**KESÄNUPUT ma-ke**
Testaillaas toimiiko tämä..
Pe-su tässä: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (61)
Sit kun yritin kirjoittaa, että ne hävis, niin tuli teksti, että sivusto hetkellisesti epäkunnossa. Joopa joo, hetkellisesti...Tytteli-83
http://maitolaituri.imetys.fi/index.phpTuolla kävin lukeen imetyksestä vähän, pitää muistella että miten se menikään ;)Ärsyttää näin jälkikäteen, kun en juurikaan tutustunut imetyksen maailmaan esikoita odottaessa ja sairaalassa ei paljoa autettu niiden kivikovien rintojen kanssa. Rintakumin tyrkkäsivät sitten käteen, kun pojalle jouduttiin pulloa antaan. No, onneksi imetys lähti sillä kumilla käyntiin ja poika kasvoi hyvin eikä lisämaitoa enää tarvittu.Asiasta kolmanteen, ootteko joneet/aiotteko hankkia ns. imetysteetä? Weledaa ovat voorumeilla kehuneet, pitäiskö sellasta kokeilla. Sitä voi aloittaa jo näin loppuraskaudessa juomaan..
juuri näin, ihanat rivivälit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kaikkea bugia sitä näillä sivuilla onkin!
No nyt on aika keskittyä kirjoituksiinne oikein kunnolla. Nuorempi nukkuu ja esikoinen heittelee paperilennkokkia jonka sille tuossa äsken väsäsin&tosin nyt se sitten pillittää tuossa että se oli huono :PHOITOLAUKUSTA: minulla olni esikoisesta Emmaljungan pehmeä kassi ja se oli ihan ok. Kakkosesta oli Brion kova joka oli säilytyksen ja tavaroiden löytämisen kannalta parempi kuin pehmeä, mutta oli kamala kohlo ja iso! Nyt haluaisin hankkia enemmän sellaisen äidinhoitolaukun eli jonkun mageen isohkon laukun johon sitten sopii vauvankin varustus. Lähinnä juuri joku harso, body, vaippa jne. kaiken muun sälän sekaan ; ) Tosin mun on aina kuljetettava kahdelle muullekkin vaihtovaatteita ja eväitä mukana joten sen laukun on oltava ISO ; )SUPISTUKSISTA: tosiaankin ei mulla edes suuremmin tunnu et olis supistus. Huomaan sen vasta kun hengitys salpautuu eli kivusta ei tietoakaan (eli Alcatzar on se työkaverisi oikeilla jäljillä)VAUVAN KOOSTA: minä kuulun näihin standardimittaisten vauven synnyttäjiin eli pojat olleet:51cm/3458g rv41+4 51cm/3835g rv41+5Onko muuten muut käyneet tekemässä omaaPROFIILIA? Rouva80:n kävin kurkkaa ; )Meillä muuten meni sitten KAMERA RIKKI!!!! Nyt on ollut siskon kamera lainassa, mutta olis kyllä kiva saada oma kuntoon. Tosin nykyään kannattaa melkein ostaa uusi kamera, kun viedä korjattavaksi& onhan tuo ollut jo 4vuotta meillä.NUKKUMISESTA: pystyn ONNEKSI nukkumaan ihan hyvin. Mulla on nyt ollut yksi ylimääräinen tyyny polvitaipeessa helpottamaan asentoa. Edelleen mulla puutuu kädet ja lonkka kipeytyy kyljeltään nukkumisesta. Asennonvaihdot auttavat ja sitten ne välit nukun sikeästi (loistavat lahjat nuo unenlahjat)NEUVOLASTA: jokos teillä on neuvola viikonvälein? Mulla on nyt eli viimeksi olin viimeviikon ti ja nyt sitten uusi huomenna. TUTTIPULLOISTA ja TUTEISTA: meillä on pojat olleet molemmat osaimetyksellä kokoajan. Olivat heti sairaalasta asti niin nälkäisiä että oli pakko antaa lisämaitoa. Ekasta sain jopa lääkettä maidonnousuun kun viikonkuluttua synnytyksestä poika ei saanut tarpeeksi ruokaa. Korvike oli sitten ratkaisu ja hyvin sillä menimme. Imetin kuitenkin molempia 8kk asti ja tyytyväisiä olivat ja terveitä myös. Tuttipullona minulla ollut Avent, muut eivät ole kelvanneet heille. Tutteina oli aluksi ne rengastutit (oisko NUK). Ne on heppo pönkätä harsolla vauvalle kun ei kuitenkaan jaksa vielä imeä niin että pysyy suussa. Tuttiasia on kylläkin jokaisen henk. koht asia opettaako siihen vai ei niin ja kaikki vauvathan eivät sitä edes huoli&KAURIS mites sinun tilanne? Soititko/saitko uuden ajan sinne ä-polille?Kääk, mun pitäs pakkailla täällä. Ei huvita sitten YHTÄÄN!!!! Viikonloppuna siis siivoillaan kavereiden kanssa rakennuksella, ihmeesti kyllä monelle jo alustavalle lupautuneelle on tullut muuta menoa just joo tää on just tätä : /Mitähän muuten tarviin sinne LOPPUSIIVOUKSEEN, niin kun välinettä? Tietääkö kukaan? Mikrokuitumopit on varmaan hyviä ja jotain kaakelin pesujuttuja? Täytyy varmaan googlettaa jos teillä ei tietoo?eart rv37+2
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bc56ccab-219d-11dd-bed1-…!
Hoitolaukku: Mulle tuli myös vauva-lehden hoitolaukkukaupanpäällinen esikoisen aikaan, aika surkea oli joo. Plussaa oli se, että sai neppareilla vaunuihin kätevästi. Myöhemmin ostin sitten ihan ITSELLE MIELUISEN plajetein koristellut reilumman käsilaukun, johon mahtui mm. varavaippa ja rintakumi koteloineen. Nyt olen haaveillut esim. MARIMEKON laukkua tai jotain, alkaa olla kulahtanut tuo entinen "hoitolaukku". Nythän on muoti sillain suosiollinen, että suuret käsilaukut on in ja valikoimaa löytyy :) Mitä muuta mun pitikään kommentoida?
tuteista ja pulloista: Esikoiselle hankittiin ja saatiin lahjaksi rypäs pulloja jotka jäi käyttämättä. Tutteja saatiin myös lahjaksi ja eipä poika imenyt tuttiakaan niin nekin jäi käyttämättä. Nyt sain lahjaksi MAM-tutteja ja niillä mennään, katotaan syökö tulokas tuttia vai ei. TÄNÄÄN on muuten OULUSSA ainakin, BABYSTYLEssä ale ja kanta-asiakaspäivät, käyn varmaan sen AVENTIN rintapumpun ostaan ja siihen aventin pulloja, tai ainakin tuttiosia, jos ne käy pojan Aventin nokkamukeihin...pitääkin kehitellä tätä ideaa. Keitellä nuo vanhat nokkamukit, vaihtaa vaan tuttiosat uusiin.
Aivan järkyttävä vatsakramppi iski äsken, hyvä kun sain hengitettyä. VIime yö oli taas ihan järkky. Siis kuopus kyllä nukkui koko yön sängyssään, mutta kun meikäläinen tallusteli vessaan varmaan sata kertaa ja se hitsin peräpukama soimasi minua koko yön, Panadolista ja Scheriproctista huolimatta. Piti nyt sellainenkin kiputila tähän loppumetrreille saada. :(Neuvolassakin tuli taas käytyä. Painoa oli tullut 700g, HB oli vaivaiset 101, ei siis mikään ihme, jos en saa mitään aikaiseksi kun koko ajan väsyttää ja kaikki fyysinen toiminta saa aikaan järkyttävän uupumustilan...verenpaine oli ihan kohdillaan 125/75 ja pissa puhdas. Vauvan syke ok ja sf-mitta 35cm. Ei ollut terkankaan mielestä vielä laskeutunut, ja oli sitä mieltä, ettei välttämättä laskeudukaan.Terkka laittoi lähetteen TAYSiin synnytystapa-arvioon. Toivoi sen olevan jo ensi tai seuraavalla viikolla ja oli sitä mieltä, että siellä pitäisi ehdottomasti sopia käynnistyspäviämäärä...saa nähdä nyt, mitä sanovat kun jokainen alan ammattilainen tuntuu olevan eri mieltä noista käynnistelyistä. Joka tapauksessa, käynnistelyn pitäisi alkaa sitten lähellä laskettua aikaa, mikäli terkkaan on uskominen... :)Kaipa sitä pitäisi jotain syödäkin, kun maha ulisee tyhjyyttään...Kanelisokeri 36+5
Heippatirallaa!enpäs ole ottanut osaa keskusteluihin, mutta tiivisti käynyt lukemassa :D Neuvola kuulumisia:painoa tullut n.11 kg hb 142, ollut koko ajan hyvä, verenpaineet hyvät.viime viikolla oli vika lääkäri...vauva laskeutunut, ei muuta ollut vielä tapahtunut ?:| laitto llääkäri lähetteen seinäjoelle ultraan ja vauvan sykekäyrään, on niin pieni sf mitta...tosin on kaikista isoin maha nyt mitä on ollut kahdesta edellisestä. uskon et kaikki on hyvin. en vain tee isoja vauvoja!!!viimesiä viikkoja mennään...toissa iltana ajattelin jo et nytkö alkaa, mut pas...loppu ku seinään :| saishan tää "nuuskis" vielä vähän aikaa viihtyä masussa, mut kun koko ajan saa olla hommaamassa lasten hoitajaa, kun ei tiä millon... meidän säkällä, vauva lähtee taas syntyy yöllä ja kukaan ei vastaa puhelimeen!!!täytyy taas lopettaa, vanhemman terapia aika jo ohi...aurinko07 36+2
Kun yritän päästä lukemaan meidän 2.sivun juttuja niin kone ilmoittaa "Keskustelut on hetkellisesti pois käytöstä". Laitoin ylläpidolle aikaa sitten palautetta, mutta edelleen tökkii! Mites muilla?!?
Kakkossivu ei ole näkynyt minullakaan koko päivänä :( kyllä tää on jo aika ärsyttävää kun näin monena päivänä tökkii. Ylläpitoa häiritsin jo monta päivää sitten kun en saanut mitään viestejä silloin läpi. Tänään ilmoittivat vielä että aikovat vaihtaa mulle uudet tunnukset, mutta kyllähän nää viestit on nyt tulleet läpi, mutta mitä se auttaa kun nuo keskustelut ei näy...Sitä olisin valitellut, kun oikeasta kädestä puutuu joka päivä sormet, ja useasti päivässä! En hoksannut siitä sanoa neuvolassakaan. Nukun huonosti ja jo aamusta asti olen tänäänkin ollut ihan rättiväsynyt... Siihen sitten selkäsärkyä + mullakin jokapäiväiseksi muuttunut päänsärky (+niskasärky) niin ei ole kovin iloinen olo. Alcatraz 35+5
Täällä sama ongelma kuin artilla. Viimeisimpiä viestejä ei pääse lukemaan. Grr. Jos laittaa, että näkyy 25 viestiä, ei pääse lukemaan kakkossivua ja jos laittaa näkymään 10 viestiä, vitossivu ei aukee. Kyllä menee hermot!!!!
Alcatzar: mä kysyin silloin joskus talvella niistä mun käsien puutumisista, niin neuvolasta sanoivat vaan että KUULUU "TAUDIN" KUVAAN... eli ikävä vaiva, mutta sille ei kai voi mitään?!? Tosin kysy ihmeessä sinäkin, jos sanoisivat jotain muuta.makri: tosiaankin menee hermot. juuri tuo 2. sivu ei näy ja venksalisin minäkin noita asetuksia niin aina jäi tietyt viestit näkemättä!!!!Joku oli saanut ylläpidolta tällaisen viestin EILEN "Keskusteluissa on ollut ongelma, että viesteihinkirjoitettu erikoismerkki on rikkonut koko keskustelukategorian. Nyt virheon löydetty ja toivomme, että korjaukset saadaan näkyviin sivustolleviimeistään huomenna. Olemme pahoillamme tilanteesta."No oli miten oli, mutta edelleen tökkii!!!!Nyt lähden kaupan kautta tontille ja hakee suklaata ensin ottaa NIIN paljon päähän : / (olipas outo sanajärjestys... en jaksa korjata)'eart
Lie tämä tummanruskea hiusväri vaan sitä tekoälyä? Aamusta lähdettiin tuon töppähönön kanssa asioille. Piti kolmannen kerran käydä hakemassa lisää puunauhaa tuohon kukkapenkkiin. Olen niin näköjään luottanut että osaisin jotenkin päätellä pituuksia ilman mittailuja mutta lie tuo insinööriys päässyt jo tekemään tuhojaan. Vähän hävettää jo siltä samalta puutarhamyyjältä aina vaan käydä lisää. Tänään jo naureskeltiin asialle. Kun olen tietty sanonut jo aikaisemmalla kerralla että piti tulla ostamaan lisää 2 rullaa kun ei riittänyt. Muisti minut siitä.. :DNo sitten vietiin äiteen saumuri huoltoon. Piti pokka kun tilasin tiskillä manaajan tuolle demonien valtaamalle. Vähän se täti katsoi ensin että olenko tosissani, lie savolainen kun oli niin hidas. Alkoi sitten nauraa kun aloin kertoa mitä se seetanan rakkine tekee ja mitä se ei vahingossakaan tee. No, lupasi tekstarin laittaa kun pahat henget on saatu häädettyä. Sitten alkoi jo poika valittaa ruokahätää. Pyysi että mennään äiti mäkkiin. Sinne suuntasimme ja olo oli kuin jätemyllyllä kun oman elmaconi vetäsin soodaveden kanssa ja sitten poika sanoi että ei syö sitä omaa lastenhamppariaan. Kelpasi vain ranskalaiset ja maito. Jätskikin jäi minulle melkein kokonaan. Ajattelin että se elmaco olisi ollut sopivan pieni ettei olisi vatsa turvonnut. Sitten sitä pojan jätskiä vetäessäni ohimennen ajattelin että eihän näitä olisi kaikkia PAKKO ollut syödä. Mutta kun nuuka ei tietty raaski roskiinkaan heittää. Poikaa kiinnosti vaan semmoinen Hotwheels auto, minkä sai kylkiäisenä siihen ateriaan. Meinasin jo että mies ja tytär ei olisi saanut tietää meidän herkuttelusta mutta tuo höppänä meni tietty niille heti esittelemään innoissaan että KATTOKAA MINKÄLAISEN HOTWHEELSAUTON MINÄ SAIN MÄKKÄRISTÄ!!! Se siitä sitten. :D Pitää nekin sitten viedä syömään hampparia. Ja sitten vielä se hampparin syöminen ei ollut edes niin nautinnollista, jostain syystä. Se suolainen turvottaa eikä oikein ole ollut edes nälkä viime aikoina kun ei vatsaan mahdu. Älkää kysykö, miten onnistuin lihomaan 2 viikon aikana 2,2kg.. Ilmeisesti minä syön tavan vuoksi.. Käsille pitää olla töitä.No sitten oli iltapäivästä hieroja. Sinne mentiin tuntia liian aikaisin. Jos siellä puutarhakaupan kassalla ei ollut tyhmä olo niin hierojalla oli. Mun elämäntehtävä on varmaan hauskuuttaa lähimmäisiä. Niillä olisi varmana sikatylsää jos eivät voisi mulle naureskella. Hieronnan aikana poika tietty tuli hieromaan räkäistä nenäänsä mun suuhun. Ja hauskaa oli kun komensin pois. JEsh..
tää viikko on ollut ihan järkky!! maanataina unohdan mennä neuvolaan tiistaina kolhasin vaneerinpalalla autoa niin että lähti maali ja tänään keskiviikkona sain elämäni ensimmäiset sakot!!! parkkisakon!! Per..........honen ja sit vielä nää sivut tökkii!! ettei pääse purkaan kiukkua tänne!! ja mies on ollut aamu viidestä ilta kymmeneen töissä ja koulutuksissa!!! ARG......... ihan pelottaa mitä huomenna tapahtuu..pitää varmaan jäädä kotiin koko päiväksi!! kiitos kun sain taas purkautua!toivotaan et huomenna on jo parempi päivä!! mie ja tiitiäinen 36+3
siis mies ollut koko viikon aamusta iltaan töissä ja koulutuksissa..ei kivaa :(
Olen etsinyt rahapussiani paripv. Tuli sitten tänään mieleen että oiskohan se vaunuissan NO olihan se, mutta missäs vaunut?!? Rappukäytävässä portaiden alla!!!! Hmm... rehellistä väkeä talossa tai sitten ajattelivat että ei sillä kotiäidillä kuitenkaan rahaa ole ; ) Niin ja maanantaina löysin (taas) avaimeni ovestamme - siis rappukäytävän puolelta. Niin ja siinä roikkui myös kännykkäpusssi jossa tälläkertaa oli puhelin sisällä... :DDDDDDDDDDDPS. Tintti, kivan muhkee maha sulla ; )
art:ei sinullakaan vahvasti mene xD oneks meitä hajamielisiä on täällä useampi..perjantain neuvolaa odotellessa..jos sais ensimmäisen painoarvion tiitiäisestä :) vaik eihän ne taida paikkansa pitää!??mie ja tiitiäinen rv 36+3
art..sinullakin kunnon rantapallo xD ja laskeutunut aika hyvin!!
Mutta KOLMONEN näkyy, eli jotain kirjoituksi ainakin...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=6a5c0afd-225e-11dd-bed1-…!
Mulla oli esikoisella kaksikin hoitolaukkua, käytännössä olivat samanlaisia. TOisen sain vauva-lehden kylkiäisinä ja toisen Brion vaunujen kylkiäisenä. Olivat sellasia pehmeitä laukkuja, joissa hoitoalusta erillään. Musta olivat tosi turhia. Oikeasti laukkuun ei mahtunut juuri mitään, hankala kaivella kaipaamsa ja hoitoalustat oli tosi liukkaita. Mä käytin alustana lähinnä muovitetun froteen kappaletta. Omassa laukussa yleensä kulki tilanteen mukaan pari kestovaippaa ja niihin villavaippahousut tms., sekä pussi käytetyille vaipoille. Vaihtovaatteita tai ruokia en juuri kuskannut ellei tilanne nimenomaan vaatinut. Ruokapurkit oli helppo kuljettaa myös omassa laukussa.Brion kassista vielä irtos se kiinnitysnappi että sen olis saanut vaunuihin kätevästi kiinni :(t. SannaNu ja tiuhti