Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄNUPUT ma-ke**

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi voimia kaikille tylyjen lääkäreiden ja ajattelemattomien sukulaisten kanssa! Mielestäni tässä vaiheessa on hyvä ja luontevaa kääntää ajatukset omaan napaan ja keskittyä oman ja vauvan hyvinvointiin.

Minullakin on ollut vatsakipuja, sellaisia vihlaisuja. Muistuttavat mielestäni kohdunkasvukipuja, joten en ole huolissani. Ehkäpä pikkukaveri tökkii siellä kudoksia.

Monella vauvat ovat tipahtaneet jo alaspäin *kade*. Täällä ollaan vieläkin pylly meikäläisen kylkiluissa kiinni ja sehän tuntuu kivalta kyljissä ja palleassa. No, ei se pää haaroissakaan varmaan mahtavalta tunnu ;)

Meillä alkaa olla hommat hanskassa, vaatteet ja lakanat on pesty ja laitettu paikoilleen, suurimmat hankinnat on tehty. Sairaalakassia en ole vielä pakannut, enkä ole hankkinut isoja siteitä. Täytyisi ostaa vielä hoitolaukku ja sitteri, mutta ainakin sitteristä ajateltiin vihjailla meidän porukoille, jospa haluaisivat osallistua.

Meilläkin oli muutto muutama viikko sitten ja siitä asti kämppää on tullut laitettua aika kiitettävästi. Jotenkin minulla on pieni ahdistus siitä, että en ehdikään laittaa tätä nätiksi ennen vauvan tuloa. Sitten ei varmaan jaksa kiinnostua sisustuksesta, mutta viettää kauheasti aikaa kotona ja ahdistuu rumista huoneista.... No, ei pidä ottaa paineita.

Viime viikolla neuvolatäti arvioi, että olisi iso lapsi tulossa. Saas nähdä, mitä neuvolalääkäri sanoo tällä viikolla ja ruvetaanko sitä kokoa seuraamaan.

Näin se meidänkin aika alkaa tulla, ihan mieletöntä. :)

Poltsi 35+2

Vierailija
22/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyihän tämä viestiketju jostain, saas nähdä kauanko on esillä. Tosi ärsyttävää. Kävin aamulla taas uimassa, vaikka huonosti nukutun yön jälkeen ei millään olisi jaksanut. Hyvää teki kuitenkin. Miten te muut pystytte nukkumaan? Mä heräilen vähän väliä ja valvon pidempiäkin pätkiä joka yö. Vessassa ravaan tunnin välein. Ja vauva ei ole edes laskeutunut. En tiedä, onko edelleen väärin päin, jokin kova tosta palleasta läpi tunkee. En jaksa tehdä päivisin mitään, olen ihan puhki. Ja samalla musta sitten tulee tosi kiukkuinen ja ärtynyt. Hommaa olis vaikka kuin, mutta kun eväänsäkään ei jaksa liikauttaa. Rautaa popsin, vaikka varmaankin hb on edelleen alhaalla. Huoh! Tulipahan valitusta.

Jänskättää, milloin ensimmäinen kesäkuinen syntyy!!! Heinäkuisista joku taisi jo maailmaan pulpahtaa. Erikoista, että me ollaan kaikki vielä kasassa. Mulla nyt on viikkoja niin vähän, että ei tapahdu mitään vielä pitkään aikaan, mutta joillakin on tainnut olla jo lupaavia ennusmerkkejä. Olis kiva kuulla niistä lisää, jos palsta vaan toimis...

Selma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki!

Tänään oli se paljon odotettu ultra...tällä kertaa näyttäisikin tulevan ihan käyrillä kulkeva vauveli. Kokoarvio oli nyt 3006g, eli jos kasvaa sen 200g/viikko, jää syntymäpaino hitusen alle neljän kilon...sellaista keijukaista ei ole nähtykään sitten sen jälkeen kun esikoisen sain...noh, synnytystapa-arvioon menen vielä lähempänä ja se tehdään sitten Taysissa, siis todella lähellä laskettua aikaa.

Olen todella huojentunut jos niin on, että vauva kasvaa käyrillä, mutta kuten ultraaja sanoi, lukema on suuntaa antava (10% virhemarginaali) ja voi hyvin olla vielä, että vauva intoutuu kasvamaan loppuviikoilla enemmänkin. Lapsivettä oli normaali määrä, istukka toimi hienosti ja vauvan syke oli tällä kertaa 138-148. Vilkasta oli meno taas ja ultraajakin asian useaan kertaan totesi...minulla on kylkiluut aivan hellänä.

Vauveli köllötteli pää alaspäin, mutta oli vielä korkealla. Laskeutumisesta ei puhettakaan, tosin, kuten olen useasti täällä todennut, ei minulla ole yksikään muksu ennen synnytyksen käynnistymistä laskeutunut, kiinnittymisestä puhumattakaan...

Sukupuolta en kysynyt kun ultraaja oli sellainen jäykkis, ettei tosikaan...

Jep...kun nyt näitä viikkoja on niin vähän, niin nyt ei voi muuta kuin odotella, että H-hetki koittaa. Mikäli taysissa kaiken todetaan olevan ok, ei käynnistystä tietenkään lähdetä tekemään, ellei raskaus mene kovasti yli lasketun ajan.

Oloni ihan kamala tällä hetkellä. Onnistuin vielä viime metreillä saamaan peräpukaman ja kipu on sanoinkuvaamaton, pahempaa kuin hammassärky *_*. Olen ihan rampa...Händensaa ei taida olla luvallista käyttää. Olen laittanut Scheriproctia, mutta vaikutus on yhtä tyhjän kanssa...vesisuihku helpottaa jomotusta, mutta en voi koko ajan istua pöntöllä suihkuttelemassa, pirullista :(

Nyt koetan lähettää tämän viestin ja toivon, ettei se katoa bittiavaruuteen...

Kanelisokeri 36+4

Vierailija
24/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivän olen taas päivystänyt milloin tänne pääsisi, ja nythän tämä täältä onneksi löytyi...

Aamulla oli neuvola, ja meikä oli onnistunut lihomaan hurjat 2 kg 2vkon aikana!! Nyt onkin sitten kaikenkaikkiaan 10 kiloa tullut lähtöpainosta. Kahdessa viikossa se pieni painoarvio 1950g oli kanssa noussut nyt 2300 grammaan. Osa onkin sitten varmaan turvotusta, sormet puutuilee omia aikojaan ja kengät ei mahdu jalkaan ja jalat väsyy, ei jaksa kävellä yhtään...

Sf-mitta oli 33 ja verenpaine OK, hemoglobiinia ei nyt otettu. En ole jaksanut enää napsia joka päivä kahta rautatablettia, vaan ottanut joka toinen päivä 2 tabl kerralla.

Potkuja tuli neuvolassakin urakalla oikeaan kylkeen ja pylliäinen pakeni sydänääniä kuunnellessa aina alta pois, kyllä neuvolan tätiäkin nauratti :) Kroppa on kuitenkin keskellä/ vasemmalla puolella ja jalat ja kädet on oikealla kyljellä. Pää oli laskeutunut viime kerrasta mutta ei ollut vielä kiinnittynyt.

Varattiin aika 2 vko päähän, ja sitten kun tulin kotiin olikin posti jo tuonut sen synnytystapa-arvion ajan, joka on 27.5. Tuntuu pitkältä ajalta, mutta eihän tohon enää kauaa mene. Neuvola mun pitää soittaa ja siirtää, sanoi ettei tarvi samalla viikolla käydä kummassakin.

Väsyttääpä taas, yöllä jouduin jo valvomaan tuon tamman perään kun alkaa varsominen sillä olla hyvin lähellä. Ne ovat ketkut niin nopeita, ettei voi kuin toivoa tuurilla pääsevänsä näkemään varsomisen - monelle käynyt niin että hetkeä aiemmin on katsottu kamerasta rauhassa torkkuvaa/ syövää tammaa, ja puolen tunnin kuluttua siellä onkin jo kuiva pirteä varsa tissillä :)

Nyt koirat kainaloon ja päiväunille... Ei tahdo enää hommat onnistua, siivottavaa olis taas ja vauvanvaatteiden pesun voisin aloittaa...

Mulla ei ole vielä tuttipulloja eikä muita tämmöisiä pikkutarvikkeita, lieköhän merkillä väliä, mitä olette hankkineet? Hankitteko tuttia ollenkaan?

Alcatraz 35+4

Vierailija
25/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Aamulla yritin tulla kirjotteleen mutta näkyi että ei ole mitään viestejä nähtävissä. Mahtavaa!! Grr..

Kyllä on tänään muuten vihlonut ja paljon ja kivuliaasti, auu.

4 aikaan kävin vessassa aamuyöllä ja tuntu etten pääse vesssaan enkä ees takas kun vihlo vaan niin. Ja nyt sitä vihlontaa on myös maatessa ja istuessa, aiemmin vaan seistessä. Menkkamaisia aika kipeitä supistuksiakin on tullut aamusta lähtien tasaiseen tahtiin..

Äitipolille oli se aika tänään myös!

Päästiin hieman etuajassa, mikä on vissiin aika ihme.

Ekaks kätilö otti mut yhteen huoneeseen jossa mittailtiin 10min ajan verenpaineita, 3min välein uus hieno laite automaattisesti ite mittas. Hyviä lukemia niissä, ei hätää. Ei siis tietoa raskausmyrkytyksestä. Näillä viikoilla varmistavat kaiken tuollaisen.

Sit päästiin lääkärille ja lääkäri sanoi että aikoo ensin tehdä sisätutkimuksen että tulee sattumaan. Kerroin että vihloo enkä tiedä saanko levitettyä jalkoja mutta niin se lääkäri ite levitti vaan.. Kyllä muuten teki tuskaa se tutkimus, auuuuuu. Oli tosi ronskit ja kovat otteet.

Kohdunsuu on kiinni vielä, mutta pehmeähän se on ollut rv28 lähtien jo. Kohdunkaulankanava oli lyhentynyt, nyt sellanen 2-2,5cm, aiemmin ollut 3,5-4cm. Jotain muutoksia sentäs on tapahtunut!!

Sitten se pisti mut ponnistusasentoon ja ronklas mun lonkkia sisäkautta ja häntäluuta kanssa kopeloi että miten mahtuu syntymään vauva. Hyvin kuulemma on tilaa, ei mitään esteitä alatiesynnytykseen..

Sattu ihan tuskalla, teki mieli huutaa. Mies katseli kauempaa että näyttääpä kovakouraiselta.

Koko ajan lääkäri 'kehui' että hyvä kun vihloo ja hyvä kun menkkamaisia supistuksia, paikat valmistautuu..

Sitten teki ultran vatsan päältä. Siellä se vauva alkoi heti liikkumaan hirmusti, oli lääkärin vaikea saada mittoja.

Kaikki oli hyvin.. kokoarvio tällä hetkellä sellaiset 2900g NOIN.

Pää ON todella alhaalla, kasvot oli sivulle (oikealle) kääntyneet, nähtiin ihan selvästi kasvonpiirteet.. oli jotenkin niin herttaisen näköinen.. näkyi silmät, nenä suu.. :)

Mies kysyi että mites tuo sukupuoli. Lääkäri sanoi että ei lupaa mitään mutta voidaan yrittää kurkkia. Tämä vauva kun on pitänyt tuota peppua tuossa navan yläpuolella koko ajan..hih. Eipä saanut selvää sukupuolesta. Meinas eka että 'tuossa tuo' saattais olla pippeli mutta toisaalta kiveksiä ei ole missään että se viittais taas tyttöön ja turvonneisiin häpyhuuliin. Eli ihan yhtä tietämättömiä ollaan edelleen sen suhteen eikä se enää haittaa. Sitten nähdään kun vauva syntyy että kumpi tulee!

Lääkäri sitten vaan sanoi että nyt vaan odotellaan spontaania alatiesynnytystä että se voi olla koska vaan! Jänskää!

Mutta ei hitsi että on vaikeeta tää mun liikkuminen. Vihloo niin kamalasti KOKO AJAN.

Käytiin miehen kanssa lounastamassa ennen tota käyntiä ja sitten saatiin myös hakea hoitolaukku minkä olin tilannut, kivaa! :)

Täällä on muuten +8 mutta räntää/lunta sataa!!! Järkyttävää!!! :o

Ikävää Kauris että sua kohdeltiin siellä lääkärissä tuollein. Soita sinne ja vaadi saada aikaisempi aika kuten ekan lääkärin kanssa sovittukin.

Ja Maarmelaadi: tuijota vaan sitä omaa napaa! Kukaan muu ei sitä sun puolesta tee! Ja koitahan saada lepäiltyä myös :)

Koitanpa lähetellä tätä..katotaan minne menee..

a_j + pötkis 36+5

Vierailija
26/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt VIHDOINKIN pääsen lukemaan....joten en jakksa ANTEEKSI suuremmin kommentoida. Luin kyllä KAIKKI huolella : )

LAPSIVEDENMÄÄRÄSTÄ voisin jotain kirjoitta kuitenkin. Eli epäilen, että minulla sitä vähenemään päin. Vatsa jotenkin niin pieni. Otan asian puheeksi to neuvolassa, joten jos saisin minäkin ajan tuonne ä-polille Taysiin. Minullahan on lapsivesi alkanut vähentyä edellisistä raskauksista, tosin ne ovatkin menneet "yli"

Joo-o nyt en kyllä kirjoittele muuta kun OTTAA NIIN PALJON PÄÄHÄN NÄMÄ SIVUT.

Äsken muuten oli toinenkin ärsytyksen aihe, kun näppäimistö teki TAAS tenät. Luulin että patterit loppu (eikä tietysti yksiäkään pattereita missään). selvisi sitten n. 4h ärsyyntymisen jälkeen että nuorempi oli TAAS käynyt näppäämässä anturin johdon irti myllystä!!!! Miksikähän se ottaa aina sen näppäimistön? Vieressä on hiiri ja siihen se ei koske?!?!

Mutta ILOISIA UUTISIA sitten lopuksi. Meidän pojat saivat tänään uuden serkun, kun veljelleni ja hänen tyttöystävälleen syntyi esikoinen : )

eart rv37+1

Vierailija
27/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nauttikaa nyt näistä kun vielä voitte. Ihme keskeneräisenä ja testaamattomana julkistivat nämä uudet sivut.

Minä kävin tänään neuvolassa. Ja oli tullut 1,1kg/vko painoa. Olikin ensimmäinen lösähdys tähän raskauteen. Mutta olen minä mässäillyt viime viikot, ihme olisikin ollut jos ei olisi paino noussut.

Neuvolatäti oli sitä mieltä että vauva on ankkuroitunut tuonne lantioon. Siltä se on tuntunutkin kun supistusten aikana vihloo ja tuntuu että punkeaa itseään tuonne alespäin.

Mulla vähän järki seisoo. Poika heräs karjumaan neljän aikaan aamuyöstä että hänen sängyssä on käärme. Oli niin tosissaan että vielä heränneenä itki sitä käärmettä. Minä jouduin nousemaan sitten ja olivat mies ja tytärkin heränneet siihen huutoon. Nukuttiin melkein 2h päikkärit ja nyt en meinaa olla hereillä vieläkään.

Hzz,, verhot pitäis ommella, ruoka tehdä, talo on ihan rappiotila, jopa sisältäpäinkin. Tai varsinkin sisältä päin. Ulos olen sentään saanut laitettua kukkia ja kuoputtannu kukkapenkkiä.

Äiti soitteli ja sai mut lupaamaan että tekisin parit kuivakakut sinne siskon lakkiaisiin ja vielä olisi pitänyt vääntää juustosarviakin. Voi jestas. Ei tällä hetkellä vois ollunna vähemmän kiinnostusta tuommoiseen asiaan.

Onneks poika ei kitise. KAtsoo simpson's movieta. Hassulta kuullostaa kun puhuvat suomea.

- Pirkko ja punkero rv 33+5 ja isoveli töppähönö

Vierailija
28/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viimeyönä alkoi särkemään oikeanpuoleista (erityisesti etupuolelta tuosta nivustaipeen vierestä) lonkkaa ja särkee myös nyt, sillä kyljellä ei siis kärsi nukkua. Alapäähän on tullut eilen ja toissapäivänä teräviä vihlaisuja, mitä lienevät. Mutta supistuksia ei näy eikä kuulu - tosin kaikillahan ne ei välttämättä edes tunnu vaikka niitä tulisi, näin kertoi työkaveri itsellään olevan?

Nyt sinne nukkumaan - tai ainakin yrittämään, jos jotenkin päin kärsisi olla...

Vierailija
29/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olikin sitten viiminen työpäivä. Tuntuupas kivalta :) Nyt saa sitten tosissaan keskittyä laittamaan kaikkea valmiiksi.

Kirjoittelin siihen kadonneeseen pinoon viime viikolla neuvolakuulumiseni. Se oli se lääkärineuvola ja lekuri laittoi lähetteen Taysiin synnytystapa-arvioon, kun oli sitä mieltä, että mulla on aika ahdas lantio. Eilen tulikin sitten postissa kutsu ja ensi viikon torstaina pitäis sitten mennä sinne tutkittavaks. Saas nähä, kuinka käy. En kyllä tosiaan olis uskonu, että lantio olis liian ahdas, kun oon ulkoapäin katsottuna aika leveälantioinen. Näköjään se ei sitten kerro, mitä on sisältä :) Mutta oon niin tyytyväinen, että aika on jo ens viikolla, kun vähän on sellanen kutina, että etuajassa tämä lähtee tulemaan, ellei nyt sitten leikata pihalle. Samaisessa lääkärineuvolassahan selvisi, että kohdunkaula on lyhentynyt kolmeen senttiin ja kohdunsuu on pehmeä ja ulkosuu auki... Mutta mielenkiinnolla tosiaan odotan tuota synnytystapa-arviota.

Mulla on tainneet liitoskivut astua kuvioihin. Lonkat on jotenkin ihmeen kipeät ja tuntuvat silleen kipeiltä. On hankala kävellä ja maatessa vaikea kääntää kylkeä, kun sattuu. Ikävää :(

Ja närästys jatkuu edelleen. Samoin selkäkipu. Keskiselkä ei tykkää liiasta istumisesta yhtään, vaan menee heti jumiin. Nytkin jomottaa "lupaavasti"...

Täällä on tehty vähän hintavertailuja noiden pikkutavaroiden suhteen (tuttipullot, hoitoöljyt, vaipat yms). Päädyimme siihen, että hankitaan ne sitten ihan tavan kaupasta eli meidän tapauksessa S-marketista. Jossain "halpiskaupassa" osa olis halvempia, mutta osa taas kalliimpia - tilanne siis plusmiinusnolla. Ja saahan tuolta ässästä sitten bonukset :)

Hoitolaukkua oon kanssa metsästänyt, mutta tuntuu jotenkin pahalta maksaa 30¬ yhdestä laukusta. Samoihin hintoihin nousee kuitenkin, jos ostais ns. normaalilaukun... Ja onko teillä millaset kokemukset noista laukuista? Kun on sellasia, missä se hoitoalusta on niinku kiinteenä ja avataan jostain laukun sivusta ja sitten on niitä laukkuja, missä hoitoalusta on irrallinen. Kumpi toimii käytännössä paremmin?!

Eilen suojasin sängynkin, jos sattuu synnytys alkamaan lapsiveden menolla nukkuessa. Saa nähdä onko mun viritelmistä apua - luulis ainakin vähän auttavan. Meillä on onneks myös sellanen patjan suojus, joka kans vähän varmaan auttaa...

Kyllä vaikuttaa siltä, että joillakin meistä on h-hetki ihan oikeasti lähellä. Toivotaan, että sivut pelittää edes sen verran, että pystytään pitämään toisemme ajantasalla. Kyllä hiukan on meikäläistäkin jurppinut nämä sivut, kun joka toinen minuutti kaikki on ok, mutta seuraavassa hetkessä mistään ei löydy mitään. Huoh.

Mutta joo. Torstaina olis taas neuvola ja enköhän palaile sitten kertomaan kuulumisia.

Kivaa viikkoa!

makri, 34+6 (viikkokin näköjään vaihtuu huomenna:)

Vierailija
30/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait mä olen vähän nihkeä kaikelle uudistukselle, kun en ollenkaan tykkää näistä uusista sivuista. Täytyy myöntää, että en ole edes tykännyt käydä lukemassa juttujanne kun jotenkin vaan tökkii :|

Voimia kaikille jotka taistelette kipujen, lääkärien tai typerien sukulaisten vuoksi. itselläkin tökkii omien vanhempien kanssa.

Täällä voidaan hyvin. Vauvanvaatteet olen saanut pestyä ja laitettua paikoilleen. Anoppi teki kaukalopussin. Muutama lakana on tulossa vielä. Pinnasänky tulee joku ilta, siihen maalaan sabluunalla vielä koristekuviot päätyyn. Ja sairaalakassia en ole vielä pakannut.

Mä sain tänään kutsun pe aamuksi äippäpolille tarkempaan kokoarvioon. Lääkäri laittoi lähetteen lähinnä minun toiveesta, kun esikoinen oli sen reilut 4100 grammainen.

Paljon jaksuja kaikille. Mä koitan päästä sinuiksi näitten sivujen kanssa, etten ihan putoaisi kelkastanne...

Eliador 36+4

Vierailija
31/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään joka aamu tökkii sivut ja illalla sitten taas joten kuten toimii.

Hoitolaukusta ja -alustasta. Semmoinen hoitolaukku on hyvä, minkä saa vaunuihin neppareilla kiinni. Pysyy matkassa mukana ja vaunujen alaosaan saa sitten muuta tavaraa. Meillä ei ollut mitään erityistä hoitoalustaa. Parhaimmaksi koettiin ihan sellainen muumi-kroonikkovaippa. Kesällä vaipan voi vaihtaa ihan vaikka nurmikolla tai vaunuissa ja kyläillessä sohvalla. Tuo kroonari kun on muovitettu ja siinä on hyvä imuosa. Jos sattuu pissa tai kakkavahinko alustalle, niin sen voi laittaa roskiin ja ottaa uuden kappaleen hoitolaukkuun. Vinkkinä tyttöjen äideille, tuo on hyvä ilmakylpyalusta.

Mie oon kyllä ihan kuolemanväsynyt. Ja ärsyttää ihan sikana tää päänsärky!! Siis aamusta iltaan vaan jomottaa. Toivottavasti se nyt johtuis tästä raskaudesta ja loppuis sitten synnytykseen. Onneks muillakin on ollut samaa, joten voisi olla joku loppuraskauden vitsaus. Muuten olo on kyllä ihan ok, yöt saan nukuttua eikä mihinkään koske (paitsi päähän). Närästykseltäkin olen ihme ja kumma selvinnyt, esikoista odottaessa se oli ihan jotain järkkyä. Nyt oon ottanut kaksi Rennietä koko raskausaikana. Yritän kyllä tsempata syömiseen enkä syö tieten tahtoen sellaisia ruokia, mitkä närästäisi. Äitienpäivänä kun mies grillas niitä kanoja, niin sen jälkeen kyllä närästi. Varmaan ne mausteet ja käristäminen.

Kävin tänään työhaastattelussa. Ihan hyvin se meni, vaikka toiveet ei olekaan kovin korkealla tän raskauden takia. Ihme, että kutsuivat edes haastatteluun. Vakipaikka ois kiva, sais vähän huolettomammin otettua tuota asuntolainaa. Miehen työkuviot syksyn osalta on vielä auki, toivottavasti selviäis tällä viikolla.

Huomenna ois taas neuvola. Eipä siellä mitään uutta ilmene, rutiinikäynti. Jokohan verenpaineet on nousussa. Esikoista odottaessa ne nous loppuvaiheessa melko paljon. Mikään muu ei kuitenkaan viitannut raskausmyrkytykseen. Nyt tietty on tuo päänsärky ja välillä vähän oksettaa. Mut pissastahan se näkee.

Tytteli-83 rv 37+1

Vierailija
32/61 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sivut taas vihdoin toimivat, niin lisäilin profiiliini KUVAGALLERIAN. Se on tosin salattu, mutta salasanan saa minulta s-postitse (ks. nicin takaa). Toivoisin myös että ilmoitat viestistä myös tätä kautta niin tiedän, että olet "oikeasti" kesäkuinen ; ) - eikä siis kukaan ulkopuolinen urkkija ; )

Hyviä öitä eart
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8a40da6c-2127-11dd-a26b-…!

Vierailija
33/61 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme muuten että sivut taas toimivat ; )

Eilen illalla aloin miettimään, että oli taas niin kiireinen päivä että en ehtinyt edes vauvan liikehdintää seurailemaan. Yhden hikan muistin illansuusta. Meinasin jo huolestua, kun sitten pikkuinen oikaisi itseään ja ilmoitti olostaan masussa : ) Aamulla onkin oikonut itseään ihan kiitettävästi, joten huoli sen suhteen on taas väistynyt.

Huomenna minulla on neuvola ja aion ottaa lapsivesiasian puheeksi, jotenkin niin pieneltä vaikuttaa tuo kumpu. Viimeksi Sf oli sen 30cm (rv35+2)...

Nyt pitäisi alkaa koota tätä laumaansa ja saada se jollain ilmellä ulos. Aurinko ainakin paistaa, mutta lämpötila taitaa olla kuitenkin alle 10C.

eart rv37+2

PS. Tässä vielä yksi linkki SAIRAALAKASSIN kokoamiseen : )

[http://www.helistin.fi/?page=8611333&id=3463815]

Vierailija
34/61 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös profiilissa kuva meidän 2v vesselistä :) Ja on ihan julkinen, että kaikki näkee ketä kiinnostaa.

Kovasti vauva tunkee haaroihin, alkoi pää jo olla syvällä lantiossa viime neuvolakäynnillä, nyt varmaan vielä syvemmällä.

Eilen sain imuroitua ja keittiön siivottua kokonaan, kiva homma. Ihan alkoi jo ahdistaa, kun oli niin sotkuista. Pojalle alkoi yöllä nouseen kuume, aamun ollut tosi hiljainen, ollaan sohvalla vaan köllitty ja ktseltu lastenohjelmia. Taitaa siis olla ihan tavallinen flunssa pojassa. Kumpa ei tarttuisi muhun, ei olis hauskaa synnyttää sairaana :_|

Makrillako sitä oli sitä pääkipua? Mulla vilahti myös raskausmyrkytys mielessä, niikuin itsekin olit kirjoittanut. Mutta neuvolassahan ne osaa sanoa.

AJ:llä alkaa tosiaan olla loppumetrit. Toivottavasti se synnytys itsestään käynnistyy...hui, teillä on varmaan kesäkuisten eka pikkuinen????

Rouva 37+1

Vierailija
35/61 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen soittivat neuvolasta ja aika siirtyi iltapäivälle. Muutoin ois ollut jo klo 10. Nyt se on vasta 14.30. Hieman pitää sumplia noiden esikoisen päiväunien kanssa, menee nykyään vasta myöhemmin nukkumaan. Jospa mie saisin sen jo tuossa klo 11 unille, niin kerittäis hyvin vielä bussiin. Mie siivosin koko kämpän aamusella. Aloitin jo puoli seitsemältä pyykkäämään, koska neidin vaippa oli fuskannut (oli varmaan liian täynnä) ja pissit oli sängyssä. Pitäis AINA laittaa illalla täysin kuiva vaippa ennen kuin menee nukkumaan. Aamupissit on sen verran isot. Yleensä keritään vessaan pöntölle, mutta yhtä usein kerkiää kyllä tehdä ne pissit siihen vaippaan. No, mies lähti 7.30 tytön kanssa ulos ja mie jäin imuroimaan. Töihin mies lähti klo 9.15 ja siinä vaiheessa oli jo koko kämppä puunattu. Tehokasta toimintaa! Mies on kyllä ollut tosi ihana tässä viime aikoina. Eilenkin ehdotti, että voisi tulla hyppytunnilla imuroimaan, jottei minun tarvise. No, hänellä oli vain 1 hyppy, joten ois tullut vähän kiirus. Kävi tää siivous helposti näinkin! Nyt ei tartte enää kuin max. yhden kerran siivota kunnolla ennen vauvan syntymää. Jee, kun pääsee tästä mahasta eroon, niin on kummasti helpompaa imuroida sängyn ym. alta. Tää vauva on kyllä ihan superhiljainen liikkuja. Yöllä ei anna itsestään mitään elonmerkkejä (toivottavasti rytmi säilyis syntymän jälkeen...). Ennen kymmentä en oikeastaan tunne koskaa liikkeitä. Sit se saattaa muutaman kerran potkaista. Illalla on onneksi hieman virkeämpi. Mut saa oikeasti välillä vähän töniä, että ollaanko siellä hengissä. Esikoinen oli ihan toista maata. Koko ajan tuntui olevan potkumaratoni käynnissä. Temperamenttia kyllä löytyykin, oiskohan tää toinen vauva sit rauhallisempi..Tulispa tänään postia. Kotiäidin päivän piristys =). Perjantaina ei tullut, eikä eilen, joten on ollut jo 4 päivän tauko postissa. Vauva on niin lähellä, mutta kaukana. Koko ajanhan se on miussa kiinni, mutta silti sitä ei saa syliin. Hassua! Odotan kyllä hirmu paljon sitä synnytystä. Miun tapauksessa tosin ois ihan hyvä, että menis sinne laskettuun aikaan asti. Esikoinen painoi syntyessään 3235g, joten ei tää toinenkaan ole vielä varmaan edes kolmea kiloa. Joillakin on isoja vauvoja tulossa, mie teen vaan näitä vähän pienempiä (koputtaa puuta, ettei sieltä tule mitään jässikkää...). Yöpakkaset on taas yllättäneet. Pitää ottaa aina parvekemansikka yöksi sisälle, ettei se palellu. Toivottavasti noi muut kukat kestää pienen pakkasen. Tytteli-83 rv 37+2

Vierailija
36/61 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viestiäni on tehokkaasti deletoitunut, kun olen yrittänyt niitä tänne lähettää... Uusi yritys taas. Kävin aamulla neuvolassa, ja ihana uutinen oli, että vaavi on vihdoinkin kääntynyt pää alaspäin! Ihanaa!!! Kaikki oli muutenkin hyvin, hb oli noussut, joten väsymys johtuu siis unettomista öistä. Ei kyllä mikään ihme, en muista milloin olisin nukkunut kunnon yön. Painoa oli tullut ihan liikaa, ei siis edes uintireissuni ole asiaa auttaneet. Voi höh! Hommaa olis hirmuisesti, mutta ei oikein jaksaisi mitään tehdä. Väsyttää niin kovin, ja vauva painaa keuhkoja, jospa pian jo laskeutuisi. Supistukset ovat täysin kaikonneet, joten juhannukseen asti tässä varmasti mennään. Voi kun teillä muilla on niin ihanasti jo noita viikkoja kasassa, vauvauutisia odotellaan!Mietin josko jaksaisin jo huomenna lähteä viikonloppureissulle Helsinkiin, kavereiden lujokse, kun pian ei sitten enää pääse, ja muuttokin siintelee edessä. Jaksankohan vain mennä?Aurinkoista päivää teille kaikille!Selma 34+1 tai 34+6

Vierailija
37/61 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttelille: Mulla kanssa näitä pienempiä vauvoja. Esikoinen oli syntyessään rv 42+1 3,330g, joten th meinas että tämä olis noin 3 kg jos syntyy laskettuna aikana. Mä mietin vaan että mitenköhän pitkä tämä kaveri on. Pää on ollu jo aikasta syvällä lantiossa useamman viikon ja silti tuntuu että tunkee jalkansa mun keuhkoihin lähes joka päivä.Mä olen ollut tosi laiska tekemään mitään tällä viikolla. Johtuu lähinnä esikoisen superuhmasta. Vie aamusta jo kaikki mehut. Tänään oli ihan luxusrauhallinen aamu, joten olen jaksanut vähän enemmän.Mulla neuvola huomenna. Sen jälkeen varmaan viikon välein. Mites te, joilla jo lapsia on, ootte järjestelleet hoitokuviot synnytyksen lähdön varalle? Meillä on muutama sovittu paikka mihin voidaan tyttö viedä jos lähdetään päiväsaikaan, lisäksi mun äiti tulee kun soittaa, mutta matkaa on sen verran että se vie pari tuntia. Öistä sovittiin että mies jää kotia odottamaan että joku tulee aamulla meille tai vie sitten hoitopaikkaan heti aamulla. Tulee sitten synnärille.Ehkä menen juomaan teetä tai jotain....t. SannaNu ja tiuhti rv 37+2

Vierailija
38/61 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai lounasaikahan tuo jo päälle pukkaa ;-))Omituinen aamu, meikätantta meinaan nousi punkasta vasta kahdeksan jälkeen!!! Yleensä meillä noustaan kuuden kieppeillä kuopuksen kiekunaan, viikonloppuisin karjun vaan parvelta kakaroille että mekastakoot huoneessaan seitsemään saakka, sitä ennen en nouse. Nytkin olin kyllä hereillä jo kuudesta alkaen mutta jostain käsitämättömästä syystä kaikki kakarat leikkivät nätisti tuonne kahdeksaan saakka. En ole varmaan kuuteen vuoteen maannut aamulla sängyssä näin pitkään!!!!!Nyt täytyisi ottaa itseään niskasta kiinni ja raivata lastenhuone ja kodinhoitohuone. Aloitin vihdoin ja viimein nukketalon kasaamisen likoille ja siitä näyttääkin tulevan varsinainen ikuisuusprojekti. Huokaus. Jospa jouluksi saisin sen valmiiksi ;-)Pientä paniikkia pukkaa kun viikot vaan hupenee, en haluaisi tästä mahasta luopua millään vaikka kivut onkin aika sietämättömiä. AInoa mitä oikeastaan odotan että synnytyksen jälkeen pääsee heti liikkumaan vapaasti tukka putkella, nyt tämä maha ja kivut rajoittaa kauheasti kulkemisia ja tekemisiä. Mutta vastasyntyneen kanssa kun on niin helppo tulla ja mennä - eikä tarvitse miettiä uskaltaako lähteä kuinka kauas synnärin läheisyydestä että ehtii laitokselle synnyttämään ajoissa ;-)Tarvikkeista oli ollut taas jotain juttua. Alcatrazko se kyesli kuka hankkii tutteja/pulloja etukäteen? Itse en hanki lainkaan. Ekat lapset käyttivät sekä pulloja että tutteja, itse tykkäsin silloin eniten Aventin pulloista ja Nuk-merkkisistä pulloista. Kuopukselle ei tutti eikä pullo kelvannut lainkaan, onneksi en niitä etukäteen ostanutkaan. Yksi Aventin pullo oli jäänyt esikoisilta mutta sitäkään ei koskaan huolinut. Katsotaan josko tälle viimeiselle ipanalle se kelpaisi edes joskus että voisi joskus itsekin piipahtaa jossain nopsaan ilman vauvaa :-)Hoitolaukkua en ole koskaan edes ajatellut hankkivani, en ole oikein ymmärtänyt mihin sitä oikeasti tarvitaan. Omassa veskassani on kulkenut varavaippa ja harso mukana, sen enempää rojua en ole juurikaan esim päiväreissuilla mukana tarvinnut. Vaipat ja vaatteet olen vaihtanut aina sylissä ja jos on tarvinnut joskus jotain hoitotasoa käyttää niin harso on toiminut ihan hyvin siinä suojana. Toisaalta en kuopuksen kanssa koskaan käyttänyt rattaitakaan joten mihin sen hoitolaukun olisin ripustanutkaan ;-) Esikoisten rattaissa oli verkkokassi mihin oman pikkuveskan sai tiputettua ja isommat roinat sai kulkemaan rattaiden tavarakorissa tarvittaessa...Löysin muuten eilen aivan kuolattavan upean antiikkisen vauvan/lastensängyn, himoitsen sitä ihan hulluna. Mies olisi jopa suostunut ostamaan sen mutta hinta oli niiiiiiiiin hunajainen että toistaiseksi kieltäydyin. Itkettää ihan. Mutta kun on olemassa se minun vanha ensisänkyni ja haluaisin ommella kattoon ripustettavan kehdon vielä makkariin meidän sängyn viereen, niin aika turhahan se rautasänky siinä olisi. Kun käyttöikä sille olisi maksimissaan kaksi uotta. Mutta oli se vaan niin upea. Niiskis ja nyyhkis. Tuumataan nyt vielä....Mutta NYT menen OIKEASTI raivaamaan rojuja. Tai ehkä jos kupillisen kahvia ensin.............Mukavaa päivää kaikilleNappula ja U-U (37+1)

Vierailija
39/61 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti jaottelin tekstiä ja nyt se kuitenkin pukkasi koko kirjoituksen yhdeksi köntäksi. TOSI ÄRSYTTÄVÄÄ!!!!! Sorry kaikille, inhaa lukea tuollaista romaania kun kaikki kirjoitettu yhteen... :(

Vierailija
40/61 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin pestä loput ikkunat mutta tulinkin toisiin aatoksiin kun siitähän sanotaan että se on monelle käynnistänyt synnytyksen! Nyt ei nimittäin passaa ruveta synnyttämään kun mies lähti kolmen päivän "työreissulle" (siis golffaamaan työaikana!). Tämän jälkeen se on lähtövalmiudessa vauvan syntymään saakka. Seuraava "työreissu" onkin vasta heinäkuussa kun menee golffaamaan+Iron Maidenin konserttiin. Mäkin olisin mielelläni mennyt sinne Iron Maidenin konserttiin mutta täytynee tällä kertaa jättää väliin. Vuonna 2004 olin Metallican konsertissa olympiastadionilla kun kuopus oli nelikuinen. Mulla oli rintapumppu mukana ja pumppasin rinnat tyhjiksi autossa ennen konserttia ja nippa nappa selviydyin kotiin takas pumppaamatta (300 km) ja kotona herätin vauvan tyhjentämään räjähtämispisteessä olleet tissit! Ikimuistoinen konserttimatka!Työkaveri oli saanut tänä aamuna pojan! Laskettu aika oli eilen. Just toissailtana laittoi viestiä että oli oksennustaudissa ja kuumeessa ja oli käynyt äitipolilla tarkistuttamassa tilanteen kun vauvan liikkeet oli vähentyny. Kaikki oli kuitenkin ok, ehkä nestehukasta oli johtunut liikkeiden vähyys. Silloin arveli että menee reilusti yli lasketun ajan mutta eipä mennytkään! Toivottavasti sentään ehti parantua taudista ennen synnytystä. Mulla alkaa liitoskivut voimistua kuten olen vähän jo odottanutkin. Yllättävän vähän niitä silti on verrattuna edelliseen raskauteen jolloin ne olivat ihan helvetilliset viimeiset 6 viikkoa! Luultavasti syynä on se kun tuolloin edellisestä raskaudesta oli kulunut vasta niin vähän aikaa ja paikat oli muutenkin löysät. En tiedä onko merkitystä mutta näin olen päätellyt. Mulla on vissiin aivosoluja tuhoutunut taas tässä loppuraskaudessa enkä muista mistään mitään. Nytkään en muista mitä mun piti kirjoittaa ja kommentoida. Palataan siis myöhemmin asiaan!GeddyLee 35+1