Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannelmäen koulut

Vierailija
31.01.2012 |

minkälaiset koulut alueella on? Mihin kouluun lapsi kannattaa laittaa vanhan Kannelmäen puolelta, läheltä Hämeenlinnantietä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti löydätte sopivan vaihtoehdon. Itse kyllä suosittelen erittäin lämpimästi suomalais-venäläistä koulua. Oma lapseni on siellä ja toinenkin menossa. Olen kuullut monelta, että se on yksi Helsingin parhaimmista kouluista.

Vierailija
2/30 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

levotonta aluetta. Siinä tapauksessa ainakin alueen erikoiskouluun kannattaa hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko venäjänkielisiä tai osaatteko itse venäjää? Tunnetteko täysin suomenkielisten perheiden lapsia ko. koulussa, pärjäävätkö? Miten käytännnössä opetus etenee, mitkä aineet venäjäksi? Onnistuuko läksyissä auttaminen esim matematiikka jos ei itse osaa lukea venäjää, tai riittäisikö jos itse opettelisi edes alkeet ja kirjaimet?

Vierailija
4/30 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP.

Vierailija
5/30 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos suomalais-venäläinen koulu ei tule kysymykseen. Hyvä koulu.

Vierailija
6/30 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme suomenkielinen perhe, voiko myös suomenkielinen lapsi käydä ko. koulua? Sehän ei kai ole kielikylpykoulu?

Vierailija
7/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tuohon venäläis-suomalaiseen kouluun ei pääse, niin onko kellään kertoa kokemuksia näistä kannelmäen kouluista, siellähän on kolme eri pistettä, onko niiden välillä eroja?

Vierailija
8/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannelmäen koulu on hyvä perinteinen koulu, joka on kovasti rauhoittunut 2000-luvun aikana. Pelimannin ala-asteellakin on hyvä meininki, vaikka sillä alueella asuu vielä enemmän vuokra-asunnoissa ihmisiä kuin esimerkiksi vanhan Kannelmäen tai Hakuninmaan puolella.

Vierailija
9/30 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannelmäen peruskoulu on kolmessa eri pisteessä, mutta yhtä koulua kuitenkin. 1-2 luokkia Raitin puukoulussa. Kanneltiellä luokkia 1-5 luokat ja Runonlaulajantiellä 6-9 lk.t. Ihan hyvä koulu. Ollaan oltu tyytyväisiä. Alueen mainetta huomattavasti parempi.

Vierailija
10/30 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täysin suomenkieliset lapset aloittavat päiväkoti Kalinkasta opettelun venäjän kieleen jatkaen esikouluun.

Koululuokat jakautuvat kielitestin perusteella ryhmiin. Tunnen monia erittäin tyytyväisiä vanhempia (täysin suomenkielisiä). Koulussa on hyvä henki ja Pisa-tulokset ovat olleet erinomaisia.

Vierailija
11/30 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kiinnostaa kovasti. Harkitsemme alueelle muuttoa mutta koulutilanne epäilyttää.

Vierailija
12/30 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP, minua kiinnostaa nyt vuoden 2016 Kannelmäen koulu, onko minkälaiset kielivalikoimat. Suomalais-venäläinen koulu ei tule kysymykseen, koska käytiin tustumassa ja vaikutti tosi natsi meininkiltä. Lapsia testataan joka vuosi, jotta voivat arvoida soveltuuko siihen kouluun!

Vierailija
13/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
14/30 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenellekään ole kokemusta Kannelmäen kouluista?

Vierailija
15/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenellekään ole kokemusta Kannelmäen kouluista?

Mulla on! Oon ollu nyt Kannelmäen Peruskoulussa 2 vuotta ja nyt sit meen 9. On se koulu kyllä ihan mukava ja siel viihtyy, ihan kaikki opettajat ei oo kivoi :DD mut mis ois. En tiiä luetko tätä mut suosittelen kyllä peruskouluu on kiva paikka.

Vierailija
16/30 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
17/30 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannelmäen peruskoulu on kolmessa toimipisteessä, ja lapsi menee 1. Luokalle joko kaarelan raitilla olevaan tai kanneltiellä olevaan kouluun (se kumpi on lähempänä kotia) ja raitista siitrytään kanneltielle 3. Luokalle. Täältä vitoselle tai kutoselle runonlaulajantielle. Venäläinen koulu on menossa homeremonttiin tai -purkuun, sinne ei kannata mennä. Sitten kannelmäessä on pelimanni, joka toimii tällä hetkellä yhteisissä tiloissa kannelmäen peruskoulun kanssa homeen takia. Itselläni on hyviä kokemuksia kannelmäen peruskoulusta niin lasten kuin itsenikin kautta.

Vierailija
18/30 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen perheitä Maununnevan puolelta ja kyllä siellä ainakin on tunnelma se, että Kannelmäen kouluja (eli heidän lähikoulujaan) vältellään viimeiseen asti.

Ja paljon siellä on ollut juuri noita yhdistämisiä ja homejuttuja.

Vierailija
19/30 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on iltapäiväkerhossa Kannelmäen peruskoululla (Kanneltiellä). Koulu on ilmeisesti hiljattain peruskorjattu: minusta se vaikuttaa viihtyisältä, eikä ainakaan oma lapseni ole saanut siellä minkäänlaisia oireita, jotka viittaisivat homeeseen tms.

Kerhoon tulee oppilaita Kannelmäen pk:sta sekä muista lähialueen kouluista. Itselleni ei ole tullut vaikutelmaa, että oppilasaines olisi jotenkin levotonta tms. Tavallisia, mukavia lapsia. Sekä suomalaisia että ulkomaalaistaustaisia.

Minulla siis ainakin kiva fiilis Kannelmäen peruskoulusta. Voisin hyvillä mielin omanikin sinne laittaa :)

Vierailija
20/30 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla kommentoi usein sellaiset, joille ei tunnu mikään kelpaavan. Aina löytyy pelkästään negatiivista sanottavaa. Yleensä heillä ei edes ole omakohtaista kokemusta, on vain kuultu jotain joltain tutuilta (nro 20 on tyypillinen esimerkki).

Kannelmäen koulut on ihan tavallisia helsinkiläisiä kouluja. Suomessa koulutus on yleisesti ottaen huippulaatua, ja onneksi suuria alueellisia erojakaan ei ole.

Mitä tulee homeeseen, niin Kannelmäen pk Kanneltiellä on peruskorjattu. Pelimannin ala-aste on nyt suljettu homevaurioiden vuoksi. Se ilmeisesti korjataan...? Eikö ole hyvä asia, että asia otetaan vakavasti ja hoidetaan kuntoon? Useimmissa muissa maissa koko homeongelmaa ei osata / haluta edes nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme