Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku ei pysty muka lopettamaan lapsen yösyöttöjä?

Vierailija
25.01.2006 |

En nyt puhu mistään 6-kuisen tms yösyömisistä vaan ison taaperon tai jopa leikki-ikäsen. Kysytään neuvoja ja selitellään että on ihan mahdotonta. Siis mikä? Sen kun ei vaan anna sitä yöpulloa tai mitä nyt ikinä on antanutkaan. Veivataan edes takas, annetaan yhtenä yönä, tokana yönä ei anneta mutta kun lapsi on tarpeeksi kiljunut niin saakin pullon kun " se niin huusi ja tarvitsi sitä" ja niin ja näin ja " lapsi ei suostu luopumaan" . Kun tästä sitten vielä tehdään kotona niin jumalaton numero niin lapsi saa ihan merkillisen kuvan että hänelle todellakin on valtaa päättää asioista ja pompotella vanhempia.

Jos yösyötöt eivät haittaa vanhempia niin sittenhän se on ihan ok. Mä en ole kovin huolissani hampaista jne, mutta kun tuntuu että monet äidit haluaa lopettaa tavan mutta " eivät pysty" . En ymmärrä. Ja ennen kun kaikki nyt taas hyökkää päälleni niin minulla on viiden lapsen kanssa kokemus yösyöttöjen lopettamisesta ja oikeasti verrattuna moneen muuhun asiaan, se ei ole niin kauhean hankalaa. Tottakai lapsi protestoi ja kovasti, ei kai nyt kukaan tosissaan ole luullut että jonkun ta van lopettaminen käy noin vaan ilman mitään itkuja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jonkun ta van lopettaminen käy noin vaan ilman mitään itkuja.

Me vaihdettiin ensin tissi pulloon ja sitten pullon maito vähitellen laimennettiin vedeksi jollon lapsi ei enää lopulta huolinut pulloa.

Vierailija
2/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkotin vaan että ei kai kukaan ole etukäteen ajatellut että kaikki vierotukset jne ilman muuta menee tosta noin vaan sievästi... itselleni on ainakin ollut positiivinen YLLÄTYS kun joskus on jokin asia mennyt niin sanotusti putkeen. Se taas ei ole ollut mikään sen suurempi yllätys jos lapsi välillä on protestoinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kehä jatkuu niin kauan kun lapsi saa haluamansa kyllin kovaa ja kauan huutamalla.Yhdelle tepsii kerta lopetus ja toinen luopuu mutkien kautta.Mutta että se päätös on vanhempien ja onnistuu jos pitää kiinni päätöksestä eikä heilu kiellon ja pullon/tissin välillä.

Vierailija
4/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 3kk ja nukkuu 12tuntia putkeen yöllä! Olen niin iloinen, ei meinannut neuvolatäti uskoa! :)

Vierailija
5/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä sitten millään tajua, että se on ihan tavallinen lapsi, jonka sä olet opettanut sellaiseksi tyylillä " voi voi, onko mamman 5-vuotiaalle liian rankka paikka luopua tutista? No syö nyt sitten vaan..."

Vierailija
6/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt 3kk ja nukkuu 12tuntia putkeen yöllä! Olen niin iloinen, ei meinannut neuvolatäti uskoa! :)

+

hehee, ja luulet että kaikki vauvat on niinkuin omasi??

Vierailija
7/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä " tissiriippuvainen" :) lapsi. Nyt 11 kk. ei saa muuta maitoa vielä. Syö ruokia OIKEIN hyvin.

Yöimetys loppui 1,5 kk sitten. päätin vain, että ennen aamua ei syödä. Muutama yö meni protestoidessa, oli rankkaa, sitten nukkui yöt. Sitten sorruin aamuyön imetykseen uudestaan, koska lapsi oli parina päivänä hoidossa. ajattelin, että tartvitsee läheisyyttä. siitä alkoi taas kierre, tarvittiin taas pari huonoa yötä.

jos herää klo 5.40 eikä rauhoitu, niin saa maitoa, mutta siitä alkaa aamu. tällä metodilla yösyömiset ovat nyt siis lopullisesti loppuneet.

sääntö: ei lainkaan imetystä yöllä, ei edes aamuyöstä. (tämä siis yli 10 kk ikäiselle annettu ohjeeksi). jos " pakko" antaa maitoa, niin silloin herätään.

Vierailija
8/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun oli vaan pakko tähän ketjuun kertoa kuinka onnekas olen! :)

Arvostan paljon äitejä joilla vauva ei ole näin hyvä uninen, itse en jaksaisi varmaan lainkaan rankkaa yöheräilyä, vaikka tilanteisiin tietenkin sopeutuu!

Vierailija
9/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 8, kenelle kommentoit? Mulla meni vähän ohi...

Nro 5, et todellakaan tainut lukea kunnolla alotusta. Minähän sanoin että en puhu mistään puolivuotiaan syömisistä. Musta on täysin normaalia että vauva eli alle 1-vuotias syö yöllä. En ole sellainen kun ilmeisesti kuvittelet vaan olen imettänyt, antanut pullosta vauvoille yöllä ruokaa ja he ovat ikänsä huomioonottaen saaneet nukkua vieressä tai meidän vanhempien huoneessa. Mutta kai tajuat että 7 ihmistä ei yhteen perhepetiin enää mahdu eli jossain vaiheessa niitä lapsia on siirrettävä sieltä pois :-)

Kuitenkin aloituksessa siis lähinnä ihmettelin isolla I:llä niitä jotka eivät, vaikka HALUAVAT muka pysty vierottamaan taaperoa yösyönnistä.

Vierailija
10/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten " lopetit" yösyötöt 2,5 kuiselta?

Ei niitä vaan " lopeteta" . Vauva itse on syömättä jos ei maitoa tarvitse.

Isommalla, joka on " tottunut" yösyömisiin (kuten joku kirjoitti, oliko nro 10), yösyötöt lopetetaan. Siis ns. vieroitetaan yösyötöistä. ksoka iso pärjää ilman maitoa, vaikka muuten sitä haluaisikin.