Frigidit äidit
Tällä palstalla on kohtuullisen paljon kommentteja siitä miten parien väliset halut eivät enää synnytyksen jälkeen kohtaa. Aiemmin aktiivinen ja intohimoinen seksi taantuu, jää arjen jalkoihin ja rusentuu kokonaan.
Synnytyksen jälkeen seksi ei välttämättä kiinnosta vanhaan malliin, myös hormonaaliset muutokset heittelevät äitiä. Päivittäinen arki vaatii veronsa ja arjen prioriteetit muuttuvat. Lapsi kiilaa ykköseksi.
Mm. " Yhdyntöjen määrä viikossa??" -ketjussa miehet valittavat kuinka heidän halunsa eivät ole kadonnut mihinkään, mutta aiemmin halukasta naista ei seksi ei voisi enää vähempää kiinnostaa. Vieressä seksiä kinuava mies on riesa. Joidenkin kirjoittajien yhdyntöjen määrä on tipahtunut jopa 3 krt/pvä:stä 2 krt/kk. Se on suuri muutos. Varmasti myös mies voi menettää halunsa, mutta aihetta rajatakseni en ole siitä kiinnostunut. Sitä voi käsitellä toisessa ketjussa.
Kirjoitan tätä miehen näkökulmasta ja minua kiinnostaisi lukea naisten tuntemuksia, mielipiteitä ja kommentteja mitä synnytyksen jälkeisessä elämässä tapahtuu naisille, jotka menettävät kiinnostuksensa seksiin.
Jotain, joka valottaisi tätä aluetta.
Jos karsitaan vastauksista pois väsymys ja ajan puute, niin miten kuvailisitte suhdettanne erotiikkaan ja seksiin? Mikä asiat korvaavat seksin? Miksi seksi miehenne kanssa ei enää maistu tai se tuntuu jopa vastenmieliseltä? Mitä tapahtui?
(M32)
Kommentit (156)
Vierailija:
Parisuhteen puunaaminen, siinä lapsen ohessa, olisi mielestäni olennaisempaa.
(M32, AP)
mutta harvallapa naisella (tai välttämättä miehelläkään) on vanhemmistaan mallia siitä, miten parisuhdetta hoidetaan. Ainakin me, joiden vanhemmat olivat parikymppisiä heti sodan jälkeen, menivät naimisiin ehkäisyn pettäessä. No kyllä sen tietää, mitä se elämä on, kun tulee pakkoavioliitto ja romanssi on lähinnä ollut sitä, että molempia panettaa.
Sitten nuori nainen on n. 18-23v alkanut perheen emännäksi ja yrittänyt tehdä parhaansa. Ei siitä parisuhteesta ole välttämättä huolehdittu. Malli periytyy, ellei sitä kyseenalaista.
Mulla on vanhat vanhemmat, menneet naimisiin v. 60, sisko syntyi 6kk häiden jälkeen. Itse synnyin -73. Mallia parisuhteesta olen onneksi saanut sitten siskoltanikin, joka liitossaan on mm. halannut ja pussaillut, ja onneksi olen ollut sen ikäinen, että olen vielä imenyt vaikutteita. Omien vanhempieni avioliitto on enemmän sellainen, jossa eletään saman katon alla.
Abortithan yleistyivät Suomessa vasta 70-luvulla, eli siitä lähtien ovat naiset (myös e-pilsujen jälkeen) voineet vaikuttaa siihen, ettei jokaisen panetuksen jälkeen ole ollut pakko väsätä perhettä.
Lisäksi tulee mieleen, että jonkun tutkimuksen mukaan pojilla ja miehillä on useimmiten turvallinen kiintymyssuhde äitiinsä, mutta tytöillä ja naisilla (useammin) turvaton isäänsä. Ehkä tämän voi tulkita jonkunlaiseksi perimmäiseksi epäluuloisuudeksi, joka saatetaan siirtää myös siihen aviomieheen (yhtä epäluotettava kuin oma isä)?
Mallia ei ole pakko toteuttaa, mutta sitä ei voi muuttaa, ellei sitä tajua. Eikä tarvitse edes etsiä kun löytää paljon näitä elämänohjeita, joissa sanotaan, että lasten tulee AINA mennä aikuisten edelle, lapsia pitää rakastaa eniten, lapset ovat pieniä vain hetken, kyllä aikuisten pitää osata siirtää mielihyväänsä.
Näitä pystyy käyttämään vuosikausia tekosyinä siihen, miksi sitä omaa kumppania ei oikeastaan edes SAA huomioida. " Oletpas sinä lapsellinen, höh, seksi on vain lisääntymistä varten!"
Jos itse olisin alkanut saada lapsia sellaiseen suhteeseen, jossa olin n. 20-25-vuotiaana, olisin taatusti valinnut sen pyhän äitilehmän roolin ja hylkinyt miehen ulos elämästäni. Onneksi odotin pidempään (yli 30v), sen verran, että kasvoin riittävästi pystyäkseni tekemään toisenlaisia valintoja kuin vanhempani.
Vierailija:
Naisen pitää pystyä sanomaan ihan tarkalleen ja suoraan mitä he haluavat ja odottavat että tänä iltana tapahtuu. Jos se on hierontaa ja ei muuta niin se täytyy sanoa ihan suoraan. Vaikka: kulta hieroisitko minua, en halua rakastella mutta haluaisin rentoutua. Voin hieroa sinua sitten huomenna. Selvä peli ja tämäkin lähetää paria, vai mitä? Ainakin rentouttaa.
siitä huolimatta, että mies ei suutu, vaan on vain iloinen, jos saan suun auki. Koen aina todella voimakasta syyllisyyttä ja häpeää, jos " kehtaan" olla niin " vaikea" , että VAADIN jotain. Vaikka tämä vaatimus olisikin vain vieno toive, joka ei taatusti loukkaisi ketään.
Vierailija:
En ymmärrä mitä pahaa voi olla seksiin johtavassa koskettamisessa. Eikö naisesta ole lainkaan imartelevaa, että mies haluaa seksiä hänen kanssaan? Onko mies perverssi, jos niskan hieronta aiheuttaa seisokin?M29
" ai toi vaan haluaa seksiä" . Erektio kun on näkyvämpi kuin naisen alapään kostuminen, jonka nainen pystyy vaatteet päällä salaamaan kaikilta. Nainen vaatii, että miehen pitäisi olla yhtä diskreetti, tai vähintään pitää kalunsa kurissa. Sillä tavalla, että se seisoo silloin kun pitää (esim. naisen nuolemisen ajan kuin tinasotilas), mutta ei seiso silloin, kun mies lähestyy " siveellisen romanttisessa mielessä" naista.
Erektio on merkki itsehallinnan puutteesta, joka on naisella varsinainen perisynti.
Mulla kesti aika kauan ennen kuin osasin sanoa mitä todella haluan. Ei ole helppo olla täysin suora ja rehellinen itselleen ja toiselle. Miehet ei arvaa vihjeistä eikä kukaan ole niin lähellä toista et tietää mitä toinen ajattelee. Täytyy arvostaa itseään ja toista sen verran et pystyy sanomaan asiat ääneen. Usein miehet pystyy toimimaan ja ymmärtämään asiat hyvin kun ne sanotaan suoraan ja yksinkertaisesti.
Miehethän saa erektion niin monissa tilanteissa ilman että edes ajattelevat seksiä. Musta siinä ei ole mitään pahaa. Kaikki päätökset kuitenkin tapahtuu aivoissa. Musta erektio on mielenkiintoinen. Ajatellaan et mun paras kaveri on kylässä ja makaa bikineissä ulkona. Miehestä nainen voi maata asennossa joka on sexy ja tämän seurauksena mies voi saada erektion ilman et siinä on mitään pahaa. Mua ei miesten erektiot haittaa yhtään, ne on vaan mielekiintoisia.
Tässä kohtaa on eräs suhteen kipupiste.
Omien henkilökohtaisten empiiristen tutkimusten perusteella frigidiyteen taipuvaiset äidit/naiset haluavat kosketuksia ja hellyyttä joka ei sisällä eroottista virettä. He kokevat eroottiset ja seksuaaliset kosketukset sekä painostavana että tungettelevana. Erektio on painostaja.
Todettakoon tähän väliin että miehen fyysinen erektio ei tarkoita henkistä erektiota.
" Frigidi nainen vastaa" -viestissä vastaaja toteaa kokevansa olevansa pelkkä " panopuu" miehelle, koska miehen kosketuket sisältävät toiveen seksiin. Äidin päivä koostuu vaatimuksista: ensin niitä
satelee lapsen suunnasta, myöhemmin illalla miehen suunnasta.
Se, miksi miehen tekemät eroottiset ja seksuaaliset vihjailut koetaan epämiellyttävänä vaatimuksena, on minulle hämärän peitossa.
M29:sin kanssa ihmettelen itsekin mitä pahaa seksiin johtavassa koskettamisessa on. Se sisältää myös hellyyttä ja välittämistä.
Luulisi, että äidit olisivat imarreltuja kun mies kokee hänet edelleen seksuaalisesti vetovoimaisena, viehättävänä, yhdessäolo hänen kanssaan sisältää eroottisen vireen ja halun häntä kohtaan. Tässä kohtaa kokemukset kuitenkin eroavat: mies kokee halua, nainen ahdistusta ja painostusta.
Mistä tämä kokemusten erilaisuus johtuu?
(M32, AP)
Vierailija:
Vaimoni ei ole ikinä viestittänyt, että hän haluaisi kosketusta, joka ei johda seksiin. En ymmärrä mitä pahaa voi olla seksiin johtavassa koskettamisessa. Eikö naisesta ole lainkaan imartelevaa, että mies haluaa seksiä hänen kanssaan? Onko mies perverssi, jos niskan hieronta aiheuttaa seisokin? Miksi tällaisesta pitää tehdä itselleen ongelma? Oma vaimo ei useinkaan käy päälle puutteen riivaamana, mutta ei hän kyllä millään pysty vastustamaan halun nousemista, jos vaikkapa ryhdyn nuolemaan pimpsaa ihan yllättäen. Naiset on kummallisia otuksia. Eivät ymmärrä omaa parastaan, hehheh.M29
Itselläni suhde seksiin muuttui monen eri asian summasta. Lapsen synnytys tapahtumana toi erilaisen,nöyryyttävän kokemuksen omasta kehosta joka ennen oli ollut " ihan kiva ja toimiva" , suhtautuminen omaan ruumiiseen muuttui ikäänkuin ulkopuolisen silmillä tutkailevaksi.
Lapsen tulo muutti myös parisuhdetta, ajattelin että mies piti minua niin vähäarvoisena ettei siksi auttanut omatoimisesti vauvan kanssa, en ymmärtänyt että mies ei vain ollut tajunnut että hänen apuaan tarvitaan (!) ja tämä asia selvisi vasta vuosi lapsen syntymän jälkeen kun vihdoin osasimme puhua asiasta. Siihen mennessä olin jo todella väsynyt henkisesti ja menettänyt omanarvontuntoni lähes kokonaan. Ja miehestäni oli tullut kuin toinen lapsi, joka oli tottunut siihen että olin äiti koko perheelle, joka kantoi vastuun arjesta. Jotenkin siitä vuodesta jäi arpi, ja vasta nyt alan taas nähdä mieheni aikuisena miehenä sen teini-ikäisen nulkin sijaan joka hänestä muodostui vauvan syntymän jälkeen. Voin sanoa, ettei tehnyt mieli naida keskenkasvuisen idiootin kanssa.
Nykyisin ollaan taas vahvemmalla pohjalla,lapsi on hiukan vanhempi ja elämä helpompaa, kun ei enää ole hälytystilassa kellon ympäri. Seksi alkoi parantua kun mies alkoi omatoimisesti ajatella, eikä aina kysynyt mitä lapselle puetaan päälle, alkoi muistaa milloin muksulla on ruoka-aika, opetteli lohduttamaan lasta kun tällä oli suru pusreossa jne. Eli vasta nyt, kun voin taas arvostaa miestäni, pystyn myös haluamaan häntä.
Ei siinä olekaan mitään pahaa, että mies koskettelee minua seksi mielessään, mutta se tuntuu pahalta että hän ei koskaan kosketa minua osoittaakseen minulle hellyyttä, rakkautta tai arvostusta. Hän koskee koska häntä panettaa. Ja jos illalla telkkaria katsoessani haluan käpertyä kainaloon niin hän pakenee, koska siinä tilanteessa seksiä ei ole tarjolla (lapset hereillä tms).
Jos mies joskus, tai siis mieluiten joka päivä, koskettaisi minua minun ehdoillani, ilman vaatimusta yhdynnästä, niin silloin minun ei tarvitsisi kavahtaa jokaista kosketusta eikä mieleeni jokaisen ohimennen tarjoillun suukon jälkeen tulisi yhdyntä, kipu, turhautuminen, panopuuna oleminen.
Siis molempia kosketuksia, tai sitten mieluummin ei mitään.
Niin, ja olen 37-vuotias nainen, lapsia kolme, naimisissa yli kymmenen vuotta jo.
Lasten myötä hellyys on hävinnyt suhteestamme. Mieheltä ei heru romantiikkaa, ei kauniita sanoja, ei halauksia eikä pusuja. Ennen lapsia oltiin paljon lähekkäin (siis konkreettisesti) ja se herätti himot.
- imetys vei halut kokonaan
- e-pillerit veivät halut kokonaan, tajusin sen vasta lopetettuani ne
- yksinhuoltaminen kolmen lapsen kanssa kuitenkin avioliitossa vei halut
13 v naimisissa ja mun olisi pitänyt vastata kaikkien vaatimuksiin ja munkin mies oli kuin teini-ikäinen pelle itsekin. Tosin toi leivän kotiin muttei tajunnut sitä, että pieni huilihetki äidille olisi virkistänyt sitä vällyjen välistä elämääkin.
Nyt vuoden äkillisen leskeyden jälkeen uusi suhde vireillä vanhan tutun ihmisen kanssa: lopetin pillerit ja vaihdoin ne kuparikierukkaan ja seksi on NIIN ihanaa. Huollamme uusioperhettämme _yhdessä_ ja seksiä on monta kertaa viikossa ja se on niin ihanaa :-)
n39
Alla on muutamia seikkoja, jotka tämän ketjun kommentoijien mukaan muuttavat aiemmin seksualisesti aktiivisen naisen lapsen syntymän jälkeen frigidiksi äidiksi. Seksi katoaa parisuhteesta mm. seuraavien
seikkojen takia:
- Äidin hormoonien (+ e-pillerit) aiheuttama libidon heikkeneminen
- Äidin suhtautuminen omaan kehoon muuttuu negatiiviseksi
- Äiti ei uskalla ilmaista itseään seksuaalisesti
- Äiti kokee itsensä " panopuuksi"
- Läheisyyden puute (hellyys, romantiikka, kauniit sanat, pusut)
- Äiti suorittaa yrittäessään olla " täydellinen äiti" , rentoutuminen ja seksi on mahdotonta. Kireydestä johtuen " halut katoaa ja kaikki muu tuntuu tärkeämmältä"
- Äidin ja lapsen välinen suhde on niin läheinen ettei siihen mahdu muita ihmisiä tai seksiä, äiti ottaa kaiken vastuun lapsesta itselleen
- Lapsi täyttää äidin läheisyyden tarpeen, miestä ei tarvita
- Isä käyttäytyy kuin teini-ikäinen pelle. Häntä ei sen takia voi arvostaa ja arvostuksen puute nirhaa suhteesta seksin
- Isä on passiivinen lastenhoidossa, äiti tuntee olevansa yksinhuoltaja
- Ajan puute
- Väsymys
(M32, AP)
Minulla eivät halut ole minnekään kadonneet, mutta tästä ap:n yhteenveto-listasta täytyy silti myöntää, että yksi (ja ainoa) kohta kolahtaa ja sopii minuun: " äidin suhtautuminen omaan kehoon muuttuu negatiivikseksi" . Ei paljon auta, vaikka mies kehuisikin, kun itse näkee peilistä totuuden - raskausarpineen ja riipputisseineen :( Seksiin se vaikuttaa joskus niin, että rento olo häviää, ja alan vain ajatella, kuinka kamalalle mahdan näyttää... Tuntuu välillä, että miten mies voi minua haluta, kun en itsekään itseäni haluaisi hänen tilallaan. :/ Tämä tosin satunnaista, mutta sitäkin häiritsevämpää. Miestäni haluan joka tapauksessa yhtä paljon kuin ennenkin, ja seksi -niin laadullisesti kuin määrällisesti- on parantunut synnytyksen jälkeen. Esim. keskustellaan haluista/toiveista enemmän jne. Ja kun mies vielä on rakastava aviomies ja huolehtiva isä, niin mitäpä sitä vaimo voi enää enempää pyytää :)
Yhdyn kuitenkin niihin kommentteihin, että miehen kannattaa (ja pitää!) koskettaa vaimoaan myös muuten, kuin aina seksi/yhdyntä mielessä... Varmasti lisää naisen haluja enempi, jos mies välillä ohimennen sipaisee/hipaisee/suukottaa/halaa... ;) Tottakai on mukavampi vaihtoehto näyttää naiselle elein, että " hei, nyt haluttaisi" , kuin tulla töksäyttämään ääneen " hei, mua panettaa, mennäänkö makkariin" ... Jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Koskettaa siis saa ja pitää, niin aloitetta tehdessä, kuin arkipäivänä ohimennessään =D
(N25 ja lapsi 4kk)
Vierailija:
" äidin suhtautuminen omaan kehoon muuttuu negatiivikseksi" . Ei paljon auta, vaikka mies kehuisikin, kun itse näkee peilistä totuuden - raskausarpineen ja riipputisseineen :( Seksiin se vaikuttaa joskus niin, että rento olo häviää, ja alan vain ajatella, kuinka kamalalle mahdan näyttää... Tuntuu välillä, että miten mies voi minua haluta, kun en itsekään itseäni haluaisi hänen tilallaan. :/ Tämä tosin satunnaista, mutta sitäkin häiritsevämpää.
(N25 ja lapsi 4kk)
Eli miettikää nyt itsekin tätä OIKEESTI. Miten oma känsäinen koura voisi tuntua tai näyttää paremmalta kuin oma vaimo/tyttöystävä? Vaikka siellä alapäässä olisi eppariarpi, vyötäröllä raskausarpia tai tiissit vähän riippuisivat niin ihan AIKUISTEN OIKEESTI, luuletteko että se oma miehen känsäinen koura tuntuu paremmalta:
Terveisin
Mies 34 vuotta, naimisissa, 2 lasta
Kerrankin suhteellisen asiallinen ketju meitä monia askarruttavasta aiheesta. Kolahtaa myös tänne - kovasti on ahdistanut tilanne ja se, ettei vaimo osaa (ainakaan minua) tyydyttävällä tavalla ilmeisemaan mikä on pielessä. Omien sanojensa mukaan " haluaisi haluta" , mutta toisaalta on myöskin suuttuneena todennut " jatkuvan ruikutuksen" vain pahentavan asiaa. Teen aivan varmasti enemmän kuin osani kotitöistä, olen hellä myös ilman taka-ajatuksia (tosin vaimo ei tunnu aina uskovan tätä), osaan hoitaa lasta (tosin vaimo ei tunnu aina uskovan tätä) ja en ole muutenkaan mikään vastuuton teini. Sen kerran kuussa, kun hormonit hyrrää vaimo on aika peto, mutta vaikka hän silloin kähiseekin halunneensa mua koko päivän, ei se oikein kohtaa sen kanssa, kun itse haluaa oikeastaan joka päivä. Tästä tuleekin vain hieman typertynyt olo, ettei halu johdu niinkään minusta itsestäni vaan hänen omista hormoneistaan. En siis halua seksiä seksin vuoksi, vaan ennen kaikkea tuntea itseni halutuksi, mutta eipä hakeudu enää vaimon käsi ohimennen paitani tai housujeni sisään kuten ennen. Jos minusta tuntuukin siltä, ettei vaimoni niinkään halua minua, vaan yleisesti haluaa kerran kuussa, niin en toisaalta myöskään usko, että haluttomuus johtuu suoranaisesti minusta, vaan enemmän tuosta äidin ja lapsen dynamiikkaan liittyvistä jutuista. Lapsi on myös sairastellut melko paljon. Samassa ympäristössä elämme, mutta minä en kuitenkaan näe arkemme ongelmia sellaisina, että niiden pitäisi olla este parisuhteen vaalimiselle, toisin kuin hän. Vaimoni on suloinen kuin mikä (ihmiset jopa kadehtivat enemmän tai vähemmän suorasti) ja enkä minäkään ole hullummassa kuosissa ikäisekseni - toivottavasti arkemme loksahtaa lähitulevaisuudessa sellaisiin uomiin, että minullekin löytyisi sija parisuhteessamme myös intohimon kohteena.
M37
Minusta itsestäni on hankala ollut vaihtaa siitä äiti-olennosta seksikkääseen vaimo-olentoon.
Että kun haluttaa ja sitten vauva inahtaa niin jotenkin on tuntunut hölmöltä käydä vauvaa silittelemässä ja jatkaa sitten suihinottoa isiltä. Ymmärrättekös mitä tarkoitan?
Ekan lapsen kohdalla meni n. 2kk, toisen lapsen kohdalla viikko synnytyksestä ja seksielämä jatkui entiseen malliin (meillä on ollut tosi vilkas seksielämä eli yleensä melkein se 2 krt/vrk vähintään) ja kolmannen lapsen jälkeen kestikin yllättäen melkein vuosi, ennenkuin kroppa tasaantui. Halusin haluta, mutta ei vaan haluttanut. Itse olen epäillyt, että olisiko ollut jotain synnytyksen jälkeistä masennusta, koska olin vuoden ihan hakoteillä muutenkin (todella väsynyt, saamaton, kiukkuinen ja itkuinen vuoronperään).
Nyt enää lapset estävät - eli tahtoa riittää, mutta lasten vuoksi ei aina onnistu edes joka päivä, mutta seksi on taas jotakin aivan mieletöntä!
Vierailija:
Jos mies auttaa vaimoa kotitöissä ja lastenhoidossa nainen JAKSAA ja haluaa paremmin seksiä
- totuus on tämä
No kun haluais vielä vähän enemmänkin.
t:39
...olisi aika lähellä sitä suurinta syytä, ainakin meidän huushollissa.
Vastaan vaikka en ole frigidi, kaukana siitä, mutta seksielämän (tai sen puute) on meilläkin ongelmana. Asiasta on puhuttukin, ja aina lopulta tullaan siihen, että pitäisi järjestää enemmän yhteistä aikaa. Kumpikin ikäänkuin elää elämäänsä tahoillaan, lapseen panostetaan paljon kun ollaan niin paljon töissä ja yhdessäoloa ilman lasta ei juuri ole.
Yksi asia mikä tehokkaasti laittaa päänsärky-vaihteen päälle, on se, että toinen menee makoilemaan ja lukemaan sänkyyn illalla kun toinen jää tekemään kotitöitä. Olisi ihan eri fiilis jos mies auttaisi, tai vaikka suukottaisi niskaa ohimennen joskus... tuntuisi että välittää ja huomaa...
Ei se ole mitenkään kaukaa haettu siis se ajatus, että paras esileikki tai " saada" on että mies imuroi :-) Meillä ei tehdä mitään kotitöitä tai ruokaa yhdessä ikinä, miehen mielestä ei mitään syytä, mieluummin yksi tekee vaikka. Muistelen joskus kaihoisasti vanhaa suhdetta, ihan pelkästään niitä kivoja hetkiä, kun yhdessä siivottiin hiki hatussa, remontoitiin tai kokattiin jotain uutta. Hyödyllistä läheisyyttä :-)
Sitten on tietysti sekin, että fyysisesti en juuri nyt tunne vetoa mieheeni. On lihonnut n. 10kg lapsemme tulon jälkeen, ei harrasta liikuntaa ja hygienia on vähän sitä ja tätä. Epäilen lievää masennusta, enkä ole pitkään aikaan nähnyt spontaania hymyilyä.
Kun on aiemmin jakanut muutakin kuin vaan sängyn sen ihmisen kanssa, niin kyllähän siitä tulee vähän petetty olo jos enää kelpaa vain suoraviivaiseen seksiin (ja taloudenhoitoon).
Vai olisiko niin että haluja olis kyllä, mutta kohde väärä?
Itse menin ihastumaan toiseen ja kyllä on ollut suhde koetuksella sen jälkeen. Naiset ehkä ovat enempi yksiavioisia, eli yksi mies vaan kerrallaan? Ja entäs kun se ei olekaan se oma mies. Oma mies vain syystä tai toisesta ei vastaa yhtään himojen ja halujen kohdetta, sitä vertailee epäreilusti vaikkei haluaisikaan :-( Masturbointia on tullut harrastettua enemmän kuin koko pienellä iällä.
N30+
Vaimoni ei ole ikinä viestittänyt, että hän haluaisi kosketusta, joka ei johda seksiin. En ymmärrä mitä pahaa voi olla seksiin johtavassa koskettamisessa. Eikö naisesta ole lainkaan imartelevaa, että mies haluaa seksiä hänen kanssaan? Onko mies perverssi, jos niskan hieronta aiheuttaa seisokin? Miksi tällaisesta pitää tehdä itselleen ongelma? Oma vaimo ei useinkaan käy päälle puutteen riivaamana, mutta ei hän kyllä millään pysty vastustamaan halun nousemista, jos vaikkapa ryhdyn nuolemaan pimpsaa ihan yllättäen. Naiset on kummallisia otuksia. Eivät ymmärrä omaa parastaan, hehheh.
M29
Vierailija: