Missä voi luovuttaa munasoluja?
Olen nyt päätköseni tehnyt ja aion luovuttaa munasoluja. En itse niitä enää tarvitse koska minulla on jo 3 lasta :) Haluan että muutkin saavat kokea tämän äitiyden ihanuuden. Nyt vain mietin miten tämä onnistuu kun asun paikkakunnalla jossa ei ole mitään klinikkaa joho voisi mennä munasoluja luovuttamaan. Korvataanko matkakulut jos joudun kauemmaksi lähtemään? Miten ne hormoonihoidot? Onko hankalaa jos asun pitkän matkan päässä? Voitteko kertoa paikkoja johon kannattaisi ottaa yhteyttä saadakseni lisätietoja?
Kommentit (22)
Maalaisjärjellä ajatellen kaikki luovutuksesta aiheutuvat kustannukset vois laittaa vastaanottajan nimiin, jolloin hän saisi niistä kela-korvaukset, vaikka osa lääkkeistä käytettäisiin ja hoidosta tehtäisiinkin luovuttajalle. Onkohan tämä lääkärin etiikan vastaista vai kielletty jossakin?
Jep, näin se on, vastaanottaja maksaa itse kaiken. Vastaanottajalle tehtävistä hoidoista tosiaan saa KELA-korvauksen, mutta sehän on ihan mitätön summa verrattuna luovuttajan osuuteen.
Mutta niistä kulukorvauksista tosiaan sen verran, että luovuttajalle maksetaan korvaus klinikan kautta joka kattaa näitä matkakuluja.
Hathor