni omista oikeuksistaan liikenteessä. Huomaavaisuus ja joustavuus ovat heille täysin outoja käsitteitä. Esim. tasa-arvoisessa risteyksessä voisi kohteliaasti päästää toisesta suunnasta tulevia autoja välillä ja hetkeksi luopua omasta etuajo-oikeudesta.

Ja vielä yksi suuri ärsytyksen kohde: esim. 80km/h alueella ajellaan suorilla pientä ylinopeutta, mutta mutkissa ja ylämäkeen tultaessa pudotetaan vauhti 70km/h. Jos olet aikeissa ohittaa, johan löytyy kaasupoljin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän