Kannelmäen koulut
minkälaiset koulut alueella on? Mihin kouluun lapsi kannattaa laittaa vanhan Kannelmäen puolelta, läheltä Hämeenlinnantietä?
Kommentit (30)
kiva kuulla kokemuksia. Itse pohdimme muuttoa Maununevalle. Lähikoulu olisi tällöin Kannelmäen peruskoulu. Haluan itse kasvattaa lapsistani suvaisevia ja toisia ihmisiä kunnioittavia nuoria, joten alueen maahanmuuttajat tai vuokrataloissa asuvat ihmiset eivät meitä häiritse. Ainoa huoli on, jos koulussa on paljon levottomuutta ja häiriökäyttäytymistä, jota ei opettajien toimesta saada kuriin. Tällä hetkellä lapseni on Helsingin uudessa yhteiskoulussa, ja siellä on todella rauhallista ja hyvä järjestys, vaikka sijaitsee alueella, jossa on hyvin värikästä porukkaa monessa mielessä. Toivon, että kantsussa sama meininki jatkuisi....
Vierailija kirjoitti:
kiva kuulla kokemuksia. Itse pohdimme muuttoa Maununevalle. Lähikoulu olisi tällöin Kannelmäen peruskoulu. Haluan itse kasvattaa lapsistani suvaisevia ja toisia ihmisiä kunnioittavia nuoria, joten alueen maahanmuuttajat tai vuokrataloissa asuvat ihmiset eivät meitä häiritse. Ainoa huoli on, jos koulussa on paljon levottomuutta ja häiriökäyttäytymistä, jota ei opettajien toimesta saada kuriin. Tällä hetkellä lapseni on Helsingin uudessa yhteiskoulussa, ja siellä on todella rauhallista ja hyvä järjestys, vaikka sijaitsee alueella, jossa on hyvin värikästä porukkaa monessa mielessä. Toivon, että kantsussa sama meininki jatkuisi....
Miksei se lapsi voi jatkaa siellä vanhassa koulussa, vaikka muuttaisitte Maununnevalle?
Kaikki minun tuntemani maununnevalaiset on visusti laittaneet lapsensa muualle kouluun. Sieltähän on helppo kulkea esim Haagaan, Meilahteen tai Töölöön.
Kannelmäen kouluissa on se huono puoli, että niissä on kannelmäkiläisten lapsia. Tosin siltä seudulta pääsee kätevästi sykkiin, jos lapsen on sinne onnistunut saamaan
Saa nähdä milloin pelimannin ala-aste puretaan.
No nyt se Pelimanni on purettu ja sulautettu Kannelmäen peruskouluun. Olen ollut vuosia opettajana Kantsussa ja sitä ennen monessa muussa koulussa, joten haluan sanoa tässä sanasen. Kantsussa on opettajien kesken erinomainen yhteishenki, eli jo se vaikuttaa koulun ilmapiiriin positiivisesti. Oppilasainesta on laidasta laitaan, ei-kantasuomalaisia noin neljäsosa ja ihan normimeininki noin muutenkin. Oppimistuloksetkaan eivät häpeä vertailussa muihin kouluihin, ainakaan kun katsoo paljonko meiltä menee oppilaita lukioihin. Minä viihdyn siellä, ja oppilaatkin viihtyvät ihan silminnähden. Se on turvallinen koulu olla. Suosittelen.
Vanha ketju, mutta kommentoidaan silti, jos samaiset asiat vielä mietityttää. Ite olin lukioon asti koko kouluaikani Kannelmäessä. Meno samanlaista, ku kaikissa kouluissa. Itellä ei oo oikeastaan mitään huonoa sanottavaa, mutta kiusaamista toki jonkin verran esintyy, kuten valitettavasti kaikkialla muuallakin. Opettajat olivat mukavia ja osaavia, eikä meininki ollut mitenkään erityisen rauhatonta. Iso plussa oli myös yläasteen superschools kilpailut ja musiikkiteatterit. Muutenkin koulun juhliin ja musiikkiesityksiin aina panostettiin. Hyväksi koettu tavallinen koulu sii.
Vierailija kirjoitti:
Olemme suomenkielinen perhe, voiko myös suomenkielinen lapsi käydä ko. koulua? Sehän ei kai ole kielikylpykoulu?
Siellä oli ainakin aikaisemmin ideologiakylpy, vaikka virallisesti muuta vakuutettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme suomenkielinen perhe, voiko myös suomenkielinen lapsi käydä ko. koulua? Sehän ei kai ole kielikylpykoulu?
Siellä oli ainakin aikaisemmin ideologiakylpy, vaikka virallisesti muuta vakuutettiin.
Mikähän ideologia? Ryöstökapitalismi a'la Putin ja oligarkit vai?
Poliisit paikalla tänäänkin, niinkuin nykyään joka viikko.
Pelimannin ala-astetta ei enää ole. Se yhdistettiin Kannelmäen peruskouluun 1.8. 2016. Ihan hyvä koulu.